שיחת משתמש:מקוה

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

יחיד ורבים (שיחהתרומות)
על שפה ברמה גבוהה, ועל הסברה בבהירות מיוחדת
צ'אלמער, מנין שאבת את השפה הגבוהה שלך?

מתוך חיטוט בגרסאות הקודמות של דף המשתמש שלך, עולה תמונה של 'ירושלמי קנאי' (אינו משתתף וכו'), ובנוסף אתה גם מצהיר על עצמך כליטאי. בקיצער, מין שילוב של "תורה ויראה"/"פרושים" או משהו בסגנון ו'סוג של'... (ניחשתי נכון?)... אז מנין העברית המתקדמת והשליטה המעולה ברזי הכתיבה?

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

אגב, יתכן שאנחנו קרובי משפחה..

אני "משפאחע" עם חצי מהירושלמים, כן - גם של הפרושים והליטאים, למרות שאני עצמי חסיד..

כך היה עד החתונה שלי. לאחר החתונה נהייתי קרוב משפחה גם עם החצי השני של הירושלמים.. א קיצער, גם אני וגם זוגתי חצי חסידים חצי ירושלמים (מעורב ירושלמי - כבר אמרנו?..)

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

במחשבה שניה יתכן שאתה בכלל ליטאי אמיתי עם כובע קנייטש וחליפה קצרה המשתייך לפלג הירושלמי (אבל כעת השאלה הפוכה - מנין האידיש ו"המאמע לשון"?...)

שמש מרפא הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
שמש מרפא (שיחהתרומות)

לא נראה לי שתלמידו של הגריג"א משתייך לפלג...

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

תודה על המידע. וכי מנין לי לדעת תלמידו של מי הוא?

'מקוה' שלנו הרי הצהיר אתמול מפורשות שהוא אפילו לא מעיף מבט לערכים של רבותיו, וכל שכן שאינו עורך אותם... (עיין כאן)

חוץ מזה, לא נראה לי שתלמידו של הגריג"א מצהיר על עצמו כ"אינו משתתף בבחירות הטמאות"...

מקוה (שיחהתרומות)

נו. ראית עריכה שלי שמה?

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

להיפך, בגלל שלא ראיתי - לכן כתבתי ל'שמש מרפא' שאין לי שום אפשרות לדעת לאן אתה משתייך..

מקוה (שיחהתרומות)

. אגב, האינו משתתף למיטב זכרוני לא ישב הרבה זמן בדף שלי. לא?

(אגב נוסף, כ"כ מהר גילית על השינוי בדף המשתמש שלי? תראה מה שהקורונה עושה לנו.)

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

ידוע הסיפור על אדם שהסתובב להנאתו בגן חיות, ולפתע התפרץ לחדרו של המנהל כשהוא רותח מזעם: למה אתה מרמה אותנו? מדוע אתה מוליך אותנו שולל? לשאלת המנהל על מה יצא הקצף, השיב האיש בחימה שפוכה כי לפני כמה רגעים שמע את האריה שואל את הלביאה: מתי כבר מסתיים המשמרת שלנו ונוכל לחזור הביתה? ומתברר שבכלל מדובר בבני אדם שלבשו עור של אריה ולביאה...

השיב לו המנהל: מה לך נזעק, השתתק שניה והקשב לשאגות הרמות שלהם, ותיווכח שהם אריות אמיתיים. אז מה אם הם דברו שניה, אבל הרי כל היום הם שואגים, וא"כ הם כלל לא מתחזים..

אבל מה התשובה למנהל הסכל? נכון שהם שואגים כל היום, אך אם הם דיברו אפילו מילה אחת - פשוט שהם אנשים ולא אריות... אדם יכול להתחזות לאריה, אך להיפך זה לא הולך

לענייננו: אם ישב אצלך תיבת משתמש של איסור הליכה לבחירות - אפילו לחמש שניות, כבר תוכל למחוק זאת אפילו מהגרסאות הקודמות, אבל את האמירה שלך כבר הבעת...

