שיחה:רמת אשכול

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת מוסיף והולך
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

האם נדרש למחוק את הקטע הזה בדף:

"שיאו של תהליך ההתחרדות התרחש במקביל להתחזקותם של החרדים בעיריית ירושלים. מדיניות העירייה בנוגע לרמת אשכול בתקופת שלטונם של אורי לופוליאנסקי כראש העירייה ויהושע פולק כסגנו בין השנים 2003–2008, התבטאה בין היתר באישור מזורז להקמתן של מאות מרפסות סוכה בשכונה, אשר לדעת רבים פגעו באופיה של השכונה ובייחודם האדריכלי של בתיה.[2] בפסק דין מאת השופטת מוסיה ארד נכתב כי:

"שכונת רמת אשכול, אשר נבנתה לאחר מלחמת ששת הימים, היא שכונה ירושלמית נאה, בעלת צביון אדריכלי מיוחד. היא תוכננה בקפידה טרם הקמתה ונבנתה על פי תוכנית שכונתית כוללת ומוקפדת... אינטרס הציבור הוא לשמור צביון נאה זה... מרפסות שונות ומשונות החלו לפצוע את קירות הבתים כשהן ממוקמות בערבוביה כללית המכערת את הבתים והורסת את חזותם המקורית היפה... התהליך חייב להיעצר, ויפה שעה אחת קודם"

השופטת מוסיה ארד, עת"מ 581/05, פסק דין מיום 6 בינואר 2006

איש יהודי (שיחה) 01:45, 15 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]

מרדכי(?), בפסקהּ של השופטת מוסיה ארד יש עניין אנציקלופדי ולדעתי יש להשאירו, רק שהיחס אליו צריך להיות שונה. ניתן לומר משהו בסגנון "בעקבות התאכלסות השכונה בקהילות חרדיות עלו תלונות רבות על פגיעה באופי השכונה, וכן פגיעה בייחוד האדריכלי על ידי בניית מרפסות סוכה שרבות מהן אושרו בעת שאורי לופוליאנסקי כיהן כראש העירייה ויהושע פולק כסגנו, בשנים 2003-2008. תלונות אלו שהגיעו לבית המשפט מתמצים בפסקהּ של השופטת מוסיה ארד:

"שכונת רמת אשכול, אשר נבנתה לאחר מלחמת ששת הימים, היא שכונה ירושלמית נאה, בעלת צביון אדריכלי מיוחד. היא תוכננה בקפידה טרם הקמתה ונבנתה על פי תוכנית שכונתית כוללת ומוקפדת... אינטרס הציבור הוא לשמור צביון נאה זה... מרפסות שונות ומשונות החלו לפצוע את קירות הבתים כשהן ממוקמות בערבוביה כללית המכערת את הבתים והורסת את חזותם המקורית היפה... התהליך חייב להיעצר, ויפה שעה אחת קודם"

השופטת מוסיה ארד, עת"מ 581/05, פסק דין מיום 6 בינואר 2006
עד כאן לשוני. הרגש חופשי לנסח מחדש ולהגיה את הצעתי, זוהי הצעה בסיסית לכיוון ואופן ההתייחסות. כמו כן, אנא דאג לעברת את התאריכים. בברכה, מכה"כשיחה • כ"ה בתשרי ה'תשע"ח • 16:35, 15 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
מכה"כ א. מצטער אבל איני 'מרדכי', ב. האם יש דרך קלה יותר לעברת תאריכים מלקחת לוח לבדוק אחד אחד? ג. עוד מעט אשתדל לסדר את הפיסקה המדוברת לעיל. איש יהודישיחה • כ"ה בתשרי ה'תשע"ח • 17:10, 15 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
ב. יש מחשבונים באינטרנט, כגון זה. בברכה, מכה"כשיחה • כ"ה בתשרי ה'תשע"ח • 17:14, 15 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
הצעתו של מכה"כ נראית סבירה. בעניין עברות השנים, לא כל כך מורכב לזכור את שנת 2000=תש"ס כשנת קוד. הספרה האחרונה שווה בכל השנים (פחות או יותר). מה שאומר: 2008-2003‏=תשס"ג-תשס"ח.
בנוסף, ראיתי שבוצעו מספר שינויים משמעותיים בערך, ללא שניתן להם כל נימוק. אשמח שתבאר לי את טעם הדבר:
  • השמטת הקטע ”מעלות דפנה, בנויה, למעשה, על המורד המערבי של גבעת התחמושת. (מעלות דפנה ואתר ההנצחה מדרומם בשיח' ג'ראח, אך לרמת אשכול אין גבול עם שכונה זו). גבעת המבתר, בנויה, למעשה, על גבעה רמה מצפון מזרח לגבעת התחמושת, שבשטחה הייתה העמדה השלטת של מוצב גבעת התחמושת.”
  • השמטת ההערה המפנה להרכב האוכלוסייה לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
  • השמטת הקישור לוויקשיתוף: {{מיזמים|ויקישיתוף=Category:Ramot Eshcol}}
  • השמטת ציון קואורדינטות: ‪{{coord|31|48|10|N|35|13|23|E|type:landmark|display=title}}‬
היה ראוי להבא לערוך בשלבים תוך נימוק מפורט בכל עריכה. כעת, רצוי להשיב את התוכן שהושמט אם אין לו סיבה לכך.
תודה רבה על המלאכה, והצלחה בהמשך הדרך. כל ההתחלות קשות... מוסיף והולךשיחה • כ"ו בתשרי ה'תשע"ח • 00:39, 16 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]


אבאר:

קודם כל, את השינויים שמלא כל הארץ הציע לעשות וכן את תיקון השנים לא עשיתי מחוסר זמן. לא הייתי מאז על המחשב, עוד מעט אעשה בעז"ה.

