ישיבת מאור יצחק
![]() |
ערך מחפש מקורות
| |
ערך מחפש מקורות | |
שגיאות פרמטריות בתבנית:מוסד לימודי
פרמטרים ריקים [ סגל הוראה, חלוקה מבנית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
פרמטרים [ סוג מוסד ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
![]() | |
ישיבת מאור יצחק | |
![]() | |
---|---|
השתייכות | ישיבת בית מתתיהו |
תקופת הפעילות | תשנ"ח–הווה |
מייסדים | הרב ברוך ויסבקר והרב מנחם יעקובזון |
בעלי תפקידים | |
משגיח | הרב שלמה ברויאר |
באחריות | אילן שרעבי |
תלמידים | |
300 | |
מיקום | |
מיקום | מושב חמד |
מאור יצחק (חמד) היא ישיבה גדולה חרדית ליטאית השוכנת במושב חמד, הישיבה נחשבת כישיבת-בת לישיבת בית מתתיהו, היא נקראת על שם יעקב יצחק באדנער[1], מייסדה הוא הרב ברוך ויסבקר והרב מנחם יעקבזון מכהן בה כראש ישיבה.
תולדותיה
הישיבה הוקמה בשנת תשנ"ח (1998) על ידי הרב ברוך ויסבקר וחתנו הרב מנחם יעקבזון המשמש כיום כראש הישיבה. היא הוקמה בבנין ישיבת חמדת שמואל אותה הקים הרב שלמה נח קרול. בשנותיה הראשונות של הישיבה התקיימה סדרת דיני תורה בין צאצאיו של הרב קרול לבין הרב וייסבקר באשר לבעלות על השטח והמבנים של הישיבה.
הישיבה משוייכת לישיבת בית מתתיהו בבני ברק. סגנון ושיטת הלימוד הם בהובלת הרב ברוך וייסבקר המוסר שיעור כללי בישיבה, צוות הר"מים ברובם מבוגרי בית מתתיהו, כמו כן משגיח ישיבת בית מתתיהו הרב שלמה ברויאר מוסר בישיבה שיחה מוסרית אחת לשבועיים.
נכון לשנת ה'תשע"ט לומדים בה כ-300 בחורים. צוות הר"מים: הרב שמשון שפירא (חתנו של הרב ברוך וייסבקר), הרב משה אליהו שוורץ, הרב רפאל ברטלר, הרב יעקב אנגלנדר והרב יצחק ויינברג. משגיח הישיבה הוא הרב מנחם שלנגר. בעבר שימשו הרב נפתלי קפלן והרב שטיגל כמשגיחים בישיבה.
פטרון הישיבה הוא איש העסקים אילן שרעבי המתגורר במושב חמד.
הישיבה קרויה 'מאור יצחק' על שם הרב יעקב יצחק בודנר[דרושה הבהרה], הכינוי הרווח של הישיבה הינו 'חמד' על שם מיקומה של הישיבה .
שיטת הלימוד
בדומה לישיבת האם - בית מתתיהו - שיטת הלימוד בישיבה מתאפיינת בהקניית כלים להעמקה בהבנת סוגיות הגמרא ומפרשיה. הייחוד בשיטה זו הוא ההתמקדות בלימוד העיון במידה מרובה כך שמונהגים שני סדרי לימוד בעיון ובסיסו של השיעור הכללי של ראש הישיבה מתאפיין בניתוח מושגי לוגי מעמיק של העקרונות העומדים בבסיס הסוגיה. בחלק הלימוד השני בישיבה המתקיים אחר הצהריים שיטת הלימוד הוא ככל הישיבות בחלק זה של היום, דהיינו לימוד בקיאותי יותר לשם קניית ידע בתלמוד בבלי.