X-43

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
גרסה מ־16:06, 21 במרץ 2019 מאת משתמש ישן (שיחה | תרומות) (ייבוא מוויקיפדיה העברית, ראה רשימת התורמים)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש


שגיאות פרמטריות בתבנית:מטוס

פרמטרים [ ארץ ייצור ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

נאס"א X-43
הדמיית אמן של ה-X-43 בעת טיסת ניסוי
הדמיית אמן של ה-X-43 בעת טיסת ניסוי
מאפיינים כלליים
סוג מטוס ניסוי
יצרן נאס"א
טיסת בכורה 27 מרץ 2004
דגמים X-43A, X-43B, X-43C, X-43D
ממדים 
אורך 3.9 מטרים
משקל ריק 1,400 ק"ג
ביצועים 
מהירות מרבית 9.6 מאך ( 11760 קמ"ש)

נאס"א X-43 NASA) X-43) הוא כלי טיס היפר קולי בלתי מאויש שנוצר בכמה גרסאות שנועדו לבחון טיסה היפר קולית. מטרת המטוס הייתה פיתוח והדגמה של טיסה הייפר קולית, ובעיקר בחינה של מנועים מסוג מנוע על־מגח סילוני.

נאס"א X-43 הוא פרויקט של נאס"א בשיתוף של בואינג, Micro Craft Inc, אורביטל סיינסס קורפוריישן ו-GASL) General Applied Science Laborator).[1]

טיסת הניסוי הראשונה של המטוס הייתה ב-2 ביוני 2001. טיסת הניסוי נכשלה, מכיוון שהמאיץ שאיתו שוגר איבד שליטה לאחר 13 שניות משחרורו מהמפציץ B-52 ,הסתחרר ונפל לאוקיינוס.

טיסת הניסוי השנייה הייתה ב-27 מרץ 2004, שוגר המטוס ממפציץ B-52 בגובה של 290,00 מטר. לאחר מכן המאיץ האיץ עד למאך 6.3 (7717.5 קמ"ש) ואז מנוע העל-מגח סילוני הופעל, והטיס את המטוס עד למהירות של 9.6 מאך (11760 קמ"ש), מה שהופך אותו למטוס המהיר ביותר בכל הזמנים.[2]

למטוס מספר דגמים:

  • X-43A - הדגם הרגיל, עליו בוצעו כל הניסוים
  • X-43B - דגם בגודל מלא, עם מנוע אחר מסוג ISTAR מבוסס מחזור טילים (RBCC)
  • X-43C - דגם קצת יותר גדול מהX-43A והיה צפוי לבחון את הכדאיות של דלק ביולוגי, אולי עם מנוע HyTech.
  • X-43D - דגם שאומר להיות גרסה יותר מהירה של המטוס, גרסה שאמורה להגיע ל15 מאך.

קישורים חיצוניים


שגיאות פרמטריות בתבנית:ויקישיתוף בשורה

פרמטרי חובה [ שם ] חסרים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא X-43 בוויקישיתוף

הערות שוליים

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0


שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון ויקיפדיה

שימוש בפרמטרים מיושנים [ דרגה ]
X-4325106758