קינלי

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
לוגו "קינלי"

קינלי הוא מותג מים מבוקבקים ומי סודה השייך לחברת קוקה קולה ומשווק במגוון ארצות באירופה ובאסיה ובכללן ישראל. תחת המותג משווקים גם משקאות מוגזים כמו ג'ינג'ר אייל, ביטר למון וכן טעמי פירות שונים.

המותג משווק באוסטריה, איטליה, אל סלוודור, בלגיה, בולגריה, גרמניה, דנמרק, הודו, הונגריה, המלדיבים, הרשות הפלסטינית, זמביה, ליטא, לוקסמבורג, צ'כיה, שוודיה ושווייץ.

בישראל

בישראל משנת 1976 ועד סוף שנות ה-90 היו ה"קינלי" משקאות מוגזים בטעם תפוז ולימון. למעשה השם פאנטה זהו שמו המקורי מאז ומתמיד של המשקה המוגז בטעם תפוז של חברת קוקה-קולה שקיים בכל העולם. רק שבישראל הקדים את חברת "קוקה-קולה" יצרן משקאות מטבריה וכבר נתן את השם "פנטה" למשקה שהוא יצר שנים קודם לכן. כך שחברת "קוקה-קולה" העדיפה לבחור בשם אחר במקום לשלם סכומים גבוהים מידי שדרש היצרן הטברייני על השם. כאמור בסוף שנות התשעים השם פאנטה נכנס לארץ והודפס על קו הייצור המקורי של משקאות התפוז והמיצים המוגזים של חברת "קוקה-קולה". בשנים הבאות המותג "קינלי" היה מי סודה של החברה.

בשנת 2008 החליטה החברה המרכזית לייצור משקאות קלים לחזור לשווק את המותג והחלה לייצר סדרת משקאות מוגזים בטעמי פירות בשם "מוגז עדין". כדי לבצע זאת בהצלחה החברה הפעילה קמפיין מכירות שבו השקיעה 10 מיליון שקלים[1]. על פי אתר גלובס, הסיבה להשקתו מחדש של המותג היה רצונה של חברת קוקה קולה להתמודד עם טרנד הבריאות שפשט באמצעות שיווק משקאות שנחשבים לבריאים יותר[1] ובמיוחד מול חברת יפאורה-תבורי שבאותה תקופה החלה לייצר ולשווק משקאות דומים תחת המותג הבינלאומי שוופס.

טעמי הסדרה הם תפוח, פירות יער-רימונים, לימונענע ואפרסק.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים


Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0