Li L7

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

תבנית כלי רכב ריקה Li L7 הוא רכב במרכב קרוסאובר היברידי נטען המשתמש בטכנולוגיית EREV (אנ'), ומיוצר על ידי היצרנית הרכב הסינית לי אוטו. זהו הרכב הרביעי של החברה, והשלישי מסדרת L, סדרה של רכבי SUV חשמליים עם מנוע בנזין הפועל כמאריך טווח, הכוללת את ה־L9, L8 ו־L6.

סקירה כללית

ה־Li L7 הוצג בספטמבר 2022, באותה תקופה כדגם הזול והקטן ביותר של החברה, תוך שהוא חולק את אותו בסיס גלגלים עם ה־Li L8 הארוך יותר.[1] במהלך השקתו, ה־Li L7 היה זמין בשלוש גרסאות: Air, Pro ו־Max. מסירות הדגמים Pro ו־Max החלו ב־1 במרץ, בעוד משלוחי ה־L7 Air החלו בתחילת אפריל 2023.[2]

ה־Li L7 נראה נמוך ומעוגל לעומת ה־Li L8 וה־Li L9. הוא מגיע עם גלגלים אופציונליים בקוטר 21 אינץ'.[3]

בדגמי ה־Pro, Max ו־Ultra מותקנת מערכת מתלי אוויר (אנ') בעלת חמישה גבהים מתכווננים ושלושה מצבי מתלה: נוחות, סטנדרט וספורט. לעומתם, דגם ה־Air, מגיע עם מערכת מתלים אקטיבית (אנ') עם בקרת שיכוך רציפה (CDC).[4]

פנים הרכב

בניגוד ל־L8 ול־L9, ה־Li L7 הוא רכב בעל שתי שורות וחמישה מושבים. הוא חולק את אותו עיצוב לוח מחוונים עם דגמים אחרים מסדרת L.[5] הדגם מציע מרווח רגליים מרבי של 1,160 מ"מ ומרווח ראש של 985 מ"מ בשורת המושבים השנייה. מושב השורה השנייה כולל הדום חשמלי יחיד, כוונון חשמלי לזווית המשענת בטווח של 25 עד 40 מעלות, ומשענת יד מרכזית. הרכב מגיע עם אפשרות ל"מצב מיטה זוגית" על ידי הסרת משענות הראש והפעלת "מצב קמפינג".[6]

תכונות סטנדרטיות בכל רמות הגימור כוללות גג פנורמי עם וילון חשמלי, מערכת מיזוג אוויר אחורית הנשלטת באופן עצמאי, חימום מושבים בכל חמשת המושבים, אוורור ועיסוי מושבים בארבעה מושבים (ללא המושב האמצעי מאחורה), ועשר כריות אוויר – כולל כריות אוויר צידיות למושבים האחוריים.[6]

הדגמים L7 Air ו־L7 Pro מגיעים כסטנדרט עם מערכת הבידור לרכב SS Pro, המבוססת על שבב Qualcomm Snapdragon 8155, בעוד שהדגם L7 Max מצויד במערכת המתקדמת יותר SS Max, הכוללת שני שבבים מדגם Snapdragon 8155. המערכת עושה שימוש בשלושה מסכי LCD בגודל 15.7 אינץ' וברזולוציית 3K – שניים בחזית ואחד נוסף בתקרה (זמין רק בדגם L7 Max) – עם טכנולוגיות נגד השתקפות ואור כחול מופחת. בנוסף, כוללת המערכת 21 רמקולים, מגבר בהספק של 1,920 וואט, ומערכת שמע היקפית עם תמיכה ב־Dolby Atmos(אנ').[2]

עדכון 2024

ה־Li L7 קיבל עדכון במרץ 2024. רמות הגימור Air, Pro ו־Max הוחלפו בשמות החדשים: Pro, Max ו־Ultra.[7] דגם ה־L7 Ultra קיבל סוללה גדולה יותר בקיבולת של 52.3 קוט"ש, שהעלתה את טווח הנסיעה החשמלית ל־240 ק"מ לפי תקן WLTC. מיקום לוחית הרישוי האחורית, שבדגם הישן היה בפגוש האחורי, הועבר לדלת תא המטען בעקבות משוב מלקוחות. דגם 2024 כולל גם מקרר מובנה ברכב, מערכת שמע משודרגת, מערכת עיסוי מושבים משופרת, ושדרוג שבב מערכת הבידור לשבב Snapdragon 8295P במקום ה־Snapdragon 8155 הקודם.[8]

