לדלג לתוכן

שיחת משתמש:הכוסף

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני שנתיים מאת הכוסף בנושא ישיבת כנסת ישראל

ברוך בואך

שלום הכוסף, וברוך בואך למכלול!

כדי לסייע לך להצטרף לעורכים, מומלץ לקרוא את עשרת הטיפים להשתלבות בקהילת המכלול.

להרחבה באפשרותך לגשת:

כדאי מאד להקדיש שעה לעבור על כל הקישורים המופיעים כאן. הם יועילו לך רבות בהמשך עבודתך.

בברכה, אוהב לדעת - שיחה - לרוקן את הדף הזה - י"ז בכסלו ה'תשפ"ד - 03:39, 30 בנובמבר 2023 (IST)תגובה

ישיבת כנסת ישראל

הכוסף היקר, מחילה, אבל נאלצתי לשחזר את עריכותיך בערך ישיבת כנסת ישראל, ואני מצר על כך ומבין שהשקעת בכך המון זמן, אבל הצורה בה כתבת אינה מתאימה למכלול.

אציין כמה הערות כלליות. א. הפתיח אמור להיות הכי מתומצת שיש ולתת לקורא ידע בסיסי ומינימלי על הישיבה.

ב. אין להשתמש במכלול בסופרלטיבים.

ג. המון רווחים מיותרים.

מומלץ שתתחיל בעריכות קטנות וחשובות לפני שתערוך ערכים בצורה כל כך מסיבית.

