לדלג לתוכן

שיחת טיוטה:מערכות התראה (נגד מעצרי עריקים)

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני יומיים מאת המעמיק בנושא דיון חשיבות מקדים

דיון חשיבות מקדים

מכלולאים פעילים‏ בהמשך לדיון כאן מכיון שהציבור ממילא דן אז נשמח לשמוע דעה מקדימה לפני שמתחילים לעבוד על הערך
נ.ב. לגבי שם הערך ניתן לנהל דיון נפרד אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו ~ 20:37, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה

בעד חזק ,בברכה אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 20:45, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
שכחתי לציין שאני בעד אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו ~ 20:51, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
בעד (בתזכורתו של @אמר רבא)... מגשר (שיחה) 23:17, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
נגד היחיד שזכאי לערך זה צבע שחור, כל השאר בפסקה בערך עליו שבלי הלקטסוד שיח • כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 23:18, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
נראה שהערך זוכה לתמיכת הרב, בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 23:19, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
בעד ממוני גבךבואו נשוחח • כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו • 23:34, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
@אלינדב אתה יכול להתחיל לעבוד על הערך יש רב , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 23:36, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
מצטרף לדברי @שבלי הלקט, המעמיק (שיחה) 13:17, 9 ביוני 2026 (IDT)תגובה

שם

@אמר רבא השם של הטיוטה רחוק מלהיות מדוייק. זה לא רק עריקים אלא גם משתמטים. ולא משמע מהשם שזה רק כשמדובר בחרדים. אני מציע: מערכות התראה מפני מעצר חרדים חייבי גיוס. למאי נ"משיחה • כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 20:43, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה

אני בעד השינוי אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו ~ 20:44, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
שם ארוך מדי ,בברכה אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 20:44, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
ממליץ לקרוא את מכ:מתן שם לערך לפני שממשיכים. למאי נ"משיחה • כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 20:46, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
במחשבה שנייה אתם צודקים ,בברכה אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 20:51, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
שיניתי לטיוטה:מערכות התראה מפני מעצר חייבי-גיוס חרדיים ,בברכה אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 20:52, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
ובמקום לדבר נא לשפר את הערך ,בברכה אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 20:53, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
אדוני, לא היית צריך ליצור טיוטה חדשה. זה סתם מספים. תבקש העברה כמו בן אדם. למאי נ"משיחה • כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 20:54, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
מה נסגר? למאי צודק אפשר לבקש העברה לא צריך לרוץ וליצור דף חדש שמע לי בקש מחיקה של הדף ההוא ותבקש כאן עזרה ממי שאתה רוצה אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו ~ 20:58, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
זאת רק טיוטה, השם כרגע לא חשוב. הדיון פה יתפתח במקביל להתפתחות הערך, בזמן ההעברה למרחב הראשי נשנה את השם הכל לטובה (שיחה) 20:59, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
נא לגמור עם הברברת ולהתחיל לעזור ,בברכה אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 21:02, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
@שבלי הלקט אשמח שתעזור ,בברכה אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 21:10, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
@הכל לטובה אשמח שתטפל בדפים טיוטה:מערכות התראה מפני מעצר חייבי-גיוס חרדיים, טיוטה:מערכות התראה מפני מעצרי חיילי גיוס חרדים ומערכות התראה מפני מעצרי חיילי גיוס חרדים שיצר ידידינו. למאי נ"משיחה • כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 22:07, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
אני לא מתכוון לערוך את הטיוטות כרגע. את הדף שנוצר במרחב העברתי למרחב משתמש, אפשר לבקש מהמפעילים למחוק את כל הדפים. הכל לטובה (שיחה) 22:26, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
שורה תחתונה לא הצלחתי להבין מהו הדף שעומד במרחב - "מערכות התראה מפני מעצר חיילי גיוס חרדים"? האם דינו לטיוטה ואין ענין לעבוד עליו לע"ע או שמא הוסכם דינו? מגשר (שיחה) 22:31, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
אגב: לכאורה טעות בשם הדף. "חיילי גיוס חרדים" ולא "חייבי גיוס חרדים". לתשומת לב @אמר רבא22:32, 7 ביוני 2026 (IDT) מגשר (שיחה) 22:32, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
@אמר רבא, ראיתי כעת שהדף נמחק. האם יש דרך לשמור את העריכות שביצעתי בו? יש בו את העדכון מהיום - מכתב היועמשי"ת, ועוד שני קישורים נחוצים מגשר (שיחה) 22:35, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
@מגשר אם אני מבין נכון אתה יצרת את הדף הזה במרחב אחרי שהעברתי אותו למרחב המשתמש של אמר רבא? או שערכת אותו באותו זמן ולכן זה שמר את זה שוב?
עכ"פ, לא לערוך ערכים לא בשלים במרחב הראשי, תעבדו על הערך הנוכחי ותבקשו מחיקה על כל שאר הדפים הכל לטובה (שיחה) 22:35, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
לא אני יצרתי את הדף, אבל אכן ערכתי באותו זמן ושו"ר את דף השיחה. יש דרך להעביר את העריכות או שאערוך מחדש? 22:36, 7 ביוני 2026 (IDT) מגשר (שיחה) 22:36, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
הדף עבר למרחב המשתמש שלך הכל לטובה (שיחה) 22:37, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
@למאי נ"מ למה עריקים זה לא מדויק? שבלי הלקטסוד שיח • כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 22:33, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
כי זה גם נגד משתמטים. ההגדה המדויקת ביותר זה "חייבי גיוס". למאי נ"משיחה • כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 22:55, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
@מגשר מה זה "חיילי גיוס"? מעולם לא שמעתי על מושג כזה. למאי נ"משיחה • כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 22:58, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
גם אני, וזה מה שכתבתי... אולי צריכים לקרוא מחדש, כי באמת לשוני קצת הופכת את סדר היוצרות (התייחסתי לטעות ולא לתיקון)... 23:00, 7 ביוני 2026 (IDT) מגשר (שיחה) 23:00, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
לא הבנתי, מה ההבדל בין משתמטים לעריקים? שבלי הלקטסוד שיח • כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 23:11, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
ההבל הינו חוקי אך בציבור לא מיחסים להבדל, בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 23:12, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
כלומר, מהו ההבדל? מ"מ "משתמטים" לא נשמע לי טוב בכלל, אפילו אם זה הנוסח הכתוב בחוקי המדינה שבלי הלקטסוד שיח • כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 23:13, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
לכן אני מציע את הנוסח הכוללני "חייבי גיוס". למאי נ"משיחה • כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 23:14, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
אכן, נשמע יותר טוב. אך כפי שכתבתי למטה אני נגד הערך, ובעד כתיבת ערך על צבע שחור בלבד שבלי הלקטסוד שיח • כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 23:15, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
ההבדל: משתמט זה מישהו שמשתמט מלשרת, עריק זה חייל שערק מהצבא. 2 דברים שונים. למאי נ"משיחה • כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 23:15, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
קודם נעביר את הערך למרחב הערכים ואז נעשה דיון לשינוי שם, אוקיי?, בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 23:15, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
קודם כל נדון אם בכלל צריך להיות כזה ערך שבלי הלקטסוד שיח • כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 23:16, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
1. בכל זאת הציבור קורא לשניהים או עריקים או משתמטים
2. אשמח שתצביעו בדיון חשיבות
3. 23:16, 7 ביוני 2026 (IDT) , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 23:16, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה

לסיכום

ההחלטה כרגע הינה להשאיר את השם הנוכחי כל שאר הדפים ימחקו ,בברכה אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 22:45, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה

לא קראתי את כל הדיונים, אך אני נגד היחיד מבין הקווים שזכאי לערך הוא צבע שחור, אף אחד לא בולט כמוהו, ואין ענין לכתוב על השאר שבלי הלקטסוד שיח • כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 22:48, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
אז תצביע בדיון חשיבות ,בברכה אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 22:50, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
משהו משובש בחתימה שלך שבלי הלקטסוד שיח • כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 22:52, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
עכשיו טוב יותר?, בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 22:55, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
@אמר רבא מצטער, התכוונתי לעזור... ערכתי בנוסף גם תקלדות. מעניין אותי מה לא מצא חן בעיניך מגשר (שיחה) 23:03, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
ביטול הפיסקה על החוטפים הגיעו , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 23:07, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
הבנתי. רק אולי כדאי לשים לב לקוים נוספים שהופיעו בטיוטה הקודמת, וכן לציין את התאריך (נכון ל--) אחרת ודאי יפסלו את העריכה על מספר המנויים. כמו כן יש תקלדות מינוריות, כמו 'אם' במקום 'עם'. בברכה מגשר (שיחה) 23:10, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
אז תתקן אותם אבל תשאיר את הערך על החוטפים הגיעו , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 23:11, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
כמו כן הכותרת של 'החוטפים הגיעו' מסומנת בתור כותרת ראשית. בכוונה? מגשר (שיחה) 23:12, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
כן (תודה על העריכות, אשמח עם תוכל להצביע בדיון חשיבות למעלה) , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 23:14, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
לא, תיקנתי , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 23:18, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
כנ"ל 'קישורים חיצוניים'. לענ"ד כדאי לעבור על הכל עוד פעם ולצופף שורות, משאיר לך כהבנתך. מגשר (שיחה) 23:28, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה

