שיחת משתמש:שבלי הלקט
ברוכים הבאים לדף השיחה שלי, אתם מוזמנים לפנות אלי בכל נושא ואשמח לעזור
בכדי להשאיר לי הודעה חדשה לחץ כאן
תשפ"ו או ה'תשפ"ו
בארכיון--דולה ומשקה • שיחה • כ"ד בטבת ה'תשפ"ו • 14:32, 13 בינואר 2026 (IST)
טופל שבלי הלקט • שיחה • כ"ד בטבת ה'תשפ"ו 14:33, 13 בינואר 2026 (IST)
אדון דין אם ידוקדק

שלום שבלי הלקט,
תודה על תרומתך למכלול. הערך-לעתיד "אדון דין אם ידוקדק" שכתבת עדיין אינו עומד בסטנדרטים של ערך במכלול, והועבר לבינתיים ממרחב הערכים אל הדף "משתמש:שבלי הלקט/אדון דין אם ידוקדק". הוא יימצא בטיוטה עד לתיקונו, בה ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את תוכנו. נושאים שבדרך כלל זקוקים לשיפור הם:
- סימוכין – האם הערך מלווה בסימוכין ומקורות?
- סגנון ועיצוב – האם יש קישורים וחלוקה לכותרות בערך?
- תוכן – המכלול הוא אנציקלופדיה, וערכים צריכים לספק לקורא מידע מעבר להגדרה מילונית. ניתן לכתוב ערך קצר עם מעט מידע בסיסי (קצרמר), אך לא ערך קצר ביותר (אולטרה-קצרמר).
- לשון – האם הערך מנוסח היטב בהתאם לנהוג במכלול?
אפשר להסתייע במדריך לכתיבת ערכים, או, אם ברצונך לקבל סיוע אישי מצוות החונכים, ניתן לפנות לחממה, בנוסף ניתן לפנות להמכלול:סיוע בעריכת דפי טיוטה ולקבל סיוע בעריכת הערך מצוות המכלולאים. מומלץ לפני עריכת הערך לברר את חשיבותו האנציקלופדית. לאחר שהערך יורחב ויתוקן, וכאשר יעמוד בסטנדרטים של ערך במכלול – יהיה אפשר לבקש את החזרתו למרחב הערכים בדף המכלול:העברת דפי טיוטה, בהצלחה. נריה - 💬 - 13:15, 16 בינואר 2026 (IST)
אבל אשמח אם תעביר לטיוטה שבלי הלקט • שיחה • כ"ז בטבת ה'תשפ"ו 15:37, 16 בינואר 2026 (IST)
תודה רבה! על עבודתך העקבית בקטגור הרבנים לפי ארצותיהם ושנותיהם פלאלמוני (שיחה) 08:13, 20 בינואר 2026 (IST)
קטגור ערכים
מעיר את תשומת ליבך שעיסוק מוגבר בקטגוריות נחשב לפעילות הרבה פחות מומלצת ופרודוקטיבית ביחס לשאר העריכות שלך.
כמובן- זכותך לערוך כראת עינך בכפוף לכללים, אבל דווקא משום שאתה עורך חרוץ ומוצלח במיוחד, ראיתי לנכון לשתף אותך במידע הזה.
הצלחה וברכה! מוקיר רבנן (שיחה) 10:05, 22 בינואר 2026 (IST)
- היי, ומזל טוב על היומולדת! עד מאה ועשרים! מוקיר רבנן (שיחה) 10:09, 22 בינואר 2026 (IST)
- וזאת למה? שבלי הלקט • שיחה • ד' בשבט ה'תשפ"ו 19:56, 22 בינואר 2026 (IST)
- למה העיסוק בקטגוריות מיותר או למה מזל טוב?
הקטגוריות פשוט לא מוסיפות כמעט ערך מוסף או מידע חשוב לערך. הן לוקחות הרבה יותר אנרגיה ממה שהן שוות.
מזל טוב- בגלל היומולדת כאמור :) מוקיר רבנן (שיחה) 08:23, 25 בינואר 2026 (IST)- אוקי. אקח לתשומת לבי. שבלי הלקט • שיחה • ז' בשבט ה'תשפ"ו 08:36, 25 בינואר 2026 (IST)
- אתה יכול גם להתעלם, זו היתה רק המלצה ידידותית :)
סתם, תודה על הקשב. מוקיר רבנן (שיחה) 08:37, 25 בינואר 2026 (IST)
- אתה יכול גם להתעלם, זו היתה רק המלצה ידידותית :)
- אוקי. אקח לתשומת לבי. שבלי הלקט • שיחה • ז' בשבט ה'תשפ"ו 08:36, 25 בינואר 2026 (IST)
- למה העיסוק בקטגוריות מיותר או למה מזל טוב?
- וזאת למה? שבלי הלקט • שיחה • ד' בשבט ה'תשפ"ו 19:56, 22 בינואר 2026 (IST)
כוכב למורליסט!
| כוכב המורליסטים | |
| אתה עורך ועורך בלי הפסקה, זה מעלה לי את המורל ומעודד אותי לנסות להתחרות בך |
שבלי הלקט • שיחה • ז' בשבט ה'תשפ"ו 08:38, 25 בינואר 2026 (IST)
ישר כוחך!!!
