שיחה:שתי הלחם
בזמה"ז
לאחר אין סוף התנגשויות, אני פותח שיחה. האם מאורע הנפת הלחם הוא בעל חשיבות או לא. ב. אם לא, ניתן לכתוב את הפולמוס בנוגע להנפה בזמה"ז, בדומה למה שיש בקרבן פסח.
בכל הנוגע לחשיבות ככל הנראה זה תלוי איפה הגוף והרוח שוהים. אני טל וזילברמן ככה"נ גרים באזור ירושלים הותיקה ושמעו על כך עוד ביו"ט עצמו, וזה היה מאורע בכל ה"ציבור" שם (היו כאלה שברכו "הטוב והמטיב"). לעומת זאת איכא דאמרי ופלניא קצת יותר מנותקים ומבחינתם זה סתם עוד פרובוקציה של תמהונים, כך בעצם כולנו לא ניטראליים (תיוג: @איכא דאמרי @פלניא @איש שלמה @מ.טל @ישראל ברדוגו @ישראל זילברמן ממי • שיחה - בואו לעזור! • ט' בסיוון ה'תשפ"ה 14:10, 5 ביוני 2025 (IDT)
- השאלה העיקרית לדעתי היא, האם זה מאורע שיש לו משמעות בפרספקטיבה ארוכת טווח, בנוסף אין משמעות למי שמתגורר באזור העיר העתיקה, הפוך - זה אמור להיות משמעותי למי שמנותק מהמקום (זה לא מידע על קהילת זילברמן, זה מידע על שתי הלחם שהוא קשור לכלל הציבור). דעתי היא שכרגע אין לכך חשיבות, אני רואה שבויקי כן עדכנו על זה, צריך לראות האם זה ישרוד שם. איכא דאמרי (שיחה) 15:06, 5 ביוני 2025 (IDT)
- נראה שזה תפס כותרות בתקשורת, ולכן יש חשיבות לאזכור במכלול. כפי שכתבתי בעבר נראה שלא כאן המקום, לנידונים ההלכתיים יש מקום להזכיר בערכים הרלוונטיים.
- (שמעתי על התכנון כבר ביו"ט מבן משפחה). פלניא (שיחה) 16:08, 5 ביוני 2025 (IDT)
- ממש לא רלוונטי איפה אתה גר...
- זה אירוע לאומי ממדרגה ראשונה, ואולי עוד יתגלגל לאירוע בין לאומי...
אִישׁ שְׁלֹמֹה, כִּתְבוּ לִי. 16:51, 5 ביוני 2025 (IDT)- אני מבין את ההסתייגות, למרות שאני חושב שאני לא ניטראלי כי קצת נדבקתי מהשמחה שלהם. (אחרי שניהלתי איתם אין ספור ויכוחים בנוגע לכשרות, והתברר מעל לכל ספק שההלכה לא מעניינת כ"כ אותם אלא בעיקר המשחק של "שוטרים ומקריבים" ופלניא, שמעת באיחור, זה תוכנן ביום ירושלים). אבל אם זה יהיה ארוע בין לאומי וכנ"ל ללאומי קשה לומר, כי אפשר לדעת עד כמה זה נתפס אצלם כקרבן (אצל היהודים לחם לא נתפס כקרבן וכנ"ל אצל הערבים), וכמה זה חמור בעיניהם יותר מסתם התפרעות. מבחינת הדת אני לא מניח שקל על זה שזה היה כדין, אז זה גם לא חשוב יותר מרמת העיקרון. אולי זה ארוע בעל משמעות לאומית. אבל דווקא במבט ארוך טווח יש לזה משמעות כשידידי א.ה. השתחווה בהר והגיש ערעור על מעצרו וזכה, זה חסר משמעות נקודתית, אבל בנוגע להמשך זה היה גורם מכריע למדיניות בהר, כנ"ל לכאן - א"א לדעת לאיפה זה עוד יתגלגל (קרבן פסח רשמי?) ממי • שיחה - בואו לעזור! • י' בסיוון ה'תשפ"ה 22:17, 5 ביוני 2025 (IDT)
- ממי, תעזור לי להבין, מבחינה הלכתית, הנפת שתי הלחם היתה כשרה, או משחק "בעלמא" (משחק בכרת, בעזרה, רח"ל).
