גדעון עמיחי

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
גדעון עמיחי
עיסוק איש פרסום
עטיפת ספרו של גדעון עמיחי "לא, לא, לא, לא, לא, לא, לא, כן"

גדעון עמיחי (נולד ב-1963) הוא איש פרסום ישראלי המייסד ומנהל הקריאייטיב הראשי של חברת הקריאייטיב "No, No, No, No, No, Yes" בניו יורק ותל אביב. משמש כמרצה ב-School of Visual Arts. בשנים 1994–2011 שימש כמנהל קריאייטיב ראשי ומנכ"ל משותף במשרד הפרסום "שלמור אבנון עמיחי/Y&R".

ביוגרפיה

גדעון עמיחי נולד וגדל בחולון. את שירותו הצבאי עשה בנח"ל בגרעין דרכים לקיבוץ כפר עזה וככתב ומעצב השבועון במחנה.

ב-1990 עמיחי סיים בהצטינות את לימודי העיצוב בבצלאל וב-School of Visual Arts בניו יורק, ב-2008, עמיחי סיים בהצטיינות תואר שני במנהל עסקים, EMBA למנהיגי חברות (אשר עוסקות במוצרים יצירתיים), מ-Berlin School of Creative Leadership.

עמיחי החל לצייר קריקטורות לטלוויזיה ולעיתונים כבר בגיל 14. קריקטורות ומאמרים של עמיחי התפרסמו בעיתונים רבים בישראל בהם "ידיעות אחרונות", "גלובס", "הארץ", "דה מרקר", "כלכליסט" ו"מעריב" אשר שם החל לעבוד כקריקטוריסט וככתב, בהמשך פורסמו קריקטורות פרי עטו גם במגזינים בחו"ל, בהם הניו יורקר, (1995).

בשנת 1990 החל את דרכו בעולם הפרסום כמנהל הקריאייטיב של פרסום "ורשבסקי פרייליך דובר/Grey". במאי 1994 הצטרף כשותף של רמי שלמור ושלומי אבנון וכך הפכו ל"שלמור אבנון עמיחי", בו הוא שימש כמנכ"ל משותף ומנהל קריאיטיב ראשי, בהמשך הפך המשרד לחלק מהרשת הבינלאומית Young & Rubicam. ביולי 2011 הפכו מייסדי החברה, רמי שלמור, שלומי אבנון וגדעון עמיחי, ליושבי ראש פעילים.

עמיחי הרצה פעמים רבות ברחבי הארץ, בין השאר הרצה באוניברסיטת תל אביב, המרכז הבינתחומי הרצליה, האוניברסיטה העברית (בחוג למנהל עסקים), בצלאל, ויצו חיפה ושנקר. עמיחי אף הוזמן להרצות במקומות שונים בחו"ל, בין השאר ביורובסט (2009), פסטיבל ניו יורק (2010) בשאנגחאי ובבפסטיבל קאן (2011).

עמיחי חבר בוועדת ההיגוי של המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס בחולון, והוביל ביחד עם זאב רביד את מיתוגו.

עמיחי היה חבר כעשר שנים בבורד הקריאטיב העולמי של Young & Rubicam.

עמיחי יזם את הפרויקט: "9/11 - It's Been Ten Years", בשיתוף אתר aniboom.com, לציון 10 שנים לאסון התאומים, הפרויקט הזמין אמני אנימציה בכל העולם ליצור סרטון אנימציה קצר בנושא, בפרויקט משתתפים סרטונים שנשלחו מלמעלה מ-20 מדינות,[1] גם סרטון אנימציה של עמיחי עצמו מופיע בפרויקט זה.[2]

בספטמבר 2011 הוציא לאור את ספרו הראשון: "לא, לא, לא, לא, לא, לא, לא, כן" (בהוצאת גורדון), החושף תחנות בחייו המקצועיים,[3] הספר הושק בתערוכת יחיד בגלריית "דניאל" בתל אביב.

בינואר 2014, יצאה לאור מהדורה של הספר באנגלית בארצות הברית: "No, No, No, No, No, Yes. Insights From a Creative Journey".[4] את הספר ניתן למצוא בחנויות שונות ביניהן גם בחנות המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק.

בדצמבר 2012 נשא הרצאה בעלת שם דומה[5] בוועידת TEDx ירושלים (מקבילה לועידת TED).

