טסלה (חברה)
נתונים כלליים | |
---|---|
סוג | חברה ציבורית |
מייסדים |
אילון מאסק מרטין אברהארד מארק טארפנינג ג'יי.בי. שטראובל איאן רייט |
תקופת הפעילות | 2003–הווה (כ־21 שנים) |
משרד ראשי | פאלו אלטו, קליפורניה, ארצות הברית |
שליטה בחברה | אילון מאסק |
בעלות |
אילון מאסק (21%) טויוטה (0.27%) דיימלר א.ג (0.14%) |
מוצרים עיקריים |
מכוניות חשמליות מערכות הנעה חשמליות |
רווח | 827,091- מיליון (2018) |
עובדים | 45,000 (ינואר 2019)[1] |
Tesla |
טסלה בע"מ (באנגלית: .Tesla, Inc), לשעבר טסלה מוטורס (באנגלית: .Tesla Motors, Inc), היא חברה אמריקאית, העוסקת בייצור כלי רכב המבוססים על הנעה חשמלית, ופיתוח טכנולוגיות של אנרגיה נקיה. החברה נוסדה ב-2003 ושמה הוא מחווה לממציא ניקולה טסלה.
היסטוריה
הקמת החברה
שורשי החברה נעוצים בניסיון של שתי קבוצות במקביל לייצר גרסה מסחרית לאבטיפוס של מכונית חשמלית שהציגה חברה אמריקנית בשם AC Propulsion. קבוצה אחת נוהלה על ידי היזם האמריקני אילון מאסק[דרוש מקור] והקבוצה השנייה בראשות מרטין אברהארד. בעקבות הצעת נשיא AC Propulsion שהשניים ישתפו פעולה[דרוש מקור], הוקמה ב-2003 טסלה מוטורס על ידי מרטין אברהארד(אנ') ומארק טרפנינג(אנ')[2], כשמאסק שימש כיו"ר ומעצב ראשי ואברהארד שימש כמנכ"ל, אחד המשקיעים הראשונים בטסלה זאב דרורי החליף אותו בתפקיד כמנכ״ל החברה והוביל את סבב הגיוס הגדול הראשון, אילון מאסק אשר היה משקיע מרכזי, עם השקעה של 7.5 מיליון דולר וגיוס נוסף של 13 מיליון דולר.
בשנת 2005 חתמה החברה חוזה ייצור עם קבוצת לוטוס הבריטית, שיצרה עבורה את רוב רכיבי דגם המכונית הראשון של החברה, למעט רכיבי המנוע החשמלי. דגם זה, שכונה רודסטר, היה מכונית ספורט שדמה לדגם לוטוס אליז וחלק איתו רכיבים שונים, אף שלוטוס ייצרה חלקים אחרים עבור הרודסטר של טסלה באופן בלעדי. דגם הרודסטר היה הרכב הראשון שתוכנן לשימוש עם סוללת ליתיום-יון שסיפקה לו טווח נסיעה של כ-320 קילומטר לכל טעינה. שילדת הרכב יוצרה מסיבי פחמן המספקים קשיחות גבוהה במשקל נמוך וביצועי התאוצה מ-0 ל-100 קילומטר לשעה עמדו על 3.7 שניות.
בנובמבר 2020 הוכרז שטסלה תצטרף למדד S&P 500. בשבוע שלאחר ההכרזה זינקה המנייה בכמעט 20%, והעלתה את שווי החברה לראשונה אל מעל 500 מיליארד דולר. והפכה את אילון מאסק לאיש השני בעושרו בעולם, עם הון מוערך במעל 136 מיליארד דולר.
רודסטר ופיתוח מנועים חשמליים
ב-2008 החלה החברה למכור באופן סדיר את דגם הרודסטר ועד ינואר 2009 מכרה 147 מכוניות. הדגם שווק במחיר בסיס של 109 אלף דולר. ב-2009 גייסה טסלה משאבים נוספים ואף זכתה להלוואות בריבית נמוכה של 465 מיליון דולר ממשרד האנרגיה האמריקני. באותה שנה אף דווח שחברת דיימלר הגרמנית, בעלת השליטה במרצדס-בנץ, רכשה כעשרה אחוזים מחברת טסלה. השקעות אלו שימשו לקידום התכנון של דגם חדש של מכונית סדאן שכונה מודל S. דגם זה יועד להימכר במחצית המחיר של דגם הרודסטר ומהווה חלק מחזונו של מאסק לקדם את ייצורם של כלי רכב חשמליים לקהל הרחב, בניגוד לדגם הרודסטר היוקרתי שיוצר עבור פלח צרכנים מצומצם ונועד לסייע בקידום הפיתוח של המנועים החשמליים.