אִישׁ שְׁלֹמֹה, כִּתְבוּ לִי. 11:41, 6 ביוני 2025 (IDT)- @לא ממש ברור, בהנחה שאכן ניתן להקריב בזמה"ז, והמזבח לא מעכב, והתכלת שלא הייתה האמיתית, אולי. וגם זה לא ממש בטוח, אבל זה פחות הלכה ופחות משחק, יותר מאבק אדיאולגי, ואולי קצת סינדרום ירושלים. ובנוגע לכרת, הם טענו לי שהכהן לא היה טמא מת, לפי שיטה מסויימת. מצטער שלא ממש הבנתי הם כן עברו {{קטן|(מלשון קראו
לא עבירה)על ההלכות אבל בהתחשב בכך שבכל ספק הם פסקו בעצמם, זה לא ממש עוזר. (נראה ש @ישראל זילברמן דיבר איתם יותר ממני) ממי • שיחה - בואו לעזור! • י' בסיוון ה'תשפ"ה 11:48, 6 ביוני 2025 (IDT)- ממי, הם היו בני תורה?
אִישׁ שְׁלֹמֹה, כִּתְבוּ לִי. 11:56, 6 ביוני 2025 (IDT)- @? ממי • שיחה - בואו לעזור! • י' בסיוון ה'תשפ"ה 11:58, 6 ביוני 2025 (IDT)
- לפי דעתך, כשהם עשו את זה עניין אותם קיום המצווה, או הפרובוקציה?
אִישׁ שְׁלֹמֹה, כִּתְבוּ לִי. 12:05, 6 ביוני 2025 (IDT)- תלוי מאוד מי, ורובם גם וגם. (יש גבול כמה בן אדם מוכן לחטוף בשביל פרובוציה, ככה"נ אינני פסיכולוג, אבל לענ"ד זה התחיל משיגעון קצר בגיל הטיפש-עשרה שהגיע ממקום רוחני, והתתפתח בעקבות הצומי והאקשן וה"פיגור הסביבתי". גם תבדיל בינהם, יש את הקהילה של אלי ובר (למקרה שאתה לא מכיר - ברובם חבר'ה שעפו מזילברמן על זה שהם עלו להר/עזבו את זילברמן כי הם שמרנים מדי), וחוץ מזה יש את ישיבת המקדש שזה כבר "שיטה", במקרה הנ"ל זה היה החבר'ה מהמקדש בסיוע הישיבה של ובר, כך שהשאלה אם הם בני תורה תלויה בהגדרה. ובנוגע לטמא מת ביררתי עכשיו א' מהכהנים (א') נולד בבית ומאז שומר את עצמו מטומאה)
- למעיישה, בעד/נגד/נחיה ונראה לאן זה יתפתח ממי • שיחה - בואו לעזור! • י' בסיוון ה'תשפ"ה 13:00, 6 ביוני 2025 (IDT)
- אלי ובר הנ"ל הוא חרדי או דתי-לאומי? יש עליהם (על הקהילה שלו) ערך במכלול?
כמה חבר'ה תיכננו את האירוע, וכמה עשו אותו בפועל? ושאלה אחרונה (לע"ע), הם נעצרו על ידי המשטרה, ולכמה זמן?
אִישׁ שְׁלֹמֹה, כִּתְבוּ לִי. 13:25, 6 ביוני 2025 (IDT)- על אלי ובר יש קישור אדום (הוא זכאי לערך אבל אף אחד לא כתב) זה יותר זילברמן מזילברמן כמשמעו, ללא קשר לחרד"ליות (לא משרתים לדוגמא) תכננו- כל החבר'ה. עשו בפועל 4 (2 כהנים 2 ישראלים). נעצרו וקיבלו צו הרחקה מההר לשבועיים למרבה הפלא הם לא נעצרו (על התקיעה בר"ה היה מעצר יומיים וצו הרחקה ל4 חודשים) יותר לי לשאול איך זה קשור לדיון? ממי • שיחה - בואו לעזור! • י' בסיוון ה'תשפ"ה 13:30, 6 ביוני 2025 (IDT)
- מצטער, אין לזה קשר ישיר.
