לדלג לתוכן

שיחת משתמש:מקוה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 15 שעות מאת מידת הרחמים בנושא מיון קטגוריות

ברוכים הבאים לדף השיחה שלי, אתם מוזמנים לפנות אלי בכל נושא ואשמח לעזור

אפשר להכניס את כותרת ההודעה בתיבה הבאה:

השמטת השם

בקשר לעריכה זו, ראשית, למרות שהוא לא נולד רב, מכיון שהוא נפטר רב, שמו אמור להופיע עם תואר. בנוסף, מקובל פעמים רבות, ובצדק, לכתוב את שם נשוא הערך, אע"פ שאפשר להשמיטו. הכל לטובה (שיחה) 01:25, 30 באוקטובר 2024 (IST)תגובה

שני הדברים שכתבת לא נכונים. מקוהשיחה • כ"ח בתשרי ה'תשפ"ה 04:57 (IDT)
בדקתי את שלושת ערכי הרבנים המומלצים הראשונים רבי אברהם יצחק הכהן קוק, רבי אברהם ישעיהו קרליץ ו- רבי חיים בן עטר וכולם מכחישים אותך. הכל לטובה (שיחה) 08:52, 30 באוקטובר 2024 (IST)תגובה
טענת מה מקובל. ואני טוען איך אני נוהג כאן כבר 4 שנים. כך גם ככל הידוע לי נוהג גם ספרא ועוד. מקוהשיחה • כ"ח בתשרי ה'תשפ"ה 09:04 (IDT)
בחיפוש מהיר מצאתי כבר מעל 500 כאלו ואני עדיין ברבנים ששמם מתחיל בד... מקוהשיחה • כ"ח בתשרי ה'תשפ"ה 09:32 (IDT)
בערכים ארוכים, עמוסים בפרטים, יש טעם להזכיר את השם שוב ושוב, כדי שלא להתבלבל עם שמות אחרים. בערכים קצרים אין בזה שום צורך, בפרט בשם ארוך כל כך. במקומות מסוימים ונצרכים - גם בערך המדובר השם נשאר. ספרא - שיחה 09:59, 30 באוקטובר 2024 (IST)תגובה
מקוה, לא הבנתי כלפי איזו נקודה דבריך אמורים. ספרא זה לא מגיע רק בגלל "צורך", אלא תחבירית לא נכון לכתוב שוב ושוב "הוא" או סתם ללא שם, אבל אבדוק זאת שוב בערכים קצרים.הכל לטובה (שיחה) 10:11, 30 באוקטובר 2024 (IST)תגובה
לא מצאתי דרך לעשות חיפוש רגולרי בחיפוש הרגיל. אבל באמצעות מיוחד:החלפת טקסט (פתוח רק למפעילים) חפשתי בערכים שמתחילים ברבי \nנולד ועד אות ד' קבלתי כבר יותר מ500 ערכים. (חפשתי רבי לבד ואז רבי ב ואז רבי ג ורבי ד כי יש הגבלה של 250 לכל ריצה). אין לי דרך לבדוק כמה יש שכן כתבו את השם. מקוהשיחה • כ"ח בתשרי ה'תשפ"ה 10:19 (IDT)
ראשית, לא התכוונתי דווקא ל"פלוני נולד ל..." שבאמת די מיותר, אלא על כלל האיזכורים בערך, אבל גם את זה מצאתי בשני ערכים מומלצים שדגמתי באקראי: אדווין האבל ואברהם גולדפאדן הביוגרפיה פותחת ב"פלוני נולד".
גם בערכים קצרים רבים, שם נשוא הערך מופיע מספר פעמים, ובצדק.
גם אם יש עורך שלא נהג כן, אין זה מעיד שכך יש לנהוג, למרות שלא באמת נחוץ להוסיף, אבל ודאי שאין טעם למחוק בערכים בהם זה מופיע, במיוחד שממך למדים אחרים לנהוג כן. הכל לטובה (שיחה) 20:30, 30 באוקטובר 2024 (IST)תגובה
לא הורדתי את כולם, הורדתי איפה שזה נכון תחבירית. מקוהשיחה • כ"ט בתשרי ה'תשפ"ה 21:01 (IDT)
אז אתה מסכים שלא תמיד משמיטים את השם, זה לא היה ברור קודם.
טרם התייחסת לגבי הטענה השניה, לדעתך תקין לכתוב "משה בן מיימון נולד וכו'" כי הוא לא נולד רב? הכל לטובה (שיחה) 07:42, 31 באוקטובר 2024 (IST)תגובה
אם זה לא היה ברור קודם, אז תמיד צריך להפעיל שכל ישר ולבחון את ההקשר הרחב ואת התחביר שכותבים.
לגבי הטענה השנייה אז טכנית כך אמור להיות לדעתי, (בדרך כלל כך גם יכתבו בספר תולדות וכדו') אלא שאעדיף תמיד בשביל להתגבר על אי הנוחות בעין להשמיט לגמרי את השם. אגב ראה סנהדרין מ"א ע"ב ראש העמוד ותמצא נחת... מקוהשיחה • כ"ט בתשרי ה'תשפ"ה 08:32 (IDT)
המנהג הרווח בפי כותבי הערכים דקהילתנו הק' לא לכתוב בתוך הערך כמה פעמים את השם. רק אם זה נצרך להבנת הקריאה או למניעת בלבול שמות כפי שספרא כתב, ולטעמי זה נותן רצף קריאה תקינה יותר. המלקטשיחה • כ"ט בתשרי ה'תשפ"ה 08:49 (IDT) 08:49, 31 באוקטובר 2024 (IST)תגובה
אני מסכים עם @המלקט, כמובן שסביר שייהו מקומות בהם כן מתאים לכתוב את השם.
קצת מפריע לי שימוש בדוגמאות מערכים ישנים או ויקיפדיים, לעיתים ממש קרובות הם מנוסחים גרוע ואין טעם להמשיך לכתוב גרוע ולהסתמך עליהם. (דוגמה קלה, "נולד לאביו הרב" ייתור מטופש וממש ממש מצוי, כיום אנחנו מעיפים את זה מכל ערך חדש) אפר (שיחה) 10:31, 31 באוקטובר 2024 (IST)תגובה
מקוה, נכון תאורטית לכתוב "נולד כמשה בן מיימון" אבל מיותר לחלוטין, למעט במקרים של שינוי השם. לכתוב את השם בלי תואר לדעתי לא לעניין ואני לא חושב שתמצא את זה במקור חרדי/תורני כלשהו. הראיה מסנהדרין אינה טענה ואכמ"ל, אם תרצה אפרט.
@המלקט העובדה שכך נוהגים (זה לא ממש מדויק, אבל נניח), אינה הופכת את זה לאמת. מבחינה תחבירית זה הופך לאוסף של נתונים, וגם לערך אנציקלופדי מותר להיות בנוי בצורה שמושכת את הקריאה.
בכל מקרה, לא דיברתי על כתיבת ערכים, כוונתי לכך שאין טעם לשנות.
@אפר לכן עשיתי שימוש בערכים מומלצים, אם אתה חושב שהם ערכי פח, אפשר לבטל את ההמלצה.
נולד לאביו זה אכן אחד הדברים הגרועים, אפשר להוסיף את זה לסקריפט מילים חשודות, ואפילו לשנות את זה באופן גורף (כמפעיל אתה עושה זאת בלחיצת כפתור) הכל לטובה (שיחה) 13:18, 31 באוקטובר 2024 (IST)תגובה
לפרוטוקול, הצצתי עכשיו בערך על דמות אנונימית כלשהי, דונלד טראמפ, שמו מוזכר (לאחר שמו בהדגשה) פעמיים בקטע הראשון, ו-14 פעמים בפתיח (לא כולל קישורים שמכילים את שמו). הכל לטובה (שיחה) 01:17, 8 בנובמבר 2024 (IST)תגובה

התעלמות ברוטאלית

למה אתה מתעלם מחב"ד? למה? מכלולאי איכותי (שיחה) 18:12, 31 באוקטובר 2024 (IST)תגובה

ישיבה לצעירים תורת החיים

שלום.

אני ממש לא מבין למה מחקת. הרי לא הייתה הצבעה על הערך מלבד אחד שנמנע, וגם אלו שתמכו ללא הצבעה, תמכו באיחוד עם תורת החיים, ולא במחיקת הערך. המחיקה הייתה בניגוד למה שנכתב בדיון, ולא הייתה לך שום סיבה הגיונית למחוק את הערך. אתה וחלק מעורכי המכלול פשוט לוקחים פה את החוק לידיים ומנצלים את מעמדכם ע"מ לעשות במכלול כבביתכם הפרטי, התרבות הזו של מחיקת ערכים במחי יד וללא כל טיעון [אתה אפילו לא טרחת להודיע לי על כך בדף השיחה, טיפ טיפה רגש של התחשבות אנושית] חייבת להעצר.

סליחה על השימוש במילים קשות, פשוט לא יכולתי להתאפק.

המצפה להבהרה דחופה.

נאמן הרעיון היהודי (שיחה) 22:19, 31 באוקטובר 2024 (IST)תגובה

@נאמן הרעיון היהודי, ראה המכלול:דיון חשיבות, מלבד כותב הערך (לא בדקתי אם אתה בז"ה, במקרה הזה זה לא רלוונטי) אף אחד לא תמך בהשארתו ולכן לפי הכללים בערך נמחק.
בכל מקרה אשמח אם תשים לב לצורת הפניה שלך, אתה עורך די חדש וכפי שאתה יכול להיווכח בעצמך אתה תוקף ומשמיץ אחרים בגלל בורותך, המכלול אינו מקום להורדת ידיים והתגוששויות ואם תמשיך במתקפות על משתמשים אאלץ לבקש את חסימתך, אני לא מעוניין לעשות את זה כי אני חושב שיש לך הרבה מה לתרום והמכלול יכול להרוויח מתרומותיך אבל אני בהחלט לא ייתן לך להמשיך בצורת ההתנהלות הזו. (משאיר גם איזכור בדף שיחתך לפרוטוקול, אין מה להלחץ או להתעצבן) אפר (שיחה) 22:38, 31 באוקטובר 2024 (IST)תגובה
א. כמה אירוני הוא שאתה תוקף אותי בשל השמצת משתמשים בעוד שאתה כותב משפטים כמו "אתה תוקף ומשמיץ אחרים בגלל בורותך" - לידיעתך - זה בדיוק מה שנקרא השמצה.
ב. לא ענית לגוש"ע, הייתה תמיכה באיחוד הערך, לא במחיקתו.
ג. אאמן לי שהייתי מעדיף להמנע מהתגוששיות מיותרות ומטופשות, אתה ודומיך פשוט מכריחים אותי להכנס אליהם. נאמן הרעיון היהודי (שיחה) 22:54, 31 באוקטובר 2024 (IST)תגובה
אף אחד לא מכריח אותך להתנסח בכזו צורה וההתנצלות הנלווית אינה מתקבלת.
למעשה היה הסכמה שהערך אין בו חשיבות אבל אפשר להכניס את האזכור שלו בערך הישיבה גדולה כמקובל, אם אתה מעוניין להכניס את התוכן לדף הישיבה גדולה אתה מוזמן... (החלק של בורות לא היה שיפוט אלא עובדה, טענת שלא היו אמורים למחוק את הערך כי לא היה הצבעה, זה יכול לנבוע אך ורק מחוסר היכרות עם הכללים, "דיון חשיבות" אינו קשור להצבעות בכלל, בכל מקרה אין שום עלבון בלא להכיר את הכללים, אתה משתמש חדש וסביר שאתה לא מכיר את הכללים והנוהג בהמון דברים במכלול...) אפר (שיחה) 23:06, 31 באוקטובר 2024 (IST)תגובה
למעשה הייתה תמיכה האיחוד הערך ולא במחיקתו, ולכן, למחיקה לא היה שום הצדקה והיא נעשתה בניגוד לתקנון. אם משהו החליט למחוק את הערך @הוא זה שצריך לדאוג לכך שהערך יאוחד ולא אני. ולגבי צורת הניסוח, כפי שכתבתי אני חושב שמדובר בביקורת לגיטימית גם אם היא מטיחה האשמות קשות, בכל אופן, @אתה פרשנת את זה כתוקפנות ולכן אני מתנצל. נאמן הרעיון היהודי (שיחה) 10:33, 1 בנובמבר 2024 (IST)תגובה
בדף השיחה לא הובהרה חשיבות הערך על ידי אף בז"ה ולכן הערך נמחק על פי הכללים. תמיכה באיחוד איננה הבהרת חשיבות, ודאי שלא הבהרה מנומקת. מקוהשיחה • ב' בחשוון ה'תשפ"ה 19:58 (IDT)

אשת רב האם היא רבנית?

אשתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל ואשתו של הרב יצחק יוסף שליט"א הם אולי לא פוסקות הלכה אבל כל אשת רב נקראת רבנית, אז למה לא לכבד ולמחוק? נתנאל בן גיגי (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

אולי בעיתון הן מכונות רבניות, לא באנציקלופדיה. מקוהשיחה • ג' בחשוון ה'תשפ"ה 08:46 (IDT)

כוכב לעורך הממשק!

כוכב עורכי הממשק
בין שאר הכוכבים, את פשוט סטאר.... אפר (שיחה) 23:10, 10 בנובמבר 2024 (IST)תגובה
גא"מ! הכל לטובה (שיחה) 02:26, 11 בנובמבר 2024 (IST)תגובה
וכך גם אני. איךשיחה • י' בחשוון ה'תשפ"ה, למנינם: 10:05, 11 בנובמבר 2024 (IST)תגובה
תודה לכם. מקוהשיחה • י"א בחשוון ה'תשפ"ה 20:00 (IDT)

תיבת משתמש

האם יש לי אפשרות לראות כמה השתמשו בתיבת המשתמש - בכדי להעבירה לראשי או שרק מפעילים יוכלו לעשות זאת

תודה רבה גאון אמיתי (שיחה) 00:45, 13 בנובמבר 2024 (IST)תגובה

אפשר לראות בכל דף בתפריט הצד "דפים המקושרים לכאן". למאי נ"משיחה • י"ב בחשוון ה'תשפ"ה 11:44, 13 בנובמבר 2024 (IST)תגובה

אשמח לקבל הרשאה במיזם סינון תמונות

אשמח לקבל הרשאה במיזם סינון תמונות יש לי נטפרי

כוכב לבלתי נראה!

כוכב בלתי נראה
על הביצוע המהיר 👍 מוטי ~ שיחה • כ"א בחשוון ה'תשפ"ה • 11:06, 22 בנובמבר 2024 (IST)תגובה

נסיעה ברכבת בשבת

שלום, הצבת תבנית {{דרוש מקור}} בערך נסיעה ברכבת בשבת, ומאז עבר זמן רב. ברצוני להזכירך כי על מניח התבנית מוטלת האחריות לתחזוקת התבנית ולהסרת הטענה או תיקונה, באם לא נמצא לה מקור בתוך פרק זמן סביר. במקרה שמדובר בטענה מהותית וייתכן שבעתיד יימצא לה מקור מתאים - מומלץ להעבירה לדף השיחה של הערך.

בברכה, שרפי קודש (שיחה) 17:09, 24 בנובמבר 2024 (IST)תגובה

בדיקה

בדיקה איכא דאמרי (שיחה) 12:40, 25 בנובמבר 2024 (IST)תגובה

ויכלו השמים

מדוע מחקת לי את כל הערכים שעשיתי? ויכלו השמים (שיחה) 22:38, 1 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

בבקשה אם תוכל לאשר לי עכשיו את טיוטה: רבי יעקב אשר קאפף - עדכנתי שם דברים והספתי מקורות.
כל טוב ובשורת טובות.
תודה רבה על העזרה. ויכלו השמים (שיחה) 13:12, 12 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
שום ערך שכתבת לא נמחק. בדף השיחה שלך הוסבר לך איך למצוא אותם. מקוהשיחה • א' בכסלו ה'תשפ"ה 22:40 (IDT)

ראיתי שמחקת

את זה יש בזה בעיה? (לגבי יבוא כמובן) אם כן תחסום ליבוא תודה אלינדב ~ תדברו איתי ~ אל תתיאשו ~ י"ד בכסלו ה'תשפ"ה ~ 00:28, 15 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

ערך חדש

כתבתי ערך חדש בשם "שלום רוקח". ועדיין זה לא עולה. נא לסייעני בזה. ייש"כ

מחיקות גורפות

ערכתי אמש תוספות מסויומות בישיבות בריסק, וראיתי שהיא נמחקה, תחת התגית טיפול מהיר בהשחתות. כדי ללמוד להבא בעיקר, אשמח לדעת האם היתה בעיה ספציפית בתוספות שלי, או שזההו היתה מחיקה גורפת לכל העריכות בדף זה. תודה הגיוני (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

הגיוני העריכה שלך שוחזרה ביחד עם עריכות של טרול, לא היתה תגית טיפול מהיר בהשחתות. לא זכור לי בעיה ספיציפית בעריכה שלך ותוכל להחזיר אותה. מקוהשיחה • כ"ד בכסלו ה'תשפ"ה 09:24 (IDT)

אספקלריה

אם אפשר בבקשה שאלה כללית בענייני אספקלריה. לפעמים מופיעה תבנית סינון שורה. מתי כדאי להסיר את השורה לגמרי, ומתי לכתוב אותה בצורה נקייה? יש בזה איזה כלל או מדיניות של המכלול? יוסי (שיחה) 11:15, 25 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

זה משהו שמיועד לעורכי אספקלריה. מקוהשיחה • כ"ד בכסלו ה'תשפ"ה 11:36 (IDT)

אספקלריה2

הערך לשכות העזרה מופיע בטעות ב"קטגוריה:קטגוריה:אספקלריה - קדושת התורה/להבדיל", וכפי שמופיע בתוך הערך בסופו שהוא "עבר סינון". איך אני מוחק את השתייכות הערך לקטגוריה זו? יוסי (שיחה) 11:22, 25 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

העובדה שמופיע בסוף עבר סינון הוא לא אינדיקציה שזה תוקן. מקוהשיחה • כ"ד בכסלו ה'תשפ"ה 11:37 (IDT)
בלאו הכי נראה לי שהערך מופיע שם בטעות, כנראה בעקבות גירסאות קודמות ושכחו להסיר אותו מהקטגוריה. יש לי הרשאה של עורך אספקלריה. איך אני עושה זאת? יוסי (שיחה) 11:56, 25 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
הקטגוריות הללו מופיעות היכן שיש טקסט מסונן. הפתרון הוא לטפל בתוכן הערך, איך? אני מבין שיש מי שמדריך אותך. מוטי ~ שיחה • כ"ד בכסלו ה'תשפ"ה • 12:02, 25 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
מוטי תודה רבה. באמת חיפשתי בתוך הערך את הטקסט המסונן ולא מצאתי. עכשיו מצאתי. תודה לך. אגב, אני רואה חשיבות גדולה בתיקון הערך וסינונו כראוי באופן שכל המשתמשים יוכלו לערוך אותו ולהרחיב אותו, בפרט בערך תורני מובהק שלא בריא שיהיה חסום לעריכה ושיפור של כלל המשתמשים יוסי (שיחה) 12:06, 25 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
אשמח לאישורך שאכן כל העריכות שלך מתואמות עם עא"ס ותיקים. מוטי ~ שיחה • כ"ד בכסלו ה'תשפ"ה • 12:11, 25 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
כמובן. בנוסף, זה גם מה שאני עושה בדף השיחה הזה, וגם בדפי השיחה החדשים שפתחתי היום. יוסי (שיחה) 12:16, 25 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
מתוכן העריכות שלך לא נראה כי יש מי שמדריך אותך. הדרכה לא מתבצעת בצורה כזאת. אבקש ממך לחדול. לא לשם כך קיבלת הרשאת אספקלריה. מקוהשיחה • כ"ד בכסלו ה'תשפ"ה 12:32 (IDT)
לגבי דפי שיחה בהם הסברתי על תבנית מיותרת, אם אין תגובה במשך כשבוע, ניתן להסיר תבנית אספקלריה? יוסי (שיחה) 12:37, 25 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
לא. ככלל בעריכות אספקלריה לא ניתן להסתמך על העדר תגובה כדי לבצע משהו. מוטי ~ שיחה • כ"ד בכסלו ה'תשפ"ה • 12:41, 25 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

סיום זמן כתיבת התנ"ך

תודה על התודה, הסתמכתי בעיקר על מבוא לנ"ך של עוז והדר, יש אבל קצת בעיא שאולי הכתיבה הסתימה כמה שנים לפני שמת מלאכי, והמשיכו לנבא נבואות שלא נכתבו, כי בחז"ל רק כתוב שאז פסקה הנבואה Yehuda_Fishשיחה • כ"ו בכסלו ה'תשפ"ה • 14:07, 27 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

אין לי ידיעה אחרת. לטעמי זה בסדר. מקוהשיחה • כ"ט בכסלו ה'תשפ"ה 16:00 (IDT)

תודה!

בקשר לעריכה זו, תודה על העדכון! זה משנה את העבודה לגמרי! איךשיחה • כ"ט בכסלו ה'תשפ"ה, למנינם: 15:33, 30 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

רק בעיה אחת, אתה או מוטי יכולים לעדכן שהחלונית הקופצת המודיע אם הוסר תמונות, נערך במלול וכו' - יופיע בדף הנפתח? איךשיחה • כ"ט בכסלו ה'תשפ"ה, למנינם: 15:53, 30 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
אני לא יודע מה גורם לזה. מקוהשיחה • כ"ט בכסלו ה'תשפ"ה 15:59 (IDT)
זה קוד מקומי בסקריפט הייבוא, באמת כדאי להוסיף אותו לגאדג'ט הראשי. מוטי ~ שיחה • כ"ט בכסלו ה'תשפ"ה • 18:42, 30 בדצמבר 2024 (IST)תגובה
@מוטי מזכיר.
אגב, הסקריפט הזה מעדכן רק ערכים שנסתוספו הרבה תווים בויקיפדיה, יש דרך לעשות שהסקריפט יעדכן גם ערכים שבויקיפדיה נחסרו הרבה תווים? איךשיחה • ג' בטבת ה'תשפ"ה, למנינם: 03:01, 3 בינואר 2025 (IST)תגובה
אתה מתכוון לסקריפט שפותח דפים עם הפרש גדול? מוטי ~ שיחה • ה' בטבת ה'תשפ"ה • 12:36, 5 בינואר 2025 (IST)תגובה
@כן. איךשיחה • ה' בטבת ה'תשפ"ה, למנינם: 13:53, 5 בינואר 2025 (IST)תגובה

מזל טוב

על חידוש ההרשאה לבירוקרטיות, מקוה שתהיה לנו המשך עבודה נעימה... איךשיחה • כ"ט בכסלו ה'תשפ"ה, למנינם: 16:32, 30 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

תגובה במהלך שיחה

דבר מעניין ששמתי לב במהלך השתתפות בשיחות שונות בהם היית שותף, אי אפשר להגיב לתגובה שלך ע"י הכפתור "תגובה", משהו עם החתימה שלך, יש לזה הסבר? המעמיק (שיחה) 01:31, 1 בינואר 2025 (IST)תגובה

@המעמיק ההסבר הוא משום שמקוה נזהר לחתום רק עם התאריך היהודי (ב"ה), וזה לא מוכר לטופס. איךשיחה • א' בטבת ה'תשפ"ה, למנינם: 03:49, 1 בינואר 2025 (IST)תגובה
אם זה מפריע לציבור אשנה זאת. זה ענין שאני רגיל אליו כבר 5 שנים (חתימה באמצעות 3 טילדות) מקוהשיחה • א' בטבת ה'תשפ"ה 08:30 (IDT)
זה מעט מכביד לאלו (אני מניח שרוב המשתמשים) שמשתמשים בסקריפטים שונים לתגובות. אם יותר קל לך תוכל לשלוח תיקון לקוד של כלי שיחה כך שיזהה גם תאריך עברי, אוכל לקשר לך לדיון בנושא. מוטי ~ שיחה • א' בטבת ה'תשפ"ה • 11:26, 1 בינואר 2025 (IST)תגובה
הסיכוי שיסכימו להכניס נמוך, המערכת לא תומכת בחתימות שאינן לפי מבנה התאריך באתר. נריה - 💬 - 11:43, 1 בינואר 2025 (IST)תגובה
אתה אומר מידיעה? אני שאלתי שם ושלחו אותי לפבריקטור, לדף עם הוראות עקרוניות, כולל הפניה לקוד שאפשר להתבסס עליו. מוטי ~ שיחה • א' בטבת ה'תשפ"ה • 11:48, 1 בינואר 2025 (IST)תגובה

כוכב איכותי!

