תחנת ארלוזורוב
![]() |
ערך זה עוסק במיזם עתידי
| |
ערך זה עוסק במיזם עתידי | |
שגיאות פרמטריות בתבנית:תחנת רכבת
פרמטרים [ עתידית, ישראל ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
![]() | |
העבודות לבניית התחנה, ספטמבר 2017 |
תחנת ארלוזורוב היא תחנת רכבת קלה תת-קרקעית הנבנית בקרבת רחוב ארלוזורוב שבתל אביב-יפו, כחלק מהקו האדום של המערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב. פתיחת התחנה מתוכננת לשנת 2021, עת פתיחת רוב תחנות הקו האדום.
מבנה התחנה
התחנה תהיה בעומק של 31 מטרים ותכלול קומה לכרטוס וקומת רציפים. רוחב רציפי התחנה יהיה באורך 10 מטרים. הודות לסמיכות התחנה למסוף 2000 ולתחנת הרכבת תל אביב סבידור מרכז, התחנה צפויה להיות התחנה העמוסה ביותר בקו האדום במבחינת מספר הנוסעים המשתמשים בה, אשר עשוי להגיע לכ-66,000 נוסעים ביום בממוצע.[1]
היסטוריה

תרשים של מערך התחבורה הציבורית בתל אביב:
רכבת (בשחור), הרכבת הקלה - הקו האדום (באדום), הרכבת הקלה - הקו הירוק המתוכנן (בירוק), הרכבת הקלה - הקו הסגול המתוכנן (בסגול), שלושת קווי הרכבת התחתית M1 (בכחול), M2 (בכתום), M3 (בצהוב) והתחנה המרכזית והמסופים של האוטובוסים
במאי 2015 זכו ביחד חברת סולל בונה וחברת CRTG (אנ') הסינית במכרז לבניית המנהרות והתחנות בחלק המערבי של הקו האדום הכולל גם את תחנת ארלוזורוב.[2]
העבודות לצורך בניית התחנה החלו ב-4 בספטמבר 2015.[3] האזור שבו נבנית התחנה נמצא מעל רחוב על פרשת דרכים. לצורך כך, במהלך העבודות על בניית התחנה, נסלל כביש חלופי עוקף למכוניות ולהולכי רגל דרך גן וולובלסקי-קרני.
גלריית תמונות
-
תחנת ארלוזורוב אפריל 2020
קישורים חיצוניים
- נתונים הנדסיים של תחנת ארלוזורוב, באתר נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים.
הערות שוליים
- ↑ תחנת "ארלוזורוב", באתר נת"ע
- ↑ הדי כהן, אריסון והסינים יכרו מנהרות הרכבת בת"א ב-2.9 מיליארד ש', באתר גלובס, 19 במאי 2015
- ↑ נועם דביר, הסיוט של תושבי גבעתיים: מתחילות העבודות על תחנת ארלוזורוב של הרכבת הקלה, באתר ynet, 30 באוגוסט 2015
שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון ויקיפדיה
שימוש בפרמטרים מיושנים [ דרגה ] תחנת ארלוזורוב23238258