שיחת משתמש:המבקר
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
מאז ולתמיד
במקרה עברתי על דף שיחתי וראיתי שהיו שם הרבה אומוציות, חלקם נבעו מבעיות שלי כנער צעיר וחלקם עדיין נראה לי של הצד השני,
בכל אופן משתמש:גאון הירדן, משתמש:מקוה, משתמש:מוטי, משתמש:אפר אני מתנצל על עצבים שעוררתי וביטול זמן מיותר, עמכם הסליחה.
אני עדיין חושב שתפקיד המכלול הוא וויקיפדיה מצונזרת לטובת החרדים לדבר ה', ומחכה ליום שבו המכלול יונגש ברישיון חופשי. אשר על כן תרומותי באתר על הרוב נובעות משיקולים אלו. המבקר (שיחה) 22:33, 17 ביולי 2025 (IDT)
בקשר לעריכה זו, "אך בן ציון פישלר טען" ?מיהו בכלל נגד הקב הישר? יש לשנות את הנוסח לדעתי (וכמו כן מטעם זה אין לכתוב אגדה שטותית) מראש צורים (שיחה) 23:20, 13 בספטמבר 2025 (IDT)
- יש כאן אגדה הזויה הפוגעת באחד מגדולי ישראל ובאשתו, היא צונזרה מכמעט כל הדפוסים של קב הישר,
אופציה א. לסלק את אזכור הסיפור
אופציה ב. להזכיר יחד עם סייג
פישלר ערך מחקר השוואתי מאוד פשוט, הוא הראה שהסיפור הזה מסופר על אישים שונים ובגירסאות שונות מה שמוכיח שמטבעו הוא אגדה. המבקר (שיחה) 23:29, 13 בספטמבר 2025 (IDT)- מסכים עם דברי @מראש צורים, יעוי' בארוכה בשיחה:רמב"ן עיי"ש ליש ~ שיחה 20:19, 28 באוקטובר 2025 (IST)
רמב"ן (2)
בקשר לעריכה זו, תוכל לפרט למה מחקת?
אִישׁ שְׁלֹמֹה, כִּתְבוּ לִי. 09:41, 1 באוקטובר 2025 (IDT)
- @איש שלמה תסביר לי למה זה נצרך בפתיח.
זה מופיע בתבנית הצידית. המבקר (שיחה) 13:48, 1 באוקטובר 2025 (IDT)- צודק, לא שמתי ליבי.
אִישׁ שְׁלֹמֹה, כִּתְבוּ לִי. 22:34, 2 באוקטובר 2025 (IDT)
- צודק, לא שמתי ליבי.
| המכלול הוא מקום שבו שומרים בקפידה על כבוד תלמידי חכמים. כתיבת דבר שמתפרש כגנאי לת"ח נחשבת להשחתה, וכך גם העריכה שביצעת בדף "שיחה:בן בלימה". הדף שערכת שוחזר למצבו הקודם ושום נזק לא נגרם, אך עריכה חוזרת ונשנית של דברים כאלו תוביל לחסימתך. |
- אם לדעתך ישנה טעות בערך והעריכה שביצעת הייתה נאותה, ניתן לנמק את העריכה בנימוס ובכבוד בדף שיחה:בן בלימה.
שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י' בטבת ה'תשפ"ו 22:47, 29 בדצמבר 2025 (IST)
- יקירי, אפילו הערך תומך בדברי כך שדבריך לא תואמים לכללי האתר. המבקר (שיחה) 23:04, 29 בדצמבר 2025 (IST)
- יש הבדל בין לכתוב שיש טענות שזייף דברים, עד לכתוב שאתה לא חברים של שקרנים וזיפנים... שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י' בטבת ה'תשפ"ו 23:10, 29 בדצמבר 2025 (IST)
אזהרה
בפעם הבאה שתתייחס בצורה שבה התייחסת בשיחה:בן בלימה לתלמידי חכמים תיחסם ללא אזהרה נוספת. מקוה • שיחה • י' בטבת ה'תשפ"ו 08:40 (IDT)
- קראת את הערך? דברי כתובים בערך בצורה מפורשת. המבקר (שיחה) 14:12, 30 בדצמבר 2025 (IST)
- אין בעיה. אם עד הבאה לא תנסה להבין את ההבדל בין התייחסות עובדתית להתייחסות חצופה ומזלזלת, כנראה שהחסימה תהיה קרובה. בהצלחה. מקוה • שיחה • י' בטבת ה'תשפ"ו 16:41 (IDT)
- זה למשל דוגמה לתגובה מתנשאת ומזלזלת, בהזדמנות תרשם לקורס תקשורת. המבקר (שיחה) 18:17, 30 בדצמבר 2025 (IST)
