שיחה:כיסוי ראש לנשים (הלכה)/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

המנהג בציבורים שונים

4
אפרון (שיחהתרומות)

בקשר לעריכה זו, עריכתך נראית לי שגויה וביטלתיה, זה לא קשור לירושלים אלא לעדה"ח.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

הקהילות הירושלמית השורשיות (לא אלו שבאו אחרי השואה) - כולם נוהגים במנהג זה, ביניהם אף כאלו שלא כשורים כלל ל'עדה החרדית', כגון: פרושים, מתמידים, קרלין, חלק מחסידות באיאן, ועוד.

אפרון (שיחהתרומות)

עדיין ההכללה תושבי ירושלים האשכנזים אינה במקומה.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

שים לב לשינוי שעשיתי עכשיו. ובו הכללתי זאת כהלבוש מסורתי ביישוב הישן. נקוט כלל זה בידך: קאפטן ירושלמי = מטפחת (כמובן שתמיד יש יוצאים מן הכלל).

למה אני לא יכול לערוך את הדף?

39
חכם (שיחהתרומות)
קובנא (שיחהתרומות)
מוטיאל (שיחהתרומות)

חכם, פתחתי לעריכה.

יהודה0 (שיחהתרומות)

מכניסים קישורים לאתרים שצריכים הרשמה כדי לקרוא בהם?

שמש מרפא (שיחהתרומות)

כמדומה שהבעיה היא יותר עם אתרים בתשלום, וגם את זה מכניסים (כמו אצה"ח), רק בעדיפות שניה

יהודה0 (שיחהתרומות)

בלא"ה נראה לי שזה מיותר. רב האתרים העוסקים בנושא, חוזרים על אותן טענות. וגם אםיש איזה חידוש באתר ההוא, החובה להירשם כדי לצפות בו מאפילה על התועלת.

שמואל חיים (שיחהתרומות)
מהללאל (שיחהתרומות)

נראה רעיון לעניין, אולי השם לא משהו. אבל הכיוון טוב.

שמואל חיים (שיחהתרומות)

יש המון חומר שיכול להיכנס לערך, אם יהיה מספיק משתמשים בעד אז נפתח טיוטה

שמואל חיים (שיחהתרומות)
קובנא (שיחהתרומות)

תזכרו שאני הראשון שהתרעתי שנאכל מזה כאב ראש שכל מה שעברנו בפולמוס הבחירות יהיה קטן לעומת זה...

שמואל חיים (שיחהתרומות)

אל תשווה, פולמוס הבחירות זה משהו יותר רלוונטי אלינו, מאשר על הפאות (רובנו בנים)

נשתדל להעמיט בוויכוחים

קובנא (שיחהתרומות)

לא התכוונתי בין המכלולאים דהכא, יהיה לך כאלה כמויות של מכלולאים חדשים ובבקשים וכו' וכו'. אדרבה אשמח להתבדות.

כמובן שזה לא סיבה שלא לכתוב את הערך, אבל אני מזהיר מראש.

מטעמים (שיחהתרומות)
חכם (שיחהתרומות)

תודה על הפתיחה

קישרתי לאתר שפתוח חינם, זה מאמר שהתפרסם בקובץ בית יוסף לא דיון בפורום

שמואל חיים (שיחהתרומות)

נראה שיש פה רוב בעד, אני פותח טיוטה:פולמוס הפאה הנכרית

אשמח להתגייסות של מכלולאים נוספים, מה גם אם אני יהיה היחיד שיערוך זה יהיה מוטה לצד אחד

מלמד להועיל (שיחהתרומות)

אין טעם לפצל, ואין טעם גם לנסות לערוך את הערך. הערך בויקיפדיה נוצר לאחר ויכוחים רבים אין ספור, ועד שהגיעו לגרסה יציבה, זה עלה בדמים מרובים. אם היה מדובר בת"ח ששפתם ברורה ונקיה ומסוגלים לנהל ויכוח ענייני, מילא, אבל מדובר באנשים שלא בוחלים בשום השמצה כדי להגיע למטרה הנכספת (איסור פאה נכרית) ומשכך עדיף להשאיר את הערך כמות שהוא ולא לנסות לערוך אותו.

התוצאה הישירה שתהיה היא ויכוחים שלא יגמרו לעולם, השמצות שיצריכו בכל פעם התערבות של מנהל ומחיקה/חסימה של תכנים, ואני מתאר לעצמי שלרובם אין ניסיון מקדים בעריכה קבוצתית מהסוג של ויקיפדיה / המכלול, ולכן יהיו כאן אין ספור שיחזורים ומלחמות עריכה.

גם אם יש לך כוונה טובה ואתה חושב שאתה אובייקטיבי, הצד האוסר לעולם לא יהיה שבע רצון, עד שהערך יהיה מוטה באגרסביות לצד האוסר.

אי לכך אני מציע לעזוב את זה כמות שהוא, אבל זה לשיקולך.

מהללאל (שיחהתרומות)

זה לא עניין של רוב, לא היו מתנגדים.

בכל אופן - לא תזדקק לעזרה, המונים יתנפלו על הערך הזה.

יהודה0 (שיחהתרומות)

מעולה. סוף סוף תהיה עליה במדד אלכסה אחרי הירידה כבר כמה ימים בכל אופן אני לא מתכוון להשתתף בחגיגה.