ביוני 2010 יצאה טסלה בהנפקה ראשונה בבורסת נאסד"ק. הייתה זו ההנפקה הראשונה של יצרן רכב אמריקני מאז ההנפקה של פורד בשנת 1956. עד מרץ 2012 מכרה טסלה כ-2,250 יחידות מדגם רודסטר. באותה עת היא הפסיקה לקבל הזמנות לדגם זה ולא תמשיך כנראה את ייצורו, עם סיום החוזה עם קבוצת לוטוס.
ב-16 בנובמבר 2017 במהלך אירוע חשיפת הטסלה סמי הפתיע מאסק את הקהל כאשר מתוך המשאית יצא אב הטיפוס של הדגם החדש של הטסלה רודסטר.
יבוא לישראל
טסלה הקימה חברה בת ב-18 בנובמבר 2019 בשם ״טסלה מוטורס ישראל בע"מ״. החברה צפויה להתחיל למכור את רכביה בתחילת 2021.
בחודש ינואר 2020 מספר מצומצם של רכבי טסלה הובא לארץ על ידי החברה ועבר תהליך רישוי ישראלי. כמו כן, מונו כמה אישי מפתח בתעשיית הרכב הישראלית על ידי טסלה לצורך הקמת המערך התפעולי והלוגיסטי של טסלה בישראל.
טסלה מודל S
דגמי מודל S החלו להימסר ביוני 2012, לאחר שהתקבלו כ-6,500 הזמנות מראש. הם מיוצרים במפעל טסלה בקליפורניה שהוקם על בסיס מפעל ששימש בעבר מיזם משותף של טויוטה וג'נרל מוטורס.
דגם מכונית הסדאן היוקרתית, טסלה S, זכה לביקורות טובות בעיתונות הרכב ולדירוג בטיחות גבוה. בעקבות ההצלחה הראשונית בשיווק דגם זה עלתה מניית החברה בבורסת נאסד״ק במאות אחוזים בשנת 2013. במקביל החלה טסלה לפרוס רשת של נקודות הטענה ברחבי ארצות הברית ואירופה.
ב-9 באוקטובר 2014, הודיעה החברה על דגם P85D, דגם זה מהווה שדרוג לטסלה S ובכלל זה, התקנת שני מנועים במקום אחד, שילוב של "בקרת שיוט מסתגלת" הנשענת על מצלמות, מכ"ם וחיישני אולטרה-סאונד ואופציה לשני סוגי סוללה (הנבדלים זה מזה בעיקר, בקיבול ובהתאם, מאפשרים טווחי נסיעה שונים באותם תנאי דרך והתנהגות נהג).
"בקרת השיוט המסתגלת" כוללת יכולת שמירת מהירות, יכולת לקרוא שלטים של "מהירות מרבית מותרת" ועדכון אוטומטי של מהירות היעד, שמירת מרחק ממכוניות ומעבר נתיבים על ידי הפעלה של איתות הצד בלבד, באופן אוטומטי. בעדכון גרסה שיצא בינואר 2016 למערכת ההפעלה של רכבי טסלה, נוספו אפשרויות של נהיגה ללא נהג ובכלל זה חנייה ויציאה מחנייה כשהנהג מחוץ לרכב.[3]
לפי נתוני היצרן, דגם זה מאיץ ממצב עמידה למהירות של 60 מייל יבשתי לשעה ב-3.2 שניות - האצה המתאימה לרכבי ספורט עוצמתיים יותר מאשר לרכב מנהלים.
לפי נתוני החברה, עד ינואר 2014, היא סיפקה מעל 25,000 מכוניות מדגם S.[4]
בספטמבר 2015 פתחה החברה מפעל ייצור שני בעיר טילבורך שבהולנד, במטרה לייצר את רכבי החברה עבור השוק האירופאי.[5] בחודש אוקטובר באותה שנה הודיע מאסק על כוונתה של טסלה להתחיל ייצור של רכבי החברה בסין בתוך שנתיים, מתוך מטרה להוזיל את עלויות הייצור בשליש ולהגדיל את נפח המכירות במדינה.[6]
באפריל 2017 עשתה החברה ריקול לשני שלישים מהרכבים שייצרה ב-2016 בשל בעיה בבלם החנייה האלקטרוני.[7]
פריצות דרך במודל העסקי של החברה
החברה נכנסה לשוק הרכב במודל של ייצור מעט כלי רכב, לפלח השוק העליון באמצעות דגם ה"רודסטר". ההצמדות לייצור הכמויות הקטנות אפשרה לה למשל, פטור ממבחני ריסוק שאינו נדרש עד לכמות מכירות של 500 כלי רכב בשנה, בארצות הברית.
בשלבים מוקדמים יחסית, החברה נכנסה לשיתופי פעולה עם יצרניות רכב מוכרות - הן להסכמים שבהם החברות הוותיקות הן קבלני משנה עבורה והן להסכמים שבמסגרתם היא ספקית של מרכיבים במערכת ההנעה החשמלית של חברות אחרות.