כוכב איכותי
האמת שאני חייב לך עוד מסידור תאריכי אירועי חנוכה, אבל לא אספים לך את הדף.

תודה על כל מה שאתה עושה פה באתר!! מופלא ומדהים! מוקיר רבנן (שיחה) 09:07, 7 בינואר 2025 (IST)תגובה

@מקוה בקשר לעריכה זו, משתמש זה הצטרף רק לפני כמה ימים, וכנראה אינו יודע את הכללים, אולי כדאי להסביר לו/לשלוח לו קישור לכללים.

תודה רבה על כל עבודתך המסורה!

שמתי לב לתרומתך הרבה למכלול, ורציתי להביע את הערכתי. תודה רבה!
עבד ד' (שיחה) 16:55, 8 בינואר 2025 (IST)תגובה

דוד רפאל בן-עמי

ראה דיווח על טעויות. מאיר דקל (שיחה) 11:58, 12 בינואר 2025 (IST)תגובה

תמונה נבחרת

ערב טוב,
ראיתי שהפעלת הגנה על התבנית תמונה נבחרת, והייתי שמח לדעת למה, כיוון שאני רוצה לתקן ניסוחים ולהוסיף קישופים. תודה, צבי (שיחה) 23:58, 15 בינואר 2025 (IST)תגובה

תוכל להציע בדף השיחה. כל דבר שמוםיע בעמוד הראשי אמור להיערך רק על ידי משתמש בעל הרשאת בדוק עריכות אוטומטיות. מקוהשיחה • ט"ז בטבת ה'תשפ"ה 00:01 (IDT)
וזו לא אמורה להיות הוראה גורפת? כי את הידעת ואירועים בלו"ש וכו' (ולמען האמת עם קצת רצון לא טוב גם את התמונה הנבחרת) באפשרותי לערוך, ואף ערכתי בעבר. כמוכ, בשביל להגיב לך נאלצתי להיכנס לעורך קוד מקור מפני שלא היתה האופציה "תגובה". רק מיידע. צבי (שיחה) 00:49, 16 בינואר 2025 (IST)תגובה
בעיקרון זו הוראה גורפת, תוכל לראות שזו סיבת הגנה רשמית ברשימת הסיבות. זה גם כתוב בםירוש כאן בראש הדף. אלא שהתבניות המקוריות נוצרו בטרם היתה אפשרות הגנה לבדוקים אצלינו,(זאת גם הסיבה שאתה יכול לעקוף את ההגנה שלי...) ואף אחד לא טרח לעבור על הכל ולהפעיל הגנה. אולי באמת אריץ בוט שיעשה זאת. מקוהשיחה • ט"ז בטבת ה'תשפ"ה 05:52 (IDT)

ערכים נוצריים

לכבוד הרב מקוה שליט"א. במכלול קיימים כמה ערכים על דמויות ומאורעות נוצריים, וזה בסדר (גם הגמרא מצטטת את הברית החדשה) אך לדעתי הגישה צריכה להיות יהודית יותר, לדוגמא: בערך אותו האיש מובאת קודם כל הגירסאות הנוצריות, ורק אח"כ הדעה היהודית, האם הגישה לא אמורה להיות הפוכה- קודם כל להתייחס למסורת שלנו בתור עובדה, ואז להביא גרזסאות נוספות? האם יש סיבות שזה לא כך? (אני יכול לשנות את זה, אבל רציתי לבדוק שאין סיבה מיוחדת זה מוצג כך) "מה מקוה מטהר את הטמאים" תודה מראש ממי (שיחה)

הנ"ל

ובכן, אתה פעיל כעת, ולכן אני רק רוצה לדעת, האם יש סיבה לצורת ההתנהלות הנ"ל? אשמח לדעת. לבנתים אני משכתב את הערך בארגז החול שלי. ממי (שיחה) 22:22, 25 בינואר 2025 (IST)תגובה

אין לי זמן להגיב בנושא. פניתי לעורכים אחרים שיוכלו להסביר. מקוהשיחה • כ"ו בטבת ה'תשפ"ה 22:25 (IDT)

דפים שנמחקו

האם יש ארכיון כלשהו במכלול בו ניתן לצפות בתוכנם של דפים שנמחקו? א"ב (שיחה) 23:01, 29 בינואר 2025 (IST)תגובה

רק לבעלי הרשאת מחיקה יש אפשרות כזאת. מקוהשיחה • א' בשבט ה'תשפ"ה 23:04 (IDT)

בדיקה נוספת

עריכה זו, תודה! מוטי ~ שיחה • א' בשבט ה'תשפ"ה • 17:46, 30 בינואר 2025 (IST)תגובה

תואר "הרב" בערך "יוסף קמינר"

בקשר לעריכה זו אשמח לדעת מהי הסיבה לקבלת תואר הרב בגוף הערך בשונה לדוג' מהערך משה גפני שלא זכה לכך? איש אמת (שיחה) 13:43, 2 בפברואר 2025 (IST)תגובה

הרב מלכיאל קוטלר

בקשר לעריכה זו אני מאוד מסופק אם היא נכונה, כיון שהיא עדיין אשתו, ואף שהם פרודים, מ"מ הם בעל ואשה לכל דבר, והוא פסול להעיד לה, ואם ח"ו אחד משניהם ימות השני יצטרך לשבת שבעה, והיא דינה כאשת איש גמורה (וכבר סיפרו שפעם בשעת ויכוח עם אחד מבני המשפחה שלא כ"כ בריא בנפשו הוא הרים יד להכותה, והיא מיד צעקה עליו "תיזהר אני אשת איש ואסור לך לנגוע בי"). עבד ד' (שיחה) 12:50, 3 בפברואר 2025 (IST)תגובה

אנציקלופדיה היא לא ספר הלכה. לדידי בכלל זה מצחיק שהוא מופיע שם. מקוהשיחה • ה' בשבט ה'תשפ"ה 13:02 (IDT)
אנציקלופדיה היא סיפור העובדות, והעובדה היא שהם נשואים, וכך זה לא רק בהלכה אלא גם ברישומי משרד הפנים וכדו'. עבד ד' (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה
זה עובדות אלטרנטיביות. גם אם מבחינה הלכתית הם "נשואים", באנציקלופדיה נישואין אינם מוגדרים לפי איסור אשת איש ושבעה. גם מבחינה הלכתית כמדומני שהוא לא יורש אותה ולא אוכל פירות נכסי מלוג, גם חוקית יש לזה משמעות, ראה פרוד (מצב משפחתי) במיוחד בהתחשב שהיתר מאה רבנים מצריך גט שמונח ביד שליש. מקוהשיחה • ה' בשבט ה'תשפ"ה 15:00 (IDT)

קיבלת כוכב!

כוכב המפעילים
פשטו להתפעל!
תודה
מראש צורים (שיחה) 23:25, 3 בפברואר 2025 (IST)תגובה
עדיין לא נתנו לו? מגיע לו עשרים כאלה!

שיחה - בס"ד • ז' בשבט ה'תשפ"ה 22:09, 4 בפברואר 2025 (IST)תגובה

תודה מקוהשיחה • ו' בשבט ה'תשפ"ה 10:10 (IDT)

טרול

לתשומ"ל תלמיד הרב וכן המגהה זה בבק"ש של אברמלה. בשר ודם (שיחה) 21:41, 9 בפברואר 2025 (IST)תגובה

מנין לך? מקוהשיחה • י"ב בשבט ה'תשפ"ה 09:39 (IDT)
תודה רבה! --בשר ודם (שיחה) 13:14, 18 בפברואר 2025 (IST)תגובה

הכנתי טיוטה לעלונימייל, ואני רוצה שיכניסו את זה לרשימת הערכים הראשי של המכלול. תודה רבה!!

אם אתה יכול להכניס את הערך הבא: טיוטה:עלונימייל לרשימת הערכים הראשי של המכלול.

אשמח אם תוכל לעשות את זה.

אגב, אתה גם ערכת קצת את הערך, וזה נראה שזה עבר את ההגהה שלך, כך שזה אמור להיות מאושר לפרסום.

הוספת מקור בערך רבי מאיר שטרן

הערך עם חסימה, וטוב שכך, ורשום דרוש מקור לעניין צוואתו מצו"ב קישור למקור זה נא לעדכן. https://www.hamichlol.org.il/w/upload/michlol/thumb/a/aa/%D7%A6%D7%95%D7%95%D7%90%D7%AA_%D7%94%D7%A8%D7%91.jpeg/630px-%D7%A6%D7%95%D7%95%D7%90%D7%AA_%D7%94%D7%A8%D7%91.jpeg?20250226211015

לא טרול

חודש טוב,

היום התחברתי אחרי הרבה זמן שלא הייתי במכלול וראיתי ששם המשתמש שלי נמצא ברשימה של בקשת חסימה עקב טרולים.

אולי אין לי הרבה עריכות פה במכלול, אבל אינני טרול. באתי לעזור ולא להשחית.

בברכה, עומרמוע (שיחה) 19:34, 4 במרץ 2025 (IST)תגובה

בבקשי"ם

תנסה לבדוק האם באמת בר נד פללמוני ונטע זה לא בבק"ש הוא טען שהם שלוש אחים (נשואים!) והם משתמשים במחשב אחד, תסתכל פה בויכוחים שלי איתו שם. חד מבתראי (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

חיזוק ידיך

אני יודע שאתה לא חייב את זה אבל בתקופה האחרונה קמו כמה (או שזה אותה גברת בשינוי אדרת) ורוצים להשמיץ אותך אז רציתי לחזק את ידיך ולומר לך תודה על פעולותיך אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ ט' באדר ה'תשפ"ה ~ 17:19, 9 במרץ 2025 (IST)תגובה

אלינדב תודה מקוהשיחה • י' באדר ה'תשפ"ה 21:34 (IDT)
אלינדב נראה לי שזה אותו אחד, עכ"פ מצטרף ללא קשר. איךשיחה • ט' באדר ה'תשפ"ה, למנינם: 21:40, 9 במרץ 2025 (IST)תגובה

בקשת הגנה

אפשר בבקשה לחסום את הדף משתמש שלי לעריכות במשך חודש? ממישיחה - בס"ד • כ"ג באדר ה'תשפ"ה 22:30, 22 במרץ 2025 (IST)תגובה

עריכת ערך חדש

אני לא יודע אם ראית את ההודעה שלי הקודמת בכל אופן איני מבין למה לא מכניסים סופית את הערך שכתבתי על הרב מנחם בן מנחם אשמח לקבל תשובה היושב בגנים

מה הנוהל בבירורים

מקוה ראיתי שמחקת אה הבירור שניסה לעשות מאן דהו

אשמח לדעת מה הנועל

באיזה עילה מחקת

על פניו מותר לכל אחד שמרגיש שנעשה לו עוול ליזום דיון א''כ מדוע מותר לך למחוק (שמא יש כלל שאני לא יודע) עזריאל3 (שיחה) 20:27, 15 באפריל 2025 (IDT)תגובה

מקוה אם אני מבין נכון הבירורים נועדו למנוע דיקטטורה
א''כ מי שמערר על זה שהוא לא טרול לא מובן למה שלא יהיה לו אפשרות
חוצמיזה אשמח לקבל את ההפניה לכלל הזה שטרולים לא יכולים לערר עזריאל3 (שיחה) 21:51, 15 באפריל 2025 (IDT)תגובה
אין למי שהוכרז כטרול אפשרות כזאת. מקוהשיחה • י"ח בניסן ה'תשפ"ה 21:22 (IDT)

כוכב תורני!

