צבי צפרירי

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

צבי צפרירי (נולד ב-1930) היה מנכ"ל רכבת ישראל ויו"ר חברת הפחם.

ביוגרפיה

צפרירי שירת בצה"ל והשתחרר לאחר מלחמת סיני בדרגת רב-סרן. בתחילת שנות ה-60 עבד במשרד הביטחון והוא הקים בו את היחידה להכוונת חיילים משוחררים. בהמשך היה נציג המשרד בלונדון ותפקידו האחרון טרם התמנה למנכ"ל הרכבת היה סמנכ"ל לתפקידים כלליים במשרד הביטחון.[1][2]

ב-3 בנובמבר 1974 אושר מינויו למנכ"ל הרכבת.[1] בתקופתו החליט צפרירי על הקמת מוזיאון רכבת ישראל בחיפה.[3] לאורך כהונתו התבטא בפומבי כי על מנת שהרכבת תוכל להשלים פרויקטים עליה להפוך מיחידת סמך במשרד התחבורה לחברה ממשלתית בע"מ וכן מתח ביקורת על כך שרבים מקרונות הרכבת ישנים מאוד ולא בטיחותיים.[4][5][6] במהלך כהונתו התרחש אסון הבונים.[7][8][9]

ב-14 באוקטובר 1985 הגיש צפרירי מכתב התפטרות לשר התחבורה חיים קורפו, ההתפטרות נכנסה לתוקפה כחודשיים מאוחר יותר. לטענת צפרירי ההתפטרות נבעה מכך שלא אפשרו לו לממש את תוכניותיו לגבי הרכבת.[10] בתגובה הגישו 28 חברי הנהלת הרכבת מכתב לשר התחבורה קורפו בו ביקשו להחזיר את צפרירי לתפקיד המנכ"ל.[11]

לאחר פרישתו מרכבת ישראל מונה ב-1986 ליו"ר חברת הפחם.[12][13][14]

הערות שוליים

  1. ^ 1.0 1.1 ⁨צבי צפרירי – מנכ״ל הרכבת⁩ | ⁨על המשמר⁩ | 4 נובמבר 1974 | אוסף העיתונות | הספרייה הלאומית, באתר www.nli.org.il
  2. ^ ⁨_אושר מינוי צבי צפרירי' כמנהל הרכבות הממשלו ⁩ | ⁨דבר⁩ | 4 נובמבר 1974 | אוסף העיתונות | הספרייה הלאומית, באתר www.nli.org.il
  3. ^ ⁨מוזיאון הרכבת ירד מהפסים⁩ | ⁨חדשות⁩ | 23 יולי 1986 | אוסף העיתונות | הספרייה הלאומית, באתר www.nli.org.il
  4. ^ ⁨צבי צפרירי: אין לו סיכוי⁩ | ⁨חדשות⁩ | 20 אפריל 1984 | אוסף העיתונות | הספרייה הלאומית, באתר www.nli.org.il
  5. ^ ⁨רכבת ישראל מבקשת להיות רשות עצמאית ⁩ | ⁨מעריב⁩ | 19 יוני 1978 | אוסף העיתונות | הספרייה הלאומית, באתר www.nli.org.il
  6. ^ ⁨מנכ"ל הרכבת מצלע לעשותה חברה" בע"מ ⁩ | ⁨מעריב⁩ | 15 ינואר 1978 | אוסף העיתונות | הספרייה הלאומית, באתר www.nli.org.il
  7. ^ ⁨מנכ"ל הרכבת דוחה תביעת הורי הילדים להקמת ו עדת .ח ק ירה ⁩ | ⁨מעריב⁩ | 25 נובמבר 1985 | אוסף העיתונות | הספרייה הלאומית, באתר www.nli.org.il
  8. ^ ⁨הטלוויזיה: נהג הקטר באסון ⁩ | ⁨מעריב⁩ | 11 יוני 1986 | אוסף העיתונות | הספרייה הלאומית, באתר www.nli.org.il
  9. ^ ⁨בשדה אדום מדם היו מפוזרים עשרות ילדים? האוטובוס הועף 50 מטרים ונקרע לגזרים ⁩ | ⁨מעריב⁩ | 12 יוני 1985 | אוסף העיתונות | הספרייה הלאומית, באתר www.nli.org.il
  10. ^ ⁨התפטר מנכ"ל הרכבת ⁩ | ⁨מעריב⁩ | 15 אוקטובר 1985 | אוסף העיתונות | הספרייה הלאומית, באתר www.nli.org.il
  11. ^ ⁨הנהלת הרכבת: רוצ י ם רק אתי צפר רי ⁩ | ⁨מעריב⁩ | 21 אוקטובר 1985 | אוסף העיתונות | הספרייה הלאומית, באתר www.nli.org.il
  12. ^ ⁨סין הציעה פחם לישראל ⁩ | ⁨מעריב⁩ | 9 ספטמבר 1987 | אוסף העיתונות | הספרייה הלאומית, באתר www.nli.org.il
  13. ^ ⁨il' ⁩ | ⁨מעריב⁩ | 19 מאי 1986 | אוסף העיתונות | הספרייה הלאומית, באתר www.nli.org.il
  14. ^ ⁨חברת הפחם הלאומית ⁩ | ⁨מעריב⁩ | 17 מאי 1988 | אוסף העיתונות | הספרייה הלאומית, באתר www.nli.org.il



הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

33081677צבי צפרירי