"טסלה" היא חברת הרכב היחידה שמוכרת לצרכני הקצה, לאו דווקא דרך "דילרים". מרכיב זה של המודל העסקי נמצא במחלוקת במספר מדינות בארצות הברית ואולם נראה כי רוב המדינות מקבלות את העובדה שמדובר במגמה שהן לא יוכלו לעצור ובהתאם, הן משנות את החקיקה המקומית כדי לאפשר זאת.
דרך נוספת שבאמצעותה מצליחה החברה להוזיל את עלות הרכבים היא (כפי שעושה חברת ספייסאקס בבעלותו של מאסק) באמצעות ייצור עצמי של כ-80% מחלקי הרכב, כך שהחברה חוסכת לעצמה את עלויות התיווך וההתאמה.
לדברי מנכ"ל החברה, החברה רואה לעצמה ערך בקידום נושא הרכבים החשמליים בכלל. ביוני 2014 הודיע בצעד מפתיע אילון מאסק, כי החברה מאשרת "לכל מי שרוצה" בעולם, לעשות שימוש בפטנטים שלה והחברה מתחייבת שלא לתבוע.[8] לא מוכר שצעד כזה בוצע אי-פעם על ידי תאגיד מסחרי, למטרות רווח, בסדר גודל שכזה. לדברי מאסק, הצעד נועד לקדם את המעבר לרכבים חשמליים בכל העולם - מעבר שאמור לצמצם את כמות המזהמים באוויר, לצמצם את פליטת גזי החממה, להקטין את התלות בדלקים פוסיליים ואת התלות הפוליטית במדינות שבשטחן יש מרבצי נפט גדולים.
החברה נכנסה גם לעסקי תחנות הטעינה ונכון לנובמבר 2014, היו לה 132 תחנות בצפון אמריקה, 99 באירופה ו-37 באסיה ואוסטרליה. לפי פרסומים שונים, פריסת התחנות בארצות הברית מאפשרת נסיעה "מחוף לחוף".
במהלך 2014, החברה הודיעה על הקמת ה"גיגה-פקטורי" מפעל הסוללות הגדול בעולם בשיתוף עם פנסוניק, עבור הרכבים שלה. הקמת מפעל כזה מהווה השקעה עצומה בסיכון גבוה מכיוון שתחום ייצור הסוללות ידוע כתחום קשה המחייב תהליכי ייצור ובקרה קפדניים. סוללות יוני-ליתיום הן אתגר טכנולוגי גדול בפני עצמו. ל"טסלה" אירעו לפחות שלושה אירועים של שריפת רכב מתוצרתם, ככל הנראה, בין השאר, על רקע הידלקות של הסוללה (נכון לאוקטובר 2014). בספטמבר 2014, החברה הודיעה כי בחרה למקם את המפעל, "גיגה פקטורי" במדינת נבדה שבארצות הברית והמפעל צפוי לכלול טכנולוגיות חדשניות רבות.[9]
ב-1 במאי 2015 חשפה החברה את פאוורוול - סוללות לבתים ועסקים קטנים. סוללת הליתיום-יון נועדה לאחסון אנרגיה לצורך שימוש בזמן עומס, מתן גיבוי וצריכה של אנרגיה סולארית שנאגרה בסוללה. מערכת הסוללות היא חלק מהתוכניות של טסלה להתרחב אל תחומים נוספים מלבד ייצור מכוניות חשמליות.[10][11]
בסוף 2016 נכנסה לשוק הדיור וקנתה את חברת סולאר-סיטי.
בספטמבר 2018 הגיע מאסק לפשרה עם הוועדה לניירות ערך ולבורסות (SEC) בעקבות תביעה על הטעיית משקיעים, אחרי שפרסם בטוויטר על כוונה להפוך את טסלה לחברת פרטית ואחר כך חזר בו. במסגרת הפשרה יפרוש מאסק מתפקידו כיו"ר טסלה וישלם קנס של 20 מיליון דולר, והחברה תשלם קנס דומה ותמנה שני דח"צים חדשים.[12]
בדצמבר 2018 פורסם כי טסלה שוקלת לרכוש חלק מפסי הייצור של GM (ג'נרל מוטורס) אותם היא מתכננת לסגור, זאת כדי לעמוד בביקוש הגובר והולך למכוניות החברה.[13] עד לרבעון הראשון של 2020, החברה מכרה במצטבר, מעל מיליון כלי רכב.
החברה מקדמת "מערכות עזר לנהג" מתוך כוונה להגיע ליכולת נסיעה אוטונומית לגמרי. לטענת אילון מאסק, יכולות אלו יביאו לכך שהרכב יהיה בטוח בהרבה מרכבים אחרים, שאין להם מערכות כאלה ובעתיד, כאשר הרכב יוכל להיות אוטונומי לגמרי - בעלי הרכב יוכלו למכור אותו כ"רובו-טקסי", מה שיגרום לרכב לצבור ערך לאורך חייו, הפוך מהמודל המקובל שבו שווי הרכב יורד בהתמדה, מרגע הרכישה.
