שיחה:קרבות עמק רפאים
מראה
תגובה אחרונה: לפני 11 שעות מאת כרם בנושא סיום
היי
@עמוס חדד אם כבר אתה כאן יש מצב למבט? אתה היחיד שמסוגל להכנס בי.. כרם (שיחה) 20:14, 22 בנובמבר 2025 (IST)
- כרם, תודה על הפירגון... התלבטתי עד כמה להאיר, והחלטתי לחכות עד שהערך יהיה בשל יותר.
- א. במשפט מזהה הוא משווה המין הדקדוקי נחבר לפי הנושא, ולכן קרב הוא מלחמה, ולא קרב היא מלחמה, וכן בהמשך. אבל הבעיה הגדולה יותר - קרב הוא לא מלחמה, ומלחמה היא לא קרב. ע"ע. ומי כמוך יודע. לדעתי הפתיח אמור להיות קרב עמק רפאים הוא קרב בין דוד המלך וצבאו לפלשתים שהתרחש בעמק רפאים.
- ב. באשר לטענת הרד"ק שמזמור ב' נכתב בהשראת התרגשות פלשתים על דוד בעמק רפאים, מצטרך להבין את דברי הגמרא שאשרי ולמה רגשו הוא מזמור אחד. אני יכול להסביר כמה פשטים, אבל זה יהיה מחקר מקורי האסור במחוזותינו.
- ג. למה לא תצרף את הערך לתחרות? בעיניי יש לו פוטנציאל אדיר.
- ד. יש לי עוד הרבה הערות על הניסוח, האם תרצה שאערוך בערך עצמו, או שאכתוב לך כאן ותחליט? ואולי כדאי שתסיים לכתוב ואז.
- ה. שבוע טוב ומבורך.
- עמוס חדד (שיחה) 20:56, 22 בנובמבר 2025 (IST)
- @עמוס חדד
- א. עדיין מתלבט אם זה ערך על המלחמה או ערך על הקרב, משם המיקס בהגדרות. תודה אבל..
- ב.נראה לך שאני מבין מה אמרת?
- ג. אני? תחרות?
- ד. המשך הכתיבה יקח זמן.. אהיה פחות זמין לזה בתקופה הקרובה.
- ה. תודה. כרם (שיחה) 21:05, 22 בנובמבר 2025 (IST)
- א. לשיקולך.
- ב. סליחה. תלמוד בבלי, מסכת ברכות, דף ט' עמוד ב': ”אשרי האיש ולמה רגשו גוים חדא פרשה היא דאמר ר' שמואל בר נחמני אמר רבי יוחנן כל פרשה שהיתה חביבה על דוד פתח בה באשרי וסיים בה באשרי פתח באשרי דכתיב (תהלים א, א) אשרי האיש וסיים באשרי דכתיב (תהלים ב, יב) אשרי כל חוסי בו.”
- ג. אני! תחרות!
- ד. להחלטתך. עדכן אותי.
- ו. הקשר בין עליית הפלשתים להילחם ומשיחת דוד המלך מבוארת בכמה דרכים, כלי יקר פירש כי אחר שנמשח דוד למלך על ידי שאול לא הבינו מדוע נמשח בשנית, וחשבו שהוא משוח מלחמה ועומד להילחם עמם והקדימו רפואה למכה. מלבי"ם פירש שאחר שהיה מתנגד לשאול ובעל ברית עם אכיש סברו שיסכים לתת מס עתה שמלך. ויש שפירשו (איי הים) על פי דברי הימים א יד ח "על כל ישראל" שאם אין מלחמה בין יהודה לישראל הוא פנוי להילחם בהם. ועוד ועוד.
- ז. לכאורה צריך לציין גם לדברי הימים בערך.
- ח. יש לפרט מעט מהי המצודה אליה ירד דוד כלשון המלבי"ם: ”היא המצודה שבמדבר מעון שהתהלך שם דוד בברחו מפני שאול, שהיה קרוב לארץ פלשתים”.
- ט. ראיתי שבעבר תכננת להיעזר במוקיר רבנן בכתיבת ערך, אם התכוונת לערך זה, ברור לי שהוא כלי מחזיק ברכה יותר ממני. ועזרתו תהיה לאין שיעור ממני. עמוס חדד (שיחה) 21:16, 22 בנובמבר 2025 (IST)
- א. שיניתי בינתיים.. תודה.
- ב. נראה לך שאני מבין מה אמרת?
- ג. אתה.
- ו. מה? תצטרך להסביר לי איך זה קשור?