זיי געזונט, ותצליח הלאה בכל עשיותיך, ובפרט בשמירה על האווירה המתאימה והנייטרלית של המכלול, מכל הבחינות.

מקוה (שיחהתרומות)

תודה.

ניתן להעביר למרחב הערכים את שערי רחמים תודה

1
אביאל (שיחהתרומות)

תודה

סיכום מאת מקוה

דיון שירד בכלל מהפסים בזכות הקורונה

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

לאחרונה הגיע להתארח כאן במכלול משתמש חדש בשם "וועלעוול" (בכוונה לא תייגתי). עושה רושם שהוא חסיד סלונימאי. עיקר עריכותיו התמקדו בערכים על צדיקי סלונים, וגם בהשחתות בערך הרב שך (כמדומני שבשעתו עבר חתול שחור בין סלונים ל'דגל').

תכל'ס, רוב העריכות שלו שוחזרו, הוא אינו מתחיל להבין מהו אנציקלופדיה בכלל ומהו המכלול בפרט, וחוץ מהרבה כאב ראש למנטרים הוא כמעט לא עשה כלום. אבל בערך רבי שמואל וינברג מסלונים טרם שוחזרו עריכותיו (ומה שכן שוחזר - הוא ביטל).

בתור מנטר, אשמח אם תוכל לטפל בזה (יש חלק קטן שכן צריך להישאר בערך, בניסוח מחודש ואנציקלופדי. השאר צריך פשוט למחוק).

אגב, יש לי הרגשה שמדובר במשתמש "קרית בעלזא" שכתב לך בדף השיחה לפני כמה ימים. הם כותבים באותו סגנון מוזר-משהו.

וועלוועל (שיחהתרומות)

מעולם לא עבר חתול שחור בין סלונים לדגל. אלא אם כן 'חתול שחור' הכוונה, שסלונים לא הצטרפה לדגל...

וועלוועל (שיחהתרומות)

ואגב, ההוא מקרית בעלזא, הרבה יותר מנומס מוועלוועל

מקוה (שיחהתרומות)

אבדוק את דבריך. תודה שהערת תשומת ליבי.

איציק ברגמן (שיחהתרומות)

אני רוצה לעבוד איתו על ניסוח אינצקלופדי וקוד ויקי אחרי זה נראה אם הוא משתפר ונדבר

מקוה (שיחהתרומות)
איציק ברגמן (שיחהתרומות)

הזמנתי אותו לדף השיחה שלו שיראה לי מה לדעתו מסורבל וננסח את זה על הדרך אלמד אותו קוד ויקי

וועלוועל (שיחהתרומות)

הרב ברגמן, בבקשה. (הניסוח המוזר משהוא, על של שני חסידיש'ע אינגרמני'ם, הצריכים להתרגל מלבד לכללי הכתיבה הבית-מדרשית, לכללי הנטפרי, וכללי ההכנעה לבוס)

מקוה (שיחהתרומות)

ושכחת שכאן במכלול היחיד שצריך ללמוד זה ניסוח אינציקלופדי.

מקוה (שיחהתרומות)

ושים לב אינגרמאן אפי' עריכה אחת שלך במכלול לא שרדה. וכמעט כולם בוטלו ע"י חסידישער יונגערמאן...

איציק ברגמן (שיחהתרומות)

מה בבקשה מה הבאת לי

וועלוועל (שיחהתרומות)

בקיצור, הרב המקוה, מה לדעתך עלי לעשות מכאן ולהבא? לסגור את דף המשתמש? לקוות שהרב המקוה, יתן תיקווה?

וועלוועל (שיחהתרומות)

'ניסוח אינציקלופדי' זה כישרון מולד? או נרכש?

מקוה (שיחהתרומות)

אבל בכדי לרכוש צריך קודם להכיר שחסר. אבל איננו בטוח כלל שמדובר בכישורים. לפי דעתי מדובר בסה"כ במודעות. ואתה מוזמן ללמוד זאת ולרכוש זאת. כפי שאכן הציע לך איציק בדף.השיחה שלו.