בקשר לעריכה זו, חזקקקק!! לעשות בתור קישור חיצוני ולא קישור פנימי!!! ממוני גבך (שיחה) 23:04, 25 בינואר 2026 (IST)
כוכב למבריק!
| כוכב המבריקים | |
| אני מצטט: "כוכב המבריקים מוענק למשתמשים אשר הציגו פתרון אלגנטי לבעיה קשה וסבוכה במיוחד", עכ"ל. שכוייח שכוייח!! ממוני גבך (שיחה) 23:15, 25 בינואר 2026 (IST) |
- @קצת נסחפת עם ה"בעיה קשה וסבוכה במיוחד" אבל מ"מ
שבלי הלקט • שיחה • ח' בשבט ה'תשפ"ו 23:18, 25 בינואר 2026 (IST)
הערכה עצומה
| עיטור המכלולאי הבלתי נלאה | |
| אני רואה אותך תורם כל כך הרבה וזה עושה לי חשק תרום עוד. תודה רבה! • נעם1 • שיחה •רימון הרמטית• ח' בשבט ה'תשפ"ו • למניינם: 16:02, 26 בינואר 2026 (IST) |
שבלי הלקט • שיחה • ח' בשבט ה'תשפ"ו 16:04, 26 בינואר 2026 (IST)- אבל, מבלי להוריד את הערכתי אליך, לפעמים נראה שאתה פועל קצת מהר מדי. ראיתי את זה בכמה מקומות וקצת הפריע לי. נגיד כאן. אם תסתכל על התבנית, תראה שיש כפתור "שיחה". אם התבנית מיועדת לשיחה, למה יש כזה כפתור? והיה גם כאן, שזה היה סתם לא נעים. אם תראה את השיחה תראה שמנטרים ענו לי שם ואמרו לפנות אליו. מחילה אם אני פוגע, התאמצתי וניסחתי הכי בונה שביכולתי. אם נפגעת אז אני מצטער. • נעם1 • שיחה •רימון הרמטית• ח' בשבט ה'תשפ"ו • למניינם: 16:17, 26 בינואר 2026 (IST)
- בקשר לדבר הראשון שציינת אליו, לכאו' אתה צודק, אבל הכללים הם שברבנים זה בדפ"ש, לא יודע למה. כך אמרו לי המנטרים שבלי הלקט • שיחה • ח' בשבט ה'תשפ"ו 16:20, 26 בינואר 2026 (IST)
- אם אתה רוצה פירוט זה היה מקוה כאן שבלי הלקט • שיחה • ח' בשבט ה'תשפ"ו 16:30, 26 בינואר 2026 (IST)
- צודק, זאת המדיניות. אבל בכל זאת, כשמקווה הסיר, הוא נתן הסבר "אצל רבנים שמים בדף השיחה" אתה כתבת פשוט כתבת "בדפ"ש". הסיבה שיש תקציר עריכה הוא כדי למנוע תרעומת/חוסר הבנה מצד עורכים אחרים.
- שים לב שחלק ממכ:הנח הוא אדיבות.
- וגם כאן, מענה כשברור שלא קראת את השיחה, נראה לי שהבהרתי את הנקודה.
- סליחה שאני משמיס אותך, אבל זה קצת הפריע לי ולא הצלחתי להתעלם. אז אם תוכל בפעם הבאה לחשוב קצת יותר לפני שאתה עושה, אודה לך מאוד. • נעם1 • שיחה •רימון הרמטית• ט' בשבט ה'תשפ"ו • למניינם: 22:24, 26 בינואר 2026 (IST)
- בקשר לא' - צודק, באמת הייתי צריך לפרט. בקשר לב' - אני עדין לא בטוח שזה היה כוונתו של שרגא שבלי הלקט • שיחה • ט' בשבט ה'תשפ"ו 22:55, 26 בינואר 2026 (IST)
- אם אתה רוצה פירוט זה היה מקוה כאן שבלי הלקט • שיחה • ח' בשבט ה'תשפ"ו 16:30, 26 בינואר 2026 (IST)
- בקשר לדבר הראשון שציינת אליו, לכאו' אתה צודק, אבל הכללים הם שברבנים זה בדפ"ש, לא יודע למה. כך אמרו לי המנטרים שבלי הלקט • שיחה • ח' בשבט ה'תשפ"ו 16:20, 26 בינואר 2026 (IST)
- @שבלי הלקט מצטרף לתודות על תרומתך הרבה למקום חשוב זה (במיוחד לערכים המעניינים והמושקעים שיצרת) יהודה פיש 🐟 • שיחה • י' בשבט ה'תשפ"ו • 21:50, 27 בינואר 2026 (IST)
- תודה!! שבלי הלקט • שיחה • י' בשבט ה'תשפ"ו 22:06, 27 בינואר 2026 (IST)
הרשאת מייבא
בהמשך לבקשה שלך במכ:במ, הייתי מעדיף לכתוב תגובה זו באופן פרטי, אבל זאת בחירה שלך לא ליצור תיבת דוא"ל. מתן הרשאת מייבא היא אפקטיבית פתיחה של ויקיפדיה, המכלול אינו יכול לקחת אחריות על כך בהקשר אליך. מתנצל. מקוה • שיחה • ט' בשבט ה'תשפ"ו 17:07 (IDT)
- לא הבנתי, למה המכלול לא יכול לקחת אחריות ואיזה אחריות? שבלי הלקט • שיחה • ט' בשבט ה'תשפ"ו 17:13, 27 בינואר 2026 (IST)
- אתה בטוח שקראת כל מה שכתבתי? מקוה • שיחה • ט' בשבט ה'תשפ"ו 17:14 (IDT)
- כן, מחילה אם אני יותר מדי קשה הבנה שבלי הלקט • שיחה • ט' בשבט ה'תשפ"ו 17:15, 27 בינואר 2026 (IST)
- אם כי אני ממש לא מעוניין פתיחה של ויקיפדיה שבלי הלקט • שיחה • ט' בשבט ה'תשפ"ו 17:17, 27 בינואר 2026 (IST)
- אסביר. ייבוא ועדכון ערכים, פירושו להיות חשוף ישירות לתכני וויקיפדיה. גאון הירדן (שיחה) 17:19, 27 בינואר 2026 (IST)
- את זה הבנתי, אבל למה המכלול לא יכול לקחת אחריות על כך בהקשר אלי? שבלי הלקט • שיחה • ט' בשבט ה'תשפ"ו 17:20, 27 בינואר 2026 (IST)
- אסביר. ייבוא ועדכון ערכים, פירושו להיות חשוף ישירות לתכני וויקיפדיה. גאון הירדן (שיחה) 17:19, 27 בינואר 2026 (IST)
- כתבתי לפני התנגשות עריכה – אז אסביר כמו שמסבירים לקשה הבנה...