המודל הכלכלי של "טסלה", בהקשר למערכות אלה - הוא התקנתן בכל רכבי החברה (כולל כאלה שנמכרו כבר בעבר), איסוף נתונים מהנסועה המצטברת, הפצת עדכוני תוכנה וחוזר חלילה. מודל זה, לכאורה, מאפשר לחברה לפתח יכולות נהיגה אוטונומית תוך שהיא מייצרת הכנסה מהפעילות - הפוך מהמצב ברוב חברות הרכב שאצלן ההשקעות במו"פ הן הוצאה.
החברה הייתה הראשונה בעולם להפיץ יכולת "זימון אוטומטי" - יכולת לקרוא לרכב לבא אליך מהחניון מבלי שיש נהג ברכב (תכונה שעובדת לטווחים של עד חמישים מטר). החברה הייתה בין הראשונות בעולם לשלב יכולות זיהוי שלטים, זיהוי מצבי רמזור, בלימה אוטומטית, שמירת מהירות, החלפה אוטומטית של נתיבים ונסיעה מ"כניסה לאוטוסטרדה" ועד "יציאה מאוטוסטרדה" - כשכל תכנון הנתיב והנסיעה מתבצעים אוטומטית. החברה מגדירה שעל הנהג להישאר ערני, עם ידיים על ההגה ובמצב בו הוא יכול להשגיח על הרכב במשך כל הנסיעה. הגדרה זו מאפשרת לה לעקוף מגבלות רגולטוריות ברבות ממדינות העולם.
נתוני מכירות
רבעון | מצטבר יצור |
סה"כ יצור |
מודל S מכירות |
מודל X מכירות |
מודל 3 + מודל Y מכירות[14] |
סה"כ מכירות[15] |
In transit[16] | Source |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Q1 2013 | ? | 5,000+ | 4,900 | 4,900 | [17] | |||
Q2 2013 | ? | ? | 5,150 | 5,150 | [18] | |||
Q3 2013 | ? | ? | 5,500+ | 5,500+ | [19] | |||
Q4 2013 | ~34,851 | 6,587 | 6,892 | 6,892 | [20] | |||
Q1 2014 | ~41,438 | 7,535 | 6,457 | 6,457 | [21] | |||
Q2 2014 | ~48,973 | 8,763 | 7,579 | 7,579 | [22] | |||
Q3 2014 | ~57,736 | ~7,075 | 7,785 | 7,785 | [23] | |||
Q4 2014 | 64,811 | 11,627 | 9,834 | 9,834 | [24] | |||
Q1 2015 | 76,438 | 11,160 | 10,045 | 10,045 | [25] | |||
Q2 2015 | 89,245 | 12,807 | 11,532 | 11,532 | [26] | |||
Q3 2015 | 102,336 | 13,091 | 11,597 | 6 | 11,603 | [27] | ||
Q4 2015 | 116,373 | 14,037 | 17,272 | 206 | 17,478 | [28] | ||
Q1 2016 | 131,883 | 15,510 | 12,420 | 2,400 | 14,820 | 2,615 | [29] | |
Q2 2016 | 150,228 | 18,345 | 9,764 | 4,638 | 14,402 | 5,150 | [30][31] | |
Q3 2016 | 175,413 | 25,185 | 16,047 | 8,774 | 24,821 | 5,065 | [32] | |
Q4 2016[33] | 200,295 | 24,882 | 12,700 | 9,500 | 22,254 | 6,450 | [34][35] | |
Q1 2017 | 225,713 | 25,418 | ~13,450 | ~11,550 | 25,051 | ~4,650 | [36] | |
Q2 2017 | 251,421 | 25,708 | ~12,000 | ~10,000 | 22,026 | ~3,500 | [37][38] | |
Q3 2017 | 276,757 | 25,336 | 14,065 | 11,865 | 222 | 26,137 | 4,820 | [39][40] |
Q4 2017 | 301,322 | 24,565 | ~15,200 | ~13,120 | 1,542 | 29,967 | 3,380 | [41][42][43] |
Q1 2018 | 335,816 | 34,494 | 11,730 | 10,070 | 8,182 | 29,997 | 6,100 | [44] |
Q2 2018 | 389,155 | 53,339 | 10,930 | 11,370 | 18,440 | 40,740 | 15,058 | [45][46] |
Q3 2018 | 469,297 | 80,142 | 14,470 | 13,190 | 56,065 | 83,725 | 11,824 | [47][48] |
Q4 2018 | 555,852 | 86,555 | 13,500 | 14,050 | 63,359 | 90,700 | 2,907 | [49] |
Q1 2019 | 632,952 | 77,100 | 12,100 | 50,900 | 63,000 | 10,600 | [50] | |
Q2 2019 | 720,000 | 87,048 | 17,650 | 77,550 | 95,200 | 7,400 | [51][52] | |
Q3 2019 | 816,155 | 96,155 | 17,483 | 79,703 | 97,186 | [53] | ||
Q4 2019 | 921,046 | 104,891 | 19,450 | 92,550 | 112,000 | [54] | ||
Q1 2020 | 1,023,718 | 102,672 | 12,200 | 76,200 | 88,400 | [55] |
שווי החברה
ב-2006 גייסה החברה 40 מיליון דולר ממספר יזמים, ביניהם מייסדי גוגל לארי פייג' וסרגיי ברין. ב-2008 סיים אברהארד את תפקידו כמנכ"ל החברה והוחלף ביזם זאב דרורי, ישראלי לשעבר. במקביל למשבר הכלכלי העולמי ב-2008 סבלה החברה מקצב הוצאות גבוה בטרם החלו הכנסות משמעותיות, ונאלצה לפטר עשרה אחוזים מכוח העבודה שלה. לאחר כשנה בתפקיד הועבר דרורי לתפקיד הסמנכ"ל ומאסק הפך ליו"ר ומנכ"ל החברה במקביל. דרורי עזב לאחר מספר חודשים.
