טייסת 125
שגיאות פרמטריות בתבנית:יחידה צבאית
פרמטרים ריקים [ בסיס, כלי טיס בהווה, שם בעבר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
פרמטרים [ שנת הקמה, יעוד, בסיס אחרון, שם בהווה, שנת סגירה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
![]() | |
סמל טייסת 125 | |
פרטים | |
---|---|
סוג | מסוקי תובלה קלים |
נתוני היחידה | |
כלי טיס בעבר | בל-206 ("סייפן"), בל-206L ("סייפנית"), בל 212 ("אנפה"), בל-47, אלואט II |
טייסת 125, המכונה גם טייסת "המסוקים הקלים", הייתה טייסת מסוקי תובלה בחיל האוויר הישראלי. טרם סגירתה, הפעילה הטייסת מסוקים מסוג בל-206 ("סייפן") וְ- בל-206L ("סייפנית"), והייתה מוצבת בבסיס שדה דוב.
היסטוריה
הטייסת הוקמה בשנת 1967 כטייסת מסוקים. עם הקמתה שירתו בטייסת מסוקי אלואט II. בתחילת שנות ה-70 של המאה ה-20 רכש חיל האוויר מסוקי בל 206 שקיבלו את השם "סייפן". מסוקים אלו נרכשו מחברת אוגוסטה האיטלקית שקיבלה את הידע מחברת בל, יצרנית המסוק. המסוק מדגם זה, הוא דגם אזרחי. בחיל האוויר כונה המסוק סייפן א'. בהמשך שנות ה-70, רכש חיל האוויר את סייפן ב' שהוא למעשה מסוק צבאי מדגם OH-58 (ולאחר מכן נרכשו מסוקים מדגם ג'ט ריינג'ר ששירתו בחצרים).
עם רכישת מסוק האנפה (גרסה אזרחית של ה-UH-1) של חברת בל, נפתח גף אנפה בטייסת, שהיה מיועד למשימות תובלת אחמי"ם.
בשנת 1984 רכש חיל האוויר את ה"סייפנית" שהיא אותו המסוק, אבל בגרסת דגם ארוך יותר מדגם BELL-206L.
הטייסת נסגרה בשנת 2003.
מפקדי טייסת - דני ברוס 1970 - 1972, עירא לאור 1994–1995.
קישורים חיצוניים
שגיאות פרמטריות בתבנית:ויקישיתוף בשורה
פרמטרי חובה [ שם ] חסרים
- "לא קלה דרכנו" - כתבה על טייסת 125 באתר חיל האוויר.

שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון ויקיפדיה
שימוש בפרמטרים מיושנים [ דרגה ] טייסת 12521576020