כך עפ"י צוואת אביו
שיחה:הרב יצחק יהושע העשיל פרידמן/ארכיון/ארכיון 1
מראה
הייתי שמח לקבל מקור.
אוהב, למה החזרת 11?
מה?
כתבתי בהתחלה דור 11, ומחקתי כיון שראיתי שהוא היה רק 8 ואתה שיחזרת.
לא שמתי לב ששיניתי
סענדער הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
אם בשטיבלך אומרים שהוא הוכתר, ובקווים אומרים שהוכתר, וגם בתקשורת הכתירו אותו, אתה צריך להביא ראיה שלא הוכתר.
מה זה הכתרה רשמית?
מינימום: להקריא את הקטע הרלוונטי מהצוואה ברבים.
מי שמכיר קצת יודע שאם החסידים עומדים בפתח ביהמ"ד ושרים לאחד מהבנים בסיום השבעה, אין לך הכתרה גדולה מזו.
אני באמת לא מבין למה לא מקריאים את הצוואה, כנראה יש איזו סיבה.
בטח הבכור נעלב...
אוה. איזה נעלב!
ראיתי הסרטה בו הוא נראה הולך לאחר העליה לציון שנראה סביבו שני אחיו ועוד חסיד שלו, לעומת אחיו האדמו''ר שליט''א שנראה סביבו מלא חסידים.
שמעתי פרשנים אומרים שגנזו את הצוואה מפאת כבודו.
פרשנים? איזה פרשנים? פרשנים פוליטיים? איזה סוג פרשנים?
הצוואה כבר פורסמה והיא 'חותכת' וברורה.
עכשיו יש כבר מכתב האם שמכתירה עוד 2 בנים ומסבירה את דעתו של האב, ונמצא שהדברים תמוהים.
מכתב שהתפרסם או שמועות?
מכתב של הרבנית
ממתי רבנית ממנה אדמו''רים?
תברר אצל רבי ישראל מויזניץ שליט"א...
אצל ר' מנחם מנדל מויז'ניץ' הרבנית החזירה רב קהילה נא לדייק
ב' רבנית ממנה אדמורי"ם ברגע שהיא בת של הגרח"מ פלדמן[1]
- ↑ אלי ביתאן
מה זה הקישור ששלחת והוא לא נפתח?
ומה הקשר לזה שהיא בת של הגרח''מ פלדמן?
זה לא קישור זה מקור
ואלי ביתאן פשוט אמר שמכיון שלאביה יש כסף וכו'
בעל המאה...
זה בהוראת הרבנים, כידוע.
הרבנים הורו מפני שהרבנית פנתה אליהם ובקשה זאת.
למה לא מוסיפים שר' משה שטרנבוך הוציא מכתב שמצוה לקיים דברי המת ומורה לחסידים חד משמעית ללכת עם הצעיר .
אתה יכול להוסיף בלי לשאול.
.
אם נתחיל בחשבונות כאלו הרי שלא יהיה לדברים סוף, והזהרו בגחלתן.....
אני רוצה לעדכן את המכתב ההבהרה החדש של הדיינים שפורסם היום בבחדרי חרדים
למי יש קישור לכתבה.
מה נכתב שם?
שכל מכתבם הראשון נסוב רק על ענין התוארים שעל כך יש רשות לאמא לקבוע ולהחליט מאחר שהאחים סמכו על ידה. אבל בענינים המפורשים בצוואה א. ההנהגה ב. עמידה בראש כל המוסדות בארץ ובחו"ל, זה ברור שהכל עובר לידי הרבה ר' שיעלה כפי המפורש בצואה ואין כח ביד אף אחד לשנות אלא בידי הציבור ומי שיעמידו בראשם.
בעקבות פרשנות שאינה נכונה למכתב הדיינים פרסמו הדיינים מכתב הבהרה שבו מציינים שהדבר ברור שהעומד בראש החסידות וכל מוסדותיה הוא רק הבן רבי יצחק יהושע העשיל כפי המפורש בצוואה, ומכתבם נסוב אך ורק על עניין התוארים.
