שיחה:ברתיה דרב חסדא

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני חודשיים מאת ממי בנושא שם הערך
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

מוכן.

מנטרים הערך מוכן אשמח אם תוכלו להעלותו למרחב הערכים ממישיחה - בס"ד • ח' בניסן ה'תשפ"ה 14:29, 6 באפריל 2025 (IDT)תגובה

לא צריך הסתדרתי לבד ממישיחה - בס"ד • ח' בניסן ה'תשפ"ה 14:41, 6 באפריל 2025 (IDT)תגובה
@ממי, העברה ידנית בין מרחבים ללא הרשאה אינה תקנית, מחקתי, שיהיה יום דבש אפר (שיחה) 15:08, 6 באפריל 2025 (IDT)תגובה
@אפר האמת שעשיתי את זה רק בשביל לבדוק אם זה באמת אפשרי (בעקבות הדיון באד) עכשיו אתה יכול להחזיר את זה באופן הרגיל הסמקה סליחה! ממישיחה - בס"ד • ח' בניסן ה'תשפ"ה 17:13, 6 באפריל 2025 (IDT)תגובה
@אפראפר לא הבנתי הבעייה שאני לא בעא או שאסור להעביר ידנית? (אם לא הייתי יוצר את זה קודם בדף אישי הייתי יכול ליצור את זה באופן ציבורי? מה זה החוק הדרקוני והאוילי הזה?)
ממישיחה - בס"ד • ח' בניסן ה'תשפ"ה 17:50, 6 באפריל 2025 (IDT)תגובה
קיימת הגבלה שמי שאינו בדוק עריכות לא יכול להעביר למרחב הערכים טיוטות. לכך, העתקה של תוכן הערך למרחב הערכים מהווה עקיפת המגבלה ואסורה. נריה - 💬 - 19:20, 6 באפריל 2025 (IDT)תגובה
@נריה וזה מה שאני מנסה להבין, הרי יכלתי ליצור את זה ישירות במרחב הערכים, ואם כבר למה אתה לא מעביר את זה? ממישיחה - בס"ד • ט' בניסן ה'תשפ"ה 22:46, 6 באפריל 2025 (IDT)תגובה
@ממי, גם אם היית יוצר במרחב הראשי, זה היה עובר למרחב משתמש. זה הרי כל הדיון כעת באולם הדיונים.
עליך להבין כי מעבר לבשלות של ערך, כל ערך שנוצר על ידי עורך בודד - הוא ערך לא טוב מספיק. בקרת עמיתים נצרכת בכדי לגרום לערך להיות איכותי. איכא דאמרי (שיחה) 23:50, 6 באפריל 2025 (IDT)תגובה
@נריה, ההגבלה בין מרחבים היא גם על בדוקים, רק מנטרים מורשים להעביר ערכים בין מרחבים. אפר (שיחה) 10:57, 7 באפריל 2025 (IDT)תגובה
ממי, לגבי "אם כבר למה אתה לא מעביר את זה", עניין ההעברה למרחב הערכים אינו רק לחיצה על "העברה". צריך לעבור על הערך, לשפר ניסוחים, לבדוק מקורות, למחוק קטעים מיותרים, ולכך אין לי זמן. תוכל לראות את העריכות שלי אתמול בטיוטה שלך "דיני שמים", שם עשיתי רק חלק קטן מהריטוש שהערך זקוק אליו (למעשה, קראתי את הערך מתוך התעניינות בנושא ועשיתי קלה תוך הקריאה :).)
עניין הדיון באולם הדיונים הוא שרוב הערכים שנוצרים במרחב מועברים לטיוטה בשל אי־בשלות, כמו הערך דיני שמים שכתבת, וכדי למנוע אי־נעימות של ההעברה לטיוטה, הוצע לחייב מראש ליצור את הערכים בטיוטה. כך גם ניתן יהיה להבטיח שמנטרים יעברו על כל הערכים בצורה טובה (כמו שאפר כתב, רק מנטרים רשאים להעביר בין מרחבים), ושלא יפלו ערכים בין הכיסאות. נריה - 💬 - 11:06, 7 באפריל 2025 (IDT)תגובה

