שיחה:סעודת ליל שבת

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת צב"י בנושא בקשת הבהרה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

בקשת הבהרה

צב"י, תמיהני למה זה נחשב בעיניך כהשחתה, זה מחבר מפורש באורח חיים, סימן רע"א, סעיף א'. איש גלילישיחה • א' בטבת ה'תשע"ח • 23:06, 18 בדצמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]

כמו שמבואר בנו"כ שם הכוונה לקידוש. אין דין בסעודה להתחיל מייד. ודרך אגב תודה לצב"י תיקנתי העניין גם בוויקיפדיה. הָאֶלְקֹשִׁי (שיחה) 23:08, 18 בדצמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]
Done טופל לשביעות רצון שניכם. צב"י (שיחה) 23:11, 18 בדצמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]
צב"י יישר כוח על השדרוג. אני רואה כאן לנכון לציין את המהרש"ל שאיני זוכר את מקומו. הוא תוקף את הנוהג ליקר את סעודת ליל שבת ולהיות "יוצא-זיין" בסעודת יום השבת, שזה הפוך מפי ההלכה. הוא מסיק שאם שומרים איזה מאכל מיוחד לכבוד יום השבת שאין אותו בשאר סעודות, אפשר לצאת בזה ידי החובה ליקר את סעודת היום. והוא מוסיף שלו עצמו יש כזה מאכל משובח שבשבילו עולה על כולנה ומקיים את זה בהידור - דגים. אני מניח שהוא מתכוון לגעפילטע פיש ולא לנסיכת הנילוס קריצה. דוד (שיחה) 11:34, 22 בדצמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]
למהרש"ל הייתה חביבות יתירה לדגים ולכן גם לא אכלם בראש השנה מאימת הדין (מחצה"ש, או"ח, סי' תקנ"ב, סק"ב). אולי באמת התכוון לקרפיון או לנסיכה, ואולי לגעפילטע. אין לי מושג Face-smile.svg.
אכניס את דברי המהרש"ל לערך. צב"י (שיחה) 11:37, 22 בדצמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]