שיחה:כפייה לקיום מצוות

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת שמש מרפא בנושא כפיה בלא תעשה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת מיזם ערכים תורניים
במסגרתו נכתבים ערכים על מושגים בסיסיים בנושאי תנ"ך, תלמוד, הלכה ומנהג
שחסרון ערכיהם מודגש באנציקלופדיה יהודית
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת מיזם ערכים תורניים
במסגרתו נכתבים ערכים על מושגים בסיסיים בנושאי תנ"ך, תלמוד, הלכה ומנהג
שחסרון ערכיהם מודגש באנציקלופדיה יהודית

כפיה בגט

שמש מרפא לכאורה לא שייך לדין כפיה במצוות.האדם החושב (שיחה) 16:01, 14 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

אכן, אם כי הרמב"ם די קושר אותם. אבל יש ערך נפרד לגט מעושה. שמש מרפא (שיחה) 17:19, 16 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

מראי־מקומות

האדם החושב, אל תסמוך על מלקטים; בדוק את המראי־מקומות שאתה מביא. מצאתי בהם אחד לא מדויק, ואחד בבחינת 'להד"ם' גמור. ואפילו על אנצ"ת ראוי להחמיר ולא לסמוך. איסתרק (שיחה) 18:09, 18 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

@איסתרק, התכוונת מן הסתם לתייג מישהו אחר. לעיקר דבריך, גם כשמסתמכים על האנצ"ת יש לוודא, זה לא רק "ראוי" כי אם כלל בהמכלול:ביבליוגרפיה, וגם שם מצאתי לא מעט טעויות( דבר טבעי כשכותבים חומר בהיקף כזה). אפילו הערך המקביל הנוכחי יש אי-דיוקים. שמש מרפא (שיחה) 22:41, 18 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אכן, תודה, תיקנתי. איסתרק (שיחה) 22:46, 18 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
@צריך לתייג מחדש: האדם החושב. שמש מרפא (שיחה) 22:49, 18 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
שמש מרפא החתימה שלי בתגובה לך אינה מספיקה?
לעניין אנצ"ת, אני נתקלתי במועטים, ובעיני זה פלא, כי הם מכון מאוד רציני וחשוב ולא מתאים להם לשחרר חומר שלא עבר כמה זוגות עיניים. איסתרק (שיחה) 22:50, 18 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
א'קשע אוף א'מעשה. אני יכול לחת לך רשימה לא קצרה בשלוף, אבל אני לא תמה כ"כ על מכון שמאסף רבבות מ"מ בכרך. שמש מרפא (שיחה) 22:56, 18 באוקטובר 2022 (IDT)────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────תגובה[תגובה]

איסתרק את רוב המקורות ראיתי בפנים זאת סוגיא שלמדתי לאחרונה קצת וגם נעזרתי בספר הראשון שמובא בפסקה "לקריאה נוספת" בשביל התמצית והסדר של הדברים. לגבי המקורות שציינת זה טעות מפסוק ג לד ובבא בתרא מעמוד א לעמוד ב כנראה טעויות אנוש שלי. האדם החושב (שיחה) 23:00, 18 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

האדם החושב אתה צודק. אבל כבר ציינתי לערכין, ולענ"ד שם יותר מתאים, אז נשאיר כך. סתם מסקרן אותי: הטעויות במקור? איסתרק (שיחה) 23:12, 18 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
איסתרק כמו שכתבתי כנראה שזה טעות שלי בהקלדה כי זה מקורות שראיתי בפנים. לא כזה קשה להתבלבל מפסוק ג לד ומעמוד א לב האדם החושב (שיחה) 13:29, 19 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

כפיה בלא תעשה

@האדם החושב, מדובר במחלוקת ראשונים, יש לייחד פסקה נפרדת ולהביא אותה. שמש מרפא (שיחה) 00:00, 28 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]