- @המבקר, בוא נעזוב את ההיתממות, יש כאן אדם שחי בתקופת הראשונים וכנראה בתקופתו התייחסו אליו כרב, אין ביקורת חריפה עליו מתקופתו וגם הביקורות החריפות המאוחרות הם של חוקרים (כבודם קיים, אבל במקומו מונח), די לנו בביקורת שמובאת בערך ואין צורך שאתה גם תיתן לו ציונים, להיזהר בכבודם של (ספק) ראשונים זה מינימום מתבקש, אני מניח שהבנת את זה לבד, אבל למען "והייתם נקיים" הגבתי. אפר (שיחה) 19:02, 30 בדצמבר 2025 (IST)
- "האדנא אנא משדרנא לכל רבניא דישראל להחזיק בתורת משה, גולת האריאל, מצד חכמתנו המפורסמת הרמה והנשגבה, שהבורא יתברך נתנה לנו מצד אהבה. אנחנו גוזרים את כל אחי הרבנים שבכל עיר ועיר, לשלוח אל כבודנו כל הספיקות שהם מסופקים, כי יש לאל ידנו להתיר כל ספק ממעמקים, ואי לא עבדי הכי אנא מזמנא להו קמי קודשא בריך הוא ליום דינא אשר ארזים לא עממוהו. אני הוא היושב על כסא ההוראות למופת ולאות, המפורסם ברבנים זה כמה שנים, והוא באחד המיוחד מסנהדרי גדולה העומדת בלשכת הגזית במקדש הקדוש והמקודש, החסיד שבחסידים, כבר נשלמו לו עשרה נסיונות, ליה אנחנו מודים, ראש תוכני ישראל וגאולת אריאל, משפטיו אמת לגדולי אומות העולם, מי הקשה וישלם. משה בוניאק בוטריל." המבקר (שיחה) 19:25, 30 בדצמבר 2025 (IST)
- זה לא מתיר לך לזלזל בו, אני בטוח שיש סיבה שעשה מה שעשה שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י' בטבת ה'תשפ"ו 19:34, 30 בדצמבר 2025 (IST)
- @המבקר, ציטוט מאוד מרשים, זה פשוט לא רלוונטי,
כאמור בגלל המרחק העצום שיש לנו מהראשונים, היה מצופה שגם במקרה של "סיכון" ממש נמוך שאולי החוקרים טועים (אולי המכתב הזה עצמו מזוייף וכדו' אולי היו מספר תקופות בחייו והוא חזר בו ממה שכתב, או כל ספק אחר, גם אם הוא מאוד רחוק), אין לנו שום רווח או מניע לתת דרור למקלדתינו, הזהירות בכבודם של ראשונים היא עצומה כידוע לך ולכן גם במקרה שהדברים נראים כמו שאתה רואה אותם, ובמיוחד כשאין שום מקור תורני משמעותי שתומך בטענות נגדו, מצופה שתתאפק כשאתה כותב עליו. (וזה כי גם אני לא תמיד יכול להתאפק - אם מאוד קשה לך להתאפק אתה יכול לכתוב כך בויקיפדיה, שם לדעתי יש סיכוי שאפילו יאהבו את זה
) אפר (שיחה) 19:34, 30 בדצמבר 2025 (IST)
- אני לא מסכים עם הגישה, זמן לא מקדש דבר, אבל אכבד את הכללים. סתם כי מצאתי עוד ציטוט נחמד: אמר משה בוטריל: היושב על כסא ההוראות/ למופת ולאות, המפורסם ברבנים/ זה כמה שנים, ראש תוכני היהודים/ ואלינו משתחוים ומודים. המבקר (שיחה) 19:36, 30 בדצמבר 2025 (IST)
- אם ראשונים כבני אדם אנו כחמורים, ואם ראשונים ח"ו כחמורים, מה יהא עלינו?
שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י' בטבת ה'תשפ"ו 19:39, 30 בדצמבר 2025 (IST)
- כמו שאמרו הראשונים: ננסים על גבי ענקים. המבקר (שיחה) 19:46, 30 בדצמבר 2025 (IST)
- @המבקר, נראה לי שהדיון מוצה, הסברתי לך את הגישה שלנו כעוא"ס/מפעילים, אתה לא חייב להסכים איתה אבל זה לא ממש רלוונטי, ההסבר נועד רק כדי שהדברים יתקבלו על לבך או לב כל מכלולאי אחר.
