אל תחזור על עצמך

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.

אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.

אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

"אל תחזרו על עצמכם" (DRY) הוא עיקרון בפיתוח תוכנה שמטרתו להפחית חזרות על מידע שעשוי להשתנות, להחליפו בהפשטות שפחות סביר שישתנו, או להשתמש בנורמליזציה של נתונים שמונעת מלכתחילה יתירות.

את עיקרון ה-DRY מציינים באופן הבא: "לכל פיסת מידע חייבת להיות ייצוג יחיד שאינו משתמע לשתי פנים בתוך מערכת". העיקרון נוסח לראשונה על ידי אנדי האנט ודייב תומאס בספרם "המתכנת הפרגמטי" (The Pragmatic Programmer). העיקרון מיושם באופן נרחב בנושאי סכמות של בסיסי נתונים, בדיקות מבחן (test plans), בניית תוכנה, ואפילו תיעוד (דוקומנטציה).

כאשר העיקרון מיושם בצורה מוצלחת, שינוי של אלמנט יחיד במערכת לא דורש שינויים לאלמנטים אחרים שלא קשורים אליו מבחינה לוגית. בנוסף, אלמנטים שכן קשורים זה לזה מבחינה לוגית משתנים בצורה שניתן לחזות מראש ובאופן אחיד. משמע, הם שומרים על סנכרון.

פרט לשימוש בשגרות ותת-שגרות (תכנות מונחה עצמים) בקוד שלהם, תומאס והאנט נעזרים במחוללי קוד, מערכות בניית תוכנה אוטומטיות, ושפות תסריט (Scripting) כדי לשמור על עיקרון ה-DRY בין שכבות שונות.

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

אל תחזור על עצמך41452867Q1242407