יונדאי אלנטרה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
יונדאי אלנטרה
Hyundai Elantra
יונדאי אלנטרה דור שביעי
יונדאי אלנטרה דור שביעי
מאפיינים כלליים
נקרא גם יונדאי i35 אלנטרה (בדור החמישי בשוק הישראלי)
יצרן יונדאי מוטור
שנות ייצור 1990–הווה
הרכבה דרום קוריאהדרום קוריאה דרום קוריאה
אינדונזיהאינדונזיה אינדונזיה
בוטסואנהבוטסואנה בוטסואנה
איראןאיראן איראן
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין הרפובליקה העממית של סין
מלזיהמלזיה מלזיה
רוסיהרוסיה רוסיה
טאיוואןטאיוואן טאיוואן
אוקראינהאוקראינה אוקראינה
ונצואלהונצואלה ונצואלה
הודוהודו הודו
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
אלג'יריהאלג'יריה אלג'יריה
פקיסטןפקיסטן פקיסטן
מודל אחריו יונדאי i30 (לשוק הארופי)
חברת אם יונדאי
סיווג מכונית משפחתית קומפקטית
מרכב סדאן בעלת ארבע דלתות
פלטפורמה יונדאי-קיה J5 (דור רביעי, חמישי ושישי)
יונדאי-קיה K3 (דור שביעי)
מפרט טכני
מנוע מנוע בנזין
מנוע דיזל
הנעה היברידית
הילוכים תיבת הילוכים ידנית
תיבת הילוכים אוטומטית
תיבת הילוכים רציפה
תיבת הילוכים כפולת מצמדים
קשר יונדאי סונטה

יונדאי אלנטרהאנגלית: Hyundai Elantra) היא מכונית משפחתית קומפקטית במרכב סדאן, בעלת חמישה מקומות ישיבה, שמיוצרת על ידי יונדאי מוטור משנת 1990. היא הוצגה באוקטובר 1990.

דור ראשון (שם קוד J1)

דור ראשון

הדור הראשון יוצר בין השנים 1990–1995. שיווק הדור הראשון החל באוקטובר 1990. היא נמכרה מאביב 1991, היא החליפה את יונדאי סטלאר. היא התחרה בדגמים כגון: פורד סיירה ואופל וקטרה A.

היא כללה מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר שסיפק כ-113 כ"ס ב-6,000 סל"ד, היא האיצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 95 שניות והגיעה למהירות מרבית של 187 קמ"ש. תיבת ההילוכים הייתה תיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים או תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים.

בשנת 1993 הוסיפה יונדאי מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר שסיפק 124 כ"ס ב-6,000 סל"ד. תיבת ההילוכים הייתה תיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים או תיבת הילוכים ישנית בעלת חמישה הילוכים.

מתיחת פנים שנת 1994

מתיחת פנים שנת 1992, 1993 ו-1994

דור ראשון

בשנת 1992 עברה האלנטרה מתיחת פנים להתאמתה לשוק האירופי שכללה הוספת הסמל החדש של יונדאי יחד עם פגוש קדמי חדש, לשוק האמריקאי לא שונה הסמל עד לשנת 1993 שאז עברה האלנטרה עוד מתיחת פנים לשני השווקים (אמריקאי ואירופי) שכללה פגושים חדשים לשני השווקים עם הסמל החדש של יונדאי לשוק האמריקאי.

בשנת 1994 עברה האלנטרה עוד מתיחת פנים שכללה פגושים חדשים לשני השווקים.

בין השנים 1995–1998 הורכבה ושווקה האלנטרה באינדונזיה תחת השם בימאנטרה ננגלה. באינדונזיה היא שווקה עם מנוע 1.6 ליטר בלבד.

