לדלג לתוכן

סוחוי Su-1

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.

אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.

אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

סוחוי Su-1 או I-330רוסית: Сухой Су-1) הוא אב טיפוס של מטוס קרב סובייטי לגובה רב שנבנה בתחילת מלחמת העולם השנייה. גרסה משופרת, שכונתה Su-3 (I-360), נבנתה גם היא ונבדקה בשנה שלאחר מכן. אף אחת מהגרסאות לא יוצרה באופן המוני.

התפתחות

בשנת 1939, הוטל על סוחוי תכנון של מטוס קרב לגובה רב. ה-Su-1 שנוצר היה חד-כנפי קונבנציונלי עם גוף מטוס חצי-מונוקוק מעץ יעיל, כנף נמוכה עשויה כולה מתכת עשויה דוראלומין ותא טייס ללא לחץ. המאפיין המרכזי של המטוס היה זוג מגדשי טורבו TK-2 המונעים על ידי גזי פליטה ממנוע קלימוב M-105P. האב טיפוס הושלם במפעל סוחוי בחרקוב במאי 1940, וטס לראשונה ב-15 ביוני 1940, עם א.פ. צ'רניאבסקי על בקרת המטוס. הבדיקות נמשכו עד 3 באוגוסט, אז נחת צ'רניאבסקי בטעות עם כנף נחיתה מקופלת. לאחר השלמת התיקונים באמצע ספטמבר, חודשו הבדיקות, אך כשל מנוע במהלך הטיסה ב-2 באוקטובר הביא לנחיתה ללא כיוון. ניסויי טיסה מוגבלים נמשכו עד אפריל 1941, כאשר ה-Su-1 הגיע למהירות מרבית של 641 קמ"ש (345 קנון, 400 מייל לשעה) בגובה 10,000 מטר (32,810 רגל).עם זאת, מגדשי הטורבו הוכיחו את עצמם כלא אמינים ובלעדיהם המטוס היה בעל ביצועים נחותים בהשוואה ליאק-1 של יאקובלב.

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סוחוי Su-1 בוויקישיתוף


ערך זה הוא קצרמר בנושא כלי טיס צבאיים. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.

סוחוי Su-141574048Q1630688