- כשאתה מקבל הרשאת מייבא זה מאפשר לקרוא במכלול תוכן ויקיפדי לא מסונן. מקוה • שיחה • ט' בשבט ה'תשפ"ו 17:20 (IDT)
- מייבא זה סוג של אינסטלטור. מייבאים מסננים את הערכים המיובאים מוויקיפדיה כדי שקוראים יקרים שכמוך לא יתלכלכו. אם אתה רוצה לייבא פירושו שאתה לוקח סיכון. מנהלי המכלול אינם רוצים להטיל אותך לאותו מרחב סיכון. (שואל אותי למה אני כן מייבא? בגדול התשובה היא כי אני לא בחור צעיר כמוך ויש לי קצת יותר אחריות וחוסן... סליחה אם פגעתי, צעירוּת זה מום עובר...). למאי נ"מ • שיחה • י' בשבט ה'תשפ"ו 21:13, 27 בינואר 2026 (IST)
- אוקי, תודה על ההסבר, אכן לענין הזה אני מעדיף להישאר צעיר,. שבלי הלקט • שיחה • י' בשבט ה'תשפ"ו 22:08, 27 בינואר 2026 (IST)
- לדעתי, ללא קשר לאחריות. המכלול יפסיד מאוד אם תתעסק בסינון תוכן, צריך פה כותבים איכותיים בנושאים החשובים, מספיק שעכשיו כבר עסוקים כל כך בסינון במקום כתיבה מחודשת. איך • שיחה • י' בשבט ה'תשפ"ו, למנינם: 08:14, 28 בינואר 2026 (IST)
- אוקי, תודה על ההסבר, אכן לענין הזה אני מעדיף להישאר צעיר,. שבלי הלקט • שיחה • י' בשבט ה'תשפ"ו 22:08, 27 בינואר 2026 (IST)
- מייבא זה סוג של אינסטלטור. מייבאים מסננים את הערכים המיובאים מוויקיפדיה כדי שקוראים יקרים שכמוך לא יתלכלכו. אם אתה רוצה לייבא פירושו שאתה לוקח סיכון. מנהלי המכלול אינם רוצים להטיל אותך לאותו מרחב סיכון. (שואל אותי למה אני כן מייבא? בגדול התשובה היא כי אני לא בחור צעיר כמוך ויש לי קצת יותר אחריות וחוסן... סליחה אם פגעתי, צעירוּת זה מום עובר...). למאי נ"מ • שיחה • י' בשבט ה'תשפ"ו 21:13, 27 בינואר 2026 (IST)
- אם כי אני ממש לא מעוניין פתיחה של ויקיפדיה שבלי הלקט • שיחה • ט' בשבט ה'תשפ"ו 17:17, 27 בינואר 2026 (IST)
- כן, מחילה אם אני יותר מדי קשה הבנה שבלי הלקט • שיחה • ט' בשבט ה'תשפ"ו 17:15, 27 בינואר 2026 (IST)
- אתה בטוח שקראת כל מה שכתבתי? מקוה • שיחה • ט' בשבט ה'תשפ"ו 17:14 (IDT)
ר"ת במכלול
בקשר לעריכה זו, מי זה "אצלנו"?... ממוני גבך (שיחה) 01:26, 28 בינואר 2026 (IST)
- במכלול שבלי הלקט • שיחה • י' בשבט ה'תשפ"ו 01:28, 28 בינואר 2026 (IST)
- הבנתי, אך כוונתי מנין זאת לך. ממוני גבך (שיחה) 01:36, 28 בינואר 2026 (IST)
- סברא פשוטה, בערך אנציקלופדי ראשי תיבות לא הולך טוב, ראה מכ:לשון#קיצורים_וראשי_תיבות שבלי הלקט • שיחה • י' בשבט ה'תשפ"ו 01:40, 28 בינואר 2026 (IST)
- סתם כך ממליץ מאוד לעבור על הדף הזה ועל הדף המכלול:מדריך לכתיבה תורנית, יכול מאוד לעזור לך שבלי הלקט • שיחה • י' בשבט ה'תשפ"ו 02:08, 28 בינואר 2026 (IST)
- סברא פשוטה, בערך אנציקלופדי ראשי תיבות לא הולך טוב, ראה מכ:לשון#קיצורים_וראשי_תיבות שבלי הלקט • שיחה • י' בשבט ה'תשפ"ו 01:40, 28 בינואר 2026 (IST)
- הבנתי, אך כוונתי מנין זאת לך. ממוני גבך (שיחה) 01:36, 28 בינואר 2026 (IST)
תב:מקור
בקשר לעריכה זו, להוסיף מקורות זה תמיד טוב, אך תבנית מקור מוסיפים רק כשלא ידוע לך המקור, אם המקור קיים ואתה מתעצל, אז זה לא המקום לתבנית איכא דאמרי (שיחה) 14:59, 28 בינואר 2026 (IST)
- ובקשר לעריכה זו איני מבין, למה בגלל שיש הרבה תוכן חסר מקור ומלל חסר קשר ופשר לא צריך לשים תבניות? שבלי הלקט • שיחה • י' בשבט ה'תשפ"ו 18:23, 28 בינואר 2026 (IST)
- תב:מקור סעיף 2. עבור על זה וראה נחת. איכא דאמרי (שיחה) 22:48, 28 בינואר 2026 (IST)
תבנית חסר אספקלריה
בקשר לעריכה זו, תודה. שים לב שאם אתה רוצה שאי פעם הערך יטופל כדאי מאוד לעדכן אותו בהמכלול:מיזם שכתוב ערכי התנ"ך. המשך יום עליז! מוקיר רבנן (שיחה) 15:24, 28 בינואר 2026 (IST)
בוצע בס"ד שבלי הלקט • שיחה • י' בשבט ה'תשפ"ו 15:27, 28 בינואר 2026 (IST)
- אתה גם מוזמן לבקר במיזם שם לפעמים, יש שם הרבה עבודה. איך • שיחה • י' בשבט ה'תשפ"ו, למנינם: 15:34, 28 בינואר 2026 (IST)