מידות

אורך הדור הראשון היה 4,375 מ"מ (מ-1990 עד 1993) ו-4,405 מ"מ (מ-1993 עד 1995), רוחב הדור הראשון היה 1,675 מ"מ (מ-1990 עד 1993) ו-1,680 מ"מ (מ-1993 עד 1995), גובה הדור הראשון היה 1,395 מ"מ (מ-1990 עד 1993) ו-1,390 מ"מ (מ-1993עד 1995), משקל הדור הראשון עמד בין 1,064 ק"ג ל-1,187 ק"ג, בסיס הגלגלים בדור הראשון עמד על 2,500 מ"מ.

דור שני (שם קוד J2 ו-RD)

דור שני

הדור השני יוצר בין השנים 1995–2000. הדור שהשני הושק בשנת 1995 והוצע במרכב סדאן וסטיישן. בשוק הדרום קוריאני האלנטרה נמכרה תחת השם יונדאי אבנטה במרכב הסדאן ואבנטה טרוניג במרכב הסטיישן.

היא שווקה עם כמה מנועי בנזין בנפח 1.5 ליטר שסיפק 82 כ"ס או בנפח 1.8 ליטר שסיפק 127 כ"ס או בנפח 1.5 ליטר שסיפק 89 כ"ס או בנפח 1.6 ליטר שסיפק 115 כ"ס. תיבת ההילוכים הייתה תיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים או תיבת הילוכים ישנית בעלת חמישה הילוכים.

מתיחת פנים שנת 1998

גרסת הסטיישן

בשנת 1998 עברה האלנטרה מתיחת פנים שכללה עיצוב חדש לחזית המכונית יחד עם הוספת מנוע דיזל בנפח 1.9 ליטר שסיפק 89 כ"ס, נוספה אפשרות למנוע בנזין 2.0 ליטר.

מידות

אורך הדור השני היה 4,420 מ"מ (מ-1995 עד 1998 סדאן) ו-4,450 מ"מ (מ-1995 עד 1998 סטיישן) ו-4,450 מ"מ (מ-1998 עד 2000 סדאן) ו-4,515 מ"מ (מ-1998 עד 2000 סטיישן), רוחב הדור השני היה 1,700 מ"מ (מ-1995 עד 1998) ו-1,735 מ"מ (מ-1998 עד 2000), גובה הדור השני היה 1,395 מ"מ ו-1,460 מ"מ (מ-1998 עד 2000 סטיישן), בסיס הגלגלים בדור השני עמד על 2,550 מ"מ.

דור שלישי (שם קוד XD)

דור שלישי

הדור השלישי יוצר בין השנים 2000–2006. הדור השלישי היה שונה מאוד משאר הדורות. מרכב הסטיישן בוטלה לטובת מרכב ליפטבק (סוג של האצ'בק). המכונית שווקה עם כריות אוויר בקדמת הרכב, מיזוג אוויר, מנעולים חשמליים לדלתות, חלונות חשמל ועוד, כל זה לטובת שיפור תדמיתה של יונדאי כחברה בעלת מכוניות יקרות ערך (מוערכות).

היא שווקה עם שלושה מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד (לפני מתיחת הפנים). מנועי הבנזין בנפחי 1.6 ליטר שסיפק כ-107 כ"ס ב-5,800 סל"ד, 1.8 ליטר שסיפק כ-132 כ"ס ב-6,000 סל"ד, 2.0 ליטר שסיפק כ-141 כ"ס ב-6,000 סל"ד. מנוע הדיזל בנפח 2.0 ליטר שסיפק כ-113 כ"ס ב-4,000 סל"ד.

מתיחת פנים שנת 2003

דור שלישי גרסת הליפטבק
מתיחת פנים שנת 2003

בשנת 2003 עברה האלנטרה מתיחת פנים[1]. מתיחת הפנים כללה פגושים חדשים כולל פנסיים בעיצוב חדש, מכסה המנוע עוצב מחדש כמו כן גם לוח המחוונים עוצב מחדש. בתחום ההנעה הורידה יונדאי את ההספק של מנוע ה-1.6 ליטר שסיפק 107 ל-105 כ"ס ב-6,000 סל"ד והוספת 2 כ"ס למנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטר. יונדאי גם הוסיפה מנוע דיזל חדש בנפח 1.5 ליטר שסיפק 103 כ"ס ב-4,000 סל"ד.