ב-2016 פרסם את ספרו השני "נו, נו, נו, נו, נו, נו, נו, יס" - מסע יצירתי בניו יורק.

באפריל 2013 הקים בניו יורק חברת קריאייטיב בשם No, No, No, No, No, Yes, וב-2015 הושק הסניף בתל אביב. בין לקוחות החברה נמנים חברת אאוטבריין, פולקסווגן ישראל והערוץ האמריקאי DogTV.

ב-2016 חברת הקרייאטיב יצרה את "סוס הסייבר" ("The Cyber Horse"), עבור שבוע הסייבר הלאומי השנתי של המרכז למחקר סייבר בינתחומי באוניברסיטת ת"א. המיצג הורכב מאלפי חלקים שונים הנגועים בווירוסים, רוגלות ותוכנות זדוניות, כגון סמארטפונים, טבלטים, מסכי מחשב וצ'יפים. מטרת המייצג הייתה לייצר מודעות לסכנות האורבות לגולשים בעולם הסייבר. הפרויקט זכה לחשיפה בארץ ובעולם, בין השאר בישראל היום, מאקו, CBS NEWS, The Times UK, The Economist, The Telegraph, Le Monde, Der Spiegel.

הישגים ופרסים

בתפקידו כמנהל הקריאיטיב הראשי של שלמור אבנון עמיחי, עמיחי הוביל את המשרד לזכייה בפרסים רבים, בהם:

  • הובלת המשרד לזכייה ב-19 אריות בפסטיבל קאן, המספר הגדול ביותר של אריות בקאן למשרד ישראלי (נכון ל-2012)
  • המשרד זכה ב-One Show Silver Pencil, עבור Get Tested Project, עבור הוועד למלחמה באיידס והוא המשרד הישראלי היחיד שזכה בפרס זה (נכון ל-2011).[6]
  • בשנת 2011, הקדיש מגזין הפרסום ARCHIVE את הראיון המרכזי בגיליון לעמיחי[7]
  • האו"ם העניק לו ב-2010 פרס מיוחד למשרד עבור פרויקט "SDIA" של הוועד למלחמה באיידס[8]
  • המשרד הוכתר (2009) למשרד השנה של רשת Young & Rubicam בעולם (מתוך 184 משרדים) וזכה ב-Jewel Award, של הרשת הבינלאומית[9]
  • המשרד זכה במקום שני בתחרות משרד השנה בעולם בתחום חדשנות במדיה בפסטיבל קאן (לשנת 2009)[10]
  • המשרד זכה בגראנד פרי בפסטיבל לונדון (2009), עבור קמפיין הרדיו "הספק", שנוצר עבור הוועד למלחמה באיידס[11]
  • המשרד זכה בגראנד פרי בפסטיבל ניו יורק (1999), עבור קמפיין "הפרסום ברדיו עובד"[12]
  • המשרד זכה פעמיים ב-Gold Clio, בזכות פרויקט "הדממת האינטרנט" (2008) ובזכות פרויקט SDIA, עבור הוועד למלחמה באיידס (2010), המשרד הישראלי היחידי שזכה בפרס זה (נכון ל-2010)[13]
  • המשרד זכה בגראנד פרי בתחרות גולדן דראם, עבור פרויקט SDIA, עבור הוועד למלחמה באיידס (2010)
  • בשנת 2008 בחר "האיגוד הישראלי לשיווק" את גדעון עמיחי לאיש השיווק של החודש בישראל על מצוינות בשיווק הפרסום הישראלי בעולם[14]
  • הובלת המשרד לזכייה בתואר "משרד השנה בישראל" פעמים רבות ( 2000, 2003, 2005, 2006, 2007)
  • הובלת המשרד לזכייה בפרסי אפ"י, בהם אפ"י פלטינום (השקת רשת אורנג' בישראל), גראנד אפ"י להשקת משקה בוקר דנונה וב-20 פרסי אפ"י נוספים.[15]
  • זכייה בגראנד פרי הראשון שניתן במסגרת תחרות PIAF עבור Get Tested Project, עבור הוועד למלחמה באיידס. (2011)[16]

שיפוט בתחרויות בינלאומיות

  • פסטיבל קאן (נשיא חבר השופטים בקטגוריית הדיירקט) (2012)[17]
  • קרסטה (ראש חבר השופטים)[18]
  • קליאו[19]
  • יורובסט
  • ניו יורק פסטיבל[20]
  • Creative Heads[21]
  • AdPrint[22]

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0