איש גלילי, מה דעתך, האם ההפרדה בין רב דימי לרב דימי בר יוסף איננה הכרעה למעשה כדעתו של אהרן היימן, בניגוד לדעת היוחסין ובסדר הדורות?
האם לא עדיף לנו לכלול הכל ברב דימי, לעשות פסקה על רב דימי בר יוסף. ולציין את הדעה שמדובר בשני אנשים?
לא ניתן לעריכה
חלק מתכני אתר זה מקורם בוויקיפדיה העברית. דף שמצויין בסופו ו/או בתחילת הגרסאות הקודמות שלו כי מקורו בוויקיפדיה העברית, הטקסט בדף מוגש באדיבות ויקיפדיה העברית בכפוף לרישיון Creative Commons ייחוס-שיתוף זהה 3.0. (ניתן לעיין שם בדף המקורי, וברשימת התורמים).
תכנים אחרים שנוצרו באתר זה ומתפרסמים בו בלא שמצויין עליהם במפורש אחרת - כל הזכויות עליהם שמורות למכון חכמת התורה (בע"מ, חל"צ), המכון מעניק רשות לשימוש אישי (לא מסחרי ולא ציבורי) בתכנים אלו. יתכן וישנם תנאים נוספים, ראה הבהרה משפטית.
איש גלילי, מה דעתך, האם ההפרדה בין רב דימי לרב דימי בר יוסף איננה הכרעה למעשה כדעתו של אהרן היימן, בניגוד לדעת היוחסין ובסדר הדורות?
האם לא עדיף לנו לכלול הכל ברב דימי, לעשות פסקה על רב דימי בר יוסף. ולציין את הדעה שמדובר בשני אנשים?
לא עיינתי, אבל מקופיא נראה שלא.
היות שיש אזכורים של רב דימי ושל רב דימי בר יוסף, ויש מחלוקת אם מדובר באותו אדם, הראוי הוא להפריד ביניהם, ובתוך הערכים לדון בקשר ביניהם.
ולדוגמא אביא את הערך יתרו והערך חובב חותן משה, שנראה פשוט כי אע"פ שבמדרשי חז"ל מדובר באדם אחד (יש ראשונים שמפרשים אחרת, אבל בחז"ל לא מצאתי שיטה כזאת), מכל מקום יש מקום לשני ערכים, עם דיון בפנים על הקשר ביניהם. ודוגמא נוספת: מרדכי היהודי ופתחיה (בית המקדש).