ייצור

ייצור האלנטרה דור שלישי הסתיים רשמית בדרום קוריאה בתחילת 2006 אך בוונצואלה ואיראן הייצור נמשך עד 2012, בסין הייצור נמשך עד שנת 2014, בהודו הייצור נמשך עד 2010, ברוסיה הייצור החל בשנת 2008 והסתיים בשנת 2009.

מידות

אורך הדור השלישי היה 4,510 מ"מ (מ-2000 עד 2003 סדאן) ו-4,495 מ"מ (מ-2000 עד 2003 ליפטבק) ו-4,525 מ"מ (מ-2004 עד 2006 סדאן) ו-4,520 מ"מ (מ-2004 עד 2006 ליפטבק), הרוחב היה 1,720 מ"מ (מ-2000 עד 2003 סדאן) ו-1,725 מ"מ (מ-2004 עד 2006 סדאן) 1,720 מ"מ (מ-2000 עד 2006 ליפטבק), הגובה היה 1,425 מ"מ, המשקל היה 1,195 ק"ג, בסיס הגלגלים בדור השלישי עמד על 2,610 מ"מ.

דור רביעי (שם קוד HD)

דור רביעי

הדור הרביעי יוצר בין השנים 2006 ל-2010. הדור הרביעי הוצג בתערוכת הרכב הבינלאומית של ניו יורק באפריל 2006[2]. שמה של האלנטרה המשיך כיונדאי אבנטה בדרום קוריאה וסינגפור, בסין היא שווקה תחת השם יונדאי אלנטרה יודונג. באירופה הוספק שיווק האלנטרה ויונדאי i30 שווקה במקומה.

בתחום ההנעה הדגם שווק עם מנועי בנזין בנפחי 1.6 ליטר שסיפק כ-122 כ"ס, 2.0 ליטר שסיפק כ-140 כ"ס או מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר טורבו שסיפק 116 כ"ס. בשוק הסיני הדגם שווק עפ שני מנועי בנזין בנפחי 1.6 ליטר שסיפק 112 כ"ס, 1.8 ליטר שסיפק 131 כ"ס. באמריקה הצפונית הדגם שווק עם מנוע 2.0 ליטר בלבד.

יונדאי אבנטה LPI היברידי

דור רביעי

היא גרסה היברידית לאלנטרה ששווקה בקוריאה הדרומית בלבד תחת השם יונדאי אבנטה LPI היברידי. היא הוצגה בתערוכת הרכב של סיאול באפריל 2009[3]. היא כללה מערכת הנעה היברידית-גז[4] ששילבה בין מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר מנוע זה עבר הסבה לשימוש בגז יחד עם מנוע חשמלי המספק 20 כ"ס. יעוד הגרסה היברידית הוא לייצר מכונית בעלת פליטת פחמן דו-חמצני נמוכה, מכונית זו הצליחה לפלוט כ-99 גרם לק"מ, הנתון הנמוך ביותר לרכב (דאז). תיבת ההילוכים רציפה.

ייצור

יונדאי אבנטה LPI היברידי

ייצור האלנטרה דור רביעי הסתיים רשמית בדרום קוריאה בשנת 2010 אך בסין הייצור נמשך עד שנת 2020, ובמצרים הייצור החל בשנת 2016 ונמשך עד היום.

מידות

אורך הדור הרביעי היה 4,505 מ"מ ו-4,542 מ"מ (בסין), רוחב הדור הרביעי היה 1,775 מ"מ, גובה הדור הרביעי היה 1,480 מ"מ ו-1,490 מ"מ (בסין), בסיס הגלגלים בדור הרביעי היה 2,650 מ"מ.

