שיחה:מה נשתנה/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

משך חכמה (שיחהתרומות)

שמש מרפא

מה שמחקת את עריכתי בענין סיפור יציאת מצרים

יש לך טעות וטעות גדולה

ודע לך שאני לא כתבתי את עריכתי מתוך שליפה מן השרוול


ומנסיון העבר

אני לא מתווכח אתך מטעמים הכמוסים אתי

אני אומר את שלי והבוחר יבחר


נ.ב. עצה טובה קמ"ל שלא יזיק לך אם תשאל אותי לפני שאתה מוחק ותביע את דעתך ויש זמן למחוק גם אחרי הוויכוח.

ראיתי לנכון לכתוב את העצה כי לאחרונה אתה מוחק לי עריכות על ימין ועל שמאל ואולי אתה צודק אך לא יקרה כלום אם תברר ואם אתה בטוח שאתה צודק ומשך חכמה לא שווה לדון אתו אז בבקשה.

מכלולאים פעילים

דויד אשמח שתחווה את דעתך כאן כפי שעשית במקומות אחרים באופן נפלא ביותר ויוצא מן הכלל.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

הכל טוב ויפה, רק שמכל מה שכתבת כאן הבנתי רק שאני טועה טעות גדולה. בתקציר העריכה אני מקפיד גם לנמק.

משך חכמה (שיחהתרומות)

גם אני כתבתי תקציר שם.

דויד (שיחהתרומות)

משך חכמה - טעמים הכמוסים עמך זה לא עוזר הרבה באנציקלופדיה שיתופית. התקציר האחרון שלך מיותר, הוא היה צריך להיות פה.

לגופו של דיון - להבנתי המועטת שניכם צודקים. נראה אם המכלולאים הפעילים יעזרו, אם לא נקרא לבעלי זכות הצבעה.

משך חכמה (שיחהתרומות)

לכבוד העורכים הנכבדים

שמש מרפא

דויד

א. ההודעה של דויד מסמסה לי את הטעמים הכמוסים...

ב. אכן התקציר היה צריך להיות פה...

ג. בעבר למדתי נושא זה בעיון עם חברים ואכן טענו לי שיש אחרונים [אולי האדר"ת] שכותב כמו דברי שמש מרפא.

ויש שטוענים כמוני כמדומה לי שאמרו שביררו נושא זה במחשב אוצר החכמה ואולי גם באנציקלופדיה התלמודית ומצאו שם שיש דעות בזה., וזה מאוד מתאים לדבריך ששנינו צודקים ונדהמתי איך הגעת היטב למסקנה זו.

ד. אסביר את דבריי הרי בהלכה לא מוזכר שום חילוק בין אדם המספר לחבירו או לבנו ולא שמענו שלספר לבנו זו מצוה יותר גדולה לכן ההגדרה בערך לומר שמוקד הערב ליל הסדר הוא הנחלת סיפור יצ"מ לבנים קשה בעיני כי לפי זה נמצא שמי שמספר לחבירו אין לו את מוקד הערב וזה דבר שלא יתכן.

ה. דבר נוסף, שלא שייך ישירות לכאן בענין המחיקות הנה תאר לך שהייתי כותב על דף אמיתי ולא במחשב ומגיש לך את העריכה שלי על דף מסודר ויפה ואז לא נראה לך ואתה לוקח את הדף וקורע אותו וכותב לי דף קטן למה קרעת לי את הדף אני חושב שיותר מן הראוי לדון ואחרי כן למחוק אם לא נראה לך כי אדם משקיע מחשבה איך לערוך ומוריד מילה ומוסיף וזה לוקח די זמן אז למה לא להמתין מעט לדון על הדבר בתחילה ואין לי כאן כוונה מיוחדת בענין העורך הנכבד והמשקיע ללא לאות בפריחת המכלול אלא בדרך המקובלת כאן למחוק ואחרי כן לדון דלכ' אפשר לדון ואחרי זה למחוק..

