שיחה:ראם (אגדה)/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

עזרא ט. (שיחהתרומות)

ראוי להוסיף שבמדרש רבה על הפס' "ויברא אלקים את התנינים הגדולים" יש דעה שאלו הם "הראמים שבים", על דרך מה שכתוב בגמ' שכל חיה שיש ביבשה יש כנגדה גם בים, חוץ מחולדה.

דויד (שיחהתרומות)
צדיק וטוב לו (שיחהתרומות)

הדף ערוך בצורה מאוד ביקורתית

כביכול הראם כלל לא היה קיים ורק אגדה

כמדומני שמן הראוי לתקן זאת

שמש מרפא (שיחהתרומות)

אתה קורא "אַגַדה", תנסה לקרוא "אַגָדֶה"...

זהר הרקיע (שיחהתרומות)

איפה אתה רואה את זה בדף?

נ.ב. פירוש המילה "אגדה" כדבר שאינו מוסמך ("אגדת עם") הוא חידוש של השפה העברית, בחז"ל הפירוש הוא דבר תורה שאינו הלכה.

דויד (שיחהתרומות)

לא ראיתי ביקורתיות בכלל

שמש מרפא (שיחהתרומות)

במחשבה שניה, אכן עדיף השם ראם (יהדות), אבל לא מהטעם הנ"ל אלא כי הראם מופיע גם בפסוקים.

זהר הרקיע (שיחהתרומות)

אלוף הניסוחים, מה שאני הסברתי ב20 מילים הסברת ב6 מילים וניקוד,

בעד להחליף שם, וכן להוסיף בפתיח שהוא מוזכר בתנ"ך (ניסיתי להוסיף, אבל לא הצלחתי לנסח את זה טוב...).

דויד (שיחהתרומות)

שמש, אתה בטוח שהיצור שבש"ס הוא אותו יצור שבתנ"ך? משום מה לא כ"כ נראה לי.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

ותמה על עצמך, לשיטתך למה פתחת בציטוטים מהתנ"ך?

אבל אפשר לשמוע שהראם הוא ראם באגדה, שחז"ל ביססו אותו על הפסוקים, אבל עדיין עיקרו באגדה.

דויד (שיחהתרומות)

לפרוטוקול - זה לא אני - זה אליצור (רק הפריע לי שיש ערך כזה קצר שהורחב במכלול עם קרדיט לויקיפדיה אז שיניתי את הנוסחים).

זהר הרקיע (שיחהתרומות)

"האי אורזילא בר יומא הוא הראם שעליו נאמר קרני ראם קרניו" - פירוש הגר"א לאגדות רבב"ח.

לאחר שיוחלט על שם הערך, צריך לתקן הרבה קישורים שמפנים בטעות ל[[ראם]] ל[[ראם (אגדה\יהדות)]].

דויד (שיחהתרומות)

יישר כח על הגר"א

ספרא (שיחהתרומות)

מה הבעיה בראם (תנ"ך)? אם אנו מקבלים את זה שמדובר בראם זהה בתנ"ך ובתלמוד - אז השם אמור להיות - הקדום ביותר.

יהדות לא מתאים - מכיון שזה לא נושא יהודי.

דויד (שיחהתרומות)

מסכים עם ספרא. כל השאר מספיק שיהיו הפניות.

צדיק וטוב לו (שיחהתרומות)

אסביר את דברי

לא תמצא ערך בשם שור (תנ"ך), נכון?

כך הראם הוא ערך רגיל ככל הערכים, בגוף הערך אמור להיות כתוב בסגנון של:

הראם הינו בעל חי אמיתי המתואר בתנ"ך ובחז"ל, אם כי כיום לא מוכר לנו, ולתארו כפי המתואר בחז"ל,

אבל לא כאילו זה סתם תיאור שסופר אי פעם בחז"ל (משום מה אני התרשמתי מהערך שזה בסגנון של בע"ח דמיוני המתואר בחז"ל).

בכ"א זו דעתי, ואין אני אומר קבלו דעתי

שמש מרפא (שיחהתרומות)

כי הראם בניגוד לשור מוכר לנו רק מהתנ"ך, אין זה אומר שהוא לא התקיים במציאות.

מה שאתה מציע (בגוף הערך) זה כפל לשון והתפלמסות מיותרת. אם אנחנו מאמינים בדבר ה', אז זה בעל חי שהתקיים במציאות.

אין נושאים ישנים יותר