וחשוב מאוד אין לזה שום קשר לחסידים וליטאים (רוב מוחלט של העורכים פה חסידים, הרבה יותר מ60:40 לטובת החסידים).

עלה ירוק (שיחהתרומות)

ואל תשכח גם את הספרדים!!😏(עמוס חדד כדוג')

וועלוועל (שיחהתרומות)

חלילה. גזענות, הלאה מהמכלול, שכולו אהבה ואחוה ושלום ורעות

מקוה (שיחהתרומות)

אל תדאג אני יודע גם על עלה ירוק דויד ואליצור וסליחה אם שכחתי מישהו..

יושב פלשת (שיחהתרומות)

וזאת מניין לך?

מקוה (שיחהתרומות)

שמה?

יושב פלשת (שיחהתרומות)

שרוב העורכים חסידים?

מקוה (שיחהתרומות)

זה לא נכון?

וועלוועל (שיחהתרומות)

ברור שרוב העורכים הם חסידיים, זה גמרא מפורשת: ישראל כשהם יורדים...

יושב פלשת (שיחהתרומות)

?

שלמה המלך הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
איציק ברגמן (שיחהתרומות)

ס"ה תעשה מה שכולם עושים בהתחלה תבדוק בערכים אחרים ותעתיק את סגנון הניסוח

וועלוועל (שיחהתרומות)

תודה רבה על ההכוונה. עוד נכונו לנו עלילות משותפות...

איציק ברגמן (שיחהתרומות)

כגון מה?

וועלוועל (שיחהתרומות)

התכוונתי, שבסה"כ נראה לי, שיש לנו איזה-שהיא שפה משותפת...

איציק ברגמן (שיחהתרומות)

מצטרף לדבריך.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

גם אני מצטרף. אולי תוכל להסביר לי במטותא מה הם פשר העריכות שלך כאן? למה שחזרת עריכות נכונות של מקוה? אני דן אותך לכף זכות ותולה זאת בטעות. אחרת - נשגב הדבר מבינתי.

וועלוועל (שיחהתרומות)

אתה מדבר לשם שינוי עם איציק? או שעדיין אתה עוסק עם הברנש הסלונימאי המרגיז העונה לשם וועלוועל?

איציק ברגמן (שיחהתרומות)

די, תתחיל לעבוד

וועלוועל (שיחהתרומות)

מתנצל. הייתי בטוח, שזה שוב פעם קיתון של רותחים על פני, ושמחתי לראות, שנתבדתי

איציק ברגמן (שיחהתרומות)

תשחזר

מקוה (שיחהתרומות)

זה כנראה בטעות שאיציק ערך גרסה קודמת. כנראה תוך כדי שאני ערכתי

וועלוועל (שיחהתרומות)

טענו לי שברגמן-וסורוצקין דווקא הולך טוב

איציק ברגמן (שיחהתרומות)

זה לא שמי זה סתם שם שבחרתי לי

עלה ירוק (שיחהתרומות)

ואתה ליטאי באמת?

איציק ברגמן (שיחהתרומות)

ליטאי דגלאי ברגמן זה שם בני ברקי ותו לא

וועלוועל (שיחהתרומות)

דווקא אני מוכרח לציין, שהמזג ומצב הרוח שלך, אינם בני-ברקים בעליל (ובתוך עירי בני-ברק אנוכי יושב)

איציק ברגמן (שיחהתרומות)

זה לא מחמאה אתה יודע

וועלוועל (שיחהתרומות)

מתגורר בבני ברק בסה"כ. וועלוועל זה שם בני-ברקי בריסקאי טיפוסי, ואולי גם חסידי חניוקי משהו, ותו לא.

וועלוועל (שיחהתרומות)

מה לא מחמאה, שאתה לא איש חם-מזג, המתאים את מצבי רוחו, להכאותיה של השמש הקופחת ללא רחם...