- ח. אוקיי
- ט. מה אתה מכניס את עצמך לדברים לא קשורים? כרם (שיחה) 21:25, 22 בנובמבר 2025 (IST)
- @עמוס חדד, אם התחרטת שענית בכלל, תעדכן ואקבל. אני יודע שאני יצור דורש🤦♂️ כרם (שיחה) 21:26, 22 בנובמבר 2025 (IST)
- א. יותר אהבתי. מקווה שגם אתה.
- ב. אז עזוב. זו סתם קושיה על הרד"ק. אבל כל עוד הוא כתב זאת זה ישאר בערך.
- ו. אתה נותן רקע לקרב בכך שדוד נמשח למלך. על פי הכתוב כרגע בערך נראה שאין קשר בין האירועים. אך המפרשים תלו זה בזה. ונראה לי שיש להסביר זאת בערך.
- ט. דפי המכלול הם גלויים וקשורים לכולם.
- לרגע לא התחרטתי, אדרבא, אשמח להיות לך לעזר ולהפוך את הערך הזה למנצח בתחרות בע"ה. רק הפנתי את תשומת ליבך שהואיל ודרוש כאן תלמיד חכם ואינני מגדיר את עצמי ככזה, תשמח לעזרתו של מוקיר רבנן שבהחלט עונה על ההגדרה הזו. עמוס חדד (שיחה) 21:31, 22 בנובמבר 2025 (IST)
- א. כן.. אי אפשר להתווכח איתך :)
- ב.ו. אקרא את הכל שוב ונראה איך מכניסים את זה יפה. תודה גדולה.
- ט. ברור לי.
- אני לא אוהב תחרויות ואם ביקשתי ממך כנראה שאני חושב שאתה ראוי. ואתה ראוי. כרם (שיחה) 21:52, 22 בנובמבר 2025 (IST)
- יש לי שני ערכים מועמדים בתחרות ואינני מתקדם איתם כלום. כנראה אני זקוק לדחיפה. עמוס חדד (שיחה) 22:00, 22 בנובמבר 2025 (IST)
- תבקש ממוקיר רבנן כרם (שיחה) 22:33, 22 בנובמבר 2025 (IST)
- י. למה העתקת מויקיטקסט את הפסוקים עם טעמים? אני באופן אישי פחות אוהב. אפילו ניקוד נראה לי קצת מוגזם (למעט מילים קשות). מה גם שזה לא נראה ברור בכל התצוגות. עמוס חדד (שיחה) 22:52, 22 בנובמבר 2025 (IST)
- חשבתי שככה עושים, ספציפית ניקוד בפסוקים נראה יותר יפה בעיניי אבל מה שמקובל- אעשה. (אל תשאל אותי למה.. תגיד לי זה מכוער. תשנה וזהו.) כרם (שיחה) 22:57, 22 בנובמבר 2025 (IST)
- כל עוד הוא במרחב משתמש הוא שלך ויש לי קצת כבוד לפרטיות. הואיל וזה יפה בעיניך, ולא מכוער בעיני... אשאיר.
- שאלתי אותך לעיל (ד.) האם לערוך בערך עצמו ולא קיבלתי מענה.
- לגבי תהלים קי, ציינת לרד"ק שדוד חיברו לאחר הקרב. אמנם רוב המפרשים מסבירים שקי נכתב על מלחמת אברהם בד' המלכים. ואף הרד"ק שציינת [לפחות למיטב הבנתי] טוען שאחד המשוררים כתבו על דוד, ולא דוד עצמו כתבו. עמוס חדד (שיחה) 23:02, 22 בנובמבר 2025 (IST)
- @עמוס חדד, @כרם תמשיכו, תמשיכו להעלות לי את הדימוי העצמי :) לא חשוב שהתבלבלתם בין "מוקיר רבנן ל"צורבא מרבנן"...
לגבי הערך, אני על זה באופן עקרוני, רק חיכיתי לאיתות מכרם.
מניח שלא יהיה לי זמן לזה היום, מחר בעז"ה. מוקיר רבנן (שיחה) 08:11, 23 בנובמבר 2025 (IST)- א. בנביא מתוארת מלחמה שכללה שני קרבות שונים. דומני שלא תהיה מחלוקת ע"כ שקרב זו הגדרה שאיננה נכונה. מוקיר רבנן (שיחה) 14:30, 23 בנובמבר 2025 (IST)
- ב. הרדק לא סותר את הגמרא באופן חזיתי (אפשר לומר שחלקה כתב אז) ובכל מקרה זה לא רלוונטי ואפשר להביא את הרד"ק בלי הסברים נוספים.