רענון 2025

העדכון לדגם Li L7 לשנת 2025 הוצג ב־8 במאי 2025, כאשר ההזמנות המוקדמות נפתחו באותו היום, והמסירות החלו בשבוע שלאחר מכן. השינוי המרכזי הוא במערכות הסיוע לנהג (ADAS): כל הדגמים צוידו בחיישן LiDAR חדש תוצרת ATL, שקטן ב־60% לעומת הדגם הקודם לשם הפחתת גרר, צריכת החשמל של המערכת פחתה ב־55%, והיא מסוגלת לזהות עצמים במרחק של עד 200 מטר.

על פי Li Auto, מערכת הבלימה האוטומטית מסוגלת כעת לבלום בהצלחה במקרה של תנועה עומדת גם בתנאי לילה חשוכים, במהירויות של עד 120 קמ"ש, בעוד שמערכת ההיגוי האוטומטית מסוגלת להימנע מהתנגשות בילד החוצה כביש חשוך כשהרכב נע במהירות של עד 130 קמ"ש.[9][10][11]

מערכת המתלים האוויריים שודרגה ממבנה חד־תאי לדו־תאי, מה שאיפשר להקשיח את הקפיץ ב־30%. כתוצאה מכך חלה ירידה של 20% בזווית הגלגול[א] של המרכב, וכן ירידה של 11% ו־26% בתנועת הצלילה וההתרוממות בהאצה ובלימה, בהתאמה. ציון "מבחן מוס" (אנ') (עקיפת מכשול פתאומית) השתפר גם הוא, עם מהירות מרבית של 79.47 קמ"ש. דגם ה־Max קיבל גם הוא את סוללת ה־52.3 קוט"ש שנמצאת בדגם האולטרה, מה שמותיר את ה־Pro כגרסה היחידה בייצור המשתמשת בסוללה הקטנה יותר של 42.8 קוט"ש. החלק החיצוני של הרכב קיבל אפשרות צביעה חדשה בכחול־אפרפר, ופנים הרכב קיבל אפשרות לריפוד דו גוני בגווני חום ושחור.[9][11]

מערכת הנעה

Li L7 משתמש במערכת הארכת טווח חשמלית (EREV) המשלבת שני מנועים חשמליים להנעה בכל הגלגלים ומנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר. מנוע הבנזין אינו מחובר ישירות לגלגלים, אלא משמש לטעינת הסוללה ולהארכת טווח הנסיעה. המערכת מפיקה הספק מרבי של 330 קילוואט (443 כוחות סוס), מומנט מרבי של 620 ניוטון מטר (63.2 קג"מ), ומאיצה מ־0 ל־100 קמ״ש בתוך 5.3 שניות.[12]

שנות דגם סוללה מנוע בנזין תצורת הנעה מנועים חשמליים מערכת משולבת 0–100 קמ"ש טווח חשמלי טווח נסיעה כולל
נפח הספק הספק מומנט הספק כולל מומנט כולל CLTC WLTC CLTC WLTC
2023–2024 40.9 קוט"ש (NMC) L2E15M – 1,496 סמ"ק I4 טורבו 113 קילוואט (כ־152 כ"ס) הנעה כפולה (AWD) קדמי: 130 קילוואט

אחורי: 200 קילוואט

קדמי: 220 ניוטון־מטר

אחורי: 400 ניוטון־מטר

330 קילוואט (כ־443 כ"ס) 620 ניוטון־מטר 5.3 שניות 210 ק"מ 170 ק"מ 1,315 ק"מ 1,100 ק"מ
2024 ואילך 42.8 קוט"ש (Sunwoda NMC) 225 ק"מ 190 ק"מ 1,360 ק"מ 1,135 ק"מ
52.3 קוט"ש (CATL NMC) 286 ק"מ 240 ק"מ 1,421 ק"מ 1,185 ק"מ
מקור:[13]