כוכב תורני
כל הכבוד לך, אדם רציני! אאוורריי (שיחה) 12:28, 22 באפריל 2025 (IDT)תגובה

למה?

בקשר לעריכה זו, עכשיו שמתי לב ששחזרת לי, מדוע? ממישיחה - בס"ד • כ"ד בניסן ה'תשפ"ה 17:40, 22 באפריל 2025 (IDT)תגובה

אתה שואל ברצינות? מקוהשיחה • כ"ה בניסן ה'תשפ"ה 21:50 (IDT)
ממי תן מקורות, ושזה יהיה יותר אינציקלופדי, זו דעתי (אם יורשה), ונ.ב. ראיתי כזה נוהל להתנצל אם מתערבים בדף שיחה, האם זה נכון או מיותר ? עזריאל3 (שיחה) 22:10, 22 באפריל 2025 (IDT)תגובה
שיא הרצינות, אני מתכוון אם זה בעיית אסקפקלריה או סתם מכלולזציה או חסרון במקורות. (אני מודע שכתבתי את זה כשהייתי ירוק בהיר). ו @עזריאל3 יש שם מקורות. ממישיחה - בס"ד • כ"ה בניסן ה'תשפ"ה 22:26, 22 באפריל 2025 (IDT)תגובה
אגב, עכשיו ראיתי שהמדרש הזה מופיע בערך פטרוס ושם יש קישור להפניית הלחי השניה. ממישיחה - בס"ד • כ"ה בניסן ה'תשפ"ה 22:34, 22 באפריל 2025 (IDT)תגובה
שם זה אולי שייך. מה הקשר לכאן. מקוהשיחה • כ"ה בניסן ה'תשפ"ה 23:33 (IDT)
כי לפי מספר מקורות פטרוס כתב את הברית החדשה או עכ"פ היא נכתבה על פיו, ובמדרש מופיע אך פטרוס אמר להם את המשפט הזה, אז זה המקור להפניית הלחי השניה. ממישיחה - בס"ד • כ"ה בניסן ה'תשפ"ה 23:40, 22 באפריל 2025 (IDT)תגובה
מה כל ההיסטוריה שלו (שהיא כנראה סיפור עם) שייך לשם? מקוהשיחה • כ"ה בניסן ה'תשפ"ה 08:53 (IDT)
מסכים, רק רציתי לברר שזה לא הוסר מחמת בעיה רוחנית/אנציקלופדית ועיקר התוכן ראי להיכנס למכלול ממישיחה - בס"ד • כ"ה בניסן ה'תשפ"ה 13:09, 23 באפריל 2025 (IDT)תגובה
ככה זה בסדר? ממישיחה - בס"ד • כ"ה בניסן ה'תשפ"ה 13:51, 23 באפריל 2025 (IDT)תגובה

שאלה

מקוה מי זה האביאל הזה שאתה חוסם אותו כל פעם? חד גדיא (שיחה) 15:47, 7 במאי 2025 (IDT)תגובה

מש:אביאל. למאי נ"משיחה • ט' באייר ה'תשפ"ה 15:59, 7 במאי 2025 (IDT)תגובה
אפרופו אביאל. מקוה היום מחקת דף שלו, (פיוט בר יוחאי-יסוד עולם) זה פיוט קיים, מה זה משנה שאביאל יצר אותו, למה מחקת את הדף? ממישיחה - בס"ד • י"ח באייר ה'תשפ"ה 12:07, 16 במאי 2025 (IDT)תגובה
אביאל הוא טרול, ולפי המדיניות משחזרים ומוחקים כל עריכה של טרול, בלחיצת כפתור אחת. למאי נ"משיחה • כ' באייר ה'תשפ"ה 01:57, 18 במאי 2025 (IDT)תגובה
המכלול:טרול מקוהשיחה • כ' באייר ה'תשפ"ה 08:34 (IDT)
אז יש דרך לשחזר את זה בתור עריכה שלי לדוגמא? ממישיחה - בואו לעזור! • כ' באייר ה'תשפ"ה 10:05, 18 במאי 2025 (IDT)תגובה
בשום אופן. זה המטרה של הטרול. מקוהשיחה • כ' באייר ה'תשפ"ה 10:27 (IDT)

דופליקטים (סדרת ספרים)

יש התעניינות גדולה בערך, אז אולי כדאי כן לייבא את זה אפילו שהוא באמצע העריכה, ולעשות עדכונים Yehuda_Fishשיחה • כ"ג באייר ה'תשפ"ה • 14:03, 21 במאי 2025 (IDT)תגובה

גם אני חושב כך, כדאי מאוד ליבא!! חד גדיא (שיחה) 14:23, 21 במאי 2025 (IDT)תגובה
אני לא מאמין שזה ישרוד דיון חשיבות. מקוהשיחה • כ"ג באייר ה'תשפ"ה 14:07 (IDT)
אני לא מאמין שקראת את זה. היו על זה כבר אין ספור דיונים כאן זכור לי שהוכרע שיש חשיבות (אפילו עפר ואפר המייבין הכריע כך) ממישיחה - בואו לעזור! • כ"ג באייר ה'תשפ"ה 14:43, 21 במאי 2025 (IDT)תגובה
לדעתי יתכן שזה ישרוד. (אין קשר לרמה שלו וכדו') איךשיחה • כ"ג באייר ה'תשפ"ה, למנינם: 14:54, 21 במאי 2025 (IDT)תגובה
נחיה ונראה, בכל מקרה אין דחיפות לייבא את זה כשמדובר בערך חדש. אפר (שיחה) 14:56, 21 במאי 2025 (IDT)תגובה
יש כללים קשיחים לספרים. לא חושב שבשלב הנוכחי זה עומד בזה. מקוהשיחה • כ"ג באייר ה'תשפ"ה 15:55 (IDT)
למה שלא ישרוד חשיבות? זה ספר ששווה להארי פוטר.
לפי אחד ה'כללים הקשיחים' כדי שלספר יהיה חשיבות הוא צריך להימכר ב-10,000 עותקים, הספר הזה נמכר בהרבה יותר. למאי נ"משיחה • כ"ג באייר ה'תשפ"ה 15:58, 21 במאי 2025 (IDT)תגובה
זה ספרים פופלארים מאוד מאוד בציבור שלנו, אין שום סיבה שלא להעביר את זה לכאן. חד גדיא (שיחה) 22:07, 21 במאי 2025 (IDT)תגובה
מה האסמכתא לכך? מקוהשיחה • כ"ג באייר ה'תשפ"ה 16:00 (IDT)
@מקוה אתה מכיר את הספרים? נשמע שלא. היה דיון מקדים בדף שמש:עפר ואפר#דופליקטים (הנושא שם קצת גלש, לא נורא) ממישיחה - בואו לעזור! • כ"ה באייר ה'תשפ"ה 22:24, 22 במאי 2025 (IDT)תגובה
זה הענין. אנציקלופדיה לא כותבים על בסיס היכרות, אלא על בסיס מקורות חיצוניים מוסמכים. זה גם כתוב מפורש בכללים שצריך אסמכתא בדוקה לכמות מכירות. מקוהשיחה • כ"ה באייר ה'תשפ"ה 08:17 (IDT)
ברוב מוחלט של הספרים לא כתוב אסמכתא לכמות הספרים שנמכרו. מספיק להשתמש במבחן הסבירות. למאי נ"משיחה • כ"ה באייר ה'תשפ"ה 12:07, 23 במאי 2025 (IDT)תגובה
סליחה על השאלה: איך אפשר לדעת כמה ספרים נמכר? (ושוב, זה "מושג" כך שזה בעל חשיבות ראויה גם בלי זה) ממישיחה - בואו לעזור! • כ"ה באייר ה'תשפ"ה 13:08, 23 במאי 2025 (IDT)תגובה
יש כללים מאוד נוקשים לחשיבות של ספרים, מוזמנים לקרוא המכלול:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכים/ספרים מקוהשיחה • כ"ז באייר ה'תשפ"ה 01:16 (IDT)
אבל זה לא דף רשמי שעבר דיון במכלול, זה דף שיובא מויקי. שם יש המוני ערכים על ספרים והיה צורך לקבוע מדיניות נוקשה, ושם יש גם מקורות כאלו על ספרים, אצלנו אין כאלו מקורות. איךשיחה • כ"ז באייר ה'תשפ"ה, למנינם: 16:22, 25 במאי 2025 (IDT)תגובה
כמו בכל הכללים שיובאו מויקיפדיה זה בתוקף אצלינו כל עוד לא נקבעו כללים אחרים. לא רואה שום סיבה הגיונית למה לקבוע אצלינו רף שונה. מקוהשיחה • כ"ז באייר ה'תשפ"ה 16:24 (IDT)
שאלה פשוטה: איך אפשר להביא אסמכתא על כמות המכירות של ספר כלשהו. יש איזה אתר שאפשר לראות בו את הנתונים האלה? למאי נ"משיחה • כ"ז באייר ה'תשפ"ה 19:20, 25 במאי 2025 (IDT)תגובה
מסתמא יש. אין לי מושג. אבל אם אי אפשר להביא מקור אז זה בכל מקרה לא נתון קביל אנציקלופדית. מקוהשיחה • כ"ח באייר ה'תשפ"ה 21:58 (IDT)
אפשר לבדוק כמה ספרים הודפסו ולשאר פחות או יותר את כמות ההמכירות להבה (שיחה) 23:12, 25 במאי 2025 (IDT)תגובה
מה בנוגע לסדרות? (הכללים עוסקים בספר בודד, בסרה יצאו שני כרכים ועתידים לצאת אי"ה עוד שלושה) ממישיחה - בואו לעזור! • כ"ט באייר ה'תשפ"ה 22:31, 26 במאי 2025 (IDT)תגובה
כשיצאו עוד 3 נדון, כעת זה לא נחשב עדיין סדרה על בסיס 2 ספרים מקוהשיחה • כ"ט באייר ה'תשפ"ה 23:25 (IDT)

אשמח לקבל הרשאה במיזם סינון תמונות יש לי נטפרי

אשמח לקבל הרשאה במיזם סינון תמונות יש לי נטפרי

החלפת פרמטרים

בויקי מקובל להסיר על הדרך את כל הפרמטרים הריקים, כדי לחסוך בעריכות להבא. אפשר לבצע בAWS. מוטי בוטשיחה09:18, 10 ביוני 2025 (IDT)תגובה

אני יכול להוסיף את זה לבוט שלי בלי בעיה. אשתדל לריצות הבאות. מקוהשיחה • י"ד בסיוון ה'תשפ"ה 09:19 (IDT)

אשמח לקבל הרשאת עריכה במכלול להורדה בנטפרי

אני מאוד רוצה את המכלול אופליין עם תמונות וחושב שאוכל לעזור בסינון התמונות אשמח לקבל גישה

שאלה

הרב מקוה, תרשה לי לשאול אותך מספר שאלות. 1. למה אתה לא עונה לשאלות ששואלים אותך? 2. לענ"ד באתר חרדי לא צריך לכתוב שאדם הביא ילד ע"י הליך פונדקאות, וא"כ למה שיחזרת?. 3. זה לא חכמה לומר לי לא לשים תבניות בערכים, ואח"כ שאני שואל אם לשחזר אומר לי ספרא שלא, ואתה משחזר בלי התראה מראש, אשמח לתשובה. חד גדיא (שיחה) - לטהר את המכלול - 23:49, 22 ביוני 2025 (IDT)תגובה

1 לא נכון. 2 שייך לעורכי אס'. 3 לא מכיר כלל שצריך התראה. מקוהשיחה • כ"ז בסיוון ה'תשפ"ה 05:22 (IDT)

כוכב לשומר!