דור חמישי (שם קוד MD ו-UD)

דור חמישי

הדור החמישי יוצר בין השנים 2010 ל-2015. הדור השלישי הוצג בתערוכת הרכב של פוסאן באפריל 2010[5]. בדרום קוריאה המכירה של הדור השלישי החלה באוגוסט 2010 ובסוף 2010 כמודל שנת 2011[6][7]. לשוק האמריקאי הציגה יונדאי את האלנטרה בתערוכת הרכב הבינלאומית של לוס אנג'לס בדצמבר 2010. השוק האמריקאי קיבל מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר שסיפק 148 כ"ס[8]. היצע המנועי היה מנועי בנזין בנפחי 1.6 ליטר שסיפק 138 כ"ס, 1.6 ליטר שסיפק 128 כ"ס, 1.6 ליטר שסיפק 132 כ"ס (בישראל), 1.8 ליטר שסיפק 148 כ"ס (בשוק האמריקאי).

בישראל הדור החמישי שווק תחת השם יונדאי i35 אלנטרה[9], עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המספק 132 כ"ס ב-6,300 סל"ד ומומנט של 16.1 קג"מ המתקבל ב-4,850 סל"ד. תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים. התאוצה אורכת 11.6 שניות והמהירות המרבית עומדת על 195 קמ"ש. פליטת הפחמן דו-חמצני עומדת על 162 גרם לכל ק"מ, צריכת הדלק המשולבת עומדת על 14.28 ק"מ לליטר.

מתיחת פנים שנת 2013

מתיחת פנים שנת 2013

באוגוסט 2013 חשפה יונדאי את מתיחת הפנים ליונדאי אלנטרה (i35 אלנטרה בישראל)[10]. מתיחת הפנים כללה עיצוב מעודכן וכיול חדש למתלים והוספת שני מנועים להיצע, מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר שסיפק 140 כ"ס, מנוע זה שווק בקוריאה הדרומית וישראל, מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר טורבו שסיפק 128 כ"ס, מנוע זה יועד לשוק הקוריאני בלבד.

גרסאות

גרסת הקופה

מלבד הגרסה הבסיסית הציגה יונדאי שתי גרסאות נוספות. הראשונה, יונדאי אלנטרה לאנגדונג, היא גרסה ארוכה יותר לשוק הסיני שהוצגה בתערוכת הרכב הבינלאומית של בייג'ינג ביוני 2012[11][12]. היא שווקה עם מנועי בנזין בנפחי 1.6 ליטר שסיפק 127 כ"ס, 1.8 ליטר שסיפק 146 כ"ס. השנייה, יונדאי אלנטרה קופה (שם קוד JK), בתערוכת הרכב בפוסאן בשנת 2012 הציגה יונדאי גרסת קופה לאנלטרה[13], גרסה זו הייתה בעלת עיצוב מעט אגרסיבי יותר ושווקה עם מנוע 2.0 ליטר. בשנת 2014 הופסקה הייצור בגלל מכירטות איטיות[14].

ייצור

יצור האלנטרה דור חמישי הסתיים רשמית בעולם בשנת 2015 אך בסין הייצור נמשך עד שנת 2018, ובמלזיה הייצור נמשך עד שנת 2016.

מידות

אורך הדור החמישי היה בין 4,530 ל-4,540 מ"מ, רוחב הדור החמישי היה 1,775 מ"מ, גובה הדור החמישי היה בין 1,435 ל-1,445 מ"מ, משקל הדור החמישי היה בין 1,161 ל-1,305 ק"ג, בסיס הגלגלים בדור החמישי עמד על 2,700 מ"מ.