האם מישהו שמע על הכתרת עוד אדמו''ר בסדיגורא?
כי פשוט אני רואה תמונות שהבן הרביעי של האדמו''ר זצוק''ל ליד אחיו האדמ''ור מירושלים עומד על עניבה, ומכובד כמו אחיו האדמו''ר מסדיגורא לונדון.
אז... אולי נכתוב עליו ערך, אבל מה התואר?
לא ידעתי שכל מי שעומד מכובד על עניבה זוכה לערך בהמכלול, אולי נלך על זה...
אני בעד....
אני מתכוון לכך ש-
א. כן. אצל חסידים מי שהולך עם עניבה נראה לי שבאמת הוא ראוי לערך, כי אתה מבין לבד.....
ב. הולך עם עניבה שחורה הבן של האדמו''ר זצוק''ל, ומקבל כיבדים כפי שאחיו הגדול מקבל- זה נראה כי גם הוא זכה לתואר ''אדמו''ר''..........
לך תידע האם אימו החליטה למנות עוד אדמו''ר...
את כל העדכונים מסאדיגורה
ניתן לשמוע בקו שמספרו
079-568-5278
ומה המספר של קו הציבור?
הגדול והשלישי בקושי מסתדרים עם ה'אדמורות' שלהם, שאחרי מכתב ההבהרהמהדיינים לא ברור מה נשאר להם, ואתה בא להוסיף עוד בעיות?!
אמו לא מינתה אותו והם הולכים ככה רעביש עוד בחיי אביהם, למעט הקטן שבסוף קיבל הכל גם בלי זה...
למה? השלישי לא בחיי אביו ולא לאחר לא הלך/הולך עם עניבה.
אוקיי. לא בדקתי עד כדי כך, בכל מקרה בינתיים לא הכתיר אותו אף אחד כולל אמו לאדמו"ר, אולי מחכים לך....
הרי הכתבה המדוברת, ועוד אחת שבאה בעקבותי'.
מה כתוב בכתבה בכיכר השבת ובכתבה שבאה בעקבותי'ה
לבי במערב הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
בסדיגורא התייחסו לזה?
לא ידוע לי (למה שיתייחסו? נראה שבתוך החסידות לא הי' בלגן גדול כ"כ, עכ"פ לא במידה שציירה התשקורת).
לבי במערב הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
מה הפירוש שלא יוכלו להתעטר בתואר האדמו"ר מסדיגורה. אם מוסיפים ירושלים או לונדון אז כבר מותר?
בפשטות - כן.
דיברתי עם לרר הוא הסכים לי להשתמש עם תמונה אחת שלו אני כבר מעלה
תעלה
מה לכתוב ברישיון
יש שם מספר דברים לבחור לא יודע מה לבחור.
לרר אומר לי שהוא מסכים שאעלה להמכלול אבל אם מתבטל מהתמונה זכויות יוצרים איננו מסכים.
אז לא העלתי.
ייש"כ על המאמצים.
אין אפשרות להעלות ל'המכלול' באופן של 'שימוש הוגן' (כבויקי')?!
אדרבא אם אתה יודע על אפשרות להעלות את התמונה באופן שלא תתבטל זכויות יוצרים אשמח מאד.
מה התפרסם אתמול?
???
נחל הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
בערך חסידות סדיגורה היה כתוב שהם דור שביעי ?
דור שמיני מרבי ישראל רוזין ודור שביעי מבנו סדיגורה
-
הוא דור 11 לר' ישראל מרוז'ין הראשון
?
מי אמר שהוסיפו לו על שם מישהו?
יהודי מעניין הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
מי אמר שהוא נקרא על שם מישהו? (השם יצחק)
בפשטות - כיון שלא יכלו לקוראו בשם 'אברהם' (היות וכבו"ק זקנו עוד הי' בחיים חיותו בעלמא דין), החליפוהו בשם בנו של אאע"ה.
על שם רבי יצחק מבויאן בעל "הפחד יצחק "
ייש"כ רב!