כוכב שומרי ההשחתה
תודה אנקפלדיה (שיחה) 21:48, 1 ביולי 2025 (IDT)תגובה

שחזור

@מקוה בניתי עכשיו עץ משפחה שלם, ורגע לפני השמירה בטעות הכחלתי ומחקתי הכל - אני עדיין לפני השמירה וזה פתוח אצלי במחשב - האם יש אפשרות לעשות ביטול של הפעולה האחרונה ולשחזר זאת. אשמח לתשובה מיידית. תודה רבה. עבד ד'שיחה • ז' בתמוז ה'תשפ"ה • 11:40, 3 ביולי 2025 (IDT)תגובה

הרגע אני רואה. לא הבנתי מה קרה. מקוהשיחה • ז' בתמוז ה'תשפ"ה 13:07 (IDT)
מקוה הסתדרתי כבר ברוך ה' (בעזרת נריה). תודה רבה.--עבד ד'שיחה • ז' בתמוז ה'תשפ"ה • 16:52, 3 ביולי 2025 (IDT)תגובה

שלום זה אמנם חילול ה לעשות את זה אבל זה גם חילול ה לכתוב את זה

כמו הכותרת

הגנה וחסימה

בעקבות מה שקרה בדקות האחרונות במכלול עיין בהטוריה של הדף משתמש שלי, אשמח אם תחסום את מש:חתיך אש ומשום מה נראה לי שמש:להבה הוא הבעלים של הבבק"ש מש:חתיך אש אם תוכל לעשות משהו בנידון. חד גדיא (שיחה) - לטהר את המכלול - 23:59, 8 ביולי 2025 (IDT)תגובה

אולי פשוט תבדוק מאיזה מחשב זה מגיע ותדע אם דה בק"ש שליאו לא אנקפלדיה (שיחה) 00:03, 9 ביולי 2025 (IDT)תגובה

תודה!

על כל מה שאתה עושה למען המכלול. ועל של עתה באתי, על קטלוג שנות עדכוו, זה משהו שמאוד היה חסר פה, תודה!

רבי רפאל יצחק רייכמן

גם אם אינך סבור שערך זה הוא בעל חשיבות, מ"מ לומר על האי גברא (שביודעי ומכירי שלא הרבה ת"ח בדור מתקרבים לסדר גודלו), שלא היה רב אלא עסקן, זהו ביזוי כבוד התורה מדרגה חמורה, ובזה אצא ידי חובת מחאה ישיבישיער (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

מעולם לא דברתי על רמתו התורנית. אין זה מתפקידנו במכלול, לקבוע רמה תורנית. לא חושב שתחלוק עלי בהקשר לפעילותו שהיתה עסקנית. מקוהשיחה • ט"ו בתמוז ה'תשפ"ה 06:05 (IDT)

פרוייקט סינון התמונות

בקשר לפרוייקט, אין מספיק מידע איך עושים את זה, ממשק פשוט או משהו מורכב יותר. אשמח מאד למידע. תודה רבה!

להודות

מדוע אין כפתור תודה ביומן החסימות? קריצה למאי נ"משיחה • י"ח בתמוז ה'תשפ"ה 13:01, 14 ביולי 2025 (IDT)תגובה

גא"מ. חד גדיא (שיחה) 14:12, 14 ביולי 2025 (IDT)תגובה
??? העורך הראשי 13:16, 18 ביולי 2025 (IDT)

במאמר דילוגי אותיות בתורה לא התייחסת להערה שלי...

רק כתבת "לא אנציקלופדי". באיזו קרירות, מזעזע.

וכבר הסברתי שם שאולי לא ניסחתי היטב בצורה אנציקלופדית, אבל ציפיתי שמישהו יהפוך אותו לאינציקלופדי איכשהו. מה שאתה עשית, זה לא לתקן ולהתייחס לזעקה הבוערת מקרבי, אלא ⟨ תוכן הוסתר פשוט דחית אותי בקנה. ⟨ תוכן הוסתר. וכי לא ראית שהערך כתוב בצורה כפרנית מויקיפדיה? מי שלא מכיר את דילוגי התורה לעומק, פשוט מסכם: "הדברים לא מוכחים" ואתה פשוט מסכים לדבריהם. ⟨ תוכן הוסתר. יש כאן ערך עם רובד עמוק מאוד של שכל לא אנושי, ואיזה מאן דהו כתב מה שנראה לו ובכך מסתיים מאמר הפתיחה!

⟨ תוכן הוסתר עמירם ט (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

הז"י?

בקשר לעריכה זו, גם אם זה מופיע כציטוט מתוך ספר, עם הפניה למקור? למאי נ"משיחה • כ"א בתמוז ה'תשפ"ה 12:00, 17 ביולי 2025 (IDT)תגובה

אכן. אא"כ זה בכלל שימוש הוגן (זה לא, במקרה דנן) מקוהשיחה • כ"א בתמוז ה'תשפ"ה 13:15 (IDT)
היות ואינני בקי בפרטים, אשמח שתסביר לי קצת יותר. וגם, האם יש פתרון לזה? למאי נ"משיחה • כ"א בתמוז ה'תשפ"ה 18:05, 17 ביולי 2025 (IDT)תגובה
שימוש הוגן זה רק בהעתקת חלק קטן מהיצירה, כשהערך הוא על היצירה (לא על נושא היצירה) ולא ניתן להשיג את אותו הדבר ללא ההפרה. באופן כללי ציטוטים בהיקף שהבאת מעידים על קושי בניסוח עצמאי של התוכן. ונכללים במה המכלול איננו... מקוהשיחה • כ"ב בתמוז ה'תשפ"ה 18:17 (IDT)
הבנתי.
למעשה, אגדת בית החולים והגשר הוא חלק אינטגראלי מהערך ולא שייך בלעדיה. הרבה יותר נאה להביא ציטוט מאשר לכתוב זאת עצמאית.
אודה ביושר שכאשר עלי לכתוב זאת עצמאית אני צריך לכתוב זאת בצורה הכי מתומצתת, אנציקלופדית ויבשה, אולם כשזה מובא בתור ציטוט אין את המגבלות האלה, ובאמת מדובר בקושי, אבל הקושי מובן כשמדובר מסיפור חלמאי שהיבשות האנציקלופדית מאיימת "להרוס" את הפאנצ'. אבל זה מה יש. למאי נ"משיחה • כ"א בתמוז ה'תשפ"ה
ערך אנציקלופדי אמור להיכתב בצורה אנציקלופדית. זה לא באג זה פיצ'ר. מקוהשיחה • כ"ב בתמוז ה'תשפ"ה 19:44 (IDT)

משפט העברי

כמעט כל הערכים במכלול שהוכנסו תחת הקטגוריה משפט העברי, הועברו ידני לקטגורית הלכה. דעתך הוא שצריך לחלק בין הקטגוריות ולהכניס את כל ערכי הממונות למשפט העברי? איךשיחה • כ"א בתמוז ה'תשפ"ה, למנינם: 16:22, 17 ביולי 2025 (IDT)תגובה

הייתי מבין אם מבוקש לשנות משפט עברי לדיני ממונות, אבל בהחלט יש מקום לתת קטגוריה עצמאית. מקוהשיחה • כ"א בתמוז ה'תשפ"ה 16:27 (IDT)
בכל מקרה אין דבר כזה הפניה במרחב קטגוריה. מקוהשיחה • כ"א בתמוז ה'תשפ"ה 16:27 (IDT)
אכן, לא שאלתי על החלק של ההפניה, כמובן שאתה צודק בזה. אני רק חושב האם המילה משפט העברי איננה תמוהה. איךשיחה • כ"א בתמוז ה'תשפ"ה, למנינם: 20:07, 17 ביולי 2025 (IDT)תגובה
תמוהה? מקוהשיחה • כ"ב בתמוז ה'תשפ"ה 22:09 (IDT)
ההגדרה מקובלת בציבור האורתודוקסי, או רק אצל חוקרים וכדו'? אולי יש למישהו חוות דעת בנידון? איךשיחה • כ"א בתמוז ה'תשפ"ה, למנינם: 22:49, 17 ביולי 2025 (IDT)תגובה
זה שהשם לא נפוץ לא אומר שהחלוקה לא נכונה. וכבר ציינתי למעלה שהייתי מבין אם אתה חושב שצריך לשנות לדיני ממונות. אבל לשם כך תצטרך לפתוח דיון בדף השיחה. מקוהשיחה • כ"ב בתמוז ה'תשפ"ה 23:28 (IDT)

עזרה

הרב מקוה אם תוכל לעזור לי בנושא ז"י. תודה. חד גדיא (שיחה) 12:11, 18 ביולי 2025 (IDT)תגובה

? חד גדיא (שיחה) 01:12, 21 ביולי 2025 (IDT)תגובה
?? מקוהשיחה • כ"ה בתמוז ה'תשפ"ה 06:00 (IDT)
כוונתי לשליחת מייל, האם אתה פנוי? ובפעם הבאה אם אפשר לתייג, שכן עד שלא עברתי על דף השינווים האחרונים, לא ידעתי שענית לי, חד גדיא (שיחה) 13:33, 21 ביולי 2025 (IDT)תגובה
חד גדיא אפשר תמיד לשלוח לי מייל. אם אני פנוי אני עונה, אם לא אני לא... מקוהשיחה • כ"ה בתמוז ה'תשפ"ה 13:35 (IDT)
שלחתי לך, אשמח שתכתוב לי בדף השיחה שאתה שולח לי חזור, תודה רבה בכו"א. חד גדיא (שיחה) 17:28, 21 ביולי 2025 (IDT)תגובה

@

1. שלחתי לך מייל.
2. תקנתי את הכתובת, בהנחה שלא עניתי על הכל תשלח שוב. חד מבתראישיחה - אולי תעזור? • כ"ו בתמוז ה'תשפ"ה ולמניין הכופרים: 23:06, 21 ביולי 2025 (IDT)תגובה

שלחתי לך בחזרה. לא קיבלת? תבדוק בספאם מקוהשיחה • כ"ו בתמוז ה'תשפ"ה 06:33 (IDT)
לא קבלתי כעת וגם לא בספאם (העתק של ההודעות כן ששלחתי הגיע אלי). חד מבתראישיחה - אולי תעזור? • כ"ו בתמוז ה'תשפ"ה ולמניין הכופרים: 13:58, 22 ביולי 2025 (IDT)תגובה
האם אתה בטוח אם כך שהמייל שהוספת למכלול כתוב נכון? אתה יכול לשלוח ישירות לmekave-at-hamichlol.org.il (אל תשתמש בהעתק הדבק כי השטרודל שאתה רואה הוא רק תמונה) מקוהשיחה • כ"ו בתמוז ה'תשפ"ה 14:13 (IDT)
בטוח לחלוטין. (קבלתי מייל אחד מהמכלול, עותק של הודעה אחרת ששלחתי). שלחתי למייל הנ"ל.
חד מבתראישיחה - אולי תעזור? • כ"ו בתמוז ה'תשפ"ה ולמניין הכופרים: 14:21, 22 ביולי 2025 (IDT)תגובה

הפניה

החתימה שלי היא "העורך הראשי" ואני לא מצליח לבנות לזה קישור לדף שלי "משתמש:רפאל יצחק ג" איך אני עושה את זה תודה

תענה לי בדף השיחה שלי תודה!!! רפאל יצחק ג (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

אגב... למה כתוב שהדיון הוא מלפני25 שנים???(אני בקושי בן17..............) העורך הראשי 19:25, 31 ביולי 2025 (IDT)
לא מצליח לעשות את זה! העורך הראשי 19:24, 31 ביולי 2025 (IDT)
רפאל יצחק ג ראה כאן מקוהשיחה • ה' באב ה'תשפ"ה 20:41 (IDT)