ב-2 בינואר 2019 נחתך שווי החברה בכמעט 4 מיליארד דולר, זאת בעקבות הודעת החברה בה נמסר ללקוחותיה מספר נמוך מהצפוי של דגמי מודל 3 ברבעון הרביעי ובעקבות הודעתה על הורדה של 2,000 דולר במחירי כל אחד מדגמיה - מודל 3, מודל S ומודל X - כדי לסייע לקונים בארצות הברית לקבל זיכוי מס פדרלי בסך 3,750 דולרים בלבד במהלך ששת החודשים הקרובים.[56]
ב-18 בינואר 2019 הודיע מאסק על קיצוץ של 7% ממצבת כוח העובדים שלה.[57] קיצוצים אלה מתרחשים על רקע צעדים שונים לצמצום עלויות שהחברה ביצעה לאחרונה במטרה לשפר את מצבה הפיננסי וכדי לזרז את ייצור המכוניות מהדגם החדש, Model 3.[58] בעקבות הודעת המנכ"ל צנחה מניית החברה בוול סטריט ב-13%, בעקבות נפילת המניה נחתך שווי השוק של טסלה בכ-7.8 מיליארד דולר.[59]
ב-6 באוגוסט 2019 פרסם משקיע הערך אבישי ברקוביץ ניתוח על חברת טסלה באתר ביזפורטל בו הראה כי טסלה סובלת ממלאי כלי רכב שאינו נמכר, טכנולוגיית הסוללות של טסלה מיושנת והחברה מנסה להסתיר פרטים מהותיים. אותו ניתוח טען כי השווי של טסלה עומד על מקסימום של 18.2 מיליארד דולר ועלול להיות 0 ובפועל להגיע לחדלות פירעון.[60]
ב-23 במאי 2020 היה שווי החברה 151 מיליארד דולר, יותר מכל חברת רכב אחרת בארצות הברית ויותר מכל חברת רכב אחרת בעולם למעט "טויוטה". נתון זה בלט במיוחד על רקע מגפת הקורונה שהכתה ברוב מדינות העולם וגרמה לפגיעה קשה במכירת מכוניות ברחבי תבל. ביולי 2020 הפכה טסלה לחברת הרכב בעלת השווי הגבוה ביותר בעולם, עם שווי של 210 מיליארד דולר, אף שמבחינת היקף ייצור, היא הייתה יצרנית הרכב הקטנה ביותר.[61]
דגמי המכוניות
Model S
- ערך מורחב – טסלה Model S
מכונית היוקרה של החברה.
Model X
- ערך מורחב – טסלה Model X
רכב פנאי-שטח.
Model 3
- ערך מורחב – טסלה Model 3
המכונית שהציגה טסלה באפריל 2016, מכונית משפחתית במחיר של החל מ-35,000 דולר. אספקת המכוניות החלה באמצע 2017, עם צבר הזמנות של כחצי מיליון מכוניות.[62] כ-300 אלף מכוניות נמכרו תוך פחות מ-48 שעות מההשקה הרשמית.
Model Y
מכונית הפנאי החדשה של טסלה שהוצגה בשנת 2019.
TESLA SEMI
- ערך מורחב – TESLA SEMI
משאית סמיטריילר חשמלית עם יכולות אוטונומיות שתצא לשוק על פי דברי מאסק בשנת 2020
Tesla Roadster 2020
מכונית ספורט חשמלית אשר מתיימרת להיות המכונית הכי מהירה בעולם, הוכרזה בשנת 2017 וצפויה להימכר החל משנת 2020. מאיצה מ-0 ל-100 קילומטר לשעה ב-1.9 שניות.
Tesla Cybertruck 2021
- ערך מורחב – טסלה סייברטראק
טנדר כל-חשמלי העתיד להיות בשוק הרכבים ב-2021. למכונית זו שלושה דגמים אשר טווח נסיעתם נע בין 400 ל-800 קילומטרים.