וועלוועל (שיחהתרומות)

אני רואה שתכונה אחת בני-ברקית יש לך, להפוך מחמאה לעקיצה. (אולי זה הכוונה בדברי החובת הלבבות, שישווה בעיניו הגנות והשבח)

וועלוועל (שיחהתרומות)

טוב. היה נעים חבר'ה. לכל ההרפתקה המפוקפקת הלזו נגררתי, בסה"כ בזכות הערה תמימה, שכתבתי, שיצא על הדברי-שמואל קונטרס 'שמואל בדורו', שנכתב על ידי איזה 'פלוני-אלמוני'... איציק אמר לי, להכניס, ולבסוף, התברר, ש-127 עמודים ושלוש עשרה פרקים, זה עדיין קונטרס, ומכאן והילך הכול היסטוריה...

וועלוועל (שיחהתרומות)

בהצלחה ב'מלאכת הקודש', הן ל'מקוה' בימים שאין לחסידישע יונגרמן מקווה, והן ל'יחיד ורבים' הלכה כיחיד ורבים, והן ל'איציק ברגמן', הלמדן...

שמש מרפא (שיחהתרומות)

לפחות שגרמת לכמה יהודים שעה (או לפחות כמה מינוטי"ן) של קורת רוח בימים טרופים אלו

שלמה המלך הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
שמש מרפא (שיחהתרומות)

יפה..

אך מן הראוי שתמחק את המילה הנתונה בסוגריים...

היא אינה מתאימה לחסידישע יונגרמאן שכמוך...

חוצמזה זה לא כאן המקום לפואמות. תוכל לכתוב בדף משתמשך ככל העולה על רוחך (מלבד פוליטיקה).

להזכירך, אורח אתה בדפ שיחתו של המקוה הנעלה...

עלה ירוק (שיחהתרומות)

ואני עוד חשבתי שספרדים חמי מזג...

וועלוועל (שיחהתרומות)

יש 'חמי טבריה ובני ברק', ויש 'חמי ספרד', ולא הרי זה כהרי זה. לו הרב מקווה הנעלה, יאפשר לנו בנדיבות 'מזגו וליבו' החם, לפתוח את הדיון, כאן בדף המשתמש שלו, אז בבקשה: "הריני כבן עזאי בשוקי טבריה"

עלה ירוק (שיחהתרומות)

בקטע של השוק, יותר בטוח...

עלה ירוק (שיחהתרומות)

מה בדיוק עובר עליך?משאית של פרלמנט?

עלה ירוק (שיחהתרומות)

או של מצחיק?

וועלוועל (שיחהתרומות)

זה לא אני כתבתי. פשוט, תארתי את השמחה בימים הטרופים, ורק רציתי להדגים את הצד השני של המטבע.

וועלוועל (שיחהתרומות)

הרב מקוה אגב, נהלם דום משום-מה. הוא נותן לדו-שיח המרתק להתנהל ללא 'הערות ביניים'. עוד מעט וזה כבר עונה לגדר 'הדר בחצר חבירו שלוש שנים'...

עלה ירוק (שיחהתרומות)

אם אתה רוצה אתה יכול להמשיך בדף שלי וכך לא נפריע לו(כיון שאין לך דף)

וועלוועל (שיחהתרומות)

בקיצור, יישר כוח הרב ה'מקוה' על האירוח. (תטבול גם בשבילנו) בעקבות הבידוד וחשש הקורונה, אאלץ להשתמש בשם המשתמש שלי

יושב פלשת (שיחהתרומות)
שלום מקוה,

כפי שניתן לראות ביומן ההרשאות, סומנת כ"עורך אספקלריה". על משמעות ההגדרה החדשה שלך ניתן לקרוא בדף "המכלול:עורכי אספקלריה".

כדי שהרשאה זו תבוא לידי ביטוי עליך להגדיר זאת בהעדפות => אספקלריה (גירסת בטא)

להרשאה זו ישנה השפעה מהותית על פעילותך במכלול, והיא היכולת לערוך דפים המכילים תבניות סינון, מאחר שיש לך את העניין, הידע והיכולת, לעסוק בנושאי האספקלריה במכלול.