שחזור

למה לא שחזרת את כל המחיקות מקטגוריה רבנים אורתודוקסים? פייבל (שיחה). 00:50, 21 באוגוסט 2025 (IDT)תגובה

למה עשית כ"כ הרבה עריכות אם ציפית שהם ישוחזרו? מכיון שאין לי (או לכל מנטר אחר) זמן מיותר לעבור כ"כ הרבה עריכות בפרטות, שחזרתי את כל העריכות שביצעת ביממה האחרונה, תוכל לחזור על מה שלא קשור לבלגן הזה בכיף. (מקוה שלא אצטרך להשתמש בכלי הזה שוב כי אז אצטרך גם לסמן את חסימת המשתמש שביצע את ההשחתות) מקוהשיחה • כ"ז באב ה'תשפ"ה 07:47 (IDT)
שלום, מקוה. אני קצת פעיל בנושא זה בקטגוריות, וראיתי ששוחזרו הרבה עריכות מועילות של פייבל. אשמח לדעת על מה יצא הקצף, ולמה לא בוצע שחזור נקודתי. בברכת שבתא טבא, איש הישראלי (שיחה) 18:17, 22 באוגוסט 2025 (IDT)תגובה
כי זה היה הרבה מדי בשביל שחזור נקודתי. מקוהשיחה • ג' באלול ה'תשפ"ה 21:40 (IDT)
ענית על השאלה השנייה, אבל לא על הראשונה: למה בכלל בוצע שחזור? איש הישראלי (שיחה) 21:44, 26 באוגוסט 2025 (IDT)תגובה
כי הרבה מההסרות היו לא מוצדקות. מקוהשיחה • ג' באלול ה'תשפ"ה 21:54 (IDT)

אשמח אם תוכל להיות חונך שלי

בתודה נער (שיחה) 10:45, 22 באוגוסט 2025 (IDT)תגובה

הר' דוד ליבל

שייך להוסיף את מכתבתם של הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש וכן את מה שהרב יצחק יוסף תקף אותו בלווין בקצרה אם אני מוסיף מקור חשוב עברתי בחושך (שיחה) 14:56, 22 באוגוסט 2025 (IDT)תגובה

@מקוה מה הסיפור של הורדת הקטעים הנ"ל מה עם המקצועיות של המכלול והשקיפות המלאה? לאיפה נעלמה האובייקטיביות? חיים קוק (שיחה) 14:25, 3 בספטמבר 2025 (IDT)תגובה

משתמש:נער

למה מחקת את דף שיחת המשתמש שלי?

וכן - אשמח לדעת למה מחקת את מה שמחקת מדף הטיוטה שלי (ישיבת עטרת שלמה אריה)

אין לי מושג

בקשר לזה אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ י"א באלול ה'תשפ"ה ~ 21:46, 3 בספטמבר 2025 (IDT)תגובה

נראה שהיית במצב עריכה של הפתיח, (לא יודע איך), אז הסקריפט הבין שאתה עושה עדכון פסקה, שאז הוא לא מוסיף קרדיט. מקוהשיחה • י"א באלול ה'תשפ"ה 21:47 (IDT)
ייבאתי ואז התחלתי לערוך את הפתיח ובתחילה הוספתי עצמאית תואר רב ואז קלטתי שלא בטוח ולחצתי שוב על ייבוא (באמצע עריכת הפתיח) אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ י"א באלול ה'תשפ"ה ~ 21:50, 3 בספטמבר 2025 (IDT)תגובה
למרות שניסיתי לא הצלחתי לשחזר עריכת פתיח בערך לא קיים. נראה שזה קורה לך די בתכיפות. תוכל להסביר לי יותר איך? מקוהשיחה • י"א באלול ה'תשפ"ה 14:12 (IDT)
גם אני נתקלתי בתופעה. זה קרה אצלי בדף זה. תחילה ייבאתי עם בוט, לאחמ"כ התחרטתי וייבאתי רגיל וזה מה שקרה. למאי נ"משיחה • י"א באלול ה'תשפ"ה 19:59, 4 בספטמבר 2025 (IDT)תגובה
אנסה לשחזר ואעדכן אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ י"ב באלול ה'תשפ"ה ~ 20:25, 4 בספטמבר 2025 (IDT)תגובה
הנה בדקתי ויש לי תשובה מפורטת תפעל לפי הוראות שלי ותראה את התוצאה
מייבאים ערך ואז מעמידים את העכבר על תבנית המידע ולוחצים שוב על ייבוא ואז מתקבלת התוצאה הלא מבוקשת אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ י"ב באלול ה'תשפ"ה ~ 20:28, 4 בספטמבר 2025 (IDT)תגובה

'נשיא המכון' ולא 'מיסד המכון'

על פי הנתונים הציבוריים הזמינים באתר "גיידסטאר", שהוא מאגר המידע המרכזי של תאגידים בישראל, הרב יצחק שאול קניבסקי אינו מופיע במפורש ברשימת חברי הוועד המנהל או המייסדים הרשמיים של העמותה. נתונים אלה מבוססים על הדוחות המילוליים שהוגשו על ידי העמותה לרשם. וכן בשום מקום רישמי אינו מופיע כך. ואף אחד לא חושב שהוא יושב באספות מנהלי העמותה, ופשוט.

ותיקון זה חשוב מאחר ולדעתי מלבד חוסר האמת שבדבר וחוסר המקצועיות. זה אף גובל בביזוי ת"ח - שאין לו בעולמו אלא תורה (ומפורסם שאפילו פלאפון פשוט אין לו), ולרשום עליו שהקים וייסד עמותות זה לצייר אותו כ'עסקן'.

עם זאת הוא כן מופיע בלוגיים הרשמיים של ארגוני המכון 'כנשיא'. והוא מזוהה באופן ציבורי כמי שעומד שמכוון את דרכה של העמותה והארגון. ח ברף (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

מייסד מכון אינו מי שחותם על מסמכי המכון, ואין שום קשר בין בדברים האלה. מקוהשיחה • י"ח באלול ה'תשפ"ה 09:11 (IDT)

ישיבת אדרת אליהו

תיקנתי וערכתי משיבושים את ערך ישיבת אדרת אליהו, ומישהו שינה אותו לאחרונה בכל מיני דברים מוזרים מאוד, שיניתי בחזרה, ומישהו שיבש בחזרה, כששיניתי בחזרה נחסמתי, לא בדיוק הבנתי מה אני אמור לעשות, כתבו לי אם אתה תשחזר שוב תיחסם, וכך קרה, אני לא מבין יש עדיפות למי שכתב את כל הדברים הלא נכונים באותו הערך על פני, איך זה עובד, הרי כל מי שמכיר באמת יודע שאני צודק, בפרט שמופיעים שם בעריכה אנשים לא קיימים וכיוצ"ב, תוכל לבדוק מה צריך לעשות? דומה לפרוזדור (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

ברשות בעה"ב @אין לכתוב בערכי ישיבות מקקי"ם ומשיבים הוספת תארים שאינם מקובלים במכלול (כגון "המקובל" "הגאון" וכיוצ"ב) הוספת כל מיני אנשים שבאים למסור שיעורים מידי פעם, שזה לא בעל חשיבות כלל וכלל, ואחרי ששחזרתי לך את העריכה, וכתבתי לך בדף השיחה שלא לערוך שוב, היית צריך לפתוח דיון בדף השיחה של הערך, כיוון שחזרת על העריכה אחרי אזהרה שלא לערוך, נחסמת. פעם הבאה תפתח דיון (שאגב במקרה הזה אין צורך בו כלל ולא יצא לך ממנו שום דבר כמוש"כ לעיל,) ואם יצא מדיון שאתה צודק תוכל להחזיר את עריכתך. נ.ב. בסוף הודעה שנכתבה בדף שיחה), נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה, גלים), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. שבת שלום. חד גדיא (שיחה) 12:15, 17 באוקטובר 2025 (IDT)תגובה

ר' אברהם מונסון

לא יודע למה חסמת את רבעח ומה זה אביאל, אך מדוע מחקת את הדף טיוטה:אברהם מונסון, זה היה דף יפה מאוד! (לפחות תתן לי להעתיק אותו) ליש ~ שיחה 18:37, 29 באוקטובר 2025 (IST)תגובה

ראה @אביאל והמדיניות היא למחוק ערכים של טרולים. חד גדיא (שיחה) 21:19, 30 באוקטובר 2025 (IST)תגובה
מדוע? עד שהם לא משחיתים... ליש ~ שיחה 12:20, 31 באוקטובר 2025 (IST)תגובה

אישור חשבון סינון תמונות

ניסיתי ללחוץ על שני הקישורים ושניהם לא עבדו לי (אני משתמש ברימון אם זה משנה) • נעם1שיחה • י"ד בחשוון ה'תשפ"ו • למניינם: 13:43, 5 בנובמבר 2025 (IST)תגובה

תודה על הרצון לסייע. זה מצריך זמן של לימוד ומעקב שאין בידי. לכן הגישה לאתר שלי מיועדת רק למשתמשים ותיקים ומנוסים. בהצלחה. מקוהשיחה • י"ד בחשוון ה'תשפ"ו 14:47 (IDT)

אשמח שתהיה חונך שלי

אם אתה יכול לעזור לי בהתבוססות ראשונית במכלול, ובכתיבת ערך מסוים אני אשמח מאור!! תודה רבה! בברכה נער (שיחה) 22:20, 9 בנובמבר 2025 (IST)תגובה

אני_רק_שאלה

למה כבודו לא מוסיף ב'תיבות משתמש' שלו גם איזה גילוי דעת על כך שכבודו משתייך לפלג של הרש"מ ['מחבלים' בלשון העם], כך שיתכן שהעריכות/מחיקות/הגנות מופעלות על פי שיקול דעת מוטה? [לא כתבתי 'מוטעה' כי לכל אחד יש דעה אישית אחרת. אבל 'מוטה' כן] בכבוד רב.

בענין החסימה

א. בוקר טוב.

ב. כפי שאמרתי כאן, לא ראיתי כלל את ההבהרה שנכתבה בדף של קניבסקי עד לחסימה, ואם זה נראה לך מצחיק אז אתה יכול לצחוק, אבל בתורה שלנו כתוב "מדבר שקר תרחק", ואם כתבתי לך שלא ראיתי הודעה זו, זה אומר שלא ראיתי, ובל"נ אתפלל עליך שלא יתקיימו בך דברי ריש לקיש.

ג. לגופו של ענין, לא עברתי על אף כלל, רק פעלתי לפי הבנתי, והיתה כאן שאלה של פרשנות שנתונה לוויכוח, ולא כל פעם שפונה אלי מכלולאי אחד או שנים עם טענה מסויימת אני חייב להסכים לדבריו. לאחר שהבנתי שזו דעת בעלי השליטה במכלול באמת הפסקתי לנהוג כך, וכפי שתוכל לראות בכל עריכותיי האחרונות. ולפי הנראה כעת איני מתכונן להתנגח איתכם ולרוך עריכות אלו, או כפי דבריך "אני מבין את כללי האתר ומתכוין לעמוד בדרישות האמורות".

ד. רק אוסיף עוד פרט אחד, שדבריי הנ"ל שאיני מתכונן כעת לערוך עריכות מעין אלו השנויות במחלוקת, הם במידה ולא תהיה הצבעה מסודרת בנושא, אך כמובן אם תהיה הצבעה מסודרת באחד הנושאים הנ"ל, ורוב בעלי זכות ההצבעה סבורים אחרת, כמובן שאנהג לפי כללי ההצבעה.

ה. עצה טובה קמ"ל, תנסה לחשוב בינך לבין עצמך, איזה התנהגות יותר ראויה ויותר תורמת למכלול, האם דיבורים חריפים וחסימות, או הבהרת דברים בצורה יפה ועדינה.

