שיחה:עמנואל אטקס/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

מלאך (שיחהתרומות)

רבי ישראל סלנטר היה בכלל פסיכולוג:

"פיתח שיטה חינוכית ("שיטת המוסר"), שהתבססה על השקפה פסיכולוגית מודרנית באשר למכניזם של חיי הנפש... פיתח תאוריה באשר למניעים הנפשיים של הכישלון המוסרי.... פיתח תרגילים שונים של חינוך מוסרי עצמי..."

הגאון מוילנא צריך בכלל הסבר למה זכה להערצה וסמכות:

"מבקש להסביר מדוע וכיצד זכה הגאון מווילנה למידה יוצאת דופן של סמכות, הן בעיני בני דורו הן בעיני בני הדורות הבאים. לשם כך נבחן הדימוי של הגאון מווילנה כפי שנתפס על ידי בניו וגדולי תלמידיו. מתברר שבעיניהם של אלה הצטיירה דמותו של הגאון כמימוש אידיאלי של הערכים הרוחניים שהחברה היהודית המסורתית הייתה מחויבת להם..."

והבעש"ט ח"ו לא היה יותר ממכשף עפ"ל:

"פעילותו של הבעש"ט כמגיקן וכמנהיג ציבור"

מכלולאים פעילים‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‏‎‎‏‎‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏, ערכו של אפיקורס זה זקוק בדחיפות לעריכה ושכתוב, מה דעתכם?

יושב פלשת (שיחהתרומות)

אכן!

שלום למד (שיחהתרומות)

כלומר, לשנת חורף ארוכה במיוחד, ככל הערכים שנשלחו לטיפול ומעלים אבק אי שם?

שרגא (שיחהתרומות)

שמחלה (שיחהתרומות)

מיהו בכלל שנזדקק לטפל בכתיבתו השחצנית והיומרנית שבודקת את כל בני האדם מהמקום הנמוך שבו הוא שרוי?

שלום למד (שיחהתרומות)

וכנ"ל על עוד כמה עשרות אלפי ערכים!!!

אתה יכול לסגור את האנציקלופדיה ולפתוח ביטאון השקפתי חדש!

שמחלה (שיחהתרומות)

איני אדם קיצוני בהשקפתי, אבל שיבוא אדם בן דורינו ויתאר את הבעש"ט כמגיקן על סמך סיפורי מופתים, ואנו נזדקק לדון על קביעתו הפרופסורית. יש גבול

מלאך (שיחהתרומות)

"מיהו בכלל"?

חבר לאיש משחית-

פרופ' דוד אסף אשר לא מפספס הזדמנות להטיל רפש בשרפי מעלה (ערכו כבר סונן במקצת).

ושני האפיקורסים האלו אשר לא ידעו ולא יבינו בחשיכה יתהלכון

ינתחו ויסבירו לנו דעות ומהלכים של קדושי הדורות הקודמים (בעיקר ממזרח אירופה) עד כדי מסקנות מרחיקות לכת, וד"ל.

שמחלה (שיחהתרומות)

כאשר אני נתקל בתגובותיהם של אנשים מבחוץ על אנשים שאני מכיר מערש הולדתי, אזי בודק אני מה הם מחדשים לי, את האופציה של לנתח אנשים גדולים במשקפיים מקטינות, אין צורך להיות פרופסור קרח שמפטם את עצמו בגיעולים, אנשים כמו פרופ' בנימין בראון שיודעים לגשת מתוך יראת כבוד אפשר לגרוס את דבריהם אך אנשים כעמנואל אטקס, לדעתי צריך למחוק את כל הקטע המפרשן את גדולי ישראל שבערך, ולהשאיר רק את הנתונים היבשים שהוא פרופסור ושהוא חיבר על גדולי ישראל חיבורים, ודי בזה

מלאך (שיחהתרומות)

טופל על ידי?

עכ"פ תודה.

שמחלה (שיחהתרומות)

מה טופל, הערך לא נפתח עדיין.

מלאך (שיחהתרומות)

זה שהוא נחסם זה כבר טיפול.

אגב, לא אתה כתבת לעיל "מיהו בכלל שנזדקק לטפל בכתיבתו..." ?

אז הנה, לא טיפלו, חסמו!

שמחלה (שיחהתרומות)

אני כתבתי שמן הראוי לרוקן את כל פרשנותו על הצדיקים ולכתוב רק את הותו פרופסור שמתעסוק בביוגרפיה וכתב על הצדיקים, וכמובן בלי הפניות לתוכן הקלוקל

שלום למד (שיחהתרומות)

ואני כתבתי שלדעתי דבר פשוט וברור ביותר שעל המכלול להפסיק לעסוק בייבוא ערכים מויקיפדיה וחסימתם, אלא להתחיל ליצור ולערוך בצורה נורמלית, בתוכן עשיר ככל הניתן, ובאופן הראוי ביותר!

שמחלה (שיחהתרומות)

מוזמן לעסוק בכך בחום, אך זה עלול להיות לך קשה עד בלתי אפשרי לכתוב כ"כ הרבה מלל. וזה שמדי פעם ישנם ערכים ויקיפדיים שנצרך לנפותם, זה עדיין יותר קל ופשוט לביצוע

שלום למד (שיחהתרומות)

זה קצת קשה, אך אפשרי ויותר מכך, וזה פשוט התפקיד שלנו, הערכים הויקיפדיים שנצרך לנפותם, בפועל אף אחד לא מנפה, אלא מעבירים אותם לטיפול, משהו שמזכיר את הטיפול בפניה במשרד ממשלתי בישראל...

אני הקטן לדוגמא, יצרתי עשרים ערכים, ואני מקווה שעוד היד נטויה.... (על אף חוסר העניין שאני רואה כאן במכלול ביצירת ערכים איכותיים חדשים)

וועלוועל (שיחהתרומות)

הבחור כתב פרק שלם בספרו על בעל התניא: צדיקים כבני אדם, ולדעתי מהראוי לעשות ערך בויקפידיה על 'פרופסורים כבני אדם', וגרוע מכך. אם ראשונים כחמורים - אנו כגלליהם...

וועלוועל (שיחהתרומות)

חבל, שאין אנו משיבים לכל היצורים 'החביבים והאובייקטיביים' הללו כגמולם הטוב... במאמרים 'חביבים ואובייקטיביים', המתמקדים באי-אלו נתונים יבשים ובלתי נעימים מחייהם הפרטיים, בחסות 'המחקר מרשה הכול'... יום עומדו על דעתו של אדם, זה היום בו הוא נגמל מאשליית האובייקטיביות

אין נושאים ישנים יותר