דור שישי (שם קוד AD)

דור שישי

הדור השישי יוצר בין השנים 2015–2020. הדור השישי נחשף לשוק הקוריאני בספטמבר 2015[15], ולשוק האמריקאי בפברואר 2016[16]. הדור השישי מיוצר במרכב סדאן אך העיצוב שלו דומה יותר למרכב ליפטבק כמו יונדאי איוניק. בהודו הדור השישי הושק ב-23 באוגוסט 2016 עם אופצייה לשני מנועים אחד בנזין ואחד דיזל בנפח 1.6 ליטר[17]. בתחום ההנעה השיקה יונדאי את האלנטרה החדשה עם מנועי בנזין בנפחי 1.4 ליטר שסיפק 130 כ"ס (מנוע זה יועד לשוק האמריקאי הצפוני[18]), 1.6 ליטר שסיפק 127 כ"ס, 2.0 ליטר שסיפק בין 149 ל-156 כ"ס. מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר טורבו שסיפק 136 כ"ס.

לשוק הישראלי הדור השישי הגיע במרץ 2016[19], והפעם שווק עם השם המקורי ללא ה-"i35" בשמו. בישראל הוא שווק עם אותו מנוע כמו בדור הקודם אך יותר משופר בצריכת הדלק אך מציע הספק נמוך יותר, ההספק עומד על 127 כ"ס ב-6,300 סל"ד ומומנט מרבי של 15.8 קג"מ ב-4,850 סל"ד, נתון התאוצה והמהירות נותר ללא שינוי, צריכת הדלק המשולבת עומדת על 15.6 ק"מ לליטר לעומת 14.3 ק"מ לליטר בדור החמישי. לאחר מתיחת הפנים בשנת 2018 נתון צריכת הדלק השתנה ועומד על 14.7 ק"מ לליטר[20].

מתיחת פנים שנת 2019

מתיחת פנים שנת 2018

באוגוסט 2018 חשפה יונדאי את מתיחת הפנים לאלנטרה[21]. מתיחת הפנים כללה עיצוב חדש לגמרי מלפני מתיחת הפנים, הכוללת פגוש קדמי ואחורי חדשים וגג משופע, עיצוב חדש לתא הנוסעים כולל עדכון טכנולוגי. בתחום ההנעה הוסיפה יונדאי מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המספק כ-123 כ"ס ב-6,300 סל"ד עם תיבת הילוכים רציפה, המחליף לשוק הישראלי את מנוע הבנזין 1.6 ליטר שסיפק 127 כ"ס עם תיבת הילוכים אוטומטית.

יונדאי אלנטרה ספורט

גרסאות

מלבד הגרסה הבסיסית הציגה יונדאי שתי גרסאות נוספות. הראשונה, יונדאי אלנטרה ספורט, היא גרסה בעלת עיצוב ספורטיבי יותר ומנוע חזק יותר כולל כיול ספורטיבי וחזק למתלים לשוק האמריקאי הצפוני. היא הוצגה באפריל 2016[22]. היא כללה מנוע בנזין 1.6 ליטר טורבו שסיפק 204 כ"ס ב-6,000 סל"ד. תיבת הילוכים ידנית בעל שישה הילוכים או תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת 8.0 שניות והמהירות המרבית עומדת על 210 קמ"ש. השנייה, יונדאי אלנטרה לינגדונג PHEV, היא גרסת היברידית פלאג אין לגרסה הבסיסית שמיועדת לשוק הסיני, היא הושקה רשמית באוגוסט 2019[23]. היא כוללת מערכת הנעה היברידת המשלבת בין מנוע בנזין למנוע חשמלי. צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 1 ליטר לכל 100 ק"מ בתנאים מסוימים.

ייצור

ייצור הדור השישי הסתיים רשמית בעולם בשנת 2020 אך בסין הדור השישי מיוצר עד היום.

מידות

אורך הדור השישי היה בין 4,570 ל-4,620 מ"מ, רוחב הדור השישי היה 1,800 מ"מ, גובה הדור השישי היה 1,435 מ"מ, משקל הדור השישי היה בין 1,185 ל-1,350 ק"ג, בסיס הגלגלים בדור השישי עמד על 2,700 מ"מ.