מכירות

שָׁנָה סִין
2023 134,089[14]
2024 134,018[15]

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Li L7 בוויקישיתוף

אתר האינטרנט הרשמי של Li L7

ביאורים

  1. זווית גלגול היא הרכינה של כלי הרכב על מתליו בעת נסיעה בסיבוב, הנובעת מהעברת משקל לצד החיצוני של הסיבוב, בעקבות השפעת הכוח הצנטריפוגלי

הערות שוליים

  1. Ro, Li Auto announces the Li L8 and Li L7, pre-orders start, ArenaEV, ‏30 בספטמבר 2022
  2. ^ 2.0 2.1 "理想L7正式上市,五座中大型SUV市场多了一位强劲对手" [ה־Li L7 הושקה באופן רשמי, והצטרפה כשחקן משמעותי בשוק רכבי הפנאי הבינוניים־גדולים בעלי חמישה מושבים.]. www.sohu.com (בסינית). 2023-02-27. נבדק ב-2025-03-09.
  3. "深度测试理想 L7 Max|理想汽车首款中大型五座 SUV 实力到底如何?_评测_新出行" [In-depth test of Li L7 Max | What is the strength of Li Auto’s first medium-to-large five-seater SUV?]. www.xchuxing.com. נבדק ב-2025-03-09.
  4. "Li Auto Inc. Launches Li L7, A Five-Seat Flagship Family SUV". Li Auto Inc. 2023-02-08. נבדק ב-2025-03-09.
  5. Ben (2024-10-23). "Li Auto L6 Vs. L7 Vs. L8 Vs. L9: Differences Explained!". GuangcaiAuto (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2025-03-09.
  6. ^ 6.0 6.1 "新出行实测|理想 L7 后排舒适性不及预期?实测对比来看一看_评测_新出行" [Is the rear seat comfort of the Li L7 not as good as expected? Let's take a look at the actual test comparison]. www.xchuxing.com. 2023-02-15. נבדק ב-2025-03-09.
  7. "【图】30.18万起 理想L系列增新车型/全系更名_汽车之家" [Starting from 301,800 yuan, the Ideal L series adds new models/the whole series is renamed]. www.autohome.com.cn. 2024-03-12. נבדק ב-2025-03-09.
  8. 网易 (2024-04-18). "底盘/电池重大升级:理想L7 Ultra太顶了!" [Major upgrade of chassis/battery: Ideal L7 Ultra is awesome!]. www.163.com. נבדק ב-2025-03-09.
  9. ^ 9.0 9.1 Bobylev, Denis (2025-05-08). "Li Auto launched enhanced L-series EREV crossovers in China". CarNewsChina.com (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2025-05-16.
  10. Qing, Yuan (2025-05-08). 理想 L7/8/9 智能焕新版发布:标配双腔空悬,新增多款配色 [Ideal L7/8/9 Smart Refresh released: Standard Dual-chamber Air Suspension, New Color Options]. www.ithome.com. נבדק ב-2025-05-16.
  11. ^ 11.0 11.1 Qin, Chao (2025-05-08). 理想L智能焕新版上市 售价未变 配700TOPS算力芯片 空气悬架升级 [Ideal L-series Intelligent Update Launched, price unchanged, equipped with 700TOPS computing power chip, air suspension upgraded]. www.autohome.com.cn. נבדק ב-2025-05-16.
  12. "售价31.98-37.98万元 理想L7三款车型正式发布-新华网" [Li L7 three models priced from 319,800 to 379,800 yuan officially released]. www.xinhuanet.com. 2023-02-09. נבדק ב-2025-03-09.
  13. Autohome – מפרטים טכניים, 9 במרץ 2025
  14. "【易车销量榜】全国2023年理想汽车零售量销量榜-易车榜-易车". car.yiche.com. נבדק ב-2025-03-09.
  15. "December, 2024 auto sales of LI _in China - Gasgoo". autonews.gasgoo.com. נבדק ב-2025-02-22.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

Li L741268881Q120792909