אלון מוליאן

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שגיאת לואה ביחידה יחידה:תבנית_מידע בשורה 261: תבנית אישיות ריקה. אלון מיכאלי מוליאן (נולד ב-31 באוגוסט 1972) הוא פרסומאי ישראלי. מייסד, שותף ומנכ"ל-שותף במשרד הפרסום טוויסטד.[1]

ביוגרפיה

אלון מיכאלי מוליאן נולד בשם אלון מוליאן, בנם של עקרת בית ועובד תדיראן, גדל במשפחה מסורתית בשכונת עמישב, פתח תקווה ולו שני אחים.[2] הוא בעל תואר ראשון בתקשורת וניהול מהמכללה למינהל ותואר שני בתקשורת חדשנית מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב.[3]

בשנים 2000–2002 הקים עם רפי צרפתי את משרד האינטראקטיב של יורו תל אביב. בשנים 2002–2005 שימש מנכ"ל חברת האינטראקטיב MRM Partners (שינתה את שמה למקאן דיגיטל) מקבוצת מקאן אריקסון, בה היה שותף להטמעת תחום האינטרנט.[4] במהלכו MRM טיפל בתקציב הפרסום באינטרנט של שטראוס, תנובה,[5] אל על, סלקום, שירותי בריאות כללית, Yes ובנק לאומי לישראל.[6]

ב-2006 ייסד את חברת שיווק השיחה "טוויסטד" עם קרן פרידמן. ב-2006 טויסטד הייתה הראשונה בישראל שיזמה את התשלום לבלוגרים.[7][8][9][10] ב-2008 טוויסטד הקימה את טוויסטד פליי, המנתחת שיחות גולשים ומפיקה מהן תובנות צרכניות.[11][12] ב-2010 הפכה טוויסטד לסוכנות אינטרקאקטיב ושיווק דיגיטלי.[13] במהלך השנים טוויסטד יצרה קמפיינים לדורקס, נירלט,[14] בזק בינלאומי, מגה, פלאפון, בנק לאומי לישראל,[15] אסם, ניו פארם, LG, שטראוס, HOT,‏[16] Bizportal,[17] כמוני,[18] בתי קולנוע לב,[19] כלמוביל, ynet, הולמס פלייס,[20] אוניברסיטת תל אביב, קניוני עופר,[21] מכללת רידמן,[22] רשת מרפאות פרופורציה,[23] ברליץ,[24] ימאהה,[25] מטפלת מזה שנים רבות בתקציב הדיגיטל של שירותי בריאות כללית.[26] ב-2016 טוויסטד הכריזה שטיפלה בתקציבים בשווי של כ-72 מיליון ₪ כש-30% מנפח פעילותה הוא מפרסום בטלוויזיה, עיתונות, שלטי חוצות ורדיו.[21]

ב-2008 טוויסטד ניהלה את קמפיין האינטרנט של מפלגת העבודה הישראלית ואלון מוליאן הצטרף לצוות היועצים של העבודה,[27][28][29] ב-2012 ניהלה את קמפיין האינטרנט של העבודה,[28] ב-2016 ניהלה קמפיין נגד נתניהו עבור תנועת המחנה הציוני.[30] מיכאלי מוליאן שימש כיועץ החדשנות והדיגיטל של יצחק הרצוג וניהל את הקמפיינים של המחנה הציוני בין השנים 2016–2017.[31][32] בבחירות לכנסת העשרים וארבע מוליאן וקרן פרידמן שימשו כמנהלי קמפיין הדיגיטל של מפלגת ישראל ביתנו.