בברכה, יוש"פ (שיחה)

ברכות!!!

איציק ברגמן (שיחהתרומות)

גא"מ

שלמה המלך (שיחהתרומות)

המון הצלחה וסייעתא דשמייא!!! ברכות!

מקוה (שיחהתרומות)

תודה לכולם.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

מ ז ל - ט ו ב !!

אכן מינוי ראוי ונחוץ.

חיילך למכלולייתא!

קרית בעלזא (שיחהתרומות)

שלום וברכה לכבוד הרב ה"מקוה" הע"י.

משום מה עלה כעת בדעתי לבדוק מה נעשה בהגהות שונות שאני ערכתי בערך: 'חסידות קוברין' לפני כמה ימים.

בדקתי ואני רואה שאתה עברת ותיקנת דבר כלשהו על הגהותיי, ואיני מצליח להבין מה.

בבקשה אם אפשר להטריח אותך שתואיל לספר לי מה עשית, כי אני רוצה ללמוד ולהחכים בעניין בכדי שלא אצטרך שאחרים יצטרכו לעבוד אחריי...

ייש"כ ותודה רבה.

מקוה (שיחהתרומות)

האם כוונתך לכך שהכנסתי את התואר לתוך הקישור? כמובן שלא מדובר בטעות שלך. מכיון שאתה רק עשית גזור-הדבק. מדובר בשאריות מויקיפדיה שם התואר איננו בשם הערך לפיכך הוא אינו "כחול". לעומת כאן שהתואר הוא חלק משם הערך שעל כן צריך להיות כחול. אחרת הקישור המופיע הוא רק להפניה. הצלחה.

קער א וועלט (שיחהתרומות)

האמת שלא חשבתי על זה שאצלכם שבת. מקווה לזכור בפעם הבאה

מקוה (שיחהתרומות)

כן. וסליחה שחשדתי אותך על עריכה בשבת. כשהצצתי בדף המשתמש שלך הבנתי שכנראה טעיתי. אז הבנתי שכנראה הינך נמצא בחו"ל.

שמעון לוי (שיחהתרומות)

זה שהיה מקרא מוות בישראל יובא מוויקיפדיה וגם שם נמחק

מקוה (שיחהתרומות)

שמעון לוי צריך אם כך פשוט להפעיל שיקול דעת. ולא לעדכן על עיוור...

שמעון לוי (שיחהתרומות)

אתה צודק, אבל זה לא מצדיק חסימת ערך

מקוה (שיחהתרומות)

כשזה חוזר על עצמו כן. במיוחד שערך אקטואלי זאת סיבה בפנ"ע לחסימה. אבל אני לא אעמוד על זה. אני משאיר לשיקול דעת המפעילים. ואם אתה מתנגד תכתוב שם שאתה מתנגד. והם ישקלו נזק מול תועלת ויחליטו.

תרגום השבעים

10
קמץ קטן (שיחהתרומות)

כה אמר קמץ קטן שמעתי את תחינתך ראיתי את דמעתך,הנני רופא לערך תרגום השבעים...

עיין שם וחווה דעתך(מלשון יחווה דעת) על מה שתיקנתי שם כפי קוצר ידי וקט שכלי, אשמח להערות ותיקונים

מקוה (שיחהתרומות)

כה אמר המקוה לעבוד את השם, עבד לעבדי השם.

אם תצליח לערוך את הערך כך שייצג נאמנה את היותו של המכלול אנציקלופדיה שיתופית באספקלריה תורנית שכר רב תטול. אולם אחד הדברים שמפריעים לי בנושא הוא כידוע וכמובא בחז"ל במגילה ובמס' סופרים המעשה על התרגום שתרגמו ליוונית, במס' סופרים יש שני ברייתות השינויים שהם שינו מובא רק בא' מהם, ועי' ביעב"ץ על מס' מגילה שהסיק מכך בשילוב הסיופר כפי שמופיע באיגרת אריסטיאס ששני מעשים נפרדים המה.