קישורים חיצוניים
שגיאות פרמטריות בתבנית:בריטניקה
פרמטרי חובה [ 1 ] חסרים- אתר הבית של טסלה מוטורס (באנגלית)
- בלומברג, איך אילון מאסק כמעט מכר את טסלה לגוגל ב-11 מיליארד דולר, באתר TheMarker, 22 באפריל 2015
- תומר הדר, דו"ח: המערכת של טסלה אחראית לתאונה ברכב האוטונומי, באתר כלכליסט, 28 ביולי 2016
- אודי עציון, חשמלית ושמה מהפכה, באתר "ידיעות אחרונות", 5 באוגוסט 2017
- יואב סטולר ושירות כלכליסט, הרכב האוטונומי של טסלה התנגש בכבאית ב-105 קמ"ש, באתר כלכליסט, 24 בינואר 2018
- אילן גטניו, מכונית אדומה בדרך למאדים, באתר ישראל היום, 8 פברואר 2018
- "מקלות בגלגלים": כך החמיצה ישראל הזדמנות להכניס את "טסלה" לכבישים, סרטון באתר יוטיוב (אורך: 10:49)
הערות שוליים
- ^ ריאיון עם אילון מאסק 4:59 ואילך, 5 בנובמבר 2014, באתר YouTube
- ^ אריק ריד, History of Tesla: Timeline and Facts, באתר thestreet.com, פברואר 2020
- ^ עדכון גרסה: רכבי טסלה יוכלו לנסוע גם ללא נוכחות נהג ברכב, באתר גאדג'טי, 10 בינואר 2016
- ^ How Many Tesla Model S Electric Cars Have Been Built So Far?, באתר Green Car Reports, ינואר 2014
- ^ תומר הדר, חשמל מתפשט: טסלה תייצר גם מחוץ לארצות הברית, כלכליסט, 29 בספטמבר 2015
- ^ מאסק: טסלה צפויה להתחיל לייצר בסין תוך שנתיים, כלכליסט, 23 באוקטובר 2015
- ^ "ריקול גדול לטסלה: קוראת לתיקון 53 אלף מכוניות בשל פגם בבלם החניה". TheMarker. נבדק ב-2017-04-22.
- ^ בנה מכונית חשמלית משלך: טסלה לא תתבע יצרנים שיעשו שימוש בפטנטים שלה, weshare, יוני 2014
- ^ Nevada Selected As Official Site for Tesla Battery Gigafactory, ספטמבר 2014
- ^ רויטרס, אחרי שחישמל את המכוניות, אילון מאסק רוצה לחשמל את הבתים, באתר TheMarker, 1 במאי 2015
- ^ בלומברג, מהפכני יותר מאייפון, מכניס יותר מויאגרה? השקת הסוללה של טסלה בדרכה לעשות היסטוריה, באתר TheMarker, 12 במאי 2015
- ^ מאסק ו-SEC בפשרה: יפרוש מתפקיד יו"ר טסלה וישלם קנס, באתר גלובס, 30 בספטמבר 2018
- ^ הלל פוסק, GM מתכווצת וסוגרת פסי ייצור? טסלה תרכוש אותם, באתר ynet, 9 בדצמבר 2018
- ^ Model Y started production in January 2020 and started shipping in March 2020. Tesla is reporting sales of Model 3 and Model Y as combined sales, starting with 2020-Q1.
- ^ Sales are only counted as sold when delivered to end customer and all paperwork is correct
- ^ Goods in transit are produced but not counted as sold until delivered. Tesla no longer reports in transit numbers.
- ^ Tesla Motors (8 במאי 2013). "Tesla Motors – First Quarter 2013 Shareholder Letter". Tesla Motors. נבדק ב-23 בספטמבר 2019.
{{cite web}}
: (עזרה) Record sales of $562 million, up 83% from last quarter - ^ Tesla Motors (7 באוגוסט 2013). "Tesla Motors – Second Quarter 2013 Shareholder Letter". Tesla Motors. נבדק ב-23 בספטמבר 2019.
{{cite web}}
: (עזרה) Record Q2 Model S deliveries of 7,579 vehicles. - ^ Tesla Motors (5 בנובמבר 2013). "Tesla Motors – Third Quarter 2013 Shareholder Letter". Palo Alto, California: Tesla Motors. נבדק ב-23 בספטמבר 2019.
{{cite web}}
: (עזרה) Record 5,500 Model S deliveries - ^ "Tesla Motors - Fourth Quarter & Full Year 2013 Shareholder Letter". Tesla Motors. 19 בפברואר 2014. נבדק ב-23 בספטמבר 2019.
{{cite web}}
: (עזרה) Record 6,892 Model S vehicles sold and delivered in Q4 - ^ Tesla Motors (7 במאי 2014). "Tesla Motors – First Quarter 2014 Shareholder Letter". Tesla Motors. נבדק ב-20 בספטמבר 2019.