הכל לטובה (שיחהתרומות)

לכבוד משך חכמה הנכבד.

איני כותב לגופו של דיון, לא למדתי ואני לא מתכוון להיכנס לסוגיה זו כרגע.
אני רק מגיב לדבריך האחרונים, "יש שטוענים כמוני כמדומה לי שאמרו שביררו נושא זה במחשב אוצר החכמה ואולי גם באנציקלופדיה התלמודית ומצאו שם שיש דעות בזה". תסלח לי, אבל אפילו אם זאת היתה עדות נגד נתניהו היא לא היתה קבילה...
באנציקלופדיה שיתופית אנו נדרשים לכתוב כל טענה מגובה במקור מוסמך.

לגבי ה', מכיון שבמחשב ניתן לשחזר זאת בלחיצת מקש, אינו דומה. ומה שטענת שעליו לברר קודם, זאת בהחלט הדרך המומלצת, אך איני נכנס למקרה הספיציפי עם השיקולים של ש"מ, בהתחשב בכך שהוא המנטר הכי פעיל כיום, עם כ- 50% מעבודת המנטרים שהוא לוקח על עצמו, ובלעדיו המכלול היה נראה אוסף של גיבובים ( בחלקו).

משך חכמה (שיחהתרומות)

לכבוד הכל לטובה הנכבד

א. מקור מוסמך כבר כתבתי בשם החינוך שביאר והגדת לבנך שלא דיבר הכתוב אלא בהווה אבל עיקר המצוה הוא לספר למי שיהיה.

מה שהבאתי את אוצר החכמה ואנציקלופדיה תלמודית זה בהתייחסות לרעיונו של דויד הנכבד ששני המהלכים הצודקים ולכן הבאתי לו מה ששמעתי שיש כאלו שהגיעו למסקנה וזה היה כדי לחזק את רעיונו של דויד [כמו שתוכל לראות בקטע שם] ולא לקבוע כאן מסמרים כי אכן אתה צודק שללא מקור מוסמך לא קובעים כאן דברים.

ב. לגבי אות ה' אני מסכים עם תוכן הדברים.

ג. אך לא תוכל להתעלם שהדרך הזאת מובילה ששמש מרפא יישאר כאן המנטר הכי פעיל ומערכת המכלול לא תיתן לאחרים להביע את עצמם בצורה שיוכלו להבנות מזה ולהכנס להיות גם מנטרים, וליצור תחרות בריאה במנטרים.

מכלול בריא וכן כל עסק בריא ופעיל צריך לתת דעתו להראות שהוא רוצה לקדם עוד מנטרים.

הכל לטובה (שיחהתרומות)

כפי שציינתי, איני מדבר לגופו של דיון שאין לי מושג בו, אז אם אתה אומר שלא דיברת על עצם עריכתך, אכן דברי אינם במקומם, מחילה.
כפי שציין שמש בהמשך, כולנו, ובעיקר הוא - שעושה הרבה עבודה גם בדחיפת שאר המנטרים לנטר יותר - נשמח שהניטור יתחלק בין כל המנטרים, וכשיש צורך בכך, וקיים מכלולאי ראוי, הוא מקבל הרשאה.

דויד (שיחהתרומות)

אנחנו מאד מאד רוצים עוד מנטרים, ויש לנו לא מעט, אבל אנחנו צריכים בעיקר מנטרים פעילים ואת זה אין הרבה - התנדבות, חוסר זמן עקב חיים אישיים וכו'

הכף זכות שלו על שמש היתה שאם נתעקש שהוא יפתח על כל דבר דיון בעצמו - הוא לא יספיק לנטר כ"כ הרבה והמכלול ישאר לא מנוטר כי אחרים לא מצליחים לעמוד בקצב הניטור.

לכן אפשר להבין אם לפעמים עובר נטל פתיחת הדיון על עורך העריכה שבוטלה. בכל מקרה כמובן שהכל נגמר בדיון, רק השאלה מי יפתח ראשון ומה יהיה עד אז.