הן אמנם כי מה שהיה איך שלא יהיה בסביבות שלש מאות שנה או יותר קודם החורבן תורגמה התורה כולה ליוונית על ידי חז"ל. תרגום זה איננו ואין ידוע מה עלה בגורלו. (גם באנציקלופדיה בריטניקה כתבו שאין שום עותק מאותו תרגום).

כעבור כ500-600 שנים בסביבות המאה ה4 לספה"נ (ספירה שלכו"ע אז לא היתה קיימת כלל בעולם, כך שכל תאריך ותיארוך של דברים שכאלו אינו אלא אפולוגטיקה) "העתיק" (או שלא העתיק) כומר נוצרי ספר בשם הכספלה שהכיל בששה טורים את התנ"ך. בשש גרסאות שונות שאת אחת מהגרסאות נטען כי הלה ייחס לתרגום שאותו תרגמו חז"ל כ600 שנה לפני זמנו. לתרגום זה הם קראו ספטוגינטה שהוא אמור להיות שבעים ביוונית. וזאת כנר' ע"ס אגרת אריסטיאס שהיתה כנר' נפוצה וידועה בזמנם. טור נוסף הוא ייחס לאדם שקרא את שמו עקילס שמומר שחי סמוך לאותה תקופה טען כי היה יווני שהתגייר (וזהו המקור שיש שמחברים בין התרגום הלז לעקילס המובא בירו' ומשם לאונקלוס המובא בבבלי...).

הטור בהכספלה שהיה ביוונית תורגם לטענת הנוצרים ללטינית בהמשך למה שנקרא בפיהם (כמדו') הוולגטה שאומץ בהמשך בידי הכנסייה הנוצרית, והפך בפיהם ל"הברית הישנה" "המקורית" בעיניהם לעומת מה שהחוקרים מכנים מסורת טבריה. (אם הייתי אומר שייחוס הגירסה שלהם הוא ניצב על כרעי תרנגולת הייתי מפריז בהרבה. כמדו' שהמסקנה מכך היא שגירסת הנוצרים בכתבי הקודש מתבסס על לא כלום.) לכן החשיבות בעיני להפריד (כי זה בעצם נפרד לגמרי עובדתית) בין התרגום שתורגם על ידי שבעים הזקנים, לבין התרגום שהחליטו הם לקרוא לו תרגום השבעים ולייחס אותו (כנר' בטעות או בזדון) לשבעים הזקנים, כאשר ניקח בחשבון שאפי' מאותה הכספלה לא שרד כמעט כלום ואין להם מידע ממש מדויק על הגרסה שבה מלבד שחזור מתוך מתרגמים שטענו שתרגמו מתוך המקור. וכולי האי ואולי.

אם תצליח להפוך קערה על פיה ולייצג נאמנה את האספקלרייה התורנית אותה כתבתי למעלה בצורה אנציקלופדית טהורה בגוף דברי הערך, והיה זה לך זכות גדולה. אולי אתייג גם את מישהו ואת Vמאירי שאולי יבואו גם הם לעזרתך, עזרת ה' בגיבורים.

והיה אתה וכל ביתך שלום.

קמץ קטן (שיחהתרומות)

בעזר הוי"ה אנסה להמשיך.

עכ"פ עד עכשיו שיניתי קודם כל את היחס לדברי חז"ל שהיה שם-בין השורות ,מעליהם, ובתוכם.

לדוג' מתחילה הובאה שם ראשונה איגרת אריסטאס והמקורות הנוצריים ורק לאחר מכן היה כתוב שבתלמוד הבבלי מובא "סיפור" על התרגום שהיה בדרך נס וכו' בס"ד שיניתי את הסדר והבאתי קודם את דברי חז''ל ואח"כ את שאר הגירסאות-דבר שכמובן "בילגן" את כל הערך ודרש ניסוח מחדש.(לא השמטתי שום פרט אלא רק שיניתי את סדר הדברים)

ולאחר מכן הביאו מגרסת התרגום "סתירות" לגרסת המסורת. שיניתי את זה לסתירות מהמסורת על נוסח התרגום.