- לקחתי את הערך דינה ואנסה לשכתבו ונראה אם אצליח, עוד לא בדיוק קלטתי איך עושים את זה שבלי הלקט • שיחה • י' בשבט ה'תשפ"ו 15:38, 28 בינואר 2026 (IST)
- לפני שאתחיל, אשמח אם אחד מכם יסביר לי בכמה מילים כיצד אמורים לשכתב את הערך שבלי הלקט • שיחה • י' בשבט ה'תשפ"ו 15:49, 28 בינואר 2026 (IST)
- בדף המיזם יש מדריך מצוין שנכתב על ידי הרב @מישהו. מוטי ~ שיחה • י"א בשבט ה'תשפ"ו • 22:17, 28 בינואר 2026 (IST)
- מוקיר רבנן בקשר לעריכה זו למה באמת לא כותבים לאום? (אם כי ודאי שיהודיה זה לא נכון, צ"ל "בני ישראל") שבלי הלקט • שיחה • י"ג בשבט ה'תשפ"ו 19:17, 31 בינואר 2026 (IST)
- לא יודע :) אני לא ממש יודע מהי ההגדרה המדויקת של לאום ואם היא רלוונטית. מוקיר רבנן (שיחה) 08:15, 1 בפברואר 2026 (IST)
- מוקיר רבנן בקשר לעריכה זו למה באמת לא כותבים לאום? (אם כי ודאי שיהודיה זה לא נכון, צ"ל "בני ישראל") שבלי הלקט • שיחה • י"ג בשבט ה'תשפ"ו 19:17, 31 בינואר 2026 (IST)
- בדף המיזם יש מדריך מצוין שנכתב על ידי הרב @מישהו. מוטי ~ שיחה • י"א בשבט ה'תשפ"ו • 22:17, 28 בינואר 2026 (IST)
- לפני שאתחיל, אשמח אם אחד מכם יסביר לי בכמה מילים כיצד אמורים לשכתב את הערך שבלי הלקט • שיחה • י' בשבט ה'תשפ"ו 15:49, 28 בינואר 2026 (IST)
- לקחתי את הערך דינה ואנסה לשכתבו ונראה אם אצליח, עוד לא בדיוק קלטתי איך עושים את זה שבלי הלקט • שיחה • י' בשבט ה'תשפ"ו 15:38, 28 בינואר 2026 (IST)
- אתה גם מוזמן לבקר במיזם שם לפעמים, יש שם הרבה עבודה. איך • שיחה • י' בשבט ה'תשפ"ו, למנינם: 15:34, 28 בינואר 2026 (IST)
יש לך מושג למה לא נכנס הטיוטה שערכתי?
טיוטה:רשת הכוללים מעתיקי שמועה בארה"ק
--מעתיקי שמועה (שיחה) 17:16, 29 בינואר 2026 (IST)
- הטיוטה רחוקה מלהיות בשלה. דבר ראשון, אני חושב שרשת הכוללים הלזאת לא זכאית לער, דבר שני, הערך סובל מבעיות ניסוח, וסתם כך לא מחלקים תוארים מלבד הרב/רבי, דבר שלישי הערך מאוד קצר, בהצלחה שבלי הלקט • שיחה • י"ב בשבט ה'תשפ"ו 22:14, 29 בינואר 2026 (IST)
- אתה יכול לעזור לי לסדר את זה? מעתיקי שמועה (שיחה) 22:25, 31 בינואר 2026 (IST)
בוצע כעת אתה צריך להוסיף עוד תוכן ולברר חשיבות שבלי הלקט • שיחה • י"ד בשבט ה'תשפ"ו 22:51, 31 בינואר 2026 (IST)
- נראה לך שכעת זה יעבור? מעתיקי שמועה (שיחה) 13:34, 4 בפברואר 2026 (IST)
- לא, הערך מאוד דל. וחו"מ הוא לא יעבור כי אין חשיבות לערך. שבלי הלקט • שיחה • י"ז בשבט ה'תשפ"ו 13:37, 4 בפברואר 2026 (IST)
- נראה לך שכעת זה יעבור? מעתיקי שמועה (שיחה) 13:34, 4 בפברואר 2026 (IST)
- אתה יכול לעזור לי לסדר את זה? מעתיקי שמועה (שיחה) 22:25, 31 בינואר 2026 (IST)
מלשון מה?
בקשר לעריכה זו, מלשון גאלע?
ציניותצ או מה? עזריאל3 (שיחה) 21:39, 31 בינואר 2026 (IST)
- התגלע פירושו נוצר, תחפש בויקימילון, מסתמא יש שם משהו על זה שבלי הלקט • שיחה • י"ד בשבט ה'תשפ"ו 21:42, 31 בינואר 2026 (IST)
- טוב, למדתי משהו
המילה מִתְגַּלֵּעַ היא פועל מרתק בעברית, המשמש לתיאור משהו שפורץ, נחשף או מתפרץ — בדרך כלל בהקשר של מחלוקת או ריב. - הנה פירוט קצר כדי להבין אותה לעומק:
- 1. משמעות מרכזית
המשמעות הנפוצה ביותר היא מתפרץ או צף ועולה. משתמשים בה כמעט תמיד בהקשר של סכסוכים: - "התגלע ריב בין השכנים."
- "מתגלע ספק לגבי אמיתות הדברים."
- 2. מקור המילה
המקור הוא מקראי, ומופיע בספר משלי: - "פּוֹטֵר מַיִם רֵאשִׁית מָדוֹן; וְלִפְנֵי הִתְגַּלַּע הָרִיב נְטוֹשׁ." (משלי י"ז, י"ד)
- הדימוי כאן הוא של סכר שנפרץ ומים שפורצים החוצה בבת אחת. כך גם הריב — ברגע שהוא מתחיל ("מתגלע"), קשה מאוד לעצור אותו.
- 3. שימוש נכון
המילה שייכת למשלב לשוני גבוה (שפה רשמית או ספרותית). כדאי להשתמש בה כשרוצים לתאר: - סכסוך שנוצר פתאום.