בשיחת קודש עם האדמו"ר מויזניץ שליט"א סיפר שניקרא יהושיע העשיל על שם רבי אברהם יהושיע העשיל מאפטא ויצחק על שם בנו רבי יצחק מאיר העשיל מז'ינקוב
ואברהם לא יכלו לתת כי סבו שמו אברהם ועדין היה בחיים
עיינו שם
ייש"כ רב!
ראוי לעדכן את הדברים בָּערך.
שמעתי שהחסידים משכנעים את האמא שתכתיר את הבכור (מש"י) לאדמו"ר
שטיות בטיבול מיץ עגבניות...
זה מתחיל להישמע כמו פורום
אם יש לך חומר שאתה רוצה להוסיף ויש לך מקור אתה מוזמן לעשות זאת
אני רוצה לשמוע את דעתם של אחרים, אולי יש להם עוד חומרים שיכולים להביא..
אני מבין אותך לחלוטין אבל קח בחשבון שמדובר בנושאים שגם עם מקורות יש לחשוב פעמיים אם להכניס
כי פוליטיקה משפחתית יש בכל מקום וכשמדובר במשפחות הנהגה היא קיימת ביתר שאת
לכן אם למישהו יש חומר מדויק עם מקורות שיעלה את זה לדיון
אני חושב שהצעיר כבר הוכתר. ברגע שיוכתר עוד אחד אפשר להוסיף.
כל הרכילויות האחרות מקומם בפורום אוצה"ח וכדו'.
ב"ה
לע"ע, חסרה תמונתו בערך.
היש מי שיכול להוסיפה?
אם אתה שכנראה מקורב אליו לא יכול להשיג, מה יאמרו אזובי הקיר...
איני יודע מנין הגיעה מסקנא זו.
בכל מקרה, אין לי היכולת כעת להעלות תמונתו הֵנָּה (וגם איני בקי במלאכה זו כה"צ).
כשמשתמש שאיני מכיר מגיע פתאום ומשקיע בערך על דמות מסוימת, אני מסיק שהוא קשור אליו.
כמובן שאין בכוונתי לחשוף פרטים אישיים ודברי נאמרו בבדיחותא.
בכל מקרה היו כאן כאלו שציטטו את הצוואה מילה במילה, כנראה שהם מבפנים. אם מישהו יש לו תמונה שהוא בעצמו צילם, יכול להעלות או לשלוח בדוא"ל להמכלול.
השקעה בערך מסוים מצביעה על התענינות במושאו. כל מסקנא מכך, הינה על אחריותו של המסיק בלבד.
אכן, כוונתי היתה ל'מכלולאים' ש'מבפנים', ואשמח אם יסייעו בכך.
אכן אף אני משקיע בערך זה למרות שאיני מכיר לא את הבן ולא את האב, ומפאת שהערצתי את סביו העקבי אבירים זיע"א.
כיהודה ועוד לקרא הנני מצטרף, ובפרט כשמדובר בצעד היסטורי הנוגד את הכללים המקובלים עד היום, ויתכן שיהיה לצעד השלכות גם בחוגים אחרים.
שימו לב שבשנים האחרונות הושרש שצריך לדאוג לבנים ולכן צריך למנות את כולם, והאדמו"ר מסדיגורה הפך את הקערה על פיה באמירה מהדהדת שצריך לדאוג לחסידים ולכן מינה את מי שלדעתו ראוי ולא את מי שצריך!
מי מכם הזמין מקצוען או השתדך עם מי שצריך כי הוא ייפגע וכו' במקום עם מי שראוי?!
בקיצור האדמו"ר מסא"ג הציף נושא מאד רגיש וערכי שבשנים האחרונות קצת...
אגב, בנוקדנות קטנונית: סבו.
מנוקדנות זו נראה שאינך מבני סדיגורא אלא מחסידות אחרת. ואכמ"ל.
נו, נו.
ולי הק' נראה לומר, כהערה בעלמא, שכל ניחוש כיוצא באלו נידון לכשלון מראש.