קשר עקיף, כי אם עשו את זה אנשים נורמלים (אין לי מושג מה הפירוש 'נורמלים', מושג כל כך אלסטי וסוביקטיבי) או שזה נעשה לפי ההלכה, או שהמשטרה הענישה אותם בחומרה, או שהמוסלמים 'לקחו' את זה קשה, אז זה באמת ראוי לציון; אבל אם שני חוליגנים נכנסו למקום העזרה, 'נענעו' שתי לחמניות והורחקו על ידי סדרנים, אז לא.
אִישׁ שְׁלֹמֹה, כִּתְבוּ לִי. 14:48, 6 ביוני 2025 (IDT)- @לזה בדיור קוראים קשר ישיר, וזה בהחלט משנה את הדיון (כי ללחמניות יש חשיבות בערכים על הר הבית ועל אלי ובר, אבל לא בשתי הלחם) אבל למעיישה הקריבו דבר שאתה לא מוכן להישבע שהיה פסול, והוא בהחלט יכול להקראות שתי הלחם, אז זה קשור לערך, אין שום הלכה ברמב"ם שעל מקריב שתי הלחם לההעצר בידי המשטרה. ממי • שיחה - בואו לעזור! • י' בסיוון ה'תשפ"ה 15:06, 6 ביוני 2025 (IDT)
- ממי, צודק, מצטער, יש לזה קשר ישיר.
אִישׁ שְׁלֹמֹה, כִּתְבוּ לִי. 15:22, 6 ביוני 2025 (IDT)
- ממי, צודק, מצטער, יש לזה קשר ישיר.
- @לזה בדיור קוראים קשר ישיר, וזה בהחלט משנה את הדיון (כי ללחמניות יש חשיבות בערכים על הר הבית ועל אלי ובר, אבל לא בשתי הלחם) אבל למעיישה הקריבו דבר שאתה לא מוכן להישבע שהיה פסול, והוא בהחלט יכול להקראות שתי הלחם, אז זה קשור לערך, אין שום הלכה ברמב"ם שעל מקריב שתי הלחם לההעצר בידי המשטרה. ממי • שיחה - בואו לעזור! • י' בסיוון ה'תשפ"ה 15:06, 6 ביוני 2025 (IDT)
- מצטער, אין לזה קשר ישיר.
- על אלי ובר יש קישור אדום (הוא זכאי לערך אבל אף אחד לא כתב) זה יותר זילברמן מזילברמן כמשמעו, ללא קשר לחרד"ליות (לא משרתים לדוגמא) תכננו- כל החבר'ה. עשו בפועל 4 (2 כהנים 2 ישראלים). נעצרו וקיבלו צו הרחקה מההר לשבועיים למרבה הפלא הם לא נעצרו (על התקיעה בר"ה היה מעצר יומיים וצו הרחקה ל4 חודשים) יותר לי לשאול איך זה קשור לדיון? ממי • שיחה - בואו לעזור! • י' בסיוון ה'תשפ"ה 13:30, 6 ביוני 2025 (IDT)
- אלי ובר הנ"ל הוא חרדי או דתי-לאומי? יש עליהם (על הקהילה שלו) ערך במכלול?
- לפי דעתך, כשהם עשו את זה עניין אותם קיום המצווה, או הפרובוקציה?
- @? ממי • שיחה - בואו לעזור! • י' בסיוון ה'תשפ"ה 11:58, 6 ביוני 2025 (IDT)
- ממי, הם היו בני תורה?
- @לא ממש ברור, בהנחה שאכן ניתן להקריב בזמה"ז, והמזבח לא מעכב, והתכלת שלא הייתה האמיתית, אולי. וגם זה לא ממש בטוח, אבל זה פחות הלכה ופחות משחק, יותר מאבק אדיאולגי, ואולי קצת סינדרום ירושלים. ובנוגע לכרת, הם טענו לי שהכהן לא היה טמא מת, לפי שיטה מסויימת. מצטער שלא ממש הבנתי הם כן עברו {{קטן|(מלשון קראו
- ממי, תעזור לי להבין, מבחינה הלכתית, הנפת שתי הלחם היתה כשרה, או משחק "בעלמא" (משחק בכרת, בעזרה, רח"ל).
