רבי אינטראקטיב

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

רבי אינטראקטיב היא חברת תוכנה המייצרת כלים לשידורי טלוויזיה ומתמחה בטכנולוגיית זמן אמת[1]. רבי אינטראקטיב פיתחה את האפליקציה ואת הטכנולוגיה עבור תוכנית הטלוויזיה "הכוכב הבא לאירוויזיון"[2] ואת המוצרים הדיגיטליים לאירוויזיון בעבור איגוד השידור האירופי[3][4].

היסטוריה

רבי אינטראקטיב, הוקמה בשלהי 2005 על ידי גיל רבי. בשנים הראשונות לפעילותה, שיתפה החברה פעולה עם סוכנות הדוגמנות רוברטו של הסוכן רוברט בן שושן אשר קידם את החברה אל מול לקוחות הסוכנות. בשנת 2010, יזמה ופיתחה הסוכנות, קמפיין דיגיטלי ראשון מסוגו, המשלב בין האונליין לעולמות האופליין, עבור חברת בגדי הים "פלפל" ביחד עם חברת ההפקה. הקמפיין זכה להצלחה ושולב בפסטיבל קאן תחת הקטגוריה "Best Use Of Social Media".

בשנת 2014, השיקה רבי אינטראקטיב מהלך דיגיטלי חדשני עבור תאגיד אורנג' לקידום טכנולוגיית 4g – בזמן שידור פרסומת הגמר של תוכנית "האח הגדול" (עונה 6), הוזנק משחק בסנכרון מלא עם זמני שידור הפרסומת, במהלכו היה על הצופים לתפוס אייקונים שהוצגו על גבי מסך הטלוויזיה באפליקציית המובייל שפותחה על ידי רבי. מהלך זה הצליח לגרום למאות אלפי צופים לשחק וכפועל יוצא לצפות בפרסומת המשודרות במהלך משדר הגמר של "האח הגדול" בקשת.

בשנת 2013, פיתחה החברה את האפליקציה והטכנולוגיה של תוכנית הטלוויזיה "הכוכב הבא", באמצעותה, בחרו הצופים ב־2018 את הזמרת נטע ברזילי לייצג של ישראל באירוויזיון וב־2019 את הזמר קובי מרימי[5] וב-2020 את הזמרת עדן אלנה. בשיא, צפו במשדר כ - 900 אלף אנשים ושיחקו באפליקציה מעל לחצי מיליון.

בשנת 2015, השיקה פלטפורמה דיגיטלית עבור יום העסקים הקטנים של בנק הפועלים ואמריקן אקספרס ובנובמבר 2015, השיקה בשיתוף עם זכיינית קשת את שעשועון הטלוויזיה האינטראקטיבי TOUCH שפותח על ידי עידו רוזנבלום. השעשועון נימכר לערוץ הטלוויזיה "Caracol" שבקולומביה ושודר מדי ערב בפריים טיים של הערוץ בשידור חי יחד עם הטכנולוגיה והאפליקציה של רבי. לאחר המכירה, התברג השעשועון לרשימת עשרת הפורמטים המסקרנים ביותר לשנת 2016[6], בפסטיבל MIP TV בקאן שבצרפת.

בספטמבר 2016, השיקה רבי אינטראקטיב (בשיתוף עם אתר MAKO ועם זכיינית הטלוויזיה קשת), פלטפורמה באמצעותה יכולים גופי השידור ליצור פעילות במסך שני ולהפוך את הצופים לפעילים בזמן אמת. בשנת 2016, פרסמה חברת הענן של אמזון "ווב סרוויס" מקרה בוחן (באנגלית: Case Study) אודות הטכנולוגיה והיכולת לתמוך במאות אלפי משתמשים בפלטפורמה של רבי תוך צריכה של מינימום משאבים[7]. בספטמבר 2017, השיקה עבור קשת את האפליקציה לשעשועון הטלוויזיה "מי יכול על ישראל" דרכה שיחקו הצופים בבית אל מול המתמודד באולפן בזמן אמת. במקביל פיתחה החברה עבור קשת ו- MAKO, פלטפורמה דיגיטלית בשם T5 – בשנת 2018 הייתה הפלטפורמה לאחד מהאתרים המצליחים ביותר בישראל.