ו. @עמוס חדד מאיפה הכלי יקר הזה? יש רש"י בנושא בדברי הימים יד, ח. מוקיר רבנן (שיחה) 10:48, 24 בנובמבר 2025 (IST) - תלמיד חכם אמיתי, האמת שעם הארץ כמוני לא יכול להעיד עליך. אבל בשבילי אתה גדול הדור של המכלול. מרן דמכלוליא.
- א. בעיני שני קרבות נקודתיים עם ניצחון מוחץ לחיל דוד אינו נקרא מלחמה.
- ב. הבה נתעלם מהגמרא.
- ו. במעם לועז הביא את הכלי יקר הזה. ככל הנראה מדובר בכלי יקר על הנ"ך לרבי שמואל לאנייאדו. עמוס חדד (שיחה) 22:59, 24 בנובמבר 2025 (IST)
- @עמוס חדד לא אכפת לי שתחיה בסרט, אם לא שאתה מבזה את כבוד התורה...
א. סבבה, רואה שתקנת לקרבות.
ב. הבה :)
ג. אכן, מצאתי את זה פה כדאי להביא את רשי מדבה"י וגם אותו. מוקיר רבנן (שיחה) 10:54, 25 בנובמבר 2025 (IST)
- @עמוס חדד לא אכפת לי שתחיה בסרט, אם לא שאתה מבזה את כבוד התורה...
- ב. הרדק לא סותר את הגמרא באופן חזיתי (אפשר לומר שחלקה כתב אז) ובכל מקרה זה לא רלוונטי ואפשר להביא את הרד"ק בלי הסברים נוספים.
- א. בנביא מתוארת מלחמה שכללה שני קרבות שונים. דומני שלא תהיה מחלוקת ע"כ שקרב זו הגדרה שאיננה נכונה. מוקיר רבנן (שיחה) 14:30, 23 בנובמבר 2025 (IST)
- @עמוס חדד, @כרם תמשיכו, תמשיכו להעלות לי את הדימוי העצמי :) לא חשוב שהתבלבלתם בין "מוקיר רבנן ל"צורבא מרבנן"...
- חשבתי שככה עושים, ספציפית ניקוד בפסוקים נראה יותר יפה בעיניי אבל מה שמקובל- אעשה. (אל תשאל אותי למה.. תגיד לי זה מכוער. תשנה וזהו.) כרם (שיחה) 22:57, 22 בנובמבר 2025 (IST)
- י. למה העתקת מויקיטקסט את הפסוקים עם טעמים? אני באופן אישי פחות אוהב. אפילו ניקוד נראה לי קצת מוגזם (למעט מילים קשות). מה גם שזה לא נראה ברור בכל התצוגות. עמוס חדד (שיחה) 22:52, 22 בנובמבר 2025 (IST)
- תבקש ממוקיר רבנן כרם (שיחה) 22:33, 22 בנובמבר 2025 (IST)
- יש לי שני ערכים מועמדים בתחרות ואינני מתקדם איתם כלום. כנראה אני זקוק לדחיפה. עמוס חדד (שיחה) 22:00, 22 בנובמבר 2025 (IST)
סיום
- כרם, סיימתי לערוך את הערך. בעיני הוא ראוי לעבור למרחב. אך ברור שאפשר להשביח אותו עוד ועוד. לשיקולך ולהחלטתך. עמוס חדד (שיחה) 00:58, 17 בדצמבר 2025 (IST)
- עמוס חדד, וואו. אין משפט אחד שלם שאני כתבתי. מבחינתי הוא לגמרי שלך, עשה בו כרצונך. כרם (שיחה) 18:46, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- הרעיון. חומרי הגלם. הידע. העיצוב. שלך... עשה בו כרצונך...
- אם לא תחליט הוא יצטרף לתקנות ריב"ז... עמוס חדד (שיחה) 19:43, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- עמוס חדד, תעביר. אתה כל כך מעצבן לפעמים. ואל תאיים עליי כרם (שיחה) 19:55, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- @כרם, סליחה. בוצע. עמוס חדד (שיחה) 20:32, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- @תודה. על הכל. כרם (שיחה) 20:38, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- @כרם, סליחה. בוצע. עמוס חדד (שיחה) 20:32, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- עמוס חדד, תעביר. אתה כל כך מעצבן לפעמים. ואל תאיים עליי כרם (שיחה) 19:55, 20 בדצמבר 2025 (IST)