דור שביעי (שם קוד CN7)

דור שביעי מבט קדמי
דור שביעי מבט אחורי

הדור השביעי נחשף במרץ 2020[24], עם שפת עיצוב חדשה של יונדאי הכוללת קימורים בבטן המכונית, גג משופע, תא נוסעים מנהלי, מאובזר וטכנולוגי. הדור השביעי מרווח יותר בתא הנוסעים. באוסטרליה ובניו זילנד היא משווקת תחת השם יונדאי i30 סדאן. פנים המכונית כוללת מסך מגע המציג את המולטימדיה בגרפיקה מעודכנת וחדשה, לוח מחוונים דיגיטלי בקוטר 10.25 אינץ'. בצד הלוח מחוונים ישנו פאנל נוסף עם תצוגה של כפתור אך ברגע שלוחצים עליו לא קורה כלום, דבר זה נשאר תעלומה[25] עד שיונדאי חשפה כי הפאנל הזה הוא סתם חלק משפת העיצוב בחדשה וכי הוא לא טכנולוגי או משהו כזה.

בתחום ההנעה הציגה יונדאי את האלנטרה החדשה עם מנועי בנזין, מנועי גז והנעה היברידית. מנועי הבנזין בנפחי 1.4 ליטר טורבו המספק כ-140 כ"ס, 1.5 ליטר המספק כ-115 כ"ס, 1.6 ליטר המספק כ-123 כ"ס, 2.0 ליטר המספק כ-149 או 159 כ"ס. מנועי הגז בנפחי 1.6 ליטר המספק כ-127 כ"ס, 1.6 ליטר המספק כ-120 כ"ס. בנוסף מוצעת גם עם מערכת הנעה היברידית המשבלת בין מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המספק כ-105 כ"ס עם מנוע חשמלי המספק כ-43.5 כ"ס יחד הם מספקים 141 כ"ס. סוללת ליתיום-יון בקיבולת 1.32 קוט"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על מעל ל-21.2 ק"מ לליטר.

הדור השביעי נבחר למכונית השנה בצפון אמריקה לשנת 2021[26].

שיווק הדור השביעי בישראל החל באפריל 2021 עם הנעה היברידית בלבד[27], ההנעה היברידית משלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר עם מנוע חשמלי, יחד הם יוצרים הספק משולב של 139 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ, התאוצה אורכת 11.5 שניות והמהירות המרבית עומדת על 190 קמ"ש. צריכת דלק משולבת של 22.7 ק"מ לליטר.

יונדאי אבנטה (אלנטרה של קוריאה הדרומית) גרסת ה-N-ליין

יונדאי אלנטרה N-ליין

היא גרסה בעלת עיצוב ספורטיבי ומנוע משופר אך אינה ספורטיבית ממש כמו יונדאי אלנטרה N. היא כוללת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר טורבו המספק כ-204 כ"ס. היא נחשפה באוגוסט 2020[28]. גם היא מיוצרת על ידי יונדאי N כמו יונדאי אלנטרה N.

יונדאי אלנטרה N

Postscript-viewer-blue.svg ערך מורחב – יונדאי אלנטרה N

היא גרסת הספורט לגרסה הבסיסית שמיוצרת על ידי יונדאי N יצרנית הגרסאות הבכירות של יונדאי מוטור. היא כוללת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר טורבו המספק כ-280 כ"ס. היא נחשפה ביולי 2021[29].

מידות

אורך הדור השביעי הוא בין 4,650 ל-4,680 מ"מ, רוחב הדור השביעי הוא 1,825 מ"מ ו-1,810 מ"מ (בסין), גובה הדור השביעי הוא בין 1,415 ל-1,430 מ"מ, משקל הדור השביעי הוא בין 1,160 ל-1,340 ק"ג, בסיס הגלגלים בדור השביעי עומד על 2,720 מ"מ.

