רכבת גורקי

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
רכבת גורקי
הבניין הראשי של רכבת גורקי
הבניין הראשי של רכבת גורקי
ביתן לבני משפחת המלוכה רומנוב בתחנת הרכבת ניז'ני נובגורוד

רכבת גורקירוסית: Горьковская железная дорога) היא חברת בת של חברת הרכבות הרוסית שבסיסה בניז'ני נובגורוד (לשעבר גורקי, ומכאן שם חברת הרכבת).

רשת הרכבות משרתת תשעה מחוזות פדרליים של הפדרציה הרוסית: ניז'ני נובגורוד, מחוז ולדימיר, קירוב, מחוז ריאזאן, מורדוביה, צ'ובאשיה, אודמורטיה, טטרסטן ורפובליקת מרי אל. אורך תוואי הרכבת מגיע לכדי 7,987 קילומטרים.

בניית הקו הראשי ממוסקבה דרך ולדימיר לניז'ני נובגורוד החלה במאי 1858 והושלמה תוך ארבע שנים. מפעל פרטי זה נרכש על ידי הממשלה הקיסרית בשנת 1893. רכבת מורום נפתחה בשנת 1880. הרכבת הפרטית מוסקבה-קאזאן הושלמה בשנת 1912; היא הולאמה על ידי הבולשביקים כעבור 6 שנים.

רכבת גורקי הוקמה כארגון נפרד בשנת 1936. הרכבת מוסקבה-קאזאן אורגנה גם כארגון נפרד בתקופה זו[1]

חברת הרכבות הקיימת מתחקה אחר תולדותיה משנת 1961. מסילת הרכבת מוסקבה-קאזאן מוזגה בארגון החדש.[1] החברה זכתה בעיטור נס העמל האדום בשנת 1971. בשנת 2010, הרכבת גורקי הפכה לחברת הבת השלישית של חברת הרכבות הרוסיות המפעילה רכבות מהירות (ראו Sapsan).

חטיבות

  • חטיבת הרכבות של גורקי
  • חטיבת הרכבות של איז'בסק
  • חטיבת הרכבות של קאזאן
  • חטיבת הרכבות של קירוב
  • חטיבת הרכבות של מורום

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רכבת גורקי בוויקישיתוף
ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רכבת גורקי בוויקישיתוף

Green globe.svg אתר האינטרנט הרשמי של רכבת גורקי

הערות שוליים

  1. ^ 1.0 1.1 "Gorky Railway". JSC Russian Railways. JSC Russian Railways. נבדק ב-17 באוגוסט 2015. {{cite web}}: (עזרה)
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0