{{cite web}}
: (עזרה) Record Q1 Model S production of 7,535 vehicles. - ^ Tesla Motors (31 ביולי 2014). "Tesla Motors – Second Quarter 2014 Shareholder Letter". Tesla Motors. נבדק ב-20 בספטמבר 2019.
{{cite web}}
: (עזרה) Record Q2 Model S deliveries of 7,579 vehicles. - ^ Tesla Motors (5 בנובמבר 2014). "Tesla Motors – Third Quarter 2014 Shareholder Letter". Palo Alto, California: Tesla Motors. נבדק ב-20 בספטמבר 2019.
{{cite web}}
: (עזרה) Highest ever quarterly deliveries at 7,785 vehicles, despite factory shutdown in July - ^ "Tesla Motors - Fourth Quarter & Full Year 2014 Shareholder Letter". Tesla Motors. 11 בפברואר 2015. נבדק ב-20 בספטמבר 2019.
{{cite web}}
: (עזרה) - ^ Tesla Motors (6 במאי 2015). "Tesla Motors – First Quarter 2015 Shareholder Letter" (PDF). Tesla Motors. נבדק ב-4 באוגוסט 2016.
{{cite web}}
: (עזרה) A total of 10,045 Model S cars were delivered globaly during the first quarter of 2015. - ^ Tesla Motors (5 באוגוסט 2015). "Tesla Motors – Second Quarter 2015 Shareholder Letter" (PDF). Tesla Motors. נבדק ב-4 באוגוסט 2016.
{{cite web}}
: (עזרה) A total of 11,532 Model S cars were delivered globally during the second quarter of 2015. - ^ Tesla Motors (4 באוגוסט 2016). "Tesla Motors – Third Quarter 2015 Shareholder Letter" (PDF) (Press release). Palo Alto, California: Tesla Motors. נבדק ב-3 בנובמבר 2015.
{{cite press release}}
: (עזרה) Tesla global electric car sales totaled 11,603 units during the third quarter of 2015, including six Tesla Model X units. - ^ "Tesla Fourth Quarter & Full Year 2015 Update" (PDF). Tesla Motors. 10 בפברואר 2016. נבדק ב-10 בפברואר 2016.
{{cite web}}
: (עזרה) - ^ Tesla Motors (4 במאי 2016). "Tesla shareholders letter:Tesla First Quarter 2016 Update" (PDF). Tesla Motors. אורכב מ-המקור (PDF) ב-1 ביוני 2016. נבדק ב-4 באוגוסט 2016.
{{cite web}}
: (עזרה) - ^ "Tesla Second Quarter 2016 Update" (PDF) (Press release). Palo Alto: Tesla Motors. 3 באוגוסט 2016. נבדק ב-3 באוגוסט 2016.
{{cite press release}}
: (עזרה) During the second quarter of 2016 Tesla Motors delivered 14,402 new vehicles consisting of 9,764 Model S and 4,638 Model X. Production during 2Q 2016 totaled 18,345 vehicles. - ^ "Tesla Q2 2016 Vehicle Production and Deliveries" (Press release). Palo Alto: Tesla Motors. 3 ביולי 2016. נבדק ב-3 באוגוסט 2016.
{{cite press release}}
: (עזרה) - ^ "Tesla Third Quarter 2016 Update" (PDF). Tesla Motors. Palo Alto. 26 באוקטובר 2016. נבדק ב-27 באוקטובר 2016.
{{cite web}}
: (עזרה) - ^ Sales by model do not add up to total, these were preliminary figures reported by Tesla. Only total sales is final figures are reported by Tesla, as breakdown by model is not typically provided.
- ^ "Tesla Q4 2016 Production and Deliveries". Tesla Motors. Palo Alto. 3 בינואר 2017. נבדק ב-3 בינואר 2017.
{{cite web}}
: (עזרה) - ^ "Tesla Fourth Quarter & Full Year 2016 Update" (PDF). Tesla Inc. Palo Alto. פברואר 22, 2017. אורכב מ-המקור (PDF) ב-פברואר 23, 2017. נבדק ב-פברואר 22, 2017. Production totaled 24,882 vehicles in 4Q 2016 and vehicle deliveries totaled 22,252 units. No breakdown by model was provided.
- ^ "Tesla Q1 2017 Vehicle Production and Deliveries". Tesla Motors (Press release). Palo Alto: Market Wired. 2 באפריל 2017. נבדק ב-4 באפריל 2017.
Tesla (NASDAQ: TSLA) delivered just over 25,000 vehicles in Q1, of which approx 13,450 were Model S and approx 11,550 were Model X.
{{cite press release}}
: (עזרה) - ^ "UPDATE – Tesla Q2 2017 Vehicle Production and Deliveries". Tesla. 7 ביולי 2017. נבדק ב-10 ביולי 2017.