מכירות

להלן נתוני המכירות בארצות הברית, סין, אירופה וישראל.

שנה ארצות הברית[30] סין[31][32][33][34] אירופה[35] ישראל[36][37]
1991 3.867 אין נתון רשמי אין נתון רשמי אין נתון רשמי
1992 32.042 אין נתון רשמי אין נתון רשמי אין נתון רשמי
1993 35.874 אין נתון רשמי אין נתון רשמי אין נתון רשמי
1994 45.056 אין נתון רשמי אין נתון רשמי אין נתון רשמי
1995 37.660 אין נתון רשמי אין נתון רשמי אין נתון רשמי
1996 39.801 אין נתון רשמי אין נתון רשמי אין נתון רשמי
1997 41.303 אין נתון רשמי 3,188 אין נתון רשמי
1998 37.501 אין נתון רשמי 3,249 אין נתון רשמי
1999 83.292 אין נתון רשמי 2,910 אין נתון רשמי
2000 104.099 אין נתון רשמי 4,641 1,883
2001 111.293 אין נתון רשמי 18,324 4,126
2002[38] 120,638 אין נתון רשמי 15,120 982
2003 120,858 178 9,223 844
2004 112,892 102,748 14,385 2,282
2005 116,336 176,589 10,815 3,525
2006 98,853 169,716 3,990 4,241
2007 85,724 120,333 לא נמכר 1,144
2008 94,720 203,735 לא נמכר לא נמכר
2009 103,269 411,054 לא נמכר לא נמכר
2010 132,246 304,363 לא נמכר לא נמכר
2011 186,361 385,985 1,628 3,258
2012 202,034 294,434 2,793 7,595
2013 247,912 377,895 1,460 7,225
2014 222,023 384,702 1,375 6,127
2015 241,706 309,894 1,507 7,387
2016 208,319 407,106 2,173 5,981
2017 198,210 257,572 2,485 3,323
2018 200,415 225,697 1,942 2,387
2019 175,094 127,779 1,779 1,841
2020 105.475 39,949[39] 1,003 1,107