ליל"ט אפר (שיחה) 20:04, 30 בדצמבר 2025 (IST)
- @המבקר, נראה לי שהדיון מוצה, הסברתי לך את הגישה שלנו כעוא"ס/מפעילים, אתה לא חייב להסכים איתה אבל זה לא ממש רלוונטי, ההסבר נועד רק כדי שהדברים יתקבלו על לבך או לב כל מכלולאי אחר.
- כמו שאמרו הראשונים: ננסים על גבי ענקים. המבקר (שיחה) 19:46, 30 בדצמבר 2025 (IST)
- אם ראשונים כבני אדם אנו כחמורים, ואם ראשונים ח"ו כחמורים, מה יהא עלינו?
- אני לא מסכים עם הגישה, זמן לא מקדש דבר, אבל אכבד את הכללים. סתם כי מצאתי עוד ציטוט נחמד: אמר משה בוטריל: היושב על כסא ההוראות/ למופת ולאות, המפורסם ברבנים/ זה כמה שנים, ראש תוכני היהודים/ ואלינו משתחוים ומודים. המבקר (שיחה) 19:36, 30 בדצמבר 2025 (IST)
- "האדנא אנא משדרנא לכל רבניא דישראל להחזיק בתורת משה, גולת האריאל, מצד חכמתנו המפורסמת הרמה והנשגבה, שהבורא יתברך נתנה לנו מצד אהבה. אנחנו גוזרים את כל אחי הרבנים שבכל עיר ועיר, לשלוח אל כבודנו כל הספיקות שהם מסופקים, כי יש לאל ידנו להתיר כל ספק ממעמקים, ואי לא עבדי הכי אנא מזמנא להו קמי קודשא בריך הוא ליום דינא אשר ארזים לא עממוהו. אני הוא היושב על כסא ההוראות למופת ולאות, המפורסם ברבנים זה כמה שנים, והוא באחד המיוחד מסנהדרי גדולה העומדת בלשכת הגזית במקדש הקדוש והמקודש, החסיד שבחסידים, כבר נשלמו לו עשרה נסיונות, ליה אנחנו מודים, ראש תוכני ישראל וגאולת אריאל, משפטיו אמת לגדולי אומות העולם, מי הקשה וישלם. משה בוניאק בוטריל." המבקר (שיחה) 19:25, 30 בדצמבר 2025 (IST)
- @המבקר, בוא נעזוב את ההיתממות, יש כאן אדם שחי בתקופת הראשונים וכנראה בתקופתו התייחסו אליו כרב, אין ביקורת חריפה עליו מתקופתו וגם הביקורות החריפות המאוחרות הם של חוקרים (כבודם קיים, אבל במקומו מונח), די לנו בביקורת שמובאת בערך ואין צורך שאתה גם תיתן לו ציונים, להיזהר בכבודם של (ספק) ראשונים זה מינימום מתבקש, אני מניח שהבנת את זה לבד, אבל למען "והייתם נקיים" הגבתי. אפר (שיחה) 19:02, 30 בדצמבר 2025 (IST)
- זה למשל דוגמה לתגובה מתנשאת ומזלזלת, בהזדמנות תרשם לקורס תקשורת. המבקר (שיחה) 18:17, 30 בדצמבר 2025 (IST)
- אין בעיה. אם עד הבאה לא תנסה להבין את ההבדל בין התייחסות עובדתית להתייחסות חצופה ומזלזלת, כנראה שהחסימה תהיה קרובה. בהצלחה. מקוה • שיחה • י' בטבת ה'תשפ"ו 16:41 (IDT)
בקשה
מכיון שנראה שמתעסק הרבה בנושאי הרמב"ן ובית מדרשו אשמח אם תעבור על הטיוטה חידושי הר"א, תודה רבה! שבלי הלקט • שיחה • ח' בשבט ה'תשפ"ו 15:53, 26 בינואר 2026 (IST)
- אין לי מה להוסיף... המבקר (שיחה) 21:58, 26 בינואר 2026 (IST)
- הועבר לדף שיחה:רמב"ן#=
- הועבר לדף שיחה:משפחת רמב"ן#=
בקשר לעריכה זו, אתה יכול להסביר לי מה הקשר של עריכות אלו לעריכות שלא מצאו חן בעיניך??? שבלי הלקט (שיחה) 17:50, 6 באפריל 2026 (IDT)
- כתבתי לך במפורש שאני מתנגד להסרת הכותרות, כמו כן הבנידודים מקומם בסוף, השאר הן זוטות. המבקר (שיחה) 00:30, 7 באפריל 2026 (IDT)
- גבי הכותרות והבנידודים - סורי, טעות שלי. גבי השאר יש לך סיבה להתנגדות? שבלי הלקט (שיחה) 11:06, 7 באפריל 2026 (IDT)