  • השמטת הקטע היא מחמת שלפי הבנתי הוא אינו קשור כלל לנושא, פתאום באמצע ערך על רמת אשכול מוכנסת שורה וחצי על השכונות ליד בלי הקשר לשכונה זו אלא לגבעת התחמושת. אדרבה אשמח לשמוע ביאור בעניין [יכול להיות שאני לא מספיק מכיר את הכללים של התוכן של נושא].
  • הקישור ללמ"ס פגום.
  • הסרת הקישור לויקישיתוף נעשה לפני שקיבלתי תשובה על כך פה, מאז הפסקתי להסירם [בתחילה חשבתי שתמיד צריך להסירם משום דהמכלול צריך להיות עצמאי ולא לקשר למקורות תוכן שונים, אבל ביארו לי אחרת].
  • לגבי הקואורדינטות, לא הסרתי בכוונה, אולי זו הייתה שורה שלא הבנתי מהי. אדרבה, אבדוק ואחזיר (ואלמד).

מוסיף והולך, תודה בכ"א על ההערות וההארות! איש יהודישיחה • כ"ו בתשרי ה'תשע"ח • 00:54, 16 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]

ראשית, תודתי והערכתי על קבלת הדברים ברוח נוחה ונכונה.
על הנקודות דלעיל:
  • קיבלתי. אני גם לא מונח כעת בעניין, אבל אני סומך על שיקול דעתך. רק חבל שלא נימקת זאת בעת המחיקה: זאת אומרת למחוק את קטע זה בעריכה נפרדת, ולציין בעריכה את סיבת המחיקה.
  • לקישורים פגומים יש את תבנית {{קישור שבור}}. משאירים את הקישור תוך הוספת התבנית בסופו.
  • הנתונים שבוויקינתונים אינם בעייתים מבחינת השקפה חרדית, כך שאין כל מניעה לקחת אותם משם. מדובר על עבודה בהיקף גלובלי, ולא נראה שבשלב כלשהו באופק הקרוב נוכל למלא זאת בכוחות עצמינו.
  • קואורדינטות - כדאי בשביל זה להשתמש בכל עריכה ב"הצגת שינויים" שבתחתית חלון העריכה (קיצוני משמאל ל"שמירת השינויים").
טיפ נוסף: בדפי שיחה מסוג זה, נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש סימן אחד או יותר של נקודתיים בתגובה שאליה אתם מתייחסים, מוסיפים : אחד יותר. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם..
ושוב תודה, מוסיף והולךשיחה • כ"ו בתשרי ה'תשע"ח • 01:10, 16 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
מוסיף והולך, הצעתך בנוגע לעברות השנים בעייתית בשל חודשי החפייפה (כמדומני 4-5 חודשים), לכן לא תיקנתי במקור לתשס"ג-תשס"ח, כמו כן התכוונתי גם לעברות תאריך פסק הדין. בברכה, מכה"כשיחה • כ"ו בתשרי ה'תשע"ח • 12:11, 16 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
בעיית החפיפה היא בלתי נמנעת, אך למרות זאת עברות השנים הוא דבר רווח. גם במחקר מקובל ללטן את השנים העבריות בהמרה גסה זו. זו אחת ההעדפות להשאיר את התאריך הלועזי בסוגריים. מוסיף והולךשיחה • כ"ו בתשרי ה'תשע"ח • 17:32, 16 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
מוסיף והולך, כאשר מדובר בתקופה כהונה מודרנית, ניתן בקלות לבדוק מאיזה חודש עד איזה חודש (ואף בדיוק רב יותר) ולראות באיזה שנה הדבר נופל. בברכה, מכה"כשיחה • כ"ז בתשרי ה'תשע"ח • 19:06, 16 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
ברור. חשבתי שאתה מתכוון לבעיה הכללית. במקרה זה, אכן כהונתו של לופוליאנסקי הייתה מ(ו' באדר) תשס"ג עד (י"ג בחשוון) תשס"ט. מוסיף והולךשיחה • כ"ז בתשרי ה'תשע"ח • 19:54, 16 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
מצטער, אבל לגבי הפסקה שממנה החל הדיון איני רואה כל סיבה לשינוי. אולי שינויי לשוניים מינוריים ביותר לשיפור ההרגשה. אלא אם אתם חפצים באנציקלופדיה בסגנון "כל מה שחרדי עושה הכל טוב ויפה ונעים ונחמד וכל הרילונים רשעים ואנטישמים". דוד (שיחה) 12:52, 16 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
מסכים, לא כל מה שחרדים עושים הוא טוב וכל מה שחילונים עושים הוא רע, אך גם לא להפך. ייתכן שהתלונות מוצדקות וייתכן שלא, הדבר נתון לשיקול דעת סובייקטיבי. ולדעתי הניסוח שלי מציג את זה בצורה נייטרלית, לעומת הניסוח המקורי שהוא מוטה בכיוון ההפוך. בברכה, מכה"כשיחה • כ"ו בתשרי ה'תשע"ח • 13:08, 16 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
לא רואה בעיה בהצעתו של מכה"כ. מוסיף והולךשיחה • כ"ז בתשרי ה'תשע"ח • 20:18, 16 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]