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יונדאי אלנטרה בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ החל שיווק האלנטרה המחודשת, באתר אוטו, ‏9 באוקטובר 2003
  2. ^ טל שביט, אלנטרה 2007: המרחב המוגן, באתר אוטו, ‏14 באפריל 2006
  3. ^ Hyundai Unveils Elantra LPI HEV at Seoul Motor Show, באתר יונדאי גלובל ניוז, ‏2 באפריל 2009
  4. ^ טל שביט, יונדאי תציע היברידית-גז ב-2009, באתר אוטו, ‏10 ביולי 2008
  5. ^ יונדאי אלנטרה החדשה נחשפה בקוראיה, באתר קארטיוב, ‏29 באפריל 2010
  6. ^ "Hyundai Motor Manufacturing Alabama to Begin Elantra Production this Fall" (Press release). Hyundaiusa.com. אורכב מ-המקור ב-12 ביולי 2011. נבדק ב-21 בנובמבר 2010. {{cite press release}}: (עזרה)
  7. ^ "Hyundai Launches All-New Avante in Korea" (Press release). Worldwide.hyundai.com. 3 באוגוסט 2010. אורכב מ-המקור ב-18 ביולי 2012. נבדק ב-21 בנובמבר 2010. {{cite press release}}: (עזרה)
  8. ^ 2011 Hyundai Elantra Gets Brand-Nu 1.8-Liter Engine, MotorTrend, ‏13 בנובמבר 2010 (באנגלית)
  9. ^ מאת cartube, יונדאי i35 בישראל – החל מ-120,000 שקל - cartube, באתר www.cartube.co.il
  10. ^ נחשפה: יונדאי i35 החדשה 2014 - מתיחת פנים, באתר קארטיוב, ‏14 באוגוסט 2013
  11. ^ Latest Live Life Drive - Carlist.my, Carlist.my - Malaysia's No.1 Car Site (באנגלית)
  12. ^ Bloomberg - Are you a robot?, www.bloomberg.com
  13. ^ Newsroom - Hyundai Motor America, web.archive.org, ‏15 בפברואר 2012
  14. ^ Hyundai Elantra Coupe Reaches End of the Road, Edmunds, ‏13 באוגוסט 2014 (באנגלית)
  15. ^ יונדאי חושפת בקוריאה את האלנטרה I35 החדשה, באתר קארטיוב, ‏10 בספטמבר 2015
  16. ^ 2022 Hyundai Elantra Features & Specs | Hyundai USA, www.hyundaiusa.com
  17. ^ New Hyundai Elantra to launch in India on 23 August 2016, www.motoroids.com (באנגלית)
  18. ^ מנוע 1.4 טורבו ליונדאי i35 אלנטרה החדשה, באתר קארטיוב, ‏19 בנובמבר 2015
  19. ^ יונדאי אלנטרה החדשה 2016 בישראל – מחיר החל מ-131,700 שקל, באתר קארטיוב, ‏22 במרץ 2016
  20. ^ cartube, יונדאי אלנטרה החדשה 2019 בישראל - מחיר החל מ-133,500 שקל - cartube, באתר www.cartube.co.il
  21. ^ 2019 יונדאי אלנטרה החדשה נחשפת - מתיחת פנים, באתר קארטיוב, ‏23 באוגוסט 2018
  22. ^ יונדאי חושפת את האלנטרה ספורט עם 204 כ"ס, באתר קארטיוב, ‏28 באפריל 2016
  23. ^ Hu, Beijing-Hyundai Elantra(Ling Dong) PHEV Is officially launched in China Market, China Car News, Reviews and More, ‏15 באוגוסט 2019 (באנגלית)
  24. ^ כולל דגם היברידי: 2021 יונדאי אלנטרה החדשה נחשפת, באתר קארטיוב, ‏18 במרץ 2020
  25. ^ תעלומת הפאנל המסתורי באלנטרה, באתר קארטיוב, ‏19 במרץ 2020
  26. ^ Hyundai Motor America, Hyundai Elantra Wins Prestigious 2021 North American Car of the Year™, www.newswire.ca (באנגלית)
  27. ^ cartube, יבוא מקביל: 2021 יונדאי אלנטרה היברידית בישראל - cartube, באתר www.cartube.co.il
  28. ^ יונדאי אלנטרה N ליין החדשה נחשפת עם מנוע 1.6 טורבו, באתר קארטיוב, ‏13 באוגוסט 2020
  29. ^ ביצועים: 2022 יונדאי אלנטרה N נחשפת עם 280 כ"ס, באתר קארטיוב, ‏14 ביולי 2021
  30. ^ יונדאי אלנטרה - נתוני מכירות בארצות הברית
  31. ^ "Hyundai Elantra China auto sales figures". carsalesbase.com (באנגלית אמריקאית). 2015-04-22. נבדק ב-2020-12-14.
  32. ^ "Hyundai Elantra Yuedong China auto sales figures". carsalesbase.com (באנגלית אמריקאית). 2015-04-22. נבדק ב-2020-12-14.
  33. ^ "Hyundai Elantra Langdon China auto sales figures". carsalesbase.com (באנגלית אמריקאית). 2015-04-22. נבדק ב-2020-12-14.
  34. ^ "יונדאי אלנטרה יודונג - נתוני מכירות בסין".
  35. ^ יונדאי אלנטרה - נתוני מכירות באירופה
  36. ^ יונדאי אלנטרה - נתוני מכירות בישראל, באתר קארזון
  37. ^ יונדאי i35 אלנטרה - נתוני מכירות בישראל, באתר קארזון
  38. ^ Good Car Bad Car (Hyundai Elantra Sales Figures)
  39. ^ Car Sales Base (Sales China Hyundai Elantra 2003-2020)
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0