אמינותה על רבא

המושג 'קים לי בגוה' שרבא אמר על אשתו לכאורה לא מראה על מעלתה על פני רב פפא אלא שרבא הכיר את אשתו טוב יותר מאשר מה שהכיר אנשים אחרים אף שהיו גדולים מאוד, ולכן סמך עליה יותר. גם אם להשאיר איכשהו לדעתי להעביר לפרק 'רבא'. מישהו (שיחה) 08:35, 7 באפריל 2025 (IDT)תגובה

מישהו בוצע בוצע איש שלמה 10:57, 7 באפריל 2025 (IDT)תגובה

הערות

"שעל פי תנאי התקופה הוביל לבור שופכין" לכאורה זה רק בבי"כ של פרסאי, ובכל מקרה זה מיותר בהקשר כאן

"לא ישאלו "מי אתה", אלא "מי אתם"," בגמרא המצויינת כמקור כתוב ברש"י שהכוונה שישאלו בלשון נקבה

מישהו (שיחה) 08:32, 8 באפריל 2025 (IDT)תגובה

@מישהו האמת שאת הקטע הזה העתקתי מהערך על רב חסדא, ואם כבר תנסה להכניס את הקטע של מרגניתא וכו'. (אולי לפי' הריטב"א) ממישיחה - בס"ד • י' בניסן ה'תשפ"ה 10:16, 8 באפריל 2025 (IDT)תגובה
אגב בוצע בוצע ממישיחה - בס"ד • י' בניסן ה'תשפ"ה 10:45, 8 באפריל 2025 (IDT)תגובה
אם כבר מפצי ביומי ניסן וכו', זה נידון חשוב ביו"ד תחילת רא. בכל מקרה הסגנון של הפרק הזה אמור להיות דוגמית לכך שבנותיו מוזכרות בהקשרים שונים של דברים שהוא לימד אותם. כמו למשל בצוואת רבי אליעזר הגדול גם כתוב כמה דברים אבל אם יהיה ערך על בניו או תלמידיו או אלו שהוא אמר להם את זה אין צורך לכתוב את כל מה שהוא אמר להם אלא להציג את הענין בכללותו. מישהו (שיחה) 11:28, 8 באפריל 2025 (IDT)תגובה
@מישהו סומך על דעתך. ואם כבר שמישהו (ול"ד מישהו קריצה) יוסיף את הגישה שמובאת במאמר שהפנתי אליו בלקריאה נוספת, אני לא הוספתי את זה משתי סיבות,1. זה מסונן בנטפרי. 2. לא חושב שזה ראוי בכלל לנתח מעשים של ראשונים כמלאכים,וודאי לא סתם איזה מאמר של אישה שמנסה להשקיט את המצפון ולהצדיק את קיומן של הנשים) אבל נראה לי שיש כמה עורכים במכלול שירגישו יותר בנוח עם זה, אז בבקשה. (לא רומז לאף אחד!) ממישיחה - בס"ד • י' בניסן ה'תשפ"ה 13:59, 8 באפריל 2025 (IDT)תגובה
@מישהו לא שינת בגוף הערך, מדוע? (אגב, מפצי ביומי ניסן זה לא אבוה דשמואל לברתיה?) ממישיחה - בס"ד • י"ב בניסן ה'תשפ"ה 13:08, 10 באפריל 2025 (IDT)תגובה

שם הערך

מכלולאים פעילים‏, איך נכון יותר: להחליף לעברית, בת רב חסדא, (המכלול הוא אנצליקופדיה עברית,) או להשאיר כמו המקור בארמית? איש שלמה 12:46, 10 באפריל 2025 (IDT)תגובה