רבי אינטראקטיב, הייתה לחברה הראשונה בישראל שפיתחה בשנת 2018 אפקט מציאות רבודה על גבי הפלטפורמות של אינסטגרם ופייסבוק – אפקט שאפשר לגולשים לשתף "סטורי" של עצמם, עם הקוקיות והקימונו של נטע ברזילי וברקע צלילי השיר Toy, שהתחרה באירוויזיון באותה השנה[8][9]. האפקט שהושק בשיתוף "כאן 11" השפיע על דעת הקהל והעניק לשיר ולנטע ברזילי חשיפה רחבה ברחבי העולם. בין המשתמשים באפקט שהעלו סטורי של עצמם עם קוקיות והקימונו היו ראשי ערים וחברי כנסת בישראל, בניהם גם מר רון חולדאי שהזמין את הציבור בישראל לחגוג את הזכייה של נטע בכיכר תוך כדי שהוא משתמש באפקט של רבי. במהלך ימי התחרות בוצע ניסיון של מתקפת סייבר על ידי אנטי ישראלים אשר ניסו למנוע מגולשים בעולם להשתמש באפקט של נטע ברזילי[10].

עוד באותה השנה, השיקה החברה אפקט מציאות רבודה על גבי המצלמה של פייסבוק, לקראת נשף הרוק של הזמן והיוצר אביב גפן – אפקט שאפשר למשתתפים לבחור את סגנון האיפור של גפן לאורך השנים ולשתף אותם בסטורי[11].

בפברואר 2019, עלתה לאוויר תוכנית הטלוויזיה "2025" של קשת אשר לוותה על ידי טכנולוגיה של רבי ובעזרת אפליקציה שפיתחה הסוכנות הצופים השפיעו על הנעשה בתוכנית. במשדר פתיחת העונה ששודר ב-10 בפברואר, בחרו הצופים בבית בשידור חי את המתמודדים שהם מעוניינים שיכנסו לבית - בכל פעם הוזמנו לבמה שני מתמודדים והוצגו "תעודות הזהות" שלהם וקהל הצופים בבית נדרש לבחור מי יכנס לעיר. בנוסף, מדי שבוע ובכל פרק זכו המתמודדים להרוויח "כסף" על ידי בחירות הצופים שנעשו באפליקציה, כאשר בהתאם ובזמן אמת עודכנה הטבלה הגדולה שהוצגה במתחם "העיר" של 2025.

ביולי 2019, השיקה החברה קמפיין דיגיטלי בשם "נותנים אור" למען המלחמה בבריונות בשיתוף עם חברת פייסבוק שמימנה את הפרויקט[12], אתר הנוער פרוגי של ynet והרכב האולטראס. לקראת סוף יולי 2019, השיקה החברה את המוצר הדיגיטלי בעבור "מצעד העשור" של גלגלצ ואתר mako.

בשנת 2019, הובילה רבי בעבור תאגיד השידור הישראלי "כאן" ואיגוד השידור האירופי (EBU), את מהלכי הדיגיטל הגלובליים של אירוע האירוויזיון במסגרתם השיקה מספר מוצרים[13]. כלל המוצרים היו בשימוש של מיליוני משתמשים ברחבי העולם במהלך התחרות וזכו לסיקור חיובי[14].

מיד לאחר השקת המוצרים הגלובליים לאירוויזיון, נבחר מנכ"ל החברה גיל רבי לשמש כמנטור בתחרות האקתון של איגוד השידור האירופי בו הזמינו מפתחים וסטארטאפים ישראלים להציג טכנולוגיות לאירוויזיון. שם הכיר רבי 2 בני נוער מאשדוד ויחד איתם הקימה החברה סטארט-אפ וטכנולוגיה בשם Crowdr, המאפשרת תקשורת עם סמארטפונים במקומות הומי אדם בעזרת סאונד ללא צורך בתקשורת אינטרנט. בדצמבר 2019, נחשפה לראשונה הטכנולוגיה כאשר שולבה כחלק אינטגרלי ממופע פליי פסטיגל והוסיפה פן אינטראקטיבי כחלק מהעלילה בכ־129 מופעים על ידי העברת נתונים עם טכנולוגיית סאונד ייחודית שפתיחה החברה[15].

בפברואר 2020, פיתחה החברה את צ'אט הכתבים באתר החדשות N12[16]. מספר ימים לאחר השקת האתר, שודר משדר בחירות ייחודי של "פגוש את העיתונות" בקשת 12 עם הטכנולוגיה שפתיחה החברה. במשדר התראיינו ראשי המפלגות כאשר הצופים בבית החליטו בזמן הראיון האם שוכנעו על ידי המעומד ובמקביל הוצגה שכבה אינטראקטיבית בשידור עם חיווי האחוזים למדד שכנוע הצופים. בסיום המשדר, פורסמו התוצאות באתר חברת החדשות[17].

במרץ 2020, שודר "השיר הבא לאירוויזיון" בתאגיד השידור הישראלי "כאן" עם הטכנולוגיה של החברה. בפעם הראשונה, התאגיד אפשר לקהל בבית לבחור, בשידור חי, את השיר שייצג את ישראל באירוויזיון 2020[18][19].