משך חכמה (שיחהתרומות)

דויד

כל מה שכתבתי לידידנו שמש מרפא הוא גם אליך כמובן

ואשריך אשריך על הכל הכל הכל.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

רק אבהיר כאן 2 דברים: אין כאן "השתלטות" על מוסד הניטור או משהו כזה, להיפך; הייתי שמח מאד אם תהיה יותר השתתפות בנטל הזה (ויש אכן שיפור לאחרונה). אבל כיוון שזה המצב, והניטור (בדגש על ניטור איכותי ובלתי מתפשר) הוא קריטי יותר מכל דבר אחר, אני נאלץ לקחת זאת על עצמי.

ב. אין חיוב על מנטר לפתוח דיון אלא על זה שביטלו לו את העריכה (כל המשנה ידו על התחתונה). אחרת מוסד הניטור היה קורס מזמן.

משך חכמה (שיחהתרומות)

שמש מרפא

חס ושלום לרגע לא חשבתי עליך כדבר הזה הרי רואים וניכר היטב היטב איך הנך עושה עבודתך כנכון וכראוי ביעילות ובדייקנות ובזריזות מתוך כבוד רב לכותבים ותשובותיך הענייניות והנכונות ללא מריחה של דברים.

וכל הענין שלי היה רק לתת את הדגש על הוספת מנטרים ואכן לפי מה שאתם מציירים ומציגים את המצב אכן החיוב על העורך הראשון שביטלו לו את העריכה לפתוח את הדיון ולדון בו ויש ברוך ה' עם מי לדון ולפלפל.

אשריך אשריך ותמשיך להצליח ולרומם את המכלול החשוב.

משך חכמה (שיחהתרומות)

מסכים.

אך אספר לך עובדה מלפני תקופה זמן מה , שפתחתי דיון בדף שיחה מסוים ואחר כמה ימים פניתי לאחד ואמרתי לו עדיין אף אחד לא התייחס לשאלתי, וענה לי עד שלא תתייג מכלולאים פעילים אין לך מה לחכות, עשיתי כן ואכן קיבלתי תשובה אלא שעשיתי כן שוב ושוב ואז פנה אלי אחד אחר ואמר לי מכלולאים פעילים לא מזעיקים אותם על כל דבר.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

לא צריך לתייג את מ"פ, מספיק לתייג את זה שביטל את הערכה. אם רוצים לשמוע דעות נוספות אפשר לתייג בהמשך.

דויד (שיחהתרומות)

אולי כוונתו היתה לא לתייג אותם באותו הדיון כמה פעמים?

משך חכמה (שיחהתרומות)

לא.

זה היה בנושאים שונים.

דויד (שיחהתרומות)

הבנתי, אז כנראה מדובר במקרים כמו ששמש כתב שרק מדובר במחלוקת בין 2 עורכים שעוד לא קיימו דיון.

פלמוני (שיחהתרומות)

יש לתקן בערך שהשאלות האחרונות השתנו בעקבות חורבן הבית שהתבטלו הקרבנות, ולא בעקבות 'שינוי המציאות החברתית'.

ובאותה הזדמנות, בערך מוסבר שהשאלה היא 'מדוע נשתנה', אך לדעת ה'באר מים חיים' מה נשתנה זה כמו 'מה רבו מעשיך' או 'מה טובו אהליך'. בקיצור :'כמה שונה הלילה הזה!' [גם שם הכוונה בסה"כ זה לתמוה על כך]. כדאי להוסיף.

שרגא (שיחהתרומות)

פלמוני הוספתי, תודה, אבל המילים 'שינוי המציאות החברתית' הם די נכונות כי פעם היו אוכלים גם מסובין והיום לא, הלא כן?

פלמוני (שיחהתרומות)

תודה. בערך יוצא להיפך שנוספה שאלת המסובין. ועכ"פ אני התכוונתי בעיקר לגבי ה'צלי' כלומר אכילת קרבן פסח

אין נושאים ישנים יותר