דודג' סדרה DH

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
דודג' סדרה DH
Dodge Serie DH
מאפיינים כלליים
יצרן דודג'
שנות ייצור 19321931
הרכבה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מודל קודם Dodge Senior (איט')
מודל אחריו Dodge Serie DL (איט')
חברת אם קרייזלר
משקל 1,277 - 1,195 ק"ג
מפרט טכני
מנוע
הילוכים תמסורת ידנית - 3 מהירויות
"דודג' סדרה DH", שנת 1931

דודג' סדרה DHאנגלית : Dodge Serie DH) - היא מכונית משפחתית, מתוצרת חטיבת דודג' בקונצרן המכוניות האמריקאי קרייזלר אשר יוצרה בארצות הברית במספר תצורות בין השנים 19321931[1]

היסטוריה

Postscript-viewer-blue.svg ערך מורחב – דודג'

חברת דודג' נוסדה בשנת 1900 על ידי האחים ג'ון פראנסיס דודג' והוראס אלגין דודג' בדטרויט שבמישיגן. בימיה הראשונים יצרה החברה חלקי מנוע ושלדה עבור תעשיית הרכב המתפתחת בעיר, בעיקר עבור החברות אולדסמוביל ופורד. למרות ההצלחה המסחרית שאפו האחים לייצר מכוניות משלהם. שאיפה זו התממשה לראשונה במכונית הראשונה, "דודג' דגם 30" (Dodge Model 30), ששיווקו ב-1915 כמתחרה יוקרתית יותר לדגם פורד מודל T הנפוץ. דגם 30 כלל כמה חידושים לאותה עת - גוף עשוי כולו פלדה, תיבת הילוכים חדשנית, ומערכת חשמל בת 12 וולט. תיבת ההילוכים והמנוע היו טובים מאלה של פורד T (35 כוחות סוס לעומת 20). בזכות איכות החלפים שייצרו ומעלותיה של המכונית היא הגיעה למקום שני במכירות הרכב בארצות הברית ב-1916. באותה שנה השתמש הצבא האמריקני בהצלחה בדגם 30 בפעילותו המבצעית כנגד המהפכן המקסיקני פנצ'ו וייה. בינואר 1920 הלך לעולמו ג'ון דודג' ובדצמבר אותה שנה נפטר גם הוראס דודג'. אלמנות השניים המשיכו בניהול החברה. דגם 30 שונה קלות ושווק כ"סדרת 116" (Series 116) אולם החברה ירדה למקום החמישי מכירות בארצות הברית ב-1925. באותה שנה מכרו אלמנות המייסדים את החברה ל-קבוצת משקיעים, שהחליטה, בעקבות ירידה נוספת במכירות (מקום שביעי ב-1927) למכור את דודג' ליצרן מכוניות אחר. בשנת 1928 רכש קונצרן קרייזלר את חברת דודג' ומבחר הדגמים המיוצר ירד ל-13 בשתי קטגוריות (מ-19 דגמים בשלוש קטגוריות).

"דודג' סדרה DH"

"סדרת DH", שהוצגה בנובמבר 1930 לשנת הדגם של שנת 1931, הצטיידה במנוע שישה צילינדרים שפיתח 68 כ"ס. יחידת הכוח הייתה קדמית, בעוד הכונן היה אחורי. תיבת ההילוכים הייתה בעלת שלושה הילוכים ואילו המצמד היה לוח יחיד יבש. הבלמים היו הידראוליים בכל ארבעת הגלגלים.

המכונית הוצעה בתצורת טורפדו ארבע דלתות ("Torpedo" (אנ'))[2], סדאן ארבע דלתות[3], דגם קופה 2 דלתות, גרסת (קבריולה) של שתי דלתות וגרסת רודסטר. בנוסף, המכונית הייתה זמינה גם עם שלדה חשופה, ללא חלקי גוף מורכב, על מנת לתת לקונה את האפשרות להשלים את המכונית. מיולי 1931 כוח המנוע גדל ל -74 כ"ס.

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דודג' סדרה DH בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ Beverly Kimes, Henry Clark, Standard Catalog of American Cars 1805-1942, Iola, Krause Publications Inc, 1996, מסת"ב 978-08-73414-28-9.
  2. ^ טורפדו - סגנון גוף הטורפדו היה סוג של גוף רכב ששימש משנת 1908 עד אמצע שנות ה-30 של המאה העשרים, שהיה בעל פרופיל קבוע וחלק עליון רך מתקפל או ניתן להסרה. העיצוב מורכב ממכסה המנוע שהונח להיות ברמה עם קו המותניים של המכונית
  3. ^ "דודג' סדרה DH" סדאן 4 דלתות שנת 1931 bigiron.com/Lots/1931DodgeDHSeries4DoorSedan
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0