- חילוקי דעות שהפכו גלויים.
- פצע או סדק שנפתח (בשימוש המקורי והפיזי של המילה).
- טיפ קטן: אם אתה כותב טקסט משפטי או רשמי, המילה "מתגלע" היא בחירה מצוינת שמראה על שליטה טובה בשפה.
קרדיט:ג'ימיני עזריאל3 (שיחה) 21:57, 31 בינואר 2026 (IST)- עזריאל אתה וג'ימיני גאוני-על! אבל מי זה ג'ימיני? שבלי הלקט • שיחה • י"ד בשבט ה'תשפ"ו 22:03, 31 בינואר 2026 (IST)
- ג'מיני עזריאל3 (שיחה) 22:05, 31 בינואר 2026 (IST)
- ג'מיני (צ'טבוט)?
תמסור לו משמי תודה על המחמאה שבלי הלקט • שיחה • י"ד בשבט ה'תשפ"ו 22:07, 31 בינואר 2026 (IST)
- ג'מיני (צ'טבוט)?
חסימת תמונות
שלום לך. אשמח אם תשאיר את המלאכה למנוסים בכך. מקוה • שיחה • י"ד בשבט ה'תשפ"ו 11:03 (IDT)
בקשר לעריכה זו, קשור, אבל באמת מיותר להפנות לדף שלא מאד יעזור למשתמש. מוטי ~ שיחה • י"ד בשבט ה'תשפ"ו • 12:07, 1 בפברואר 2026 (IST)
מזל טוב?
אני רואה שפספסנו את אירוע השנה: יום הולדת לעורך הצעיר הפורה שלנו. באמת לא טעית בשנת הלידה?! ספרא - שיחה 19:25, 1 בפברואר 2026 (IST)
- א.
. ב. לא. שבלי הלקט • שיחה • י"ד בשבט ה'תשפ"ו 19:27, 1 בפברואר 2026 (IST)
- באיחור ניכר, מ ז ל
ט ו ב ! עד מאה ועשרים שנים טובות ומתוקות, פוריות ומוצלחות! ספרא - שיחה 19:33, 1 בפברואר 2026 (IST)
- ברכות! טוב לראות כאן קצת רוח צעירה... שמש מרפא (שיחה) 20:25, 2 בפברואר 2026 (IST)
- באיחור ניכר, מ ז ל
בקשות ערכים לייבוא
שלום לך. אנחנו מעדיפים לחכות כשבועיים לפני ייבוא ערך מוויקיפדיה, שזה סוג של מדד לאיכותו. אם יש מישהו שמבקש ממך להגיש בקשות ייבוא על ערכים שונים, אשמח אם תבהיר לו את הנקודה הזו. גאון הירדן (שיחה) 13:39, 4 בפברואר 2026 (IST)
- איך אפשר לדעת לפני כמה זמן הוא נכתב בויקי? שבלי הלקט • שיחה • י"ז בשבט ה'תשפ"ו 19:20, 4 בפברואר 2026 (IST)
- בלחיצה על הקישור. יש הודעה בצד שמאל למעלה מה גיל הערך. למאי נ"מ • שיחה • י"ח בשבט ה'תשפ"ו 20:07, 4 בפברואר 2026 (IST)
- מוזר, לא כתוב אצלי כלום שבלי הלקט • שיחה • י"ח בשבט ה'תשפ"ו 20:12, 4 בפברואר 2026 (IST)
- דוגמה גאון הירדן (שיחה) 20:26, 4 בפברואר 2026 (IST)
- כשמשתמש המבקר מוסיף ערך לדף שלו, זה כנראה סמוך ונראה ליצירתו בויקיפדיה. גאון הירדן (שיחה) 20:03, 5 בפברואר 2026 (IST)
- דוגמה גאון הירדן (שיחה) 20:26, 4 בפברואר 2026 (IST)
- מוזר, לא כתוב אצלי כלום שבלי הלקט • שיחה • י"ח בשבט ה'תשפ"ו 20:12, 4 בפברואר 2026 (IST)
- בלחיצה על הקישור. יש הודעה בצד שמאל למעלה מה גיל הערך. למאי נ"מ • שיחה • י"ח בשבט ה'תשפ"ו 20:07, 4 בפברואר 2026 (IST)
שיחת משתמשת?