בתחילת הערך היה כתוב שנושא זה של שינויי הגרסאות בין המסורת לתרגום היווה כר פורה לחוקרי המקרא ולמחקריהם ורק בסוף הערך הובא כמעט בדרך אגב שגרסת התרגום שנמצאה במגילות ים המלח הייתה קרובה יותר משמעותית לגרסת המסורה. גם זה טופל.

הערך עדיין צריך טיפול אבל ראשית תיקנתי את הדברים הצורמים שהיו בו.

נ.ב.

האם תייגת את מישהו ואת Vמאירי?

אני לא יודע לתייג, ואשמח לעזרה.תודה.

מקוה (שיחהתרומות)

דוקא תייגת טוב. וגם אני תייגתי. כך שמיני ומינך תגמר שמעתתא.

קמץ קטן (שיחהתרומות)

לא תייגתי ,עשיתי קונטרול C למה שאתה תייגת, אבל מדבריך משמע דהאי נמי מקרי תיוג.

תקן אותי אם אני טועה...

מקוה (שיחהתרומות)

אתה כותב בחזותי או בקוד מקור. כי חזותי אין לי מושג איך לעשות. אבל בקוד מקור עושים כך {{א|מישהו}}. מובן?

קמץ קטן (שיחהתרומות)

בדרך כלל חזותי

בכל אופן שלמה המלך הסביר כבר בטוב טעם ודעת איך לעשות זאת

שלמה המלך (שיחהתרומות)

ברשות בעל הבית, עושים את זה על ידי לחיצה על דמות האיש עם ה"+" בצד שמאל למטה, כתיבת שם המשתמש, ו"הוספה".

שלמה המלך (שיחהתרומות)

וככה הכפתור נראה:

Vמאירי (שיחהתרומות)

יפה ! עבודה יפה. וזה הקט"ן גדו"ל יהיה..

ממה שאתה כותב נראה שסיכוי גדול שזה לא תרגום השבעים. ואם כן יש להדגיש זאת בתיאור הראשוני.

מעיון במגילה ט. נראה שצריכים להיות הבדלים בינו לבין התנ"ך. והלכתי לבדוק אם אכן הם נמצאים. כאן יש את תרגום השבעים באנגלית, סביר להניח שסכום נכבד מההבדלים קיים גם באנגלית אם לא כולו.

מגילה ט. "ומשום מעשה דתלמי המלך דתניא מעשה בתלמי המלך שכינס שבעים ושנים זקנים והכניסן בשבעים ושנים בתים ולא גילה להם על מה כינסן ונכנס אצל כל אחד ואחד ואמר להם כתבו לי תורת משה רבכם נתן הקב״ה בלב כל אחד ואחד עצה והסכימו כולן לדעת אחת.וכתבו לו

