אסון הרכבת באשדה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שגיאת לואה ביחידה יחידה:תבנית_מידע בשורה 261: תבנית אסון תחבורה ריקה.

ב-3 ביוני 1998, רכבת ICE 1 במסילת האנובר-המבורג ליד אשדה בסקסוניה התחתונה, גרמניה ירדה מהפסים והתרסקה בגשר עילי שחצה את מסילת הברזל, ולאחר מכן קרס על הרכבת. 101 בני אדם נהרגו ולפחות 88 נפצעו, מה שהופך את האסון לאסון הרכבת השני הקטלני בהיסטוריה הגרמנית לאחר אסון הרכבת ג'נטין ב-1939, ואסון הרכבת המהירה הקטלני ביותר בעולם.

הסיבה לירידה מהפסים הייתה סדק התעייפות בודד בגלגל אחד, שגרם לכך שחלק מהגלגל נתפס במסוט, תוך שינוי כיוונו בזמן שהרכבת חולפת מעליו. הדבר הוביל לכך שקרונות הרכבת נשמטו לשתי מסילות שונות, מה שגרם לרכבת לרדת מהפסים ולהתרסק בעמודים של גשר בטון, אשר לאחר מכן קרס וריסק שני קרונות. שאר הקרונות והקטר האחורי התנגשו בהריסות.

לאחר האירוע נערכו חקירות רבות לגבי השבר בגלגל. החקירה הביאה למסקנה שהתאונה נגרמה מתכנון לקוי של הגלגל שאיפשר לשבר עייפות להתפתח על חישוק הגלגל.[1]

החוקרים שקלו גם גורמים תורמים נוספים, לרבות אי עצירת הרכבת ונוהלי תחזוקה.

לאסון היו השלכות משפטיות וטכניות כולל משפטים, קנסות ותשלומי פיצויים. עיצוב הגלגל הוחלף וחלונות הרכבת תוכננו כך שיהיו קלים יותר לשבירה בשעת חירום.

קטר אחורי 401 551 של הרכבת שהתרסקה.
קטר קדמי 401 051 במינכן באוגוסט 2007. קרון הכוח הקדמי שירד חלקית מהפסים המשיך לנסוע במורד המסילה עד שנעצר מרחק קצר לאחר תחנת הרכבת אשדה. לאחר שנגרם לו נזק קל בלבד הוא תוקן והוחזר לשירות

בתרבות

אסון אשדה, כמו גם החקירה על התקרית, סוקרו כפרק החמישי של העונה הראשונה של סדרת הטלוויזיה התיעודית של נשיונל ג'יאוגרפיק, שניות מאסון, בשם "Derailing at Escede".[2]

ציטוטים

  1. ^ Fischer, G.; Grubisic, V. (באוקטובר 2007). "Praxisrelevante Bewertung des Radbruchs vom ICE 884 in Eschede". Materialwissenschaft und Werkstofftechnik. 38 (10): 789–801. doi:10.1002/mawe.200700151. ISSN 0933-5137. {{cite journal}}: (עזרה)
  2. ^ "Derailment at Eschede" ("High Speed Train Wreck"). Seconds From Disaster.

הפניות

לקריאה נוספת

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אסון הרכבת באשדה בוויקישיתוף
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0