מה הפשט? היה לך בר מצווה וחלאק'ה ואתה נקבה?! ממוני גבך (שיחה) 19:31, 7 בפברואר 2026 (IST)
- מחילה, בטעות נלחץ לי בהעדפות. נ.ב. כבר נמאס לי לזייף את החתימה שלך, לתשומ"ל. --שבלי הלקט • שיחה • כ' בשבט ה'תשפ"ו 19:36, 7 בפברואר 2026 (IST)
- התנצלות. כנראה זה קרה בגלל שאני רגיל לתגובות, ובתגובות לא צריכים להקיש טילדות. ממוני גבך (שיחה) 20:10, 7 בפברואר 2026 (IST)
- עצה לחיים, החלונית למעלה לא נועדה אלא לקישוט בעלמא, עדיף שפשוט תלחץ על
שבלי הלקט • שיחה • כ"א בשבט ה'תשפ"ו 20:56, 7 בפברואר 2026 (IST)
- וטיפ קטן שלי לחיים, לא להשאיר קישוטים שמטעים אחרים. אפשר למצוא קישוטים אחרים בחנות. אנונימי כלשהו (שיחה) 08:40, 8 בפברואר 2026 (IST)
- שבלי הלקט, תכיר: תב:לא חתם. איכא דאמרי (שיחה) 08:56, 8 בפברואר 2026 (IST)
- מצטער, אבל אני מעדיף קישוטים חינם. ולאיכא דאמרי, לא מבין מה הענין להשתמש בתבנית אם אפשר להעתיק את חתימתו ולתקן את התאריך שבלי הלקט • שיחה • כ"א בשבט ה'תשפ"ו 14:25, 8 בפברואר 2026 (IST)
- א. זה לא תקין לזייף חתימה אם לא שיש סיבה מיוחדת לכך, זה עלול לגרום לתקלות, טעויות ולאי הבנות. ב. כדי שלא ימאס לך
. איכא דאמרי (שיחה) 14:45, 8 בפברואר 2026 (IST)
- א. זה לא תקין לזייף חתימה אם לא שיש סיבה מיוחדת לכך, זה עלול לגרום לתקלות, טעויות ולאי הבנות. ב. כדי שלא ימאס לך
- מצטער, אבל אני מעדיף קישוטים חינם. ולאיכא דאמרי, לא מבין מה הענין להשתמש בתבנית אם אפשר להעתיק את חתימתו ולתקן את התאריך שבלי הלקט • שיחה • כ"א בשבט ה'תשפ"ו 14:25, 8 בפברואר 2026 (IST)
- שבלי הלקט, תכיר: תב:לא חתם. איכא דאמרי (שיחה) 08:56, 8 בפברואר 2026 (IST)
- וטיפ קטן שלי לחיים, לא להשאיר קישוטים שמטעים אחרים. אפשר למצוא קישוטים אחרים בחנות. אנונימי כלשהו (שיחה) 08:40, 8 בפברואר 2026 (IST)
- עצה לחיים, החלונית למעלה לא נועדה אלא לקישוט בעלמא, עדיף שפשוט תלחץ על
- התנצלות. כנראה זה קרה בגלל שאני רגיל לתגובות, ובתגובות לא צריכים להקיש טילדות. ממוני גבך (שיחה) 20:10, 7 בפברואר 2026 (IST)
- מחילה, בטעות נלחץ לי בהעדפות. נ.ב. כבר נמאס לי לזייף את החתימה שלך, לתשומ"ל. --שבלי הלקט • שיחה • כ' בשבט ה'תשפ"ו 19:36, 7 בפברואר 2026 (IST)
העברה ללא הפניה
בקשר לשאלה זו, בהעברת דף כשהדף שיחה כחול, נוצרת הפניה בדפ"ש, לכן העדפתי להעביר ללא יצירת הפניה. (תיכננתי ליצור הפניה והקדמת אותי). איכא דאמרי (שיחה) 23:39, 8 בפברואר 2026 (IST)
- כמדומני ש@מוטי בוט מוחק את ההפניות בדפי השיחה, לא? שבלי הלקט • שיחה • כ"ב בשבט ה'תשפ"ו 23:52, 8 בפברואר 2026 (IST)
- הבוט שלי מוחק אותן באופן אקראי, לא אוטומטי. אפשר להריץ קוד קבוע אם חשוב למישהו. מוטי ~ שיחה • כ"ב בשבט ה'תשפ"ו • 13:42, 9 בפברואר 2026 (IST)
בני משפחה
@איכא דאמרי @אפר @מוקיר רבנן לא זכיתי להבין את הכללים הברורים, איזה בני משפחה יש להזכיר בערך ועד כמה יש צורך לפרט עליהם שבלי הלקט • שיחה • כ"ו בשבט ה'תשפ"ו 20:25, 12 בפברואר 2026 (IST)
- המכלול:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים#את מי להזכיר בפסקת "משפחתו". איכא דאמרי (שיחה) 21:28, 12 בפברואר 2026 (IST)
- ייש"כ שבלי הלקט • שיחה • כ"ו בשבט ה'תשפ"ו 21:30, 12 בפברואר 2026 (IST)
- @איכא דאמרי דודים יש להזכיר בפסקת משפחתו? שבלי הלקט ♦ שיחה ♦ ח' באדר ה'תשפ"ו 09:11, 25 בפברואר 2026 (IST)
- במקרים חריגים של חשיבות גדולה מאוד. איכא דאמרי (שיחה) 09:24, 25 בפברואר 2026 (IST)
- @איכא דאמרי דודים יש להזכיר בפסקת משפחתו? שבלי הלקט ♦ שיחה ♦ ח' באדר ה'תשפ"ו 09:11, 25 בפברואר 2026 (IST)
- ייש"כ שבלי הלקט • שיחה • כ"ו בשבט ה'תשפ"ו 21:30, 12 בפברואר 2026 (IST)
ביטול
- הועבר מהדף שיחת משתמש:דוד הקדוש
בקשר לעריכה זו, גם אפר עשה ככה אחרי שהחליף שם. וחו"מ, מה איכפת לך? חד גדיא • שיחה 01:31, 13 בפברואר 2026 (IST)
- סוף העברה
- א. עיין בהיסטוריית הגירסאות ותראה ששלחתי לך הודעה בטעות על שם לא תקין. ב. כשאין הפניה לא יודעים שר' דוד הקדוש הוא בעצם אתה, וזה מונע בלבולים. ג. גא"כ אין ענין לרוקן, פשוט תבקש מחיקה שבלי הלקט • שיחה • כ"ו בשבט ה'תשפ"ו 12:53, 13 בפברואר 2026 (IST)
- אם תמצא מישהו במכלול שמתעניין מי זה דוד הקדוש שלח אותו אלי, הייתי עם השם הזה אולי יום וחצי. חד גדיא • שיחה 15:10, 13 בפברואר 2026 (IST)
"וב"ה נחסם"למה?