- אני מבין את ההסתייגות, למרות שאני חושב שאני לא ניטראלי כי קצת נדבקתי מהשמחה שלהם. (אחרי שניהלתי איתם אין ספור ויכוחים בנוגע לכשרות, והתברר מעל לכל ספק שההלכה לא מעניינת כ"כ אותם אלא בעיקר המשחק של "שוטרים ומקריבים" ופלניא, שמעת באיחור, זה תוכנן ביום ירושלים). אבל אם זה יהיה ארוע בין לאומי וכנ"ל ללאומי קשה לומר, כי אפשר לדעת עד כמה זה נתפס אצלם כקרבן (אצל היהודים לחם לא נתפס כקרבן וכנ"ל אצל הערבים), וכמה זה חמור בעיניהם יותר מסתם התפרעות. מבחינת הדת אני לא מניח שקל על זה שזה היה כדין, אז זה גם לא חשוב יותר מרמת העיקרון. אולי זה ארוע בעל משמעות לאומית. אבל דווקא במבט ארוך טווח יש לזה משמעות כשידידי א.ה. השתחווה בהר והגיש ערעור על מעצרו וזכה, זה חסר משמעות נקודתית, אבל בנוגע להמשך זה היה גורם מכריע למדיניות בהר, כנ"ל לכאן - א"א לדעת לאיפה זה עוד יתגלגל (קרבן פסח רשמי?) ממי • שיחה - בואו לעזור! • י' בסיוון ה'תשפ"ה 22:17, 5 ביוני 2025 (IDT)
- נראה שזה תפס כותרות בתקשורת, ולכן יש חשיבות לאזכור במכלול. כפי שכתבתי בעבר נראה שלא כאן המקום, לנידונים ההלכתיים יש מקום להזכיר בערכים הרלוונטיים.
![]() |
שלום רב,
המכלול הוא אנציקלופדיה ולא פורום חברתי או בימת נאומים. לפיכך, דפי השיחה של הערכים משמשים לדיונים על התוכן בלבד, תוך שמירה על כללי ההתנהגות הנהוגים במכלול. שימוש לרעה בדפי השיחה עלולה להוות עילה לחסימה. באם יש לך השגות על התוכן, תוכל להוסיף את גירסתך עם סימוכין אמינים ולנסח אותו בצורה ניטרלית . יחד, נשמור על שפה מכבדת, ונתרום כולנו למען כולנו. |
- נא להתמקד אך ורק במה שקשור לערך. תודה. איכא דאמרי (שיחה) 21:56, 7 ביוני 2025 (IDT)
- @איכא דאמרי צודק לגמרי הערתי את זה כבר. למעיישה אתה חוזר בך מהמחיקה, או שאתה
נגד הכנסת התוכן לערך? ממי • שיחה - בואו לעזור! • י"ב בסיוון ה'תשפ"ה 21:57, 7 ביוני 2025 (IDT)
- יש לנו ערך על חידוש עבודת הקרבנות, אפשר לעדכן שם. שמש מרפא (שיחה) 22:49, 7 ביוני 2025 (IDT)
- @שמש מרפא לעדכן זה כבר מעודכן בערך הסטטוס קוו בהר הבית, השאלה אם זה שייך גם לכאן. (אחר בדיקה - זה כבר נמצא בערך הנ"ל) ממי • שיחה - בואו לעזור! • י"ב בסיוון ה'תשפ"ה 23:25, 7 ביוני 2025 (IDT)
- יש לנו ערך על חידוש עבודת הקרבנות, אפשר לעדכן שם. שמש מרפא (שיחה) 22:49, 7 ביוני 2025 (IDT)
- @איכא דאמרי צודק לגמרי הערתי את זה כבר. למעיישה אתה חוזר בך מהמחיקה, או שאתה
- נא להתמקד אך ורק במה שקשור לערך. תודה. איכא דאמרי (שיחה) 21:56, 7 ביוני 2025 (IDT)