שיחה:בישול בחמה/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

אליצור (שיחהתרומות)

הערך כתוב בצורה לקויה: פותח ב"מושג" בבישול (בשבת או שלא?) ממשיך בשבת ואח"כ מתברר שלאו דווקא בשבת גם בבב"ח. (והאמת שזה נידון גם בבישולי עכו"ם ובעוד הלכות כמו חלב מבושל ע"ג מכתו מנחות כ"א כאן שהקפה בחמה) וצריך לכתוב שזהו דין במושג "בישול" בכמה דינים.

אמנם זהו תלוי לכאורה ב"מחלוקת" (!) שהביא הכותב בין רש"י לאגלי טל (...כן כן כך כתוב)

חסר דין חמי טבריה שהוא מחלוקת בכל הנ"ל והוא ספק בירושלמי נדרים פ"ו ה"א והביאו הב"י להלכה סי' פ"ז וקי"ג (בשם הרה"מ).

הפסקה "טעם ההיתר" לא מנוסחת נכון גם בה לא ברור אם זה מושג בבישול כללי או בשבת.

האמת שלי מעודי זה אינו ברור , ויש צדדים לכאן ולכאן.

בזמני זכורני בפוניבז' למדו מסכתות אלו.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

אולי בכולל פוניבז', לא בישיבה. (היום כמדומה שגם בכולל לא לומדים סוגיות אלו). לגוש"ע ערך חלש ביותר ודורש שכתוב דחוף. הייתי מוציא אותו בינתיים לטיוטות. בעז"ה אעבור עליו בקרוב ובינתיים זו המחשה לרמת ערכי היהדות בויקיפדיה שם אפי' לא טרחו לשים תבנית עריכה

אליצור (שיחהתרומות)

מספיק תבנית שכתוב. תעדכן.

אליצור (שיחהתרומות)

בבב"ח מצחיק להתחיל מהרב פעלים יש רמב"ם וב"י.

מקוה (שיחהתרומות)

אין לי מושג לאלו מסכתות נתכוונת... כנראה התכוונת לכולל פוניבז' שם לומדים את כל הש"ס. לגופו של ענין אוסיף גם אני מדילי על הרב המחבר - כותב הערך. בקטע טעם ההיתר (כן, במחלוקת רש"י והאגלי טל) ערבב בין הטעמים דרבנן (מה שהביא בשם רש"י, שאין לגזור אטו בישול באש) לבין טעמים דאו' (מפני שאינו דומה למלאכת המשכן).

שמש מרפא (שיחהתרומות)

ערכתי מעט. אשמח למשוביכם

אליצור (שיחהתרומות)

צריך ללמוד את הנושא. (בפנים היטב) מה שהוספת ודאי נכון אבל נראה מוזר הק"ו של האחרונים אם יש ראשונים. וכתבתי למעלה שזה ספק בירושלמי (ואולי זה רק בחמי טבריה שיש בהם צד חמי האור בבבלי אבל לא בחמה ממש שיותר פשוט שמותר).

שמש מרפא (שיחהתרומות)

אכן מוזר וצריך לעיין ברב פעלים. הירושלמי דיבר לגבי נדרים שם הולכים אחר לשון בנ"א וכן הב"י לא הביאו לא בפ"ז ולא בקי"ג. חמי טבריה משמע בפסחים מ"א שהוא כחמה וכדעת רבנן ואף אם נאמר שהירושלמי חולק (דבר שלא מסתבר) קשה לחלק בין חמי טבריה לאור לדעת ר' יוסי.

אין נושאים ישנים יותר