אוסטריאן איירליינס

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אוסטריאן איירליינס
Austrian Airlines
Austrian Airlines Logo 2018.svg
בואינג 767-300ER של החברה
בואינג 767-300ER של החברה
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 1957–הווה (כ־67 שנים)
חברת אם לופטהנזה
חברות בנות אוסטריאן ארוז
מיקום המטה אוסטריהאוסטריה וינה, אוסטריה
נתוני חברת תעופה
יאט"א
OS
ICAO
AUA
אות קריאה
AUSTRIAN
בסיס פעולה מרכזי נמל התעופה הבינלאומי וינה-שווכאט
בסיס פעולה משני גראץ, אינסברוק, זלצבורג
מועדון הנוסע המתמיד Miles & More
צי מטוסים 84 + 12 בהזמנה
מספר יעדים 130
ברית חברות תעופה סטאר אלייאנס
 
http://www.austrian.com
איירבוס A319 של אוסטריאן איירליינס
איירבוס A321 של החברה
בואינג 777 של החברה
אמבראר E-195 של החברה

אוסטריאן איירליינס, ולעיתים רק אוסטריאןגרמנית: Österreichische Luftverkehrs AG; באנגלית: Austrian Airlines) היא חברת התעופה הגדולה באוסטריה ונחשבת לחברת הדגל של המדינה. בעלת השליטה בחברה היא חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה. משרדיה ובסיסה הראשי של החברה נמצאים בנמל התעופה הבינלאומי וינה-שווכאט.

החברה זכתה ב-2017 בתואר החברה הדייקנית ביותר[1].

תולדות החברה

החברה נוסדה ב-30 בספטמבר 1957, כתוצאה ממיזוגן של אייר אוסטריה ואוסטריאן איירווייז. טיסת הבכורה נערכה ב-1958 בין וינה ללונדון, וב-1969 השיקה החברה קו טיסה טראנס-אטלנטי בין וינה לניו יורק, אם כי בפועל השירות הופעל על ידי חברת סבנה הבלגית דרך בריסל.

במשך שנות השמונים התמקדה החברה בהפיכתו של שדה התעופה בווינה לגשר בין מזרח אירופה ומערבה, תוך שהיא מפעילה רשת קווים צפופה ליעדים מזרח אירופים רבים, אליהם מיעטו חברות מערביות לטוס. החברה ביססה את צי המטוסים שלה על מטוסים מדגמי DC-9 ועל דגמי ההמשך מסוג MD-80 ודומיו, דבר שלא אפשר לה לספק שירותים בקווים בין יבשתיים. רק בשנות התשעים שונתה מדיניות זו, החברה החלה ברכש מטוסים רחבי גוף ובעלי טווחי טיסה ארוכים, ובמקביל הרחיבה את מפת יעדיה מעבר לאירופה ולאגן הים התיכון.

במרץ 2000 הצטרפה החברה לברית חברות התעופה סטאר אלייאנס וסמוך לאחר מכן אימצה את מועדון הנוסע המתמיד של חברת התעופה לופטהאנזה Miles & More. באותה השנה רכשה החברה את מקבילתה האוסטרית לאודה אייר.

בשנת 2006 נקלעה החברה לבעיות פיננסיות, מה שגרר בשנים לאחר מכן קיצוצים נרחבים בחברה ובעיקר בקווי התעופה הארוכים של החברה. משבר זה גרר את ממשלת אוסטריה לבצע הפרטה של החברה ובשנת 2009 קנתה חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה את מרביתה של החברה.

בשנת 2004 אוחדו מערכי הטיסות של אוסטריאן איירליינס ולאודה אייר, וכיום משמש שמה של האחרונה למותג גרידא. הבעיות הפיננסיות של החברה לא נפתרו בעקבות ההפרטה ובשנת 2012 עברו טיסות החברה להיות מופעלות על ידי חברת הבת טירולאן איירווייז. הסדר זה בוטל בשנת 2015 כשמערכי שתי החברות אוחדו.

אירועים ותאונות

  • ב-26 בספטמבר 1960 התרסק מטוס החברה מדגם ויקרס ויסקאונט 837 בניסיון נחיתה כושל בשדה התעופה של מוסקבה. 31 מ-37 הנוסעים ואנשי הצוות נהרגו.
  • ב-5 בינואר 2004 נאלץ מטוס החברה מדגם פוקר 70 לבצע נחיתת אונס בשדה סמוך לשדה התעופה של מינכן. באירוע נפצעו שלושה נוסעים באורח קל.

צי המטוסים

צי המטוסים של החברה נכון למרץ 2020:[2]

כלי טיס בצי בהזמנה נוסעים הערות
J W Y סה"כ
איירבוס A319 7 משתנה 138
איירבוס A320 28 12 משתנה 174
משתנה 180
איירבוס A321-100 3 משתנה 200
איירבוס A321-200 3
בואינג 767-300ER 6 26 18 167 211
בואינג 777-200ER 6 38 24 244 306
בומברדייר דאש 8 Q400 14 משתנה 76
אמבראר 195 17 משתנה 120
סה"כ 84 12

פעילות החברה בישראל

נכון לשנת 2023, החברה מפעילה 18 טיסות שבועיות מתל אביב לווינה. כאשר בימים ראשון, שני חמישי ושישי היא מפעילה שלוש טיסות יומיות, ובימים שלישי רביעי ושבת 2 טיסות יומיות. הטיסות מבצעות במטוסים מדגם איירבוס A320 ו-A321.

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אוסטריאן איירליינס בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ "אוסטריאן איירליינס: הכי דייקנית בחודש מרץ". פורט2פורט. נבדק ב-2017-06-22.
  2. ^ Austrian Airlines Fleet Details and History, m.planespotters.net (באנגלית)


Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0