המכלול:סקריפטים/תקלות

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש


דף זה מיועד לדיווח על בעיות בסקריפטים וגאדג'טים. ראו גם את דף התקלות שטופלו.

הנחיות למדווחים על תקלות

לפני שמדווחים

לפני דיווח על תקלה, כדאי לנסות את הפעולות הבאות:

  1. רענון "עמוק" של הדפדפן: דפדנים מודרניים שומרים בזיכרון המטמון שלהם דפים שונים, וביניהם גם סקריפטים. אחרי שינוי הסקריפט או עדכון התוכנה, קורה לפעמים שקוד שגורם לבעיות מגיע מגרסה קודמת של הסקריפט ששמורה בזיכרון המטמון. לפני שמדווחים, כדאי לוודא שהדפדפן שלכם אכן מריץ את הגרסה הנוכחית של הקוד. ברוב הדפדפנים במערכת הפעלה "חלונות", הדרך הקלה והנוחה לביצוע רענון עמוק היא על ידי לחיצה על Ctrl+Shift+Delete, ובחירה ב"ניקוי המטמון" או "מחיקת קבצים זמניים" או כדומה (אין צורך לנקות את ההיסטוריה. אם תבחרו לנקות "עוגיות", קרוב לוודאי שהדבר יגרום ליציאה מהחשבון). אחרי הרענון נסו לשחזר את התקלה.
  2. וודאו ש-JavaScript מופעל בדפדפן שלכם.

איך לא ואיך כן

דיווחים כמו "פעולה X לא עובדת" או "סקריפט Y לא עובד", לעתים רחוקות מספיקים כדי לרדת לשורש הבעיה, ולכן דיווח כזה גורר פעמים רבות שרשרת של שאלות ותשובות שרק בסופה ניתן לנסות לתקן את התקלה. אפשר לחסוך זמן וטירחה אם הדיווח המקורי יכלול את המידע הרלוונטי. לא תמיד קל לדעת מהו "המידע הרלוונטי", אבל הרבה פעמים הוא כולל את הפרטים הבאים. נסו לספק את כל הפרטים הללו בדיווח:

  1. מערכת ההפעלה בה אתם משתמשים.
  2. הדפדפן, כולל גרסה. אם התקלה חזרה במספר דפדפנים שונים, אנא ציינו זאת.
  3. העיצוב בו אתם משתמשים: אם אינכם מציינים זאת, ההנחה היא שאתם משתמשים בעיצוב ברירת המחדל ("וקטור").
  4. רשימת הגאדג'טים שמופעלים אצלכם.
  5. תיאור מלא ומדויק ככל האפשר של התקלה עצמה: באיזה דף היא אירעה, מה ניסיתם לעשות בדיוק, מה ציפיתם שיקרה, מה קרה בפועל.
  6. אם הדבר באפשרותכם, הציצו ב-Console של הדפדפן ואם מופיעות בו תקלות, צרפו אותן לדיווח.
  7. אם מופיעה הודעת שגיאה כלשהי, העתיקו אותה ככתבה וכלשונה וצרפו לדיווח.
  8. צרפו צילום מסך של המצב השגוי.