"נו נו" זה, מקורו או בהונגריא או בגליציה...
ומילתי־שלי כבר אמורה. בהצלחה.
אני מקוה שברור לכת"ר שכל דברי היו בבדיחותא בעלמא.
מי אמר לכם שהאדמו''ר שליט''א הסכים לאחיו ואימו למנות את שני אחיו לאדמורים?
ואם זה נכון, יש למישהו מקור לזה, אז שיביא!
מה, הוא לא חתם על המינוי?
בדיוק לכן אני שואל.
האם יש למישהו מקור לזה שהסכים , והאם באמת הוא חתם על מינוי. (אם יש כזה דבר).
לדעתי כדאי לחכות כמה ימים עד שהתבהר
עיין כאן https://www.bimmae.com/main/post/09dd2e3d-a952-45eb-8190-4d40b55415ad
המכתב שהבנים והרבנית חתמו מסתובב כבר
הגיע לידי חלקים מזה אבל אני לא יודע איך לעלות את זה לכאן
זה נראה שמשהו מתבשל כאן ......
ראיתי את זה. ולא כתוב כאן שהוא הסכים.
מה שכן הם כתבו ''הכל נעשה בהסכמה'' וזה נורא מחשיד.
ד''א, כתוב שם בכותרת: ''הרבנים והמשפחה החליטו''
אני פונה למי שערך את זה, תן מקורות.
יש מכתב בו הוא חתם יחד עם אחיו על ההחלטות החדשות.
יש לך מקורות לזה?
הוא כותב שהכל נעשה בהסכמה, ודרך אגב הוא הסכים מהרגע הראשון לחתום שכל מינוי של האמא מקובל עליו, רק דרשו ממנו שיחתום שזה היה רצון האבא וע"כ הוא לא הסכים לחתום, אתמול כשהצוואה דלפה והמשפחה נבהלה הם החליטו לזרז את הענינים והסתפקו במה שיש, והחתימו ע"ז את גדולי הדיינים, וכל המעיין במכתבם רואה שהם אינם מחדשים כלום, רק סומכים ידיהם על החלטת הבנים והמשפחה למען השלום, והיינו שהכל בנוי על הויתור של הקטן, וכנראה שאת המכתב של הרבנית והרבנים צריך לתפאורה שלא יאמרו שהקטן מינה את אחיו הגדולים..., אז מסובבים ומסובבים עד שכולנו נהיים מסובבים ומבולבלים.
כל זה נכון לאתמול בלילה, למעשה חסידי סא"ג מספרים שהענינים יגיעים ולא פשוטים, וההסכם התפוצץ, לא ברור למה? מצד מי?
היום הוא הופיע בביהמ"ד ליוכ"ק ומנחה כאדמו"ר החדש.
חבל מאד שזה מתנהל ככה...
נכון. חבל מאוד מאוד שזה מתנהל ככה, כי גם רואים שרוב החסידים רוצים בו (הקטן) וגם רוצים יותר לכבד את הצוואה, אז מי ילך לאחיו הגדול?
תאמין לי שלאח הגדול יהיה מספיק חסידים..
אז אולי מתלהבים שיש אדמו"ר צעיר אבל הרבה לא ירצו כזה אדמו"ר צעיר.. במיוחד זקני החסידים..
אתה רואה הזקנים, זקני החסידות והחשובים הולכים עם הקטן.
אתה בכלל לא צודק!!!
רובם הולכים עם הצעיר כי כולם יועדים שזהו רצון קודשו
שטויות.
הצוואה בכלל לא מדויקת
רק לראות את זקני החסידים עומדים היום בדרשתו הראשונה אחרי מעריב.....
יש לציין שבצוואה הנספח שם כתוב שהבן הגדול ימונה כאבק"ק סאדיגורה ירושלים ומנהיג המוסדות דחסידי סאדיגורה ירושלים
אני מבין שהמכלול נהיה תחליף לאתרי הבואש לדיון בנושאים פוליטיים,
מומלץ לעבור על הנכתב כאן סעיף 2.3.