החוטפים הגיעו

בקשר לעריכה זו, אתה בטוח שהחוטפים הגיעו קשור לעזרם ומגינם? זה לא ענתיקה מראשית המח' בציבור הליטאי? שבלי הלקטסוד שיח • כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 22:56, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה

חד משמעית, הקו מנוהל על ידי הרב יהודה בלוי יו"ר עזרם ומגינם, וניתן להתחבר אליו גם באמצעות מס' הטלפון הכללי של עזרם ומגינם (אגב, המחלוקת לכשעצמה היא אכן ענתיקה, וידוע לי מכלי ראשון שהגרמ"ה הירש מפנה בעצמו לעזרם ומגינם) מגשר (שיחה) 22:58, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
אבל עזרם ומגינם זה ארגון של הציבור הליטאי הכללי, לא? והחוטפים הגיעו זה עוד משנת תשע"ג שעצרו רק את העצניקים שבלי הלקטסוד שיח • כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 23:12, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
צודק, במחילה, יישר כח שהערת לי. החלפתי בין 'עם קדוש' ל'עזרם ומגינם'. הגיל עושה את שלו... מגשר (שיחה) 23:15, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
מה זה עם קדוש? מה שכיום של הרצ"פניקים? שבלי הלקטסוד שיח • כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 23:17, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
בדיוק. מכל מקום הדיון לא רלוונטי כ"כ כי אין לי כבר כח לשחזר את העריכה... מגשר (שיחה) 23:18, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
אבל עדיין, למרות שזו הזעקה ששומעים בקו, זה לא השם הרשמי של הקו ולכן זה לא צריך להיות השם של כותר המשנה. אולי עם קדוש ובסוגריים החוטפים הגיעו. אלי6770 23:55, 7 ביוני 2026 (IDT)תגובה
יש שתי החוטפים הגיעו , אחד של הרצ"פניקים ואחד של העצניקים, והשני באמת הוקם כבר לפני 13 שנים וזה שייך כלפי פנים הקהילה , והראשון הוקם כלפני חצי שנה-שנה ע"י הרב יהודה בלוי נאמן ביתו של הרב צבי פרידמן, לכלל הציבור החרדי כתשובה למערכת צבע שחור שמנוהל ע"י ארגון נותנים גב שהוקם ע"י הרב אשר דויטש זצ"ל ר"ה של פונוי'ז
חד משמעית עזרם המגינם אין שום קשר להרב יהודה בלוי והוא אינו יו"ר ( הק"ו החוטפים הגיעו פחות מדייק ובודק מקרי הסגרה ואני באופן אישי יצאתי לקריאה של הנ"ל ובסוף יתברר שהיה רק חשש למשטרה צבאית) שמול (שיחה) 02:37, 8 ביוני 2026 (IDT)תגובה
לעזרם ומגינם יש קו משלהם יש צבע שחור של ארגון נותנים גב שמזוהה עם הקבוצה של ר"א דויטש ויש החוטפים הגיעו שזה של ארגון עם קדוש המזוהה עם הקבוצה של ר"צ פרידמן אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו ~ 16:37, 8 ביוני 2026 (IDT)תגובה
לידיעתך החוטפים הגיעו הם כרגע עברו במספר המנויים את צבע שחור אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו ~ 16:35, 8 ביוני 2026 (IDT)תגובה
זה מה שכתוב בערך (אז אל תגיד סתם) , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 16:49, 8 ביוני 2026 (IDT)תגובה
תשתה כוס מים קרים ותירגע. עכשיו לגופו של ענין נכון להבוקר החוטפים הגיעו יש להם מעל 100,000 מנויים כאשר החוטפים הגיעו יש להם כ98,000 מנויים אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו ~ 16:54, 8 ביוני 2026 (IDT)תגובה
צבע שחור 98,255
החוטפים הגיעו 101,065 אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו ~ 17:11, 8 ביוני 2026 (IDT)תגובה
100,00 כבר היה להם אתמול (אולי כדאי לעגל מספרים כי כל שניה יש עוד רשומים) , בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 17:15, 8 ביוני 2026 (IDT)תגובה
יש לך אולי דרך לברר כמה רשומים באתר של צבע שחור?, בברכה, אמר רבא, להארות וגערות, תרומות כ"ג בסיוון ה'תשפ"ו 17:15, 8 ביוני 2026 (IDT)תגובה
אתר של צבע שחור אינו קשור ישירות למערכת של צבע שחור שמול (שיחה) 21:46, 8 ביוני 2026 (IDT)תגובה
דרך המספר של צבע שחור שלוחה 7 שמול (שיחה) 21:43, 8 ביוני 2026 (IDT)תגובה
צודק שמול (שיחה) 21:47, 8 ביוני 2026 (IDT)תגובה