ושוב סליחה. עמוס חדד (שיחה) 23:56, 13 בינואר 2024 (IST)תגובה

עמוס היקר תודה רבה על התגובה .
זה נראה שבדיוק לך המתנתי.
לי אישית כאחד מתלמידי תלמידיו של הסבא מסלבודקה היה צר מאוד לראות את נושא ישיבת סלבודקה כנושא כל כך נטוש ומיותם. אף שעשו העורכים לפניי עבודה יפה לגבי רגעים היסטוריים שהיו בישיבה לא היה שום תוכן משמעותי למהות הישיבה. ואכן אין לי ניסיון כתיבה בהמכלול אך קיוויתי שהידע שלי "מבפנים" (אם מקורות לכל דבריי כמובן) יועילו לעורכים הבאים אחריי לשפר את העריכות שלי. (אם תרצה לערוך את הנושא אשמח לעמוד איתך בקשר לגבי כל שאלה השייכת לסלבודקה ואתן לך את החומר הנדרש).
לגבי השיחזור שלך רציתי להעיר כמה הערות: א'- יתכן שאין צורך להאריך כ"כ בפתיח אבל אחרי השחזור אין שום מידע מהותי על הישיבה חוץ מהעובדה שהיא הייתה ישיבה, אני בטוח שיש מתוך העריכות שלי מה להוסיף (ואשמח אם תוסיף לפי שיקול דעתך).
ב'- (את הכותרות הוספתי רק משום שראיתי באחד מדפ ההוראות של המכלול שתמיד מומלץ להוסיף כותרות).
ג'- לא נראה לי שאפשר למחוק את העובדה שהישיבה נוסדה בשנת תרמ"ב. (בדקתי לפחות ב 4 או 5 מקורות נאמנים ובכולם ציינו שייסוד הישיבה הייתה בשנת תרמ"ב (חוץ מאחד שפשוט לא ציין שנת ייסוד). כמו כן לא מצאת עדיין שום מקור לעובדה שהישיבה נוסדה תחילה ככולל אברכים (רק שחברי הכולל היו באים להתפלפל עם הבחורים).
שוב תודה ואני מקווה שנוכל להפיק את תועלת המרבית לקוראי המכלול. הכוסף (שיחה) 18:00, 14 בינואר 2024 (IST)תגובה
א. שוב אבקש את סליחתך. הבנתי ממנטרים אחרים שביקשת לסיים את העריכות ורק לאחר מכן שהערך יעבור ניטור, אך לא ידעתי מזה, ומה גם שלדעתי זו הייתה פשוט עבודה כפולה ומכופלת בשבילך.
ב. אתה צודק במאה אחוז שהערכים המיובאים מויקיפדיה זקוקים לשיפור משמעותי אצלנו, ויישר כח על מה שעשית בערך הזה. אך עדיין חובה לשמור על סגנון אנציקלופדי. וזה לפעמים ממש קשוח.
ג. להבא, אני ממליץ, להעתיק את הערך לדף טיוטה, להרחיב ככל שתרצה, לשפר ולנסח, ובסוף להטמיע בערך הקיים.
ד. בגדול, אני כבר כמעט ולא עורך במכלול, למעט גיחות קצרות כדי להישאר בעניינים ולעזור כמיסת הפנאי. ולכן לא אוכל לעבור על כל עריכותיך ולנסח כראוי.
ה. כיוון שאני עדיין מצטער על מה שעשית לך, אוכל להציע משהו אחר. כתוב לי נושאים משמעותיים שאתה רוצה להוסיף בערך. ואני אלמד אותך כיצד להטמיע זאת בתוך הערך בצורה אנציקלופדית טהורה.
עמוס חדד (שיחה) 20:36, 14 בינואר 2024 (IST)תגובה
עמוס היקר
תודה רבה על ההדרכה. כפי שאתה ודאי רואה דבריך נשאו פרי.
כתבתי שוב את הפתיח בסגנון שאני בטוח שיתקבל יותר לפי הנוהג המקובל בהמכלול.
אם תוכל להעיר לי על טעויות כלשהן אשמח מאד.
(כמובן תרגיש גם בנוח לשנות ולתקן כפי ראות עיניך, אך אשמח אם תוכל להימנע ממחיקות גורפות, וכן אם תוכל לתת לי מידע אודות סיבת השינוי באם נדרש תיקון. אני בהחלט רוצה שהדברים ייכתבו בסגנון אנציקלופדי טהור).
אני רוצה להוסיף שעל אף שאין אף אחד אוהב כשנמחקים לו עריכות בהחלט עשית זאת בצורה נינוחה ומכובדת. יישר כוחך! הכוסף (שיחה) 01:36, 16 בינואר 2024 (IST)תגובה
הרב הכוסף, זה ממשיך וחוזר על עצמו. יש דרך בה נכתב ערך. תרכז את המידע שאתה רוצה להוסיף בדף טיוטה פרטי, ואח"כ יהיה אפשר לשלב בערך כמו שהציע עמוס. אביר על סוס (שיחה) 10:36, 16 בינואר 2024 (IST)תגובה
אביר על הסוס היקר
תודה על ההכוונה. (האם אני חייב לכתוב בטיוטה את כל הערך (שאולי לא יתאפשר לי לסיימו) או שאני יכול להוסיף את הטיוטה לערך בסיום קטע מסוים?)
לגבי חברון ובני ברק: אתה צודק, אני לא כתבתי את זה רק לא מחקתי לכותב שלפניי. הכוסף (שיחה) 14:13, 16 בינואר 2024 (IST)תגובה
יצרתי לך טיוטה עם כל החומר שהוספת עד השחזור משתמש:הכוסף/ישיבת כנסת ישראל (סלבודקא), תשאיר שם את הפסקאות שלדעתך כדאי לשלב בערך, ואז אוכל לעזור לך לראות האם ולהיכן זה מתאים. אביר על סוס (שיחה) 14:33, 16 בינואר 2024 (IST)תגובה
וואו! איזה יופי! אני מתחיל להבין את העניין...
קודם כל אהבתי מאד את השדרוגים שלך לפתיח, אני מבחינתי משאיר את זה ככה.
ברשותך רק שאלה לפני שאתחיל: האם ריבוי התת כותרות ברקע רצויות? (כמו כן אשמח אם יש לך מילה או שניים של הכוונה לגבי הרקע שכתבתי (כלומר כל הרקע).
יישר כוחך על נכונותך לסייע לי. הכוסף (שיחה) 23:59, 16 בינואר 2024 (IST)תגובה
מעריך את הנכונות לקבל ביקורת, ירבו כמותך! מוטי ~ שיחה • ו' בשבט ה'תשפ"ד • 16:58, 16 בינואר 2024 (IST)תגובה
בהחלט זה לוקח עבודה עצמית ואיפוק.
תודה על העידוד! הכוסף (שיחה) 23:50, 16 בינואר 2024 (IST)תגובה

שכתוב הערך ישיבת כנסת ישראל סלבודקה

תודה לכל העורכים על תרומתם לעת עתה אני שומע לעצת המומחים שלא להמשיך בשכתוב הערך ישיבת כנסת ישראל (סלבודקה) הטיוטה אותה כתבתי נמצאת כאן כל מי שרוצה להשתמש עם החומר שכתבתי (בעיקר ברקע וכן תחילת תולדות הישיבה וראשיה) ולערוך אותו בכתיבה נאותה ולטמע אותה בערך הקיים מוזמן ואף מתבקש לעשות כן. (בנוסף אם למישהו יש שאלות כגון מציאת מקור בענייני סלבודקה או שאלות כלליות כגון בדרכה של הישיבה אשמח להיות בקשר).