רבה' דנים פה האם צריך לכתוב או לא וכל הנושאים האלו, תוך כדי כותבים קצת דברים כמו ''אבל שמעתי''... ''ראיתי'' וכדו'
שלום חברים.
הכנסו שניה לדף הערך של הרב יצחק יהושע העשיל פרידמן.
הניסוח שם לא טוב. הניסוח שם, אפשר לכנותו, ניסוח מכלולאי נורא!
זה נראה נורא מאוד, לדוגמא, השורה הראשונה בערך- "... האדמו''ר הצעיר ביותר העולם''.
זה נראה משפט שאמור להיכתב בכותרת המשנה? זה משפט שאמור להיכתב בהמשך הערך בדרך אגב ובניסוח יותר אנצילופדי!!!
הניסוח שם מוכיח לכל קוראי הערך (והם לא מעטים, שגם הם לא כולם כותבים בהמכלול) שמי שכתב את הערך הוא אינו כותב אחד, אלא כמעט 4,000 כותבים כשכל אחד רב עם השני על כל מילה- מי יהיה זכאי להכניס אותה להמכלול.
ואני, בתור מי שעוקב אחרי ערך זה מאז שנפתח, אומר לכם שמישהו מ''המומחים'' כמו ספרא או שרגא יקח עליו את הנושא וינסח אותו טוב וכראוי- לבד! , וזה יראה אחרת מכפי שזה נראה עכשיו.
בתקוה להבנה.
ויעו"ע לעיל.
[לפענ"ד, עובדת היותו 'האדמו"ר הצעיר ביותר בעולם' ראוי' לציון בפתיח, אך יש לשקול את ניסוחו שנית (ושמא אף להוסיף שם עוד עובדות כלשהן, כתאריך לידתו למשל)].
''ביותר בעולם''. זה לא ניסוח אנציקלופדי!
אגב: הרעיון של תאריך לידתו ולצידו כתוב את גילו- זה רעיון נהדר! אבל בפתיח לכתוב את זה ועוד בנוסח מוזר, זה לא נראה לי טוב.
מה אתה מציע במקום זאת?
אילו היה לי רעיון לא הייתי משתף אתכם.
ולכן אני קורא למומחים בהמכלול שיודעים לכתוב ולנסח ערכים שיתנו את הצעתם בנושא.
תגובת מר השני', כנראה, הופנתה אלי. השתמשתי בסה"כ בלשון שצוטט לעיל מיני'.
הרעיון לכתוב את גילו בצורה הנוכחית אינו טוב (אא"כ תיוצר תבנית מיוחדת לשם־כך), שכן יידרש לעדכנו מדי שנה בשנה ביום כ"ד באייר.
יתכן שיש לשקול את ציון העובדה האמורה (היותו צעיר האדמו"רים) בתבנית שמשמאל הדף, אך יש בכך מן התקדים, וגם צ"ע איך להגדיר עובדה זו.
כוח"ט.
בתיבה בצד הערך איפה שכותבים את התאריך, אז כתוב שם גם את הגיל וזה מתעדכן ביום ההולדת.
ולציין היותו אדמו''ר הצעיר..... גם דעתי היא כך, אבל לא בפתיח, זה לא נראה לי המקום של המשפט הזה.
ייש"כ על ההבהרה (מקופיא הי' נראה כי אין שם 'תבנית', ואינני בקיא כדבעי בצדדים הטכניים שב'המכלול').
כבר הצעתי שניתן לכלול עובדה זו בתיבה שמשמאל, וציינתי את הבעיות שבכך (לפו"ר); אם־כי דעתי האישית עודנה כי הדבר ראוי לציון ב'פתיח'.
שא ברכה.
בעניי, לא זכיתי להבין מדוע הפיסקה "האדמו"ר הצעיר ביותר בעולם" איננה אינציקלופדית? מה הבעיה בניסוח? האם המילים אינן מתאימות או שיש לך השגה אחרת?
