רליאנט רובין

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
רליאנט רובין, 850 סמ"ק, שנת 1977
רליאנט רובין, 850 סמ"ק, שנת 1978
רליאנט רובין, 750 סמ"ק, שנת 1975
רליאנט רובין, שנת 1974
רליאנט רובין, סטיישן
רליאנט רובין מסחרית (ואן)

רליאנט רובין, (Reliant Robin) - מכונית עירונית קטנה, מונעת על ידי 3 גלגלים, עשויה מ- פיברגלס. הרליאנט רובין מוגדרת כ- תלת אופן. יוצרה על ידי חברת רליאנט הבריטית בשנים 1973 - 1981, ובשנים 1989 - 2001.

בנוסף הרליאנט רובין יוצר ברשיון ב- יון בשנים 1974 - 1978, וב- הודו.

גרסאות רליאנט רובין

  • רובין LX
  • רובין SLX
  • רובין BRG
  • רובין רויאל
  • רובין רויאל BRG (מחירו בשנת 1989 כ-9,000 לירות שטרלינג)
  • טנדר הצ'בק - משנת 1999
  • רובין 65s - משנת 2000 (מחירו בשנת 2000 כ- 10,000 לירות שטרלינג)
  • רובין BN-1 - (שנת 2000)

דגמי רליאנט רובין

  • רליאנט רובין סדאן, 4 מושבים
  • רליאנט רובין סטיישן
  • רליאנט רובין מסחרית (ואן)

מפרט טכני ומידות

  • הגלגל היחיד בחלק הקדמי - אחראי על ההיגוי
  • מנוע קדמי - המניע את הגלגלים האחוריים
  • מנוע 4 צילינדרים, 748 סמ"ק
  • מנוע 848 סמ"ק
  • גרסאות רליאנט רובין - 1973-1981 : 2.5 דלתות (2 קדמיות וחלון אחורי נפתח כלפי מעלה)
  • גרסאות רליאנט רובין משנת 1989 - 3 דלתות (2 קדמיות, ודלת אחורית ממוקמת על ציר צד)
  • מהירות שיא - 85 קמ"ש, מנוע 848 סמ"ק)
  • תאוצה 0-60 קמ"ש - 14 שניות, (מנוע 848 סמ"ק)
  • תמסורת ידנית - 4 מהירויות
  • אורך הרכב - 3,327 מ"מ
  • רוחב - 1,422 מ"מ
  • גובה - 1,372 מ"מ
  • בסיס גלגלים - 2,159 מ"מ
  • משנת 1989 - גרסת הצ'בק
  • גרסת רובין 65s - מושבי עור
  • גרסת רובין BN-1 - חלונות חשמל קדמיים, מרחף פיברגלס משולב עבור צירי הדלת, תקליטור רדיו.
  • רשיון נהיגה בברטניה לרליאנט רובין - רשיון גרסת B1 אשר נתן לנהג את הזכות לנהוג בכלי רכב עם שלושה או ארבעה גלגלים של עד 550 ק"ג. מ- 29 בדצמבר 2012 - לפי חוק האיחוד האירופי, תלת חברה מסווגת תחת הקטגוריה "רישיון אופנוע", (הנוהג חייב להיות מגיל 21).

שיתוף הפעולה בין חברת רליאנט לחברת אוטוקרס הישראלית

ראשיתה של אוטוקרס בשנת 1952, בסדנה חיפאית של המהנדס לדיסלאב שנלר. סדנה זו ייצרה תלת אופן פשוט, שייעודו המקורי חלוקת חלב, ברישיון רליאנט הבריטית (Reliant). באמצע שנות ה-50 חבר אל שנלר איש העסקים יצחק שובינסקי. שובינסקי שאף לפתח תעשיית רכב של ממש ולא להסתפק באותו רכב תלת גלגלי, ובשנת 1957 שינתה הסדנה הקטנה של שנלר את פניה והפכה לחברת "אוטוקרס" (Autocars).

תחילת הדרך, בדומה למפעל "קייזר-אילין", הייתה בחיפוש אחר דגמי מכוניות המיוצרות בהצלחה בעולם והרכבתם במפעל בארץ. גם שובינסקי נתקל באותם קשיים שמקורם בחרם הערבי, והחברה התקשתה מאד ליצור שיתופי פעולה מסוג זה, למעט אותו שיתוף פעולה קיים עם רליאנט הבריטית. קושי זה הוביל את "אוטוקרס" להכרה כי יזדקקו לרכב מתכנון מקורי. כך, לראשונה בישראל, החלה לקרום עור וגידים תוכנית לייצור רכב שאינו מבוסס על הרכבה מקומית של דגם קיים, אלא על תכנון של רכב חדש שמכלוליו יתבססו ככל שניתן על רכיבי מדף הקימים בעולם.

הדגמים הראשונים של מכונית הספורט סברה ספורט יוצרו על ידי חברת רליאנט.

ראו גם

לקריאה נוספת

קישורים חיצוניים

הערות שוליים