מוצרי החברה

  • "דוז או בוז" - משחק אינטראקטיבי, באמצעותו נחשפו לראשונה שירי האירוויזיון ללא מעורבות פוליטית או דעות פוליטיות (לא ניתן היה לדעת מי המבצעים)[20]. הפלטפורמה זכתה להצלחה גדולה ברחבי אירופה ותפסה את מקומה בשיח התקשורתי של ערוצי הטלוויזיה השונים ברחבי אירופה[21].
  • אפליקציית החיזוי – אפליקציה שאפשרה לקהל לחזות את תוצאות האירוויזיון[22][23].

פעילות החברה

בסוכנות של רבי אינטראקטיב, מועסקים כ־12 עובדים ומשרדיה נמצאים בתל אביב. המשרד מייצג ומשתף פעולה עם מותגים, חברות סטארטאפ[24] ואנשים פרטיים, ממגוון נרחב של הסקטורים במשק ובין היתר: mako וקשת, ynet, קרולינה למקה, בורגראנץ', בנק הפועלים, אמריקן אקספרס, פרטנר, ווינר, בנק דיסקונט, Zap, סופר פארם ועוד[25].

הסוכנות מתמחה בסביבת מסך, תוך תכנון מהלכי דיגיטל חווייתיים ופיתוח מוצרים טכנולוגיים פורצי דרך, המשמשים ככלי שיווקי וככלי פנים ארגוני, המיועד לשיפור תהליכי העבודה ותפעול הארגון. הסוכנות פועלת במקביל בזירה הגלובלית ומובילה בטכנולוגיית מסך שני ו- RealTime וזכתה להכרה כסוכנות מובילה בפיתוח מוצרים, המסונכרנים לשידורי הטלוויזיה ולאירועי LIVE.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ רבי אינטראקטיב פיתחה אפליקציה לחובבי אירוויזיון בה ידרגו וינחשו את התוצאות, באתר אייס
  2. ^ מתקפת האקרים? מי מנסה לשבש את תוצאות גמר "הכוכב הבא לאירוויזיון", באתר גלובס
  3. ^ האפליקציות שפותחו לאירוויזיון בישראל, באתר ישראל היום
  4. ^ ארוויזיון בסטארטאפ ניישן, באתר ויינט
  5. ^ הישג לקשת: רייטינג של 30.8% לגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון", באתר גלובס
  6. ^ הטלוויזיה הישראלית ממשיכה לעורר עניין בעולם, באתר www.haaretz.co.il
  7. ^ Rabbi Interactive Case Study, באתר amazon
  8. ^ קרקרו זאת בעצמכם כך תיראו בפייסבוק כמו נטע ברזילי, באתר החדשות 13
  9. ^ אפקט חדש בפייסבוק מגלה איך הייתם נראים בתור נטע ברזילי, באתר מעריב
  10. ^ Hackers attempt to knock Israeli out of Eurovision song contest, באתר ערוץ 7
  11. ^ האפליקציה של אביב גפן, באתר מאקו
  12. ^ פייסבוק ישראל תממן בהתנדבות קידום קמפיין למלחמה בבריונות ברשת, באתר Ice
  13. ^ יוצאת מן הכבלים: כך נצפה בטלוויזיה בעתיד, באתר ויינט
  14. ^ דוז או בוז? המשחק שהולך לשגע את האירוויזיון, באתר סרוגים
  15. ^ "ילדים גאונים": בני-נוער פיתחו את הטכנולוגיה לפסטיגל, באתר ויינט
  16. ^ פיתוח צ'אט הכתבים N12, באתר רבי
  17. ^ N12 עלה לאוויר, צ'אט הכתבים חושף את מאחורי הקלעים בדסק, באתר אייס
  18. ^ כך גם אתם תוכלו לבחור את השיר הישראלי לאירוויזיון 2020, באתר N12
  19. ^ השיר לאירוויזיון 2020 ייבחר בתוכנית חדשה - בהצבעת הקהל, באתר ויינט
  20. ^ דוז או בוז? האירוויזיון מאמץ כלי אינטראקטיבי של 'רבי אינטראקטיב', באתר אייס
  21. ^ דוז או בוז? כאן גאים להציג את המשחק שממציא מחדש את האירוויזיון, באתר כאן - תאגיד השידור הישראלי
  22. ^ אפליקציה חדשה חוזה את תוצאות האירוויזיון: הולנד מקום ראשון, ישראל 18, באתר מעריב
  23. ^ באיזו מדינה הכי אוהבים את השיר הישראלי לאירוויזיון 2019?, באתר מאקו
  24. ^ הסטרטאפ הישראלי No-Show ישמור על הפרטיות שלנו, באתר NRG
  25. ^ רשימת הלקוחות האקסקלוסיבית של אבי נמני, באתר גלובס
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0