בנסן B-8
 |
בנסן B-8 מוצג במוזיאון בקנדה |
מאפיינים כלליים |
---|
סוג |
אוטוג'ירו |
---|
ארץ ייצור |
ארצות הברית ארצות הברית |
---|
יצרן |
בנסן |
---|
טיסת בכורה |
1955 |
---|
צוות |
1 |
---|
ממדים
אורך |
3.43 m |
---|
גובה |
1.91 m |
---|
קוטר מדחף ראשי |
6.91 m |
---|
משקל ריק |
112 kg |
---|
משקל טעון |
250 kg |
---|
|
ביצועים
מהירות מרבית |
153 קמ"ש |
---|
טווח טיסה מרבי |
137 km |
---|
סייג רום |
15,000 רגל (4,600 מטר) |
---|
דחף |
54 kW |
---|
|
הנעה
1 × McCulloch 4318 piston engine | |
הבנסן B-8 (באנגלית: Bensen B-8) היה אוטוג'ירו חד מושבי שפותח בארצות הברית בשנות ה-50. למרות שהיצרן המקורי הפסיק את הייצור ב-1987, עדיין ניתן להשיג ערכות לבנייה ביתית. הכלי נבנה במקור ללא מנוע כך שהוא היה תלוי במטוס אחר (כמו דאון), אבל לאחר מכן הוסף לו מנוע ושמו שונה לB-8M.
תכנון ופיתוח
העיצוב של הB-8 הוא מינימליסטי מאוד, עם לא הרבה יותר מאשר מושב הטייס, סנפיר אחד, הרוטור והמנוע (בגרסאות הממונעות). במאי 1968 B-8 ו-B-8M נבדקו על ידי חיל האוויר האמריקני תחת השמות X-25A וX-25B בהתאמה. התוכנית הייתה להפוך את כיסאות המפלט במטוסי הקרב לכיסאות בעלי רוטור כך שלטייס הנוטש תהיה יותר שליטה במצבו. אף בדיקה רצינית לא בוצעה[דרושה הבהרה], ומימון חיל האוויר האמריקאי לתוכנית פסק עם תום מלחמת וייטנאם.
גרסאות
- B-8 Gyro-Glider- ללא מנוע, ממריא על ידי גרירה של כלי רכב.
- B-8B Hydro-Boat- ממריא על ידי גרירת ספינה.
- B-8M Gyro-Copter- הדגם הממונע הסטנדרטי.
- B-8MH Hover-Gyro- בעל פרופלור נוסף שאיפשר לו לרחף במקום.
- B-8MJ Gyro-Copter- תוכנן ל"המריא" על ידי קפיצה ממטוס אחר.
- B-8MW Hydro Copter- בעל יכולת לצוף.
- X-25A- הדגם הממונע שנבדק על ידי חיל האוויר האמריקאי. טס לראשונה ב-5 ביוני 1968. מוצג כיום במוזיאון חיל האוויר האמריקני.
- B-8 Super Bug- בעל מנוע נוסף שסייע בהמראה.
- B-8HD Super Gyro-Copter- בעל שני רוטורים שמונעים על ידי מנוע יחיד.
- B-8V - הונע על ידי מנוע Volkswagen air cooled engine.
- B-8W Hydro-Glider- בעל יכולת להיגרר על ידי ספינה.
- X-25B - הB-8 הלא ממונע שנבדק על ידי חיל האוויר האמריקאי. טס לראשונה ב-23 בינואר 1968.
ראו גם
קישורים חיצוניים
21211832בנסן B-8