עיין במקור העורך הראשי העורך הראשי 11:14, 13 בפברואר 2026 (IST)
- כאמור, זה לא מתאים שבלי הלקט • שיחה • כ"ו בשבט ה'תשפ"ו 12:54, 13 בפברואר 2026 (IST)
- @שבלי הלקט אין זה מעיסוקך לתקן כל מה שאחר כותב, יש דפ"מ שהייתי מוחק אותם לחלוטין ואני לא מתערב להם. חד גדיא • שיחה 15:09, 13 בפברואר 2026 (IST)
- עי' מכ:דף משתמש#ממה יש להמנע? סעי' 12 שבלי הלקט • שיחה • כ"ז בשבט ה'תשפ"ו 19:50, 14 בפברואר 2026 (IST)
- @שבלי הלקט אין זה מעיסוקך לתקן כל מה שאחר כותב, יש דפ"מ שהייתי מוחק אותם לחלוטין ואני לא מתערב להם. חד גדיא • שיחה 15:09, 13 בפברואר 2026 (IST)
מדליית זהב עבורך!
| על מסירות בשיפור ערכי המכלול, חן חן! גאון הירדן (שיחה) 23:21, 16 בפברואר 2026 (IST) |
שבלי הלקט • שיחה • ל' בשבט ה'תשפ"ו 14:00, 17 בפברואר 2026 (IST)
- בשולי הדברים: ערכי הנצרות הם ערכים מורכבים לפתיחה, (לא סתם הם ממתינים כך זמן רב) ולכן לא מומלץ לבקש על הרבה ערכים בבת אחת, זה גורם לעומס מיותר ומוציא את החשק לטפל בהם... גאון הירדן (שיחה) 14:52, 17 בפברואר 2026 (IST)
בזה
בקשר לעריכה זו, תסביר לי איפה יודעים ממוני גבך (שיחה) 01:30, 26 בפברואר 2026 (IST)
- מי:העדפות - גאדג'טים פסקת שונות, שם תבחר "סקריפט לבדיקת זכות הצבעה", למידע נוסף עי' שיחת מדיה ויקי:Gadget-checkVoteRights.js שבלי הלקט ♦ שיחה ♦ ט' באדר ה'תשפ"ו 18:10, 26 בפברואר 2026 (IST)
יש כוונה שמתישהו בעתיד התוכן ישאב באופן אוטומטי מוויקידאטה. בינתיים אנחנו לא מפסידים כלום מכך שהתבנית תמתין ריקה. ואם אתה מעוניין למלא אותה, תע"ב. בכל אופן, אם אתה כבר משקיע, עדיף למלא יותר מפרמטר אחד. לילה טוב. נריה - 💬 - 23:01, 26 בפברואר 2026 (IST)
ישר כוח
ישר כוח על ההתעניינות במצבי, אני מאד נהנה לערך במכלול אבל יש לי ירידה בפעילות גם מהתקדמות האיטית כאן, בתקוה שהעסק פה ישתכלל קצת יותר.21:50, 5 במרץ 2026 (IST) ליפא (שיחה) 21:50, 5 במרץ 2026 (IST)
- מאוד מקוה שתשוב לגמרי, בל"נ אנסה לראות כיצד ניתן לשפר את הטיוטה בכדי שתוכל לעבור למרחב, ובהזדמנות זו
על הערכים היפים שכתבת על רבני משפחת רוזובסקי שבלי הלקט ♦ שיחה ♦ י"ז באדר ה'תשפ"ו 21:59, 5 במרץ 2026 (IST)
הניסוי הצליח יותר מדי טוב. אשמח אם תוכלו להוריד את התבנית סינון מדף המשתמש שלי. תודה וסליחה שבלי הלקט ♦ שיחה ♦ י"ז באדר ה'תשפ"ו 14:00, 6 במרץ 2026 (IST)
- קיבלת. נריה - 💬 - 14:02, 6 במרץ 2026 (IST)
- ייש"כ שבלי הלקט ♦ שיחה ♦ י"ז באדר ה'תשפ"ו 14:03, 6 במרץ 2026 (IST)
לא צריך!!
בקשר לעריכה זו, תראה מה מצאתי עכשיו. זה יכול לעבוד בכל דף ממוני גבך (שיחה) 20:48, 7 במרץ 2026 (IST)
בוצע ייש"כ שבלי הלקט ♦ שיחה ♦ י"ט באדר ה'תשפ"ו 20:51, 7 במרץ 2026 (IST)
בקשר לעריכה זו, שים לב לשחזור שלי. מוטי ~ שיחה • כ' באדר ה'תשפ"ו • 20:15, 8 במרץ 2026 (IST)
- מאיפה העברת? מוטי ~ שיחה • כ"ב באדר ה'תשפ"ו • 18:13, 11 במרץ 2026 (IST)
- ש:שערי יושר (ספר) שבלי הלקט ♦ שיחה ♦ כ"ב באדר ה'תשפ"ו 18:14, 11 במרץ 2026 (IST)
- תודה, טופל! מוטי ~ שיחה • כ"ב באדר ה'תשפ"ו • 18:20, 11 במרץ 2026 (IST)
- ש:שערי יושר (ספר) שבלי הלקט ♦ שיחה ♦ כ"ב באדר ה'תשפ"ו 18:14, 11 במרץ 2026 (IST)
יישר כח
בקשר לעריכה זו, תודה שאתה עוקב אחרי ומתקן אותי, לא פעם ראשונה... תבורך!! בהזדמנות, קרא את המאמר הזה, אתה תאהב אותו :) מוקיר רבנן (שיחה) 09:04, 12 במרץ 2026 (IST)
- מצטער, אבל שאני ישן בצהריים אני לא נרדם בערב 😴 שבלי הלקט ♦ שיחה ♦ כ"ג באדר ה'תשפ"ו 15:01, 12 במרץ 2026 (IST)
- אופס, לא התכוונתי, מבטיח :) מוקיר רבנן (שיחה) 15:12, 12 במרץ 2026 (IST)
בינה
בקשר לעריכה זו, ברשותך אפשר לשאול איזה בינה זאת?, ואין על תשובות הבינה זכויות יוצרים? חד גדיא • שיחה 14:29, 20 במרץ 2026 (IST)
- ת'אמת שזה היה איזה תוכנה שמצאתי על המחשב שלי והשמדתי אותה כליל, בקשר לז"י שיערתי שזה בסדר כי היו כמה שעשו את זה, לדוג' כאן שבלי הלקט ♦ שיחה ♦ ב' בניסן ה'תשפ"ו 14:40, 20 במרץ 2026 (IST)
חתימה.
