תאונת מטוס סוויסאייר בטוטלינגן
| המטוס שהיה מעורב בתאונה | |
| תאריך | 27 ביולי 1934 |
|---|---|
| מיקום | בקרבת טוטלינגן, גרמניה |
| גורם | כשל מבני |
| הרוגים | 12 |
| ניצולים | 0 |
| המעורבים באסון | |
| כלי טיס | |
| כלי טיס | קרטיס AT-32C קונדור II |
| מספר זנב | CH-170 |
| מוצא | ציריך, שווייץ |
| יעד | ברלין, גרמניה |
| חניות ביניים |
שטוטגרט לייפציג |
| מפעיל | סוויסאייר |
| נוסעים | 9 |
| אנשי צוות | 3 |
| הרוגים | 12 |
| ניצולים | 0 |
תאונת מטוס סוויסאייר בטוטלינגן התרחשה ב-27 ביולי 1934. מטוס נוסעים של חברת סוויסאייר שהמריא משווייץ התרסק בדרום גרמניה עקב פגם בכנף ומערבולת רוח שגרמה לכשל מבני בו. כל 12 יושבי המטוס ניספו.
התאונה
המטוס שהיה מעורב בתאונה היה מדגם קרטיס AT-32C קונדור II (אנ') דו-כנפי ודו-מנועי מתוצרת ארצות הברית ובו 15 מושבי נוסעים. הוא המריא אחר הצהריים מנמל התעופה דובנדורף (אנ') שליד ציריך בדרכו אל שטוטגרט, לייפציג וברלין. נמצאו בו תשעה נוסעים ושלושה אנשי צוות - טייס, מפעיל רדיו ודיילת. המטוס היה חדש והספיק לשרת בסוויסאייר במשך שלושה חודשים.
במהלך הטיסה נתקל המטוס בסופת רעמים ומערבולת אוויר עזה בגובה של 3,000 מטר. המנוע וחלק מן הכנף התחתונה משמאל התנתקו מגוף המטוס (לפי מקור אחר היה הכשל בכנף הימנית).
עקב הכשל צלל המטוס, התרסק ועלה באש בשטח מיוער בקרבת העיירה טוטלינגן (אנ') שבבאדן-וירטמברג, כ-75 קילומטר מצפון-מזרח לציריך. לא היו ניצולים. בין הניספים בתאונה הייתה נלי דינר, דיילת האוויר הראשונה באירופה. היא הספיקה לשרת בתפקידה שלושה חודשים בלבד והייתה זו טיסתה ה-79.
הייתה זו התאונה הראשונה של מטוס חברת סוויסאייר. חקירת התאונה העלתה שהכשל המבני התרחש עקב סדק שהתקיים עקב פגם בהלחמה של מתלה המנוע בשילוב עם הזעזועים עקב מערבולת האוויר.
קישורים חיצוניים
- תיאור התאונה, באתר Aviation Safety Network
- תיאור התאונה, באתר This Day in Aviation
- Crash of a Curtiss Condor 32 in Tuttlingen: 12 killed, באתר Bureau of Aircraft Accidents Archives, מאורכב באתר Web Archive
תאונת מטוס סוויסאייר בטוטלינגן42036414Q16000671