טוויסטד עשו עבודה פרו בונו ליום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים,[33][34] בית השנטי,[35] אחת מתשע,[36] והוועד למלחמה באיידס.[37]

אלון מוליאן העביר קורסי שיווק ופרסום באינטרנט באיגוד המפרסמים בישראל, איגוד השיווק הישראלי,[38] ובבית הספר לקופירייטינג ומקצועות הקריאייטיב של תרצה גרנות.[39] במהלך השנים כתב בנושאי פרסום, שיווק ודיגיטל במעריב, TheMarker,‏ nrg,‏ Bizportal, אייס וגלובס. ב-2017 זכה ביחד עם קרן פרידמן בפרס "תקשוראשון" מטעם המכללה למנהל.[40]

ספרו

  • אלון מוליאן, אקסטרמדיום: עקרונות השיווק באינטרנט, הוצאת גלובס, 2006.[41]

על הספר:

  • רן בן נון, מדריך ליצירת באזזזזזז, ידיעות אחרונות, 11 באוקטובר 2006.
  • ספר חדש: השיווק באינטרנט - איפה הימים שהיינו שמים איזה באנר והולכים הביתה מרוצים, גלובס, מאי 2006, עמ' 8.
  • חיי מדף/שיווק ברשת- המדריך ליצירת באזזזזז, ידיעות אחרונות - 24 שעות, 10 אוקטובר 2006, עמ׳ 14.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלון מוליאן בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ מיכל גלנטי, נכנסים לאלבום של אלון מוליאן, מייסד ושותף במשרד הפרסום טוויסטד, באתר גלובס, 1 במאי 2013
  2. ^ אבי איצקוביץ', סינדרל, כתבת שער, ידיעות פתח תקוה, 1 בדצמבר 2010
  3. ^ הראלה סטוצקי-באר, מעריב, מגזין יום הכיפורים, 1 באוקטובר 2006, עמ' 22
  4. ^ קורות חיים, באתר Digitalent
  5. ^ אורנה יפת, אלון מוליאן פורש מהביצה ופותח את הפה, באתר ynet,‏ 2 במאי 2005
  6. ^ איילה צורף, אלון מוליאן עוזב את MRM, באתר דה מרקר, 10 במרץ 2005
  7. ^ כרמל וייסמן, פרסום סמוי בבלוגים: טוב או רע?, באתר ynet,‏ 10 באוקטובר 2006
  8. ^ רן רימון ושירה חורש, פרסום סמוי בבלוגים? חברת twisted פונה לבלוגרים נבחרים במטרה שיסקרו מותגים, באתר גלובס, 9 באוקטובר 2006
  9. ^ בלוגרים יתחילו לתת גילוי נאות על רשומות שנכתבו במימון מפרסמים, באתר דה מרקר, 21 בדצמבר 2006
  10. ^ נטע יוסף, אנחנו לא עיתונאים, באתר nrg מעריב, 11 באוקטובר 2006
  11. ^ מיטל זדה, חברת twisted fly משיקה כלי מחקרי העוסק בניתוח תוכן גולשים, באתר כלכליסט, 15 בספטמבר 2008
  12. ^ חני יודל, הושק מיזם לניתוח תוכן גולשים, באתר nrg,‏ 15 בספטמבר 2008
  13. ^ טוויסטד הופכת לסוכנות אינטראקטיב ושיווק דיגיטלי מלאה, באתר כיכר השבת – כלכלה, 22 פברואר 2010
  14. ^ אורנה יפת, תכירו את אנשי השיווק החדשים - אתם, באתר ynet, ‏27 ביולי 2007
  15. ^ נועה פרג, טוויסטד הופכת לסוכנות אינטראקטיב ושיווק דיגיטלי מלאה, באתר גלובס, 23 בפברואר 2010
  16. ^ נתי טוקר, "הדיגיטל יגדל במאות אחוזים - ואנחנו איתו", באתר וואלה!, 20 במאי 2012
