אורביטל סיינסס X-34
|  | |
| הדגם האחרון של ה-X-34 על מסלול הטיסה | |
| מידע כללי | |
|---|---|
| סוכנות חלל | נאס"א | 
| יצרן | אורביטל סיינסס | 
| משגר | רקטה מובנית, מנוע פאסטרק אחד של מארשאל | 
| דף העובדות של X-34 באתר של נאס"א | |
| משימה | |
| סוג משימה | טיסות אוויר וחלל | 
| מסלול | תת-מסלול כדור הארץ | 
| מידע טכני | |
| ערוצי תקשורת | תקשורת WP אלחוטית | 
אורביטל סיינסס X-34 תוכנן להיות כלי המראה לשימוש חוזר (באנגלית: Reusable Launch Vehicle program), שנועד להציג ולבחון רעיון לחלופה זולה למעבורת חלל: רכב שימריא בעזרת הנעה רקטית, יעגון בתחנת חלל, וינחת במסלול כפי שמטוס נוחת. תוכנית הפיתוח שלו, שהחלה ב-1996, נפסקה ב-2001 והמטוס מעולם לא המריא.
ה-X-34 תוכנן כמטוס ללא טייס שמונע על ידי מנוע רקטי במהירות שיא של מאך 8. הוא תוכנן לבצע כ-25 טיסות ניסוי בשנה. הוא נועד להוריד את המחיר של הכנסת מטען למסלול סביב כדור הארץ מ-10,000 דולר לליברה ל-1,000 דולר לליברה.
האבטיפוס הבלתי מונע, שימש לניסויים ראשוניים כאשר התוכנית בוטלה בשנת 2001 משיקולי תקציב.
נכון ל-1 בינואר 2010 שני אבטיפוסים נותרו באחסון בבסיס חיל האוויר אדוארדס. ב-16 בנובמבר 2010 הם הועברו לאחסון בבסיס אחר, לשם בדיקת האפשרות להכשרתם לטיסה.[1]
ראו גם
קישורים חיצוניים
- דף העובדות על ה-X-34 באתר הרשמי של נאס"א
הערות שוליים
| מטוסי ה-X האמריקניים | |
|---|---|
| 
 | 
שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון ויקיפדיה 
שימוש בפרמטרים מיושנים [ דרגה ] אורביטל סיינסס X-3421473404
 
	 
		 
	
