שיחה:רב אשי

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת Davidnead בנושא השמטה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

השמטה

אומר מעט היקר: יישר כוח על העריכות בערך. אולם על מה ולמה עריכה זו? אנו צריכים להיות נהירים לכל קורא, ולא רק לבקיאים בגמרא. דוד (שיחה) 18:40, 30 באוגוסט 2017 (IDT)תגובה[תגובה]

אמת, אבל הדברים צריכים להיות גם נכונים. ואילו מכרו לבית האש לא היה מקום להתיר. לכן פי' הר"ן שמכר לעובדי האש שקונים עצים גם לדברים אחרים. (בכל אופן שיפצתי את דבריי). אומר מעט (שיחה) 19:49, 30 באוגוסט 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
את התוספת שכתבת בו אח"כ ששיפצת ראיתי רק אחרי תגובתך המקורית ואחרי ששיפצתי אני בהתאם, אנא בדוק אם זה מקובל עליך. דוד (שיחה) 20:42, 30 באוגוסט 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
בעריכתך האחרונה המושלמת נתקיים "מינאי ומינך נתברר שמעתתא". דוד (שיחה) 21:08, 30 באוגוסט 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
האמת שהבאת הגמ' הנ"ל בערך אין לו טעם וריח. זה ענין הלכתי גרידא שלא קשור דוקא לרב אשי, והיה עדיף למחוק כל הפיסקה. אומר מעט (שיחה) 21:18, 30 באוגוסט 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
כשאני חושב על זה, אתה לגמרי צודק. אם נביא את כל האגדתות וסיפורי המעשה רב והלכה למעשה שבהם מעורב רב אשי, עלינו לבנות ערך גדול ושמן במיוחד בשביל זה. לא הצלחתי למצוא משמעות מיוחדת בסיפור זה המאירה במשהו את דמותו. אתה מוזמן למחוק. דוד (שיחה) 21:26, 30 באוגוסט 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
אבל עצם זה שהיה לו יער - זו עובדה חשובה. לכתוב "עשיר" זה כלום. גם השמח בחלקו הריהו עשיר... כאשר סיפרנו שהיה לו יער ברכושו (בין היתר, כנראה) - כימתנו קצת את "עושרו". מוסיף והולך (שיחה) 07:43, 31 באוגוסט 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
אילו כותב הערך היה מביא את הדבר בשלימות, היינו יודעים במה מדובר. וכך נאמר: מימות רבי ועד רב אשי לא מצינו תורה וגדולה במקום אחד, ופירש"י במקום אחד, שהא תורתן וגדולתן של ישראל במקום אחד "שאין בישראל גדול בתורה ובעושר כמותו". אומר מעט (שיחה) 09:02, 31 באוגוסט 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
גם אחר שיובאו דברי חז"ל אלו, עדיין יש מקום להזכיר את עובדה זו. ציטוטים כגון אלו עשויים לקבל משמעות של סופרלטיב שיכול להתפרש גם בדרך אגדית או אחרת (כגון שלא היה כמותו בתורה שהיה גם עשיר, אבל לא שלא היה כמותו בעושר). מוסיף והולך (שיחה) 09:46, 31 באוגוסט 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
אומר מעט עכשיו אני נאלץ שוב לחזור בעקבות דבריו של מוסיף והולך, לא שמתי לב שנוסף מהגמ' הפרט על היער בבעלותו שאכן יש לו משמעות. צריך למצוא דרך לנסח זאת נכון. דוד (שיחה) 15:43, 31 באוגוסט 2017 (IDT)תגובה[תגובה]