@איש שלמה באבוה דשמואל לא היתה לך בעייה? ממישיחה - בס"ד • י"ב בניסן ה'תשפ"ה 13:07, 10 באפריל 2025 (IDT)תגובה
נראה לי שיותר מתאים בת רב חסדא, זה שם אמיתי. איךשיחה • י"ג באייר ה'תשפ"ה, למנינם: 21:39, 11 במאי 2025 (IDT)תגובה
@כרצוכם למרות שדעתי אחרת, אבל בין כה כבר התייאשתי שהוא יעלה אי פעם. ממישיחה - בס"ד • י"ד באייר ה'תשפ"ה 22:52, 11 במאי 2025 (IDT)תגובה
איך, וכן באבוה דשמואל?
וממי, אל תתייאש, "לכל זמן ועת לכל חפץ..."סבלנות חביבי.. איש שלמה, כתבו לי. 15:05, 13 במאי 2025 (IDT)תגובה
@איש שלמה אם אין טעם להתייאש, אז אסביר את דעתי.במקורות היא מוזכרת תמיד בשם זה, וכן סביר להניח שאם יחפשו יחפשו בשם זה (הפניה ברור שיהיה), אבל באמת יתכן שאנשים שפחות מונחים בגמרא כל היום יחפשו את התרגום, אין לי מושג. מה המדיניות? התפשרת על החתימה הזאת? (@איך) ממישיחה - בס"ד • ט"ז באייר ה'תשפ"ה 21:57, 13 במאי 2025 (IDT)תגובה
@ממי אולי פשוט תבדוק אחד אחד, כמה פעמים היא מוזכרת בתלמד, ובכמה מהם היא מוזכרת בשם שבחרת. נראה לי שטעית. איךשיחה • ט"ז באייר ה'תשפ"ה, למנינם: 01:05, 14 במאי 2025 (IDT)תגובה
ממי, המכלול הינה אנציקלופדיה עברית, ממש כמו ששם הערך העוסק בארצות הברית נושא את השם הזה ולא United States אפילו שבמקור, באנגלית, כך שם המדינה. להבדיל, ברתיה דרב חסדא' זה אמנם השם המקורי, בארמית, אך עלינו לתרגם אותו לעברית. לצערי חזקו עלי דברי חבריי שהחתימה מוגזמת באורכה, וכן העירו את תשומת ליבי שעליי ליצור הפניה לדף השיחה אף על פי שאין דעתי נוחה מכך לא נורא.. קריצה
איש שלמה, כתבו לי. 16:22, 15 במאי 2025 (IDT)תגובה
@איש שלמה כאמור אין שום בעייה, אך כנאמר לעיל, באבוה דשמואל לדוג' גם יש לשנות (אני בכלל הייתי משנה את שם הערך לאבא בר אבא) ומה לגבי פתגמים בארמית? (לדוג' איסתרא בלגינא קיש קיש קריא יש כזה ערך! והתוכן בתוכו לא מדוייק בצורה מזעזעת, זה גם יצטרך לעבור תרגום? {{קטן|אם היה ערך כל הדרכים מובילות לרומא, אני מאמין שהוא לא היה נקרא בשמו הלטיני "Omnes viae Romam ducunt" (ששנמע משהו כמו אומנס ויאס רומי דוקונט)}} ממישיחה - בס"ד • י"ח באייר ה'תשפ"ה 21:48, 15 במאי 2025 (IDT)תגובה
כלומר, אתה בעד לשנות??
אִישׁ שְׁלֹמֹה, כִּתְבוּ לִי. 21:49, 15 במאי 2025 (IDT)תגובה
@איש שלמה אני בעד לא להתווכח על כל דבר שטותי, וודאי שלא עם חכמים ומנוסים ממני. ממישיחה - בס"ד • י"ח באייר ה'תשפ"ה 21:50, 15 במאי 2025 (IDT)תגובה