שיחה:רבי יוסף קארו/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

חובבן (שיחהתרומות)

אי אפשר לכתוב שמרן נישא קרוב לגיל 80 ובגיל מופלג זה נולד לו בן בשם יהודה, ואחרי שלוש שורות לכתוב שהוא נולד למרן בגיל 84.

בבקשה מהמומחים להכריע.

דויד (שיחהתרומות)

עורכי אספקלריה‎‏ בעקבות דיווח שהגיע במייל על הפסקה שמופיע בה "צבי ורבלובסקי", הראיתי לשמש והוא תיקן (ועל הדרך כידו הטובה עדכן ותיקן עוד כמה דברים), ואני הוספתי עוד תיקון. אשמח לחוות דעתכם אם לא הגזמתי מחוץ לאנציקלופדיה.

מישהו (שיחהתרומות)

אני בעד לקצץ עוד את החצי השני של הפסקה הזו (סתם קצת כתוב מסורבל)

מישהו (שיחהתרומות)

ניסחתי קצת, מתלבט אם בכלל יש ענין להביא ניחושים אקדמיים - לטוב ולמוטב. (לדעתי רק דבר מאוד מפורסם יש ענין להביא, ואת השאר אולי יש גם ענין שלא)

שמש מרפא (שיחהתרומות)

זה לא לגמרי ניחוש, כי הוא כן מביא שם רשימה מכובדת של מקובלים שנהגו כן.

מישהו (שיחהתרומות)

לומר שהב"י כן עסק בשמות, זו הצעה הגיונית אם כך מקובלים רבים נהגו. לומר שזה גם היה כתוב מתחילה בספרו, זו הנחה הגיונית אם ההנחה הקודמת נכונה. אבל אם לפנינו יש את הספר וזה לא כתוב שם, אז כנראה שהוא לא כתב את זה. מה לעשות, ואם הוא לא כתב, אולי הוא אגם לא עסק בזה. אולי. מי יודע? אבל נשמע לי ניחוש פרוע שבעריכה מאוחרת עשו את הספר לסגנון 'דרשני', והוציאו את כל הקטעים שבסגנון הזה. כאילו זה לא היה מספיק 'ישיביש' בשביל העורך אז הוא מחק? למי הדוקטור התכוון כשהוא אמר שמחק את זה, הב"י עצמו או עורך מאוחר יותר? חוצמזה, הספר כולו הופך לדרשני? יש בו הרי המון איזכורים שבמובהק הם סגנון קבלי, וליתר דיוק מהותו של הספר כולו כזה. אם הב"י היה כותב במקום הרבה פעמים "עסקתי במשניות וכו' והנה אני שומע קול דודי דופק" וכד', גם שעסק במשניות ובשמות ודרכי קודשא בריך הוא. זה כל כך הפריע לעורך עד שהוא צנזר את זה? באיזה עיתון זה התפרסם?

בקיצור, לא אוהב את הדיון הזה. זה ניחוש על גבי ניחוש על גבי ניחוש. מה, זו אבולוציה?

דויד (שיחהתרומות)

אני מסכים שזה קצת פרוע מכדי להישאר כך. אולי אפשר לקצץ ולהוריד להערה?

דויד (שיחהתרומות)

עיקר האזכור של המחקר בא לדעתי לומר שכנגד הטענה של שי"ר, אפילו במחקר אקדמי הרחוק מתורה הסיקו שאין זה זיוף.

אין נושאים ישנים יותר