  1. {בראשית א׳:א׳} אלהים ברא בראשית - בתרגום מופיע בראשית ברא אלוקים (In the beginning G-od made ) אבל מפאת צורת ההתבטאות אין אכן חשש שיתבלבלו ש"בראשית" ברא משהו. (כי זה מתורגם כמו "בזמן בראשית") אמנם למעשה זה לא מה שכתבו. ולתוספות בודאי אין זה עוזר, כי צריכים לכתוב את האלוקות קודם.
  2. {בראשית א׳:כ״ו} אעשה אדם בצלם ובדמות.(לשון יחיד) - בתרגום ויאמר אלוקים, בואו נעשה את האדם על פי דמותנו ( And G-od said, Let us make man according to our image and likeness)
  3. {בראשית ב׳:ב׳} ויכל ביום הששי וישבות ביום השביעי - (ולא סיים בשבת עצמה) ככה באמת מופיע (And G-od finished on the sixth day his works which he made, and he ceased on the seventh day from all his works which he made)
  4. {בראשית ה׳:ב׳} זכר ונקבה בראו ולא כתבו בראם. (גוף אחד) - לא מופיע (male and female he made them)
  5. {בראשית י״א:ז׳} הבה ארדה ואבלה שם שפתם (לשון יחיד) - לא מופיע (Come, and having gone down let us there confound their tongue)
  6. {בראשית י״ח:י״ב} ותצחק שרה בקרוביה. (שלא יאמר על אברהם לא הקפיד דכתיב ויצחק ועל שרה הקפיד לפיכך כתבו בקרוביה לומר אברהם בלבו והיא אמרה בקרוביה.רש"י) - לא מופיע (And Sarrha laughed in herself,)
  7. {בראשית מ״ט:ו׳} כי באפם הרגו שור וברצונם עקרו אבוס (לרש"י שלא יאמרו רצחנים היו אבותיכם. לתוס' שלא יאמרו שרק על אחד הקפיד ולא על שאר האנשים. ) - לא מופיע (for in their wrath they slew men, and in their passion they houghed a bull)
  8. {שמות ד׳:כ׳} ויקח משה את אשתו ואת בניו וירכיבם על נושא בני אדם.( תוס' פן יאמר להם וכי לא היה לו למשה רבכם סוס או גמל.) - אכן מופיע וירכיבם על הבהמות (and mounted them on the beasts)
  9. {שמות י״ב:מ׳} ומושב בני ישראל אשר ישבו במצרים ובשאר ארצות ארבע מאות שנה (כי לפי חשבון יוצא שהיה הרבה פחות עי"ש ברש"י) -אכן מופיע בזמן ששהו בארץ מצרים וארץ חנן (while they sojourned in the land of Egypt and the land of Chanaan)
  10. {שמות כ״ד:ה׳} וישלח את זאטוטי בני ישראל (רש"י: לשון חשיבות אבל נערי לשון קטנות ויאמר גרועים שלכם שלחתם לקבל פני שכינה.) לא מופיע ( -And he sent forth the young men of the children of Israel,)
  11. {שמות כ״ד:י״א} ואל זאטוטי בני ישראל לא שלח ידו - אכן מופיע (And of the chosen ones of Israel )
  12. {במדבר ט״ז:ט״ו} לא חמד אחד מהם נשאתי אכן מופיע ( I have not taken away the desire of any one of them)
  13. {דברים ד׳:י״ט} אשר חלק ה׳ אלהיך אתם להאיר לכל העמים. נראה שלא מופיע (and having seen the sun and the moon and the stars, and all the heavenly bodies, thou shouldest go astray and worship them, and serve them, which the Lord thy G-od has distributed to all the nations under heaven)
  14. {דברים י״ז:ג׳} וילך ויעבוד אלהים אחרים אשר לא צויתי לעובדם (ולא שחלילה "לא צויתי" שיבראו כי נבראו לבד) דומה. שציוהה שלא לעשות (which he commanded thee not to do)
  15. וכתבו לו את צעירת הרגלים ולא כתבו לו {ויקרא י״א:ו׳} את הארנבת מפני שאשתו של תלמי ארנבת שמה שלא יאמר שחקו בי היהודים והטילו שם אשתי בתורה. לא נזכר כך, כי כתוב ארנבת באנגלית (And the hare)

נ.ב. אולי כדאי להכניס את כל הקטע הנ"ל תחת הכותרת תרגום השבעים לפי התלמוד.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

איך אני שולח לך דוא"ל?

מקוה (שיחהתרומות)

עיטור המכלולאי המצטיין

3
שלמה המלך (שיחהתרומות)
עיטור למכלולאי המצטיין!
על עבודה ללא לאות של יבוא פרמטרים, תיקון תבנית המיון, ניטור, הדרכת משתמשים חדשים, סינון ובקרת תמונות, ומסירות רבה למכלול, לפני ומאחורי הקלעים! חיילך למכלולייתא!
מקוה (שיחהתרומות)

תודה.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

גא"מ!!!