מהללאל (שיחהתרומות)

כמובן. הרי רוב חברי פולמוס פאה נוכרית אינם משמשים בנטפרי.

שמש מרפא (שיחהתרומות)
מטעמים (שיחהתרומות)

שמואל חיים

דיברת על פיצול!

כלומר, קח את הערך "כיסוי ראש לנשים (הלכה)". ותעשה העתק-הדבק לכל הפסקה "כיסוי הראש בפאה נכרית"

ואז תוסיף בעריכה נוספת מה שאתה רוצה.

אני לא רואה עניין להתחיל לכתוב מחדש:

א. הערך ממצה באופן מקיף את כל השיטות בצורה מאוזנת.

ב. מדובר בגירסה יציבה של נושא מאוד שנוי במחלוקת.

ג. אתה עצמך אומר שאתה מאוד נוטה לצד אחד...

מהללאל (שיחהתרומות)

בהכרות שיטחית. אני לא חושב שהערך ממצה את כל השיטות, ועוד בצורה מאוזנת....

מטעמים (שיחהתרומות)

אם גם על זה אתה לא מסכים... אז אדרבה, אתה רק מחזק את טענתי לגבי הגירסה היציבה.

מהללאל (שיחהתרומות)

לא, אני פשוט משוכנע שיש הרבה מה להרחיב, ויקיפדיה יכולה להיות צרת אופקים להדהים.

מטעמים (שיחהתרומות)

מסכים שניתן וצריך להרחיב.

דיברתי על האיזון.

שמואל חיים (שיחהתרומות)

אני ישתדל לעשות אז כמה שיותר איזון

מהללאל (שיחהתרומות)

ויתאמצו לעזור לך, אל תגאג...

מהללאל (שיחהתרומות)

בפיצול צריך לפתוח דיון מיוחד, להניח תבנית ולתייג בז"ה. כך או כך - אי אפשר לעשות את זה עכשיו.

שמואל חיים (שיחהתרומות)

הערך הזה ממש לא מכין את מה שהוא מור להכיל, ועדיף יותר לכתוב אותו מחדש לגמרי

אמרתי שאני חושש שאני יטה את הערך, אבל אני ינסה לכתוב אותו למרות זאת אופן נטרלי

כרגע הערך עדיין בטויטה

מטעמים (שיחהתרומות)

אני נגד חזק מהסיבות שפירטתי לעיל.

אם יש לך טענות על תוכן חסר, תמיד תוכל להוסיף אותו לגירסה היציבה.

שמואל חיים (שיחהתרומות)

הבעייה היא שהסגנון עצמו של הערך לא מתאים למה שאפשר להוסיף, ולכן צריך לשכתב אותו מחדש

מטעמים (שיחהתרומות)

הבאת למעלה הצעה ראויה: לפצל את הערך.

כעת אתה רוצה לעשות משהו אחר לגמרי על גב ההצעה הקודמת.

כל מה שתרצה להרחיב ולתרום, (ואני מאמין שיש לך הרבה) תוכל להוסיף על התוכן הקיים, לא רואה בזה שום בעיה.

הגירסה היציבה קיימת כמה שנים עם הביקורת של עורכי אספקלריה, אז למה למחוק אותה??

שמואל חיים (שיחהתרומות)

אני פשוט לוקח את החומר הקיים, וכותב בסגנון אחר ומוסיף עליו גם,

מה הבעייה?

מהללאל (שיחהתרומות)

אם אתה מוסיף ומשכתב - זה לא פיצול.

בכל אופן אני ממליץ שתגמור את הבסיס ותתיג בסוף {{מכלולאים פעילים}} לתחילת החגיגות...

בנימין לוריא (שיחהתרומות)

אתם רציניים שאף אחד לא הזכיר בנושא הזה את הבעיה של העבודה זרה?

הרי בצד ההלכתי של הגילוי עריות יש מחלוקת ויש מקום להתיר, משא"כ מצד ע"ז שאין מחלוקת ולפי כולם זה אסור!

איך יכול להיות שהבעיה הזו לא הוזכרה פה כלל???

מלמד להועיל (שיחהתרומות)

מי שכותב "אין מחלוקת ולפי כולם זה אסור" כנראה חי בעולם אחר. רוב הפוסקים שדנו בזה התירו, גם הגרי"ש אלישיב שאסר את השיער ההודי עשה זאת לאחר שהתיר אותו בתשובה, וחזר בו בעקבות עדות שאינה נכונה (כפי שהוברר לאחר מכן ע"י עדים ומומחים רבים). להתעלם מכל מי שהתיר, שהם גדולי הפוסקים, לא מן החכמה.

בנימין לוריא (שיחהתרומות)

נכון. אנחנו חיים בעולם שיודעים ללמוד ויש לנו גדולי תורה. אני באמת שמח לחיות בעולם אחר מאלו שמתנגדים לחיסונים ולגדולי הדור.

תודה על ההבהרה לכל הציבור שידעו באיזה עולם הם חיים...

בכל אופן, גם למי שחי בעולם השני, כדאי להסתכל כאן...

ועדיין לא אעלים ממך גם את הצד של העולם המקביל, שדנו בזה כאן

והבוחר יבחר להיכן להשתייך.

בברכת "הבוחר בתורה ובמשה עבדו"

אפרון (שיחהתרומות)

מוזכר, תסתכל שוב, כמובן שזה לא חלק מעצם הויכוח.

אין נושאים ישנים יותר