שיווק ירוק

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
Crystal Clear app help index.svg
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.

אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

שיווק ירוק הוא שיווק של מוצרים ידידותיים לסביבה. העלייה בחשיפת הציבור לבעיותיו האקולוגיות של כדור הארץ העלתה את ההכרה בחשיבות נקיטת אחריות חברתית וסביבתית בקרב עסקים וחברות. חברות רבות מתייעלות מבחינה אקולוגית, מפתחות מוצרים ירוקים ומיחסות לעצמן תדמית ירוקה. עולם השיווק מציג את תחום השיווק הירוק כמגמה צרכנית אשר תלך ותתחזק עם המשך העלייה במודעות הסביבתית והתפתחות הרגולציה.

כבכל תחום שיווק צרכני, גם בשיווק הירוק מציעים אנשי השיווק לצרכן תועלות פונקציונליות ורגשיות ליצירת מיתוג, אך בניגוד לתחומי שיווק אחרים, עוסק השיווק הירוק גם בשינוי חברתי. סקרים מוכיחים כי האלמנט הירוק מהווה ערך מוסף בקרב צרכנים[דרוש מקור], אך על מנת למנף את כוחו השיווקי על המשווקים לדאוג כי הצרכנים אכן מבינים את משמעותם של המהלכים הירוקים אותם עוברים המוצר או החברה. המשווקים עושים שימוש בטכניקות השיווק קונבנציונליות כדי להעלות את המודעות לבעיה הסביבתית, לנזקי הסביבה ולאופן בו צרכנות נבונה יכולה לסייע לצמצום ההחמרה במצב. חינוך השוק והעברת האג'נדה המורכבת מחייבים היכרות עם תפיסות, עמדות ודעות הקיימות בשוק ועם מניעי הפעולה, השונים מבשוק צרכני רגיל.

מוצר ירוק

שלב השיווק הירוק הוא השלב הסופי בתהליך ירוק של מוצר, שירות או חברה. על מנת להימנע מגרין ווש (שיווק ירוק מטעה או שיקרי), יש לוודא כי המוצר אותו משווקים אכן ירוק. בדרך כלל מוצר ירוק נתפס כמוצר אשר מרכיביו ידידותיים לסביבה אך למעשה יש להסתכל על כל מחזור חייו על מנת לקבוע כי הוא אכן ראוי להגדרה זו:

ראו גם


קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שיווק ירוק בוויקישיתוף
Logo hamichlol.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0