תנין צר-חרטום מרכז-אפריקני

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
קריאת טבלת מיוןתנין צר-חרטום מרכז-אפריקני
תנין צר-חרטום מרכז-אפריקני
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
סדרה: תנינאים
משפחה: תניניים
סוג: תנין צר-חרטום
מין: תנין צר-חרטום מרכז-אפריקני
שם מדעי
Wikispecies-logo.svg Mecistops leptorhynchus

תנין צר-חרטום מרכז-אפריקני (שם מדעי: Mecistops leptorhynchus) הוא מין של תנין מהסוג תנין צר-חרטום החי בנהרות מערב אפריקה. בעבר הוא היה כלול במין תנין צר-חרטום מערב-אפריקני, אך מחקר מ-2018 הפריד אותו.[1]

ממצאי תנין זה הגיעו מפרטי תנין צר-חרטום בגן החיות של לונדון שהגיעו מגינאה המשוונית והיו שונים מעט מקרוביהם, והם היו בעלי גולגולת ארוכה יותר. עם זאת קשה להבדיל בין שני המינים ולא כל החוקרים סוברים שמדובר במין נפרד.

ככל הנראה מראם ואורח חייהם דומים לתנין צר-החרטום המערב-אפריקני והם בעלי עור ירקרק בעל קשקשים נוקשים ולסתות גדולות המזכירות לסת של גאביאל ובהם שיניים חדות. הם חיים במקווי מים מתוקים במרכז אפריקה במדינות: הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה של קונגו, גינאה המשוונית, גבון, קמרון, הרפובליקה המרכז-אפריקאית, טנזניה וצפונה של נמיביה.

מרבית מזונו של התנין מורכב מדגים ויצורי מים שונים, אך הוא יטרוף גם עופות ויונקים אם תהיה לו הזדמנות.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ Shirley, Matthew H.; Carr, Amanda N.; Nestler, Jennifer H.; Vliet, Kent A.; Brochu, Christopher A. (2018-10-24). "Systematic revision of the living African Slender-snouted Crocodiles ( Mecistops Gray, 1844)". Zootaxa (באנגלית). 4504 (2). ISSN 1175-5334.


Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0