בתקוה להבנה --דולה ומשקהשיחה • י' בכסלו ה'תשפ"ו • 17:07, 30 בנובמבר 2025 (IST)תגובה

שינוי שם משתמש

@מקוה @שרגא האם אפשר לשנות שם משתמש לשם משתמש קיים שלא ערך כלל אך יש לו דף שיחה? ליש ~ שיחה 21:17, 30 בנובמבר 2025 (IST)תגובה

מפרש כלא? ליש ~ שיחה 01:08, 2 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
שתייגת משתמש נוסף וכנראה כל אחד מאיתנו מעדיף שהשני יחליט. מקוהשיחה • י"ב בכסלו ה'תשפ"ו 05:50 (IDT)
אני חושב שאם תדעו באיזה שם משתמש מדובר זה יקל על ההחלטה. תראו כמה זמן כבר עבר מאז הרשמתו וכו' וכו' למאי נ"משיחה • י"ב בכסלו ה'תשפ"ו 14:28, 2 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
גור אריה ליש ~ שיחה 14:30, 2 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
יש למשתמש הזה ארכיון זרימה שלא ניתן להעביר. מקוהשיחה • י"ב בכסלו ה'תשפ"ו 15:37 (IDT)

עקביות

- הועבר לדף שיחה:הרב טוביה פולק#עקביות

יהודה פינחס

- הועבר לדף שיחה:ישיבת דעת אהרן#=

קטגוריות

באמת שאיני מבין מה אתה רוצה.

ואבאר:

א. ראיתי את הטענה, ובצדק, שהרב אליהו דיסקין לא שייך לקטגוריה:ראשי ישיבת ארחות תורה, ולכן הסרתי אותו מהקטגוריה, ומסיבה זו הסרתי גם את הרב יעקב סטפנסקי והרב אברהם סטוארט.

ב. לאחר הסרה זו, נותרו בקטגוריה רק 4 ערכים כך שדינה למחיקה (רציתי לבקש מחיקה, אך עדיין לא הספקתי לעשות זאת).

ג. לאחר מכן, פתחתי קטגוריה חדשה בשם [קטגוריה:ראשי ישיבות ארחות תורה] שלה כן יש 7 ערכים.

ד. איני מבין מדוע החלטת לקרוא לזה "קטגוריית סרק" (ראה כעין זה [קטגוריה:ראשי ישיבות בעלז]).--שטינמן (שיחה) 21:01, 14 בדצמבר 2025 (IST)תגובה

@מקוה אני מחכה לתגובתך. שטינמן (שיחה) 15:45, 18 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
אזהרה אחרונה התנהגותך אינה מקובלת. לחסום משתמש ללא כל נימוק והסבר, והתעלמות מוחלטת בדף השיחה.--שטינמן (שיחה) 13:15, 19 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
@מקוה אתה לא יודע לענות תשובה? אז פשוט תשחרר את החסימה. שטינמן (שיחה) 15:09, 26 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
משתמש חדש שלא מכיר אפשר לקבל ממנו תירוצים. משתמש שכבר נחסם על אי עמידה בכללים ושוחרר בתנאי שיעמוד בהן לא יכול להתעלם ממה שכותבים לו בדף וללכת לעשות מה בא לו ואז "שכח" לטפל במה שדרשו ממנו. מוזמן בהחלט לתרום בחלקים האחרים של המכלול. הוכחת בהחלט שקטגוריות לא מיועד עבורך. מקוהשיחה • ח' בטבת ה'תשפ"ו 07:54 (IDT) 07:54, 28 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
בוקר טוב. אני רואה שבקשת פתיחת החסימה עזרה להעיר אותך...
לא התעלמתי ממה שכתבו לי בדף, אדרבה הסכמתי למה שכתבו לי בדף שהרב אליהו דיסקין לא שייך לקטגוריה ולכן הסרתי אותו.

לאחר מכן פתחתי קטגוריה חדשה שאף אחד לא התנגד אליה.

ולא הבנתי מה שכתבת. מה בדיוק דרשו ממני לטפל? שטינמן (שיחה) 14:52, 28 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
@מקוה פעם שעברה לקח 14 יום עד שהגבת, כמה זמן יקח הפעם?? דולה ומשקהשיחה • ט' בטבת ה'תשפ"ו • 22:05, 28 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
אתה מתכונן להגיב אי פעם? דולה ומשקהשיחה • י' בטבת ה'תשפ"ו • 19:35, 30 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
הגבתי כבר מעבר לנדרש. אתה יכול להמשיך לנג'ז כרצונך. מקוהשיחה • י"א בטבת ה'תשפ"ו 19:37 (IDT) 19:37, 30 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
מה בדיוק הגבת? לא הסברת כלום! מה זה בדיוק ”ללכת לעשות מה בא לו”? מה זה בדיוק ”"שכח" לטפל במה שדרשו ממנו”? ההתנהגות שלך לא מקובלת בכלל! הייתי רוצה לכתוב מילם יותר חריפות, אך אני לא רוצה שכך תמצא תירוץ לחסום אותי באמתלא של "שפה לא ראויה" מה שכן, זה ודאי שפה לא ראויה (ראה גם כאן). שטינמן (שיחה) 19:46, 30 בדצמבר 2025 (IST)תגובה

צהרים טובים

נר חנוכה שמח!

תיבות משתמש

היי, @מקוה, ראיתי שהעברת לי את תיבות המשתמש שיצרתי למרחב אישי, ועכשיו אם אני רוצה להשתמש בהם אני מקדים לפני:"משתמש:ממוני גבך" או "תבנית:ממוני גבך", רציתי לשאול האם מלכתחילה אני יכול ליצור כאלה תיבות שהם משמשות רק אותי (ובמקום לכתוב את כל הקוד בדף משתמש אני כותב את השם של התבנית ומקדים "משתמש:ממוני גבך") או שאני צריך להעתיק את כל הקוד לדף משתמשממוני גבך (שיחה) 00:38, 18 בדצמבר 2025 (IST)תגובה

אתה כותב {{משתמש:ממוני גבך/לשון נקיה}} לחלופין אתה יכול גם {{/לשון נקיה}}. אם אתה רוצה ליצור עוד תעשה אותן בטיוטה פרטית, באמצעות הקידומת משתמש:ממוני גבך/ . מקוהשיחה • כ"ח בכסלו ה'תשפ"ו 06:52 (IDT)
"טיוטה פרטית" אתה מתכוון כאן עם הקידומת הנ"ל?ממוני גבך (שיחה) 16:55, 18 בדצמבר 2025 (IST)תגובה

תמונות

יש לי באג עכשיו שאני לא מצליח לראות עכשיו שום תמונה באתר זה בעיה אצלי או בעיה כללית? אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ ג' בטבת ה'תשפ"ו ~ 16:49, 23 בדצמבר 2025 (IST)תגובה

כרגע אם אינני טועה זה בעיקר תמונות בתוך תבנית (תבניות מידע ותבניות גלריה (זה מה ששמתי לב כרגע) אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ ג' בטבת ה'תשפ"ו ~ 16:58, 23 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
זה גם אצלי, לא רק בתבניות אך בעיקר שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 17:20, 23 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
קבלתי דיווח דומה מהרבה משתמשים. משום מה לי אין את הבעיה. אני עדיין מנסה להבין אותה לעומק. מקוהשיחה • ג' בטבת ה'תשפ"ו 17:19 (IDT)
לא יודע אם עלית על הבעיה וטיפלת בה או שזה הסתדר לבד בכל אופן הענין סודר--אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ ה' בטבת ה'תשפ"ו ~ 20:41, 24 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
מוטי נריה מטעמים גם לכם הסתדר? מקוהשיחה • ה' בטבת ה'תשפ"ו 20:44 (IDT)לא הוזן פרמטר עבור המשתמש/ת או האנונימי אשר שכח לחתום, או שהוזן פרמטר אנונימי לא מזוההמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה
לי הסתדר, מתנצל שלא עדכנתי מפורש (רמזתי לזה רמז קלוש היכנשהו). אגב, תרצה לאמץ את הקוד המוסתר שהוספתי לך כדי להקל על המגיבים לך? מוטי ~ שיחה • ה' בטבת ה'תשפ"ו • 21:07, 24 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
תודה מקוהשיחה • ה' בטבת ה'תשפ"ו 21:24 (IDT) 21:24, 24 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
עובד, תודה, שכוייח!! מוטי ~ שיחה • ה' בטבת ה'תשפ"ו • 21:25, 24 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
בכיף מקוהשיחה • ה' בטבת ה'תשפ"ו 21:26 (IDT) 21:26, 24 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
תודה לשניכם, מקל מאוד על התגובות. נריה - 💬 - 14:27, 27 בינואר 2026 (IST)תגובה

סתימת פיות

בקשר לעריכה זו, הטענה שלי שאם אתה מכניס ציטוטים מעלונים, בלי מקור רשמי[1] אז נא להכניס גם את נוסח הצוואה של בעל הישועות משה זיעוכי"א שיש לזה מקור רשמי[2].

אז למה למחוק, ועוד להפעיל הגנה בלתי מוגבלת בזמן בגלל שנמאס לשמוע את האמת המקור (שיחה) 14:39, 30 בדצמבר 2025 (IST)תגובה

@המקור, הסיבה להפעלת ההגנה היא כי נמאס לנו להתאפק ולא לומר מה שכולם חושבים, עדיף פשוט לא לנהל דיון וזהו....
וברצינות, 2 נקודות לתשומ"ל:
  1. עריכה מגמתית לא רצויה במכלול, עורך שכל התרומות שלו הם סביב מריבה כזו או אחרת לא מאוד רצוי במכלול, כלומר רצוי אבל בערכים אחרים....
  2. העריכה עליה אתה מדבר היא עריכה תקינה עם מקור תקין, אין שום צורך או טעם (ויש טעם לפגם, מאוד) לנסות לעורר פרובוקציות מיותרות. (אגב, הטענה שלך מגוחכת לחלוטין על רקע הופעת המקור שלך בערך, פשוט לא כל מה שמישהו כתב או לא כתב אנחנו מביאים...)
אפר (שיחה) 15:02, 30 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
זה בושה שיושבים כאן ומוסיפים כל הזמן דברים נגד החסידות ונגד כ"ק אדמו"ר שליט"א בלי שום גבול בזמן שיש הגנה על הדף בגלל מלחמות עריכה יושבים כאן בריונים שיש להם גישה ומוספים מה שבא להם, כן קשור לא קשור כן אנציקלופדי לא אנציקופדי, הכל כותבים למען המטרה של נמאס להתאפק. ולא רק זה רק גם סותמים פיות. המקור (שיחה) 15:15, 30 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
@המקור ממליץ על כוס מים קרה.
לגבי "הכל כותבים למען המטרה של נמאס להתאפק" - בדיוק להפך, אנחנו לא מגיבים לכל השטויות שלכם, זה לפעמים מאתגר אז אנחנו פשוט חוסמים את הדף כדי לא להיגרר (זה היה בהומור, אבל לא אכפת לי להתייחס לזה כאילו זה לא כך...)
לגבי ה"בריונים", אכן ישנה קבוצה של בריונים שנבחרו על ידי עורכי המכלול להגן על המכלול ממרעין בישים כאלו ואחרים, ולכן זה מה שהם עושים....
לדבי מידע שאנחנו לא מביאים או כן מביאים במכלול, אתה מוזמן להשוות את ערך "מרכז חסידי ויז'ניץ" לויקיפדיה, תרווה נחת... אפר (שיחה) 15:42, 30 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
ההתבטאות שלך אינה מקובלת במכלול ונחשבת לסטייה מכללי ההתנהגות המקובלים. המקור (שיחה) 18:09, 30 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
ובקשר למה שאתה אומר "לא כל מה שמישהו כתב או לא כתב אנחנו מביאים" בדיוק לזה אני מתכוון, זה מזכיר קצת את הבג"ץ[3] המקור (שיחה) 15:18, 30 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
@המקור, אתה מוזמן לבקש ממפעילים לחסום אותי אפר (שיחה) 18:16, 30 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
  1. שמדובר בעלונים רשמיים מהחסידות, ושמדובר במשפטיים אנציקלופדים
  2. אירוע היסטורי יובל העשור להסתלקות כ"ק האדמו"ר בעל הישועות משה זי"ע, באתר דרשו
    (מי צריך מקור כשיש כתב יד קדשו)
  3. נגד החרדים
@המקור, אתה מוזמן לבקש ממפעילים לחסום אותי אפר (שיחה) 18:16, 30 בדצמבר 2025 (IST)תגובה
"המקור" חביב, הרשה לי לתת לך עצה לחיים. בכל מקום שתגיע, יהיה קוד התנהגות. בחיידר, אם תעבור עליו תשלח לעמוד בפינה. גם בפעם השנייה והשלישית. לא יותר מלעמוד בפינה. אבל ככל שעובר הזמן, קוד ההתנהגות תופס חלק משמעותי יותר. בישיבה, אם תעבור עליו, המשגיח יזרוק אותך ותחפש ישיבה אחרת. בנתיים תוכל ללמוד בבית הכנסת הסמוך, לא כל כך נורא. אבל כאברך או כעובד, אם לא תעמוד בקוד ההתנהגות תזרק לכל הרוחות, ותתקע בלי שכר ובלי דרך לכלכל את משפחתך.
במקומות התנדבותיים, ה"עונש" עדין פחות. אם בעבודה הבוס צריך למצוא מישהו אחר בשביל לפטר אותך, והדבר דורש ממנו מאמץ, במקומות התנדבותיים ברגע שאתה עובר על הכללים אין שום מניעה מלזרוק אותך במקום. ממילא, במקומות כאלו אתה צריך להזהר – אם חפצה נפשך בתרומה לאנושות.
המכלול הוא מקום התנדבותי, ויש לו כללי התנהגות מאוד פשוטים. יש אנשים שתפקידם לשמור על המכלול כאנציקלופדיה ניטראלית. לכן, אם הם רואים אדם שמתנהג באובססיביות לנושא מסויים, כשמירה על האנציקלופדיה מוטל עליהם למנוע ממנו לגשת לנושא הזה – כי הוא לא יוכל להתנהג שם בצורה אובייקטיבית.
גם אם אתה לא מרוצה מהדבר, וסבור שמדובר בסתימת פיות, הם אלו שתפקידם להחליט איפה עובר הגבול. לפעמים אפשר לראות שהם טועים, ואפשר להעמיד אותם במקומם, אבל לפעמים אדם צריך להפנים שהוא לא מספיק אובייקטיבי בשביל לעסוק בנושא, ולהשאיר את פיו סתום. להתראות. נריה - 💬 - 21:57, 30 בדצמבר 2025 (IST)תגובה