נא פרש את דבריך.
חבל שאין עדיין תמונה של האדמו"ר.
גא"מ, וכפי שהערתי מכבר.
[אולי א' ממכלולאינו־הפעילים יצלמוֹ במיוחד לשם כך?...].
אולי יש מכלולאים כאלו שיודעים לצלם אדמו''רים מהזווית בה הצלמים שיודעים את העבודה (כמו שוקי לרר וכדו') שילכו לצלם, רק חבל שאין כזה דבר ''צלמי המכלול'' שילכו לעשות את העבודה הזו.
איך יהיה עם התנאים הקשים שהמכלול מעמיד בכדי להכניס תמונה.?!
אבל למה שמישהו שמכיר את שוקי לרר לא יבקש רשות לקחת מהתמונות שצילם את האדמו''ר (ויש מלא כאלו, לדוגמא עם הספודיק זה טוב), וכך נוכל להכניס את התמונה למכלול, זה יהיה מצוין!
אדרבא.
אתה מכיר מישהו שיכול לבקש רשות ממנו (לאו דווקא מהמכלול)?
[ובאמת, חבל שלא קיימים 'צלמכלולאים'. לכאורה, יש בכך מן התועלת לכמה ענינים].
מורי ורבותי, ידידי היקרים!
אני שמח לראות שוב שוב את תגובתכם המהירה על כל נושא חשוב כמו זה.
ואני יותר שמח לראות את אלו שגם מיד עוזרים בנושא ומשנים את הבעיות בצורה הכי טובה.
ואני רוצה להביע את הערכתי אליכם מכלולאים יקרים שתמיד עוזרים.
תודה רבה לכולכם
אני חדש ולא מבין בעריכת המכלול וודאי שאינני מעוניין להזיק חלילה.
אני רק לא מבין מדוע משתמשים במקורות שאינם נפתחים בסינון חרדי בסיסי.
אשמח אם המבינים ישלבו מקורות מאתרים יותר כשרים
למשל כאן מצאתי את הצוואה ונספחיה
וכאן 2 סרטונים באיכות טובה מהשיחה של האדמו"ר אמש.
תודה על עבודת הקודש
אחי, אתה נורא צודק בדעותיך, גם דעתי עימך.
דוב מדוע הוספת את המילה בני ברק לכותרת האדמו"ר,
הרי ברור שהוא האדמו"ר והממשיך של אביו,
לאחר מהומה שנוצרה (לכאורה בחסות בני משפחת האדמו"ר זצ"ל) הוסכם להכתיר עוד שני אחים, אך ברור שהוא האדמו"ר המרכזי מה גם שהחסידים הולכים אליו, אך לא מגיע לו שם לווי, ולדעתי גם העיתונות הכתובה תקבל אותו כאדמו"ר מסדיגורא ללא שם לויי, בכל אופנים באתרים החרדיים הוא נכתב ללא שם לויי. וכך גם אמור להיות דינו בהמכלול.
בפרט שבדיוני ההסדר בין הצדדים שעדיין לא הסתיימו... מוסכם על כולם שהקטן יהיה האדמו"ר מסדיגורה ללא שם לווי, ואילו שם הבכור עוד לא הוכרע, ולכאו' הוא יצטרך להוסיף שם לווי אמיתי חוץ משם העיר.
לא כתבתי אדמו"ר מסדיגורה בני ברק כתבתי בבני ברק לא הוספתי לו שם לווי אבל צריך דבר להבדיל שאר אחים
הוא האדמו"ר המרכזי ללא שום ספק!!!
תראי איזה תור ארוך של חסידים היה היום אצלו!
לא התווכתי
אף שאין אתי יודע עד מה, אבל וודאי יש איזושהיא כזו
הוא כותב בצוואה בצורה ברורה, שהוא רואה בו מתאים לתפקיד.
בפתח הצוואה הוא כותב שהוא עושה את הדברים "לאחר ששקלתי היטב מהו טובת הציבור וכבוד החסידות"
הוא מותיב והוא מפרק ![]()
