הדסה נעורים הוא כפר נוער המאגד בתוכו פנימייה, בית ספר ומכללה טכנולוגיים. הכפר הוקם בשנת 1948 כהרחבה של כפר הנוער "בן שמן" על ידי חיה ועקיבא ישי שאף שימש כמנהלו של הכפר עד שפרש לגמלאות. נעורים הוא כפר נוער ייחודי בתכני ההכשרות שהוא מקנה לתלמידיו ערכיו והמענה החינוכי הכולל. כיום מנוהל הכפר כעמותה עצמאית ללא כוונות רווח, בבעלות משותפת של הסוכנות היהודית וארגון נשות "הדסה". הנהלת הכפר כוללת את מנהל הכפר, מנהל הפנימייה ומנהלת בית הספר אשר כפופים לוועד מנהל וולונטרי. בשנת 1970 הוקם מסלול ארבע שנתי של בית ספר מקצועי אשר הפך במרוצת השנים את הדסה נעורים לאחד מהמוסדות הפנימיתיים הטכנולוגיים הגדולים בארץ.
נעורים מפעיל את "המרכז הלאומי לאתלטיקה קלה" וכן מסלולי הכשרה ייעודיים לצה"ל.
פרופיל התלמידים
בכפר מתחנכים כ-430 תלמידים, 350 מהם תלמידי פנימייה, בכיתות ט' עד יד'
תלמידי הפנימייה והתלמידים האקסטרנים בוחרים לבוא מרצונם לכפר הנוער במטרה לקבל הזדמנות נוספת לרכישת השכלה וללימודים לקראת תעודת בגרות מלאה או חלקית. תלמידי הפנימייה מגיעים מכל רחבי הארץ והתלמידים האקסטרנים מגיעים מהסביבה הקרובה.
אחוז הזכאות לבגרות בבי"ס עלה בתשע"ד ל-40% (בשנת תשס"ט רק 8% מהתלמידים סיימו בגרות מלאה), ובי"ס זכה בשנה שעברה להוקרה ממשרד החינוך על פועלו.
המגמות המופעלות בבית הספר: אוטוטק, מכטרוניקה, מכונאות צמ"ה, ניהול עסקי ומדעי הסביבה.
חזון הכפר
"כפר הנוער הדסה נעורים הוא קהילה חינוכית כפרית שהיא בית אוהב ותומך לתלמידים ומחנכים כאחד. לב ליבה של עשייה חינוכית פורצת דרך ותרומה לחברה ואהבת הארץ. חוויה לימודית מקצועית רב תחומית, מעשירה וחדשנית בתחום המדע והטכנולוגיה המכינה את הבוגרים להשתלבות מיטבית בחברה".
מטרת על: הצוות ישאף לתת הזדמנות לכל חניך להגשים עצמו ואת יכולותיו ולצייד אותו בכלים במיומנות ובידע שיאפשרו לו להתגבר על הפערים שצבר ולהשתלב כאזרח בוגר ותורם בחייו.
מיצוב הכפר ובית הספר ככפר נוער טכנולוגי המתמחה בענפי הרכב והצ.מ.ה.
מקסום מספר בני הנוער המתחנכים והגדלת מגוון מענים לבנות.
יצירת שיתופי פעולה תלת מגזריים, איתור שותפים אסטרטגיים והפיכת הכפר לאבן שואבת בסביבה.
מיצוב הכפר ובית הספר כמרכז המקנה השכלה, תוך מקסום מספר בני הנוער המתחנכים בין כתליו.
ניהול הכפר כגוף עצמאי ואיתן מבחינה כלכלית.
עקרונות פעולה
פיתוח קהילה חינוכית איתנה שבליבה הפנימייה ובית הספר.
איגום משאבים ושותפויות כמנוף לשינוי.
יצירת סביבת חיים מכבדת ומטופחת לילדינו: "בית נאה מרחיב את הדעת" (חז"ל).
חתירה לשיפור מיתוג בית הספר כבית ספר טכנולוגי המשרת את חניכי הכפר וילדי האזור.