שיחה:הרב מנחם מנדל הגר (בני ברק)

בקשר לעריכה זו, למה אתה לא מוחק את כל הציטוטים בדף השיחה? מראש צורים (שיחה) 16:39, 30 בדצמבר 2025 (IST)תגובה

כי הציטוטים שמחקתי הם טחינה חוזרת של מים טחונים שנטחנו כבר עד דק. מקוהשיחה • י' בטבת ה'תשפ"ו 16:43 (IDT) 16:43, 30 בדצמבר 2025 (IST)תגובה

לילה טוב

לילה טוב! קח הכל בקלות. זה לא אישי.--שטינמן (שיחה) 20:22, 30 בדצמבר 2025 (IST)תגובה

הצבעה

@מקוה מתנצל. לא ידעתי את הכללים. חשבתי שבהצבעה זה הולך לפי רוב. היכן באמת כתוב את הכללים מה זה כל הצבעה (רוב, הסכמה רחבה, וכו')? ב. מה זה הצבעת מחלוקת? קניבסקי (שיחה) 17:42, 4 בינואר 2026 (IST)תגובה

@מקוה מזכיר שוב, ומקוה שאיני מטריח. אשמח מאוד לדעת את הכללים. דולה ומשקהשיחה • י"ז בטבת ה'תשפ"ו • 21:19, 5 בינואר 2026 (IST)תגובה
הצבעה בה סופרים קולות, זה רק בדף ייעודי שנוצר באמצעות {{{מחלוקת}}, דף השיחה מיועד לנסות להגיע לעמק השווה. ראה עוד בהמכלול:מחלוקת. ובעוד הרבה דפים מפוזרים. מקוהשיחה • י"ז בטבת ה'תשפ"ו 21:42 (IDT) 21:42, 5 בינואר 2026 (IST)תגובה


בעיה בתמונות

יש באג באתר שמראה על הרבה קישורים לתמונות שזה אדום למרות שהם קיימים (פגשתי את זה במכ:בת כאשר בערכים עצמם התמונות כן מופיעות) אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ה בטבת ה'תשפ"ו ~ 20:34, 13 בינואר 2026 (IST)תגובה

ג"א שמתי לב לזה עוד מהצהריים, הייתי בטוח שזה בעיה במחשב שאני משתמש בו או בנטפרי, אך עכשיו אני רואה שזה גם אצל אחרים. דולה ומשקהשיחה • כ"ה בטבת ה'תשפ"ו • 20:35, 13 בינואר 2026 (IST)תגובה
אצלי נראה שהרגע זה הסתדר תנקה מטמון ותבדוק עם גם אצלך? אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ה בטבת ה'תשפ"ו ~ 20:36, 13 בינואר 2026 (IST)תגובה
איך מנקים מטמון? דולה ומשקהשיחה • כ"ה בטבת ה'תשפ"ו • 20:37, 13 בינואר 2026 (IST)תגובה
סודר. @אלינדב תודה דולה ומשקהשיחה • כ"ה בטבת ה'תשפ"ו • 20:38, 13 בינואר 2026 (IST)תגובה
הבעיה שוב חזרה אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ ז' בשבט ה'תשפ"ו ~ 17:10, 25 בינואר 2026 (IST)תגובה
הבעיה חזרה ובענק, כל המכלול מלא קישורים אדומים (כולל העמוד הראשי)... שבלי הלקטשיחה • ז' בשבט ה'תשפ"ו 17:10, 25 בינואר 2026 (IST)תגובה
עשו ניקוי מטמון שרת וכנראה יקח זמן עד שויקימדיה יחזירו לנו את כל התמונות (חלק כבר חזרו). מוטי ~ שיחה • ז' בשבט ה'תשפ"ו • 17:22, 25 בינואר 2026 (IST)תגובה
שְכּוֹיֶיח! אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ ז' בשבט ה'תשפ"ו ~ 17:23, 25 בינואר 2026 (IST)תגובה

ר' יהודה הלוי

למה לא מיותר? מה זה שונה מר' חיים מבריסק וכו'? שבלי הלקטשיחה • ה' בשבט ה'תשפ"ו 20:04, 22 בינואר 2026 (IST)תגובה

יש דפים שמקשרים אליו (גם בויקי) מקוהשיחה • ה' בשבט ה'תשפ"ו 20:42 (IDT) 20:42, 22 בינואר 2026 (IST)תגובה

צריך להחליט

בקשר לעריכה זו, כותבים או לא כותבים את זה כי ראיתי שלר' ישראל כן כתוב 'ויזניץ שיכון' עזריאל3 (שיחה) 19:40, 27 בינואר 2026 (IST)תגובה

מחקתי גם את זה. ספרא - שיחה 19:49, 27 בינואר 2026 (IST)תגובה

עריכת הערך רבי ניסים דרעי

תן לי בבקשה פירוט יותר מקיף מה צריך כדי להפוך את הערך הנ"ל למתאים למכלול. האם צריך יותר אינפורמציה, ובאיזה תחומים.

רוב החומר שהבאתי יכול להלקח מאגרון. אולי צריך להוסיף יותר פרטים על פעילותו במכון ראש פינה.

אבל האם לא ניתן להשאיר את הערך כאבן פתיחה לעורכים נוספים?

תודה חכים (שיחה) 01:24, 9 בפברואר 2026 (IST)תגובה

מחיקת הצבעה

איך מוחקים הצבעה, אם מותר בכלל. פשוט עושים עריכה ומוחקים? עזריאל3 (שיחה) 10:52, 1 במרץ 2026 (IST)תגובה

הצבעה שלך, בתוך הזמן, אפשר למחוק. עדיף לשים בתוך תבנית {{כתב מחוק}} מקוהשיחה • י"ב באדר ה'תשפ"ו 11:05 (IDT) 11:05, 1 במרץ 2026 (IST)תגובה
תודה רבה! עזריאל3 (שיחה) 11:13, 1 במרץ 2026 (IST)תגובה

אליעזר אלחנן שליט

אבקש שתשחזר כטיוטה את הערך אליעזר אלחנן שליט דולה ומשקהשיחה • כ"א באדר ה'תשפ"ו • 11:21, 10 במרץ 2026 (IST)תגובה

ידוע לך שהערך נמחק בעבר בגלל העדר חשיבות? מקוהשיחה • כ"א באדר ה'תשפ"ו 11:23 (IDT) 11:23, 10 במרץ 2026 (IST)תגובה
לא. הערך על בנו נמחק, אך לא נראה לי שהערך עליו. דולה ומשקהשיחה • כ"א באדר ה'תשפ"ו • 11:28, 10 במרץ 2026 (IST)תגובה
תסתכל בארכיון של דף השיחה. מקוהשיחה • כ"א באדר ה'תשפ"ו 11:49 (IDT) 11:49, 10 במרץ 2026 (IST)תגובה
עכשיו אני רואה. האם אתה מוכן בכל זאת לשחזר לי כטיוטה? דולה ומשקהשיחה • כ"א באדר ה'תשפ"ו • 11:51, 10 במרץ 2026 (IST)תגובה

סון יאט סן - החטיפה בלונדון

שלו' וברכה. ראיתי שהתוספת הנ"ל נמחקה מהערך, ורציתי להבין למה. מאחר שמכל העורכים שמוזכרים אתה היחיד שמתואר כמנטר, אני פונה אליך. אריה שלמה (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST) בברכה.תגובה

על בסיס איזה מקור הוספת את המידע? ראה המכלול:ביבליוגרפיהמטעמים22:53, 10 במרץ 2026 (IST)תגובה

טרול

למה המדיניות ככה לשחזר עריכות טרולים? יותר מהרווח לענ"ד יש נזק בשחזור ובבלאגן שזה יוצר, מבטיח לך שזה לא מעניין את הטרול ששחזרו לו את העריכות ואדרבה זה רק עושה לו חשק להשחית יותר ביודעו שיאחר כך זה ישחזרו לו הכל וזה יעשה בלאגן, אשמח לתשובה. חד גדיאשיחה 23:05, 12 באפריל 2026 (IDT)תגובה

חד גדיא התשובה נעוצה בגוף שאלתך. האופציה השניה כנראה גרועה יותר. אם העריכות הטרוליות יישארו א. האתר יהפוך לא אמין. ב. יעודד טרלים אחרים ג. חוטא יהא נשכר. • מטעמים02:09, 13 באפריל 2026 (IDT)תגובה

סטטוס בקשה: 429?

הוא לא נותן לייבא ומראה סטטוס בקשה: 429
מה זה? אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ו בניסן ה'תשפ"ו ~ 10:41, 13 באפריל 2026 (IDT)תגובה

ויקימדיה כנראה חוסמים את הפרוקסי של הייבוא בגלל שהיו לו הרבה מדי בקשות. מקוהשיחה • כ"ו בניסן ה'תשפ"ו 10:42 (IDT) 10:42, 13 באפריל 2026 (IST)תגובה
שזה אומר? משהו זמני? לכמה זמן? דקות? שעות? ימים? אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ו בניסן ה'תשפ"ו ~ 10:43, 13 באפריל 2026 (IDT)תגובה

מיון קטגוריות

"לתשומת לבך עריכתך בקטגוריית ערך: רבי יצחק מבילשטיין אינה נכונה מכיוון שאין לו שם משפחה ממויין לפי שמו הפרטי לא לפי "בילשטיין" וודאי שלא "מבילשטיין מידת הרחמים 15:42, 16 באפריל 2026 (IDT)תגובה