זה נראה שיש לך בעיה בחתימה, תטפל בזה. חד גדיא • שיחה 19:33, 21 במרץ 2026 (IST)
טופל בס"ד שבלי הלקט (שיחה) 19:33, 21 במרץ 2026 (IST)
מדליית ברונזה עבורך!
| על אלפי עריכות מועילות ומעולות. חד גדיא • שיחה 15:20, 22 במרץ 2026 (IST) |
- אמנם כבר נתת לי אחד כזה פעם אבל לא נורא,
שְכּוֹיֶיח! שבלי הלקט (שיחה) 15:21, 22 במרץ 2026 (IST)
- כנראה אני אוהב מדליית ברונזה (: חד גדיא • שיחה 15:23, 22 במרץ 2026 (IST)
בקשר לעריכה זו, טעויות מתקנים גם אם הן מקובלות... עמוס חדד (שיחה) 22:40, 23 במרץ 2026 (IST)
- [1] שבלי הלקט (שיחה) 13:59, 24 במרץ 2026 (IST)
- אפשר למחוק את מה שכתבתי שם?
עמוס חדד (שיחה) 14:45, 24 במרץ 2026 (IST)
למה?
בקשר לעריכה זו, ואף אתה הקהה את שיניו ואמור לו שלי אני נוטל... חד גדיא • שיחה 22:13, 24 במרץ 2026 (IST)
- כי המכלול הוא לא שוק מחנה יהודה. אפר (שיחה) 22:41, 24 במרץ 2026 (IST)
- @אפר אני מתנצל לפני מי שלקח את תגובתי כלא מתאימה, נשתדל לעתיד לא לחרוג מגבולות הדיבור,
חד גדיא • שיחה 01:17, 25 במרץ 2026 (IST)
- @חד גדיא, זה לא היה משהו נוקר, סתם פחות מתאים... אפר (שיחה) 08:20, 25 במרץ 2026 (IST)
- @אפר אני מתנצל לפני מי שלקח את תגובתי כלא מתאימה, נשתדל לעתיד לא לחרוג מגבולות הדיבור,
דמות מקראית
בקשר לעריכה זו, לתשו"ל בשביל זה יש את בוט ההחלפות. חד גדיא • שיחה 10:29, 27 במרץ 2026 (IDT)
- אך מה לעשות ובוט ההחלפות לא פעיל? שבלי הלקט (שיחה) 10:31, 27 במרץ 2026 (IDT)
תקצירי עריכה
יישר כח על עריכותיך המועילות, שים רק לב לא לכתוב "גיור מונח" על החלפה של מילה כשאין בה בעיה אספקלרית (כמו "ישראלים" ל"רבנים") - זה משפיע על כמה סקריפטים של המעדכנים (זה מתריע להם על בעיות בערך שישימו לב אליהם) דויד (שיחה) י"ב בניסן ה'תשפ"ו 17:04 (IDT) 17:04, 30 במרץ 2026 (IDT)
סטרעטין
האם הסרת מה שהוספתי בערך של סבי? ואם כן, מדוע? סטרעטענער אייניקל (שיחה) 23:08, 5 באפריל 2026 (IDT)
- ביטלתי את עריכתך מכיוון שהיא לא הייתה אנצי', במכלול אין מקום לתוארים מלבד הרב/רבי ואין מקום לסיפורי צדיקים, ממליץ לעבור על מכ:מדריך לכתיבת ערכים שבלי הלקט (שיחה) 10:27, 6 באפריל 2026 (IDT)
הערות שוליים
שלום וברכה. בנוגע להערתך, ראה עזרה:הערות שוליים, שם ההערה מובאת לאחר סימני הפיסוק. צבי סופר (שיחה) 22:00, 12 באפריל 2026 (IDT)
- וכן עזרה:הערת שוליים - מדריך מקוצר. --צבי סופר (שיחה) 22:02, 12 באפריל 2026 (IDT)
- כך מקובל בויקיפדיה, אך במכלול מקובל לשים אותו לפני הנקודה וכך נכון לענ"ד. שבלי הלקט (שיחה) 22:03, 12 באפריל 2026 (IDT)
- ראשית, ערכים רבים במכלול כפי המצב בויקיפדיה (ונראה שהרוב כך), וכן במדיניות הרשמית. לדעתי, על מנת לשנות מדיניות זו יש לפתוח על כך דיון מסודר. בברכה, צבי סופר (שיחה) 22:06, 12 באפריל 2026 (IDT)
- זה כך רק בערכים במכלול המיובאים מויקיפדיה שבלי הלקט (שיחה) 22:11, 12 באפריל 2026 (IDT)
- לא רק. עכ"פ, האחידות בין הערכים (גם בפרט קטן) חשובה, ולכאורה כדאי לדון ע"כ ולהחליט בצורה מסודרת. לא כן? --צבי סופר (שיחה) 22:16, 12 באפריל 2026 (IDT)
- לא רואה טעם לפתוח דיון על דבר שכל העורכים במכלול נוהגים בו, אך אם ברצונך לפתוח דיון אתה מוזמן שבלי הלקט (שיחה) 22:17, 12 באפריל 2026 (IDT)
- לא רק. עכ"פ, האחידות בין הערכים (גם בפרט קטן) חשובה, ולכאורה כדאי לדון ע"כ ולהחליט בצורה מסודרת. לא כן? --צבי סופר (שיחה) 22:16, 12 באפריל 2026 (IDT)
- זה כך רק בערכים במכלול המיובאים מויקיפדיה שבלי הלקט (שיחה) 22:11, 12 באפריל 2026 (IDT)
- ראשית, ערכים רבים במכלול כפי המצב בויקיפדיה (ונראה שהרוב כך), וכן במדיניות הרשמית. לדעתי, על מנת לשנות מדיניות זו יש לפתוח על כך דיון מסודר. בברכה, צבי סופר (שיחה) 22:06, 12 באפריל 2026 (IDT)
- כך מקובל בויקיפדיה, אך במכלול מקובל לשים אותו לפני הנקודה וכך נכון לענ"ד. שבלי הלקט (שיחה) 22:03, 12 באפריל 2026 (IDT)
ספק חלוצה
- הועבר לדף שיחה:איסור חלוצה לכהן#ספק חלוצה