{{cite web}}
: (עזרה) - ^ "Tesla Second Quarter 2017 Update (Letter to shareholders)" (PDF). Tesla. 2 באוגוסט 2017. אורכב מ-המקור (PDF) ב-5 באוגוסט 2017. נבדק ב-5 באוגוסט 2017.
We delivered 22,026 Model S and Model X vehicles in Q2, for a total of 47,077 in the first half of the year.
{{cite web}}
: (עזרה) - ^ "Tesla Q3 2017 Vehicle Deliveries and Production". Tesla. 2 באוקטובר 2017.
{{cite web}}
: (עזרה) - ^ "_Update_Letter_2017-3Q.pdf Tesla Third Quarter 2017 Update". Tesla. 1 בנובמבר 2017. אורכב מ-המקור ב-11 בינואר 2018. נבדק ב-10 בינואר 2018.
{{cite web}}
: (עזרה) - ^ "Tesla Q4 2017 Vehicle Production and Deliveries". Tesla. 3 בינואר 2018.
{{cite web}}
: (עזרה) - ^ "Tesla confirms having produced its 300,000th electric car". Tesla. 14 בפברואר 2018.
{{cite web}}
: (עזרה) - ^ "Tesla Fourth Quarter & Full Year 2017 Update" (PDF). Tesla (Press release). Palo Alto: Tesla. 7 בפברואר 2017. אורכב מ-המקור (PDF) ב-8 בפברואר 2018. נבדק ב-7 בפברואר 2018.
In Q4, we delivered 28,425 Model S and Model X vehicles and 1,542 Model 3 vehicles, totaling 29,967 deliveries.
{{cite press release}}
: (עזרה) - ^ "Tesla First Quarter 2018 Update" (PDF). Tesla. אורכב מ-המקור (PDF) ב-27 במאי 2018. נבדק ב-27 במאי 2018.
{{cite web}}
: (עזרה) - ^ "Tesla Second Quarter 2018 Delivery". Tesla. נבדק ב-22 ביולי 2018.
{{cite web}}
: (עזרה) - ^ Donnelley, RR (1 באוגוסט 2018). Automotive Products. Tesla Second Quarter 2018 Update (Report). p. 2. נבדק ב-2 באוגוסט 2018.
We produced 53,339 vehicles in Q2 and delivered 22,319 Model S and Model X vehicles and 18,449 Model 3 vehicles, totaling 40,768 deliveries.
{{cite report}}
: (עזרה) - ^ "Tesla Third Quarter 2018 Delivery". Tesla. נבדק ב-2 באוקטובר 2018.
{{cite web}}
: (עזרה) - ^ "Tesla Third Quarter 2018 Update". Palo Alto: Tesla. 24 באוקטובר 2018. נבדק ב-24 באוקטובר 2018.
{{cite web}}
: (עזרה) - ^ "Tesla Fourth Quarter 2018 Delivery". Tesla. נבדק ב-2 בינואר 2019.
{{cite web}}
: (עזרה) - ^ תבנית:Cite pressrelease
- ^ תבנית:Cite pressrelease
- ^ Davies, Alex (3 ביולי 2019). "Tesla Model 3 Can Survive a Crash—and Avoid One, Too". Wired. US. נבדק ב-9 ביולי 2019.
{{cite news}}
: (עזרה) - ^ תבנית:Cite pressrelease
- ^ תבנית:Cite pressrelease
- ^ "Tesla Q1 2020 Vehicle Production & Deliveries". Tesla, Inc. (באנגלית). נבדק ב-2020-04-03.
- ^ שירות גלובס, טסלה חותכת את מחיר הרכבים החשמליים; סיפקה רבעון מאכזב לסוף 2018, באתר גלובס
- ^ סוכנויות הידיעות, מאסק הודיע על קיצוץ של 7% מעובדי טסלה, באתר TheMarker, 18 בינואר 2019
- ^ סוכנויות הידיעות, צעד גדול בדרך לרווחיות: קצב ייצור המכוניות של טסלה שובר שיאים, באתר TheMarker, 2 באוקטובר 2018
- ^ צוות גלובל, וול סטריט נסגרה בעליות; שווי טסלה נחתך ב-8 מיליארד דולר, באתר TheMarker, 19 בינואר 2019
- ^ אבישי ברקוביץ, משקיעי טסלה חיים בסרט, באתר Bizportal, 6 באוגוסט 2019
- ^ שירות כלכליסט, היסטוריה: טסלה יצרנית הרכב בעלת שווי השוק הגבוה בעולם, באתר כלכליסט, 1 ביולי 2020
- ^ האתגר של טסלה: לספק חצי מיליון מכוניות מודל 3 שהוזמנו מראש, באתר גלובס, 29 ביולי 2017
ניר בן זקן, טסלה מודל 3 - 30 לקוחות ראשונים קיבלו מפתח, באתר ynet, 29 ביולי 2017