  17. ^ "מתעניינים בכלכלה?" - Bizportal בקמפיין שממליץ לקרוא גלובס ודהמרקר, באתר אייס, 18 ביוני 2012
  18. ^ משה בנימין, טוויסטד 'מתקדמת' לאופליין: תעלה קמפיין רדיו וחוצות לרשת החברתית 'כמוני', באתר אייס, 5 בינואר 2012
  19. ^ משה בנימין, חיים בסרט: תקציב הדיגיטל של קולנוע 'לב' יטופל במשרד הפרסום twisted, באתר אייס, 23 באפריל 2013
  20. ^ אורנה יפת, "משרדי הפרסום הגדולים טרם עיכלו את הבורסות האוטומטיות", באתר כלכליסט, 28 בדצמבר 2015
  21. ^ 21.0 21.1 דורי בן ישראל, טוויסטד לא הופיעו בדירוג משרדי הפרסום של גלובס, אז הם הוציאו דירוג משלהם, באתר מזבלה, 28 בנובמבר 2016
  22. ^ משה בנימין, טוויסטד משיק מחלקת תוכן בניהול יניב לוי - לשעבר בוואלה, באתר אייס, 1 במרץ 2017
  23. ^ משה בנימין, מתיחת פנים: תקציב הפרסום של רשת פרופורציה עובר ל'טוויסטד', באתר אייס, 1 בפברואר 2016
  24. ^ משה בנימין, טוויסטד מארגנים לנטע ברזילי קמפיין ראשון, ל-Berlitz, בערך, באתר אייס, 3 במאי 2018
  25. ^ שלישייה? זה הזמן להגשים, באתר דבר המפרסם, 17 ביוני 2020
  26. ^ משה בנימין, 7 השנים הטובות: משרד הפרסום טוויטסד זכה בתקציב הדיגיטל של קופ"ח 'כללית', באתר אייס, 2016
  27. ^ נועה פרג, twisted תוביל את קמפיין הבחירות של מפלגת העבודה באינטרנט, באתר גלובס, 30 בנובמבר 2008
  28. ^ 28.0 28.1 כל קליק קובע, באתר ישראל היום, 10 באפריל 2012
  29. ^ מעיין כהן, הליכוד מוביל - גם באינטרנט, באתר דה מרקר, 5 בינואר 2009
  30. ^ אלכסנדר כץ, רואים בחירות? 'המחנה הציוני' יוצאת בקמפיין - נגד נתניהו, באתר אייס, 6 בדצמבר 2016
  31. ^ פרסום ראשון/ טוויסטד יטפל בתקציב הפרסום של המחנה הציוני, באתר אייס, 6 בנובמבר 2016
  32. ^ דורי בן ישראל, במקום לתבוע טוקבקיסטים: בוז'י הרצוג פוגש את המגיבים בעמוד הפייסבוק שלו, פנים מול פנים, באתר מזבלה, 11 בפברואר 2017
  33. ^ משה בנימין, מה קורה כשמתעלמים מאלימות? ynet וטוויסטד עם מעברונים מפתיעים בסלולר, באתר ynet,‏ 25 בנובמבר 2014
  34. ^ לזה הם לא ציפו: השחתת שלט בבני ברק חשפה את המסר המפתיע שחיכה מתחת, באתר רוטר (במקור באייס), 28 בספטמבר 2007
  35. ^ גלובס, 16-15 ביוני 2010
  36. ^ ידיעות אחרונות - ממון, 31 אוקטובר 2010, עמ׳ 15
  37. ^ קמפיין מיוחד לקראת יום האיידס העולמי שיצוין בשבוע הבא, באתר אייס, 26 בנובמבר 2019
  38. ^ כיצד הופכים מותגים לפופולאריים בעזרת האינטרנט?, באתר מפיק, 6 פברואר 2010
  39. ^ ליאור ליוואק, מבוא לשיווק ויראלי, באתר וואלה!, 9 באוקטובר 2006
  40. ^ משה בנימין, המכללה למנהל העניקה לאלון מוליאן וקרן פרידמן מטוויסטד את פרס "תקשוראשון", באתר אייס, 28 במאי 2017
  41. ^ אקסטרמדיום, באתר סימניה
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0