ארנון הרשקוביץ

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
Gnome-edit-clear.svg
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
ארנון הרשקוביץ
ארנון הרשקוביץ Arnon Hershkovitz.jpg
לידה 24 באפריל 1975 (גיל: 49)
זכרון יעקב, ישראל
ענף מדעי חינוך
עיסוק חוקר
מקום לימודים
מוסדות אוניברסיטת תל אביב

ארנון הרשקוביץ (נולד ב־24 באפריל 1975) הוא חבר הסגל הבכיר בחוג לחינוך מתמטי, מדעי וטכנולוגי בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב, מראשוני החוקרים בארץ בתחום ניתוח הלמידה (learning analytics). מחקריו עוסקים במיומנויות הנדרשות מלומדים וממלמדים בעידן הדיגיטלי. הוא גנאלוג מומחה, עוסק בתחום מאז שנת 1999.

ביוגרפיה

הרשקוביץ נולד וגדל בזכרון יעקב, צאצא - מצד אבי-אביו - למשפחת מייסדי המושבה. מצד אם-אביו הוא צאצא לראשוני המתיישבים בראשון לציון ובפתח תקווה ונכד-נכדתו של חיים יהושע גולדברג, שהיה מראשוני המתיישבים היהודים האשכנזים ביפו. הורי אמו היו מראשוני המתיישבים בכפר ויתקין.

בין השנים 1996-1993 שירת בחיל התותחנים, ולאחר מכן החל את לימודיו הגבוהים בטכניון. בשנת 1999 סיים תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב ובשנת 2003 סיים תואר שני במתמטיקה שימושית; עבודת המאסטר שלו הייתה בנושא "בעיות קיצון לפעולת הרוב על גרפים", בהנחיית פרופסור רון הולצמן. בשנת 2011 סיים תואר שלישי באוניברסיטת תל אביב; עבודת הדוקטורט שלו הייתה בנושא "ללמוד על הלומד המקוון באמצעות כריית נתונים ברשת", בהנחיית פרופסור רפי נחמיאס. בעבר, עבד באינטל וברפאל.

לאחר שהשלים לימודי בתר-דוקטור באוניברסיטאות Worcester Polytechnic Institute בווסטר (מסצ'וסטס) ובאוניברסיטת קולומביה בניו יורק בין השנים 2013-2010, קיבל את מלגת מארי קירי של האיחוד האירופי והתקבל כחבר סגל בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב.

הוא נשוי ואב לארבעה, מתגורר בהוד השרון.

עשייה אקדמית

תוך שימוש בשיטות מעולם ניתוח הלמידה - ובפרט, ניתוח קובצי יומן של סביבות למידה מקוונות - עוסק הרשקוביץ בחקר הקשרים שבין חשיבה חישובית ליצירתיות ובהיבטים של למידה והוראה של מתמטיקה. בעבר, עסק בהיבטים הקשורים ליחסי מורה-תלמידים בלמידה בעידן הדיגיטלי ולהערכת אמינות ברשתות חברתיות מקוונות. מחקרים אלו נעשים במסגרת מעבדת המחקר SLICE אותה הוא מוביל (Skills for Learning and Instructing in the Cyberlearning Ecosystem).

בעבר, היה עורך-שותף בכתבי העת Journal of Learning Analytics ו - Journal of Technology, Instruction, and Learning. מאז שנת תשפ"א, הוא עומד בראש המסלול לתואר שני "טכנולוגיה ולמידה".

עשייה גנאלוגית

בשנת 2001, שנתיים לאחר שהחל לעסוק בחקר ההיסטוריה המשפחתית של משפחתו, הקים את פורום "שורשים משפחתיים" באתר "תפוז אנשים", שהיה מקום המפגש הראשון שאיפשר שיח בעברית בנושאי גנאלוגיה, והיה הארגון המקוון הראשון שהתקבל כחבר לאיגוד הבינלאומי של חברות לגנאלוגיה יהודית. בשנת 2006, הקים את "ויקיגניה", מיזם גנאלוגי חופשי מבוסס-ויקי בעברית, ואת "משפחתובלוגיה", בלוג בנושאי גנאלוגיה (ביחד עם שני שותפים, אורית לביא ורוני גולן). לאורך השנים הרצה, הדריך, ייעץ, התראיין, חקר ופרסם רבות בתחום הגנאלוגיה. שימש כיועץ גנאלוגי ראשי בהפקה הישראלית של התוכנית "מי אתה חושב שאתה?" ("הערוץ הראשון", 2004), שימש כיועץ ומגיש בהפקה של "סודות משפחה" ("כאן 11", 2021). הוא חבר במכון הבינלאומי לגנאלוגיה יהודית ומרכז פאול יעקבי.

קישורים חיצוניים

Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0