דייוויד קופ

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
דייוויד קופ
עיסוק מלחין, פרופסור, חוקר בינה מלאכותית

דייוויד קופ (באנגלית: David Cope; נולד ב-17 במאי 1941) הוא מלחין, מדען וסופר אמריקאי, פרופסור אמריטוס למוזיקה באוניברסיטת קליפורניה בסנטה קרוז (UCSC) ופרופסור כבוד למדעי המחשב באוניברסיטת שיאמן שבסין.

ביוגרפיה

דייוויד קופ נולד ב-1941 בסן פרנסיסקו, קליפורניה. למד נגינה בפסנתר ובצ'לו והופיע כפסנתרן. קיבל תואר ראשון בהלחנה מאוניברסיטת המדינה של אריזונה ותואר שני מאוניברסיטת דרום קליפורניה.

תחום המחקר העיקרי שלו עוסק בבינה מלאכותית ומוזיקה; הוא כותב תוכניות ואלגוריתמים שיכולים לנתח מוזיקה קיימת וליצור יצירות חדשות בסגנון של מוזיקת ​​הקלט המקורית. הוא לימד את סדנת הקיץ פורצת הדרך ב-Workshop in Algorithmic Computer Music (WACM) שהייתה פתוחה לקהל, כמו גם קורס השכלה כללי בשם "בינה מלאכותית ומוזיקה" לתלמידי UCSC. הוא גם מייסד שותף ו-CTO לשעבר של Recombinant Inc., חברת טכנולוגיית מוזיקה.

על שמו רשום פטנט "אלגוריתם חיבור מוזיקה רקומביננטי ושיטת השימוש בו", אותו הגיש ב-2006.[1]

הלחנה

קופ חיבר יותר משבעים יצירות מוזיקליות במגוון סגנונות - מהמסורתי ועד לאוונגרד - וטכניקות, כגון אופני נגינה לא שגרתיים, כלי נגינה ניסיוני וסולמות מיקרוטונליים, כולל מערכת של 33 צלילים של אינטונציה טהורה (אנ') שפיתח. יצירותיו נוגנו כל ידי תזמורות סימפוניות ותזמורות אוניברסיטאיות.

פיתח תוכנה בשם Experiments in Musical Intelligence - EMI (ניסויים באינטליגנציה מוזיקלית) שהפיקה יצירות בסגנון של מלחינים שונים, על פי דפוסים בולטים במכלול יצירתם. חלק מיצירות אלה הוקלטו מסחרית - החל מקטעים קצרים ועד לאופרות באורך מלא. האופרה "עריסה נופלת", שחיבר בעזרת EMI בשנת 1987 זכתה לשבחי המבקרים.

תוכנה בשם Emily Howell (אנ') שפיתח לאחר מכן מדגימה יצירתיות מוזיקלית בהתבסס על סוגי היצירתיות שהתוותה מרגרט בודן בספרה The Creative Mind: Myths and Mechanisms. בשנת 2009 קופ התראיין לתקשורת לקראת יציאתו של תקליטור המכיל מוזיקה שהולחנה בשיתוף פעולה עם תוכנה זו.

כל היצירות המקוריות המאוחרות שלו נכתבו בשיתוף פעולה עם המחשב - על סמך הקלט של יצירותיו הקודמות. הוא מחפש סינרגיה בין יצירתיות מלחין לבין אלגוריתם מחשב בתור הכיוון היצירתי העיקרי שלו.

כתביו

קופ פרסם מגוון רחב של ספרים, המשמשים לעיתים קרובות כספרי לימוד. New Directions in Music, שפורסם לראשונה ב-1971, נמצא כעת במהדורה השביעית שלו והוא הטקסט הסטנדרטי למוזיקה עכשווית.[2]

פרסם גם סדרה של רומנים בלשיים.[3]

בשנת 2022 פרסם את הספר Ethics of Computer-Assisted Music (אתיקה של מוזיקה נתמכת-מחשב). לדבריו, כמו שיש הבדלים ביישום האתיקה והמוסר בין תרבויות מגוונות ברחבי החברה, ישנן מורכבויות אתיות דומות שקיימות בתחום מוזיקת ​​המחשב.[4]

ספרים

  • (1991). Computers and Musical Style. Madison, Wisconsin: A-R Editions.
  • (1996). Experiments in Musical Intelligence. Madison, Wisconsin: A-R Editions.
  • (1997). Techniques of the Contemporary Composer. New York City: Schirmer Books. מסת"ב 0-02-864737-8.
  • (2000). New Directions in Music, 7th ed. Prospect Heights, Illinois: Waveland Press. מסת"ב 1-57766-108-7.
  • (2000). The Algorithmic Composer. Madison, Wisconsin: A-R Editions.
  • (2001). Virtual Music: Computer Synthesis of Musical Style. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press. מסת"ב 0-262-53261-1.
  • (2006). Computer Models of Musical Creativity. Cambridge, Massachusetts: MIT Press.
  • (2008). Hidden Structure: Music Analysis Using Computers. Madison, Wisconsin: A-R Editions. מסת"ב 978-0-89579-640-0.
  • (2012). A Musicianship Primer San Francisco. Epoc Books. מסת"ב 978-1-4776-8786-4.
  • (2022). Ethics of Computer-Assisted Music. Coppell, Texas: Self-published. ISBN 9798430432362.

פרקים בספרים

  • 1992. "A Computer Model of Music Composition." In Machine Models of Music, Stephan Schwanauer and David Levitt, eds.: MIT Press.
  • 1992. "On the Algorithmic Representation of Musical Style." In Musical Intelligence, M. Balaban, K. Ebcioglu, and O. Laske, eds. : AAAI Press.
  • 1998. "Signatures and Earmarks: Computer Recognition of Patterns in Music." In Melodic Similarity, Concepts, Procedures, and Applications. Walter B. Hewlett and Eleanor Selfridge-Field (eds.). Cambridge, Massachusetts: MIT Press.

לקריאה נוספת

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ US Patent #7696426
  2. ^ de la Vega, Aurelio (1984). "Review of New Directions in Music". American Music. 2 (2): 98–100. doi:10.2307/3051670. ISSN 0734-4392. JSTOR 3051670.
  3. ^ David Cope, Bibliography: Books, Articles, and CDs
  4. ^ Cope, David (19 במרץ 2022). Ethics of Computer-Assisted Music (באנגלית). Coppell, Texas: Self-published. p. 9. ASIN B09VWMGGFX. ISBN 9798430432362. {{cite book}}: (עזרה)
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0