בית הספר ברנקו וייס רמלה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שגיאת לואה ביחידה יחידה:תבנית_מידע בשורה 261: תבנית מוסד לימודי ריקה. בית הספר בְּרַנְקוֹ וַייס רמלה הוא בית ספר תיכון שש-שנתי בעיר רמלה המיועד לנוער בסיכון.

היסטוריה

בית הספר הוקם בשנת 2000, כחלק מרשת בתי הספר של מכון ברנקו וייס, שנוסד על ידי התעשיין והנדבן היהודי-שווייצרי ברנקו וייס.
מתחילתו הוגדר בית הספר כבית ספר אתגרי, כלומר מיועד לבני נוער שלא מצאו את מקומם בבתי ספר נורמטיביים, מסיבות של בעיות התנהגות (כולל התנהגות אלימה), רקע משפחתי וסוציו-אקונומי קשה, קשיי למידה וליקויי למידה, וכדומה.

בין השנים 2005 ל-2011 ניהל את בית הספר חילי טרופר, שהביא אליו צוות של מורים צעירים, רובם חסרי ניסיון בחינוך מיוחד. בהנהלתו ובשיתוף הצוות, הצליחו להביא את ילדי השכונה לרמת נוכחות גבוהה בבית הספר. ב-2011 חל שיפור גדול בשיעור הזכאים לבגרות. בשנת 2014 נכלל בית הספר בעשירון העליון בדירוג של משרד החינוך, בקטגוריה של "בתי הספר הערכיים ביותר בישראל"[1][2].

נכון לפברואר 2019, מנהל בית הספר הוא עופר שמחה.

מודל חינוכי

בבית הספר פועלים בהתאם למודל, שפותח במכון ברנקו וייס, שנועד לחנך בני נוער שנמצאים בהדרה ובסיכון. המודל כולל מסגרות עבודה קטנות, ברמת בית הספר וברמת הכיתה, כדי לאפשר טיפול פרטני ככל האפשר, קשר ישיר וחם בין מורים לבין תלמידים, והתאמת תוכנית למידה אישית לכל תלמיד. בית הספר שם דגש על עידוד להצלחה למרות הקשיים, בדרך שיח דו-כיווני בין מורים לתלמידים, הקשבה לצרכים הייחודיים של כל תלמיד, וטיפוח ביטחון עצמי באמצעות חוויות של הצלחה. בית הספר מציב ציפיות ודרישות גבוהות מהתלמידים, בתחום האקדמי ובתחום ההתנהגות, כדרך להעברת מסר של אמון ביכולתם.

חברי הצוות עוברים הכשרות מיוחדות בצוותים בתוך בית הספר, ובקבוצת עמיתים (בעלי תפקידים) מבתי הספר האתגריים בישראל.

תוכניות לימוד ייחודיות

  • אולפן הקלטות מקצועי, בו מבצעים התלמידים פרויקט בשם "קולות מהנשמה", במסגרתו הם מלחינים ומקליטים דיסק משלהם. האולפן הוא אחד המקורות העיקריים לחווית הצלחה. תהליך היצירה מכיל אלמנטים טיפוליים, בכך שהתלמידים מבטאים מחשבות ורגשות אותנטיים.
  • פרויקט משותף עם חברת המשלוחים הבינלאומית UPS, שנמצאת בנמל התעופה בן-גוריון הסמוך. תלמידים הבולטים בהשקעתם בלימודים יוצאים ליום לימודים בשבוע במשרדי החברה, לשיעורים פרטיים במקצועות הבגרות ובתחומי העשרה.
  • דגש רב ניתן בבית הספר לספורט אתגרי, כדרך לחיזוק הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות של התלמידים. הפעילויות כוללות: גלישת מצוקים וטיולי שטח ב"חוות אורי"; אילוף כלבים, בשיתוף עמותת עלם; רכיבה על אופניים; רכיבה טיפולית על סוסים בכפר רות.
  • פרויקט הקולנוע "תקשורת מקדמת", במסגרתו יוצרים התלמידים סרט בכתיבתם ובבימוים.

לקריאה נוספת

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ דיווח באתר עיריית רמלה
  2. ^ מה הסוד שלהם: איך הופכים בית ספר לערכי?, באתר ynet, 9 בספטמבר 2014
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0