X-43
שגיאות פרמטריות בתבנית:מטוס
פרמטרים [ ארץ ייצור ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
![]() | |||||
הדמיית אמן של ה-X-43 בעת טיסת ניסוי | |||||
מאפיינים כלליים | |||||
---|---|---|---|---|---|
סוג | מטוס ניסוי | ||||
יצרן | נאס"א | ||||
טיסת בכורה | 27 מרץ 2004 | ||||
דגמים | X-43A, X-43B, X-43C, X-43D | ||||
| |||||
|
נאס"א X-43 NASA) X-43) הוא כלי טיס היפר קולי בלתי מאויש שנוצר בכמה גרסאות שנועדו לבחון טיסה היפר קולית. מטרת המטוס הייתה פיתוח והדגמה של טיסה הייפר קולית, ובעיקר בחינה של מנועים מסוג מנוע על־מגח סילוני.
נאס"א X-43 הוא פרויקט של נאס"א בשיתוף של בואינג, Micro Craft Inc, אורביטל סיינסס קורפוריישן ו-GASL) General Applied Science Laborator).[1]
טיסת הניסוי הראשונה של המטוס הייתה ב-2 ביוני 2001. טיסת הניסוי נכשלה, מכיוון שהמאיץ שאיתו שוגר איבד שליטה לאחר 13 שניות משחרורו מהמפציץ B-52 ,הסתחרר ונפל לאוקיינוס.
טיסת הניסוי השנייה הייתה ב-27 מרץ 2004, שוגר המטוס ממפציץ B-52 בגובה של 290,00 מטר. לאחר מכן המאיץ האיץ עד למאך 6.3 (7717.5 קמ"ש) ואז מנוע העל-מגח סילוני הופעל, והטיס את המטוס עד למהירות של 9.6 מאך (11760 קמ"ש), מה שהופך אותו למטוס המהיר ביותר בכל הזמנים.[2]
למטוס מספר דגמים:
- X-43A - הדגם הרגיל, עליו בוצעו כל הניסוים
- X-43B - דגם בגודל מלא, עם מנוע אחר מסוג ISTAR מבוסס מחזור טילים (RBCC)
- X-43C - דגם קצת יותר גדול מהX-43A והיה צפוי לבחון את הכדאיות של דלק ביולוגי, אולי עם מנוע HyTech.
- X-43D - דגם שאומר להיות גרסה יותר מהירה של המטוס, גרסה שאמורה להגיע ל15 מאך.
קישורים חיצוניים
שגיאות פרמטריות בתבנית:ויקישיתוף בשורה
פרמטרי חובה [ שם ] חסרים
הערות שוליים
- ↑ Faster Than a Speeding Bullet: Guinness Recognizes NASA Scramjet, NASA, 20/06/2005
- ↑ NASA, X-43
מטוסי ה-X האמריקניים | |
---|---|
|
שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון ויקיפדיה
שימוש בפרמטרים מיושנים [ דרגה ] X-4325106758