שיחה:לטובתי נשברה רגל פרתי

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת המנצח בנושא ערך מיותר
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

ערך מיותר

הפתגם אמור להיות מוזכר בערך גם זו לטובה. וזהו. ספרי קודש (שיחה) 21:49, 8 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

722 תוצאות בגוגל. שמש מרפא (שיחה) 21:55, 8 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
באצה"ח 791. שמש מרפא (שיחה) 21:57, 8 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
הערך הבא? כל מה דעביד רחמנא כו'? ספרי קודש (שיחה) 21:57, 8 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אופס...שמש מרפא (שיחה) 21:58, 8 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
עכשיו בכולם נכתוב קטע ארוך "תפיסות דומות", כמו בערך גם זו לטובה? ספרי קודש (שיחה) 22:01, 8 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
ספרי קודש, אשמח אם תמקד את הבעיה, בהתחלה הפריע לך מחסור במקור בפתיח של ערך שבקושי נולד ובפירוש הייתה פסקה של מקור, אחר כך החלטת שהערך מיותר, ולבסוף מציק לך פסקאות מורחבות וזהות. עמוס חדד (שיחה) 23:15, 8 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
עמוס חדד הערך מיותר. לא הגיוני ג' ערכים על אותו דבר ובכל א' פסקה ארוכה עם "תפיסות דומות". מספיק הפניה של פרתי לערך גם זו לטובה. ספרי קודש (שיחה) 06:11, 9 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
ספרי קודש, אם הערך היה עוסק בביטחון, כמובן שערך זה היה כפילות יתירה. אבל הערך עוסק בפתגם על שלל היבטיו, ומשכך יש לו מקום. ולא שנא מאלף סוגי עכבישים שלכל אחד ערך בנפרד. הפסקה תפיסות דומות לא חייבת להיות בכל ערך, אם כי כן ראוי להזכיר את שלל הפתגמים בכל ערך בצורה מקוצרת. עמוס חדד (שיחה) 09:32, 9 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אכן, אחד מהערכים המיותרים המכלול. משה ישראלוב.
משה ישראלוב, אחרי שתסיים לחוות את דעתך על זה וזה וזה וזה וזה ושאר אחיהם, תגיד לנו בדיוק מה מיותר בערך, אוקיי? כרם (שיחה) 09:23, 15 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
כל הערכים שציינת אכן מיותרים לגמרי, ומפעילי מערכת - נא למוחקם במיידית (לאחר שמשלבים אותם בערך בנימין), אבל זה לא אומר כלום לגבי ערכים אחרים שמיותרים גם הם. המנצח (שיחה) 14:09, 15 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
המנצח מפעילי מערכת לא מוחקים ערכים לפי מה שבא להם - אם לדעתך הם מיותרים, תפתח דיון באולם הדיונים. דויד (שיחה) ט"ז בסיוון ה'תשפ"ב 14:37 (IDT)
שירים דומים נראים זהים לחסרי חוש מוזיקלי, לא כן למוזיקאים אמיתיים. כל ביטוי של חז"ל משמש להביע משהו מיוחד שבא לידי ביטוי במילים המדוייקות, וחז"ל גם בוחרים מתי להשתמש בכל ביטוי. דוגמה בולטת לכך הוא ביאורו של הבעל שם טוב על ההבדל הקוטבי בין כל מה דעביד רחמנא לטב עביד שהינה אמרה שקובעת שלכל המתרחש ישנה תכלית רצויה, לבין האמרה גם זו לטובה שמביעה דרגה גבוהה יותר באמונה, לפיה הכל טוב ואין רע כלל יורד מלמעלה. טישיו (שיחה) 14:49, 15 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
טישיו, תודה רבה, היטבת להבהיר. אגב, לאיזו קטגוריה נראה לך נכנס 'לטובתי' ל'כל דעביד' או ל'גז"ל'? עמוס חדד (שיחה) 15:17, 15 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
נוטה יותר לכדרל"ע, מכיון שכל הדוגמאות שנוקטים בהם מדובר בתכלית טובה שיצאה כתוצאה מניסיון כל שהוא. בגדול ניתן גם לחלק בין המבט הרוחני, הרואה בכל פעולה שתכליתה טוב - טוב גמור, לבין המבט השכלי, הרואה בכל פעולה שתכליתה טוב - רע הנעשה "כסא" לטוב (ביטוי חסידי, שמקורו מלשון הבעל שם טוב בעצמו). ז. א. שכאשר נכנסים להסברים, (כמו הערך הנוכחי המביא דוגמאות כיצד האסון סיבב טוב שגימד את האסון לאפס) ההסבר הנכון הוא לטובתי נשברה כו' או כמדרל"ע, אך כאשר מתייחסים להנהגה האלוקית מתוך האמונה בלי הסברים, אומרים בפשיטות גז"ל, כלומר: הכל טוב מוחלט, וכלשונו של בעל התניא "אין רע יורד מלמעלה, והכל טוב". טישיו (שיחה) 17:01, 15 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לא הבנתי, כל פתגם של חז"ל זכאי לערך? המנצח (שיחה) 21:15, 15 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אם יש חומר מספיק לערך, ז. א. שהמשפט חוזר ונשנה בהקשרים שונים, או שיש עליו הסברים שונים. בוודאי שכל פתגם זכאי לערך. טישיו (שיחה) 22:03, 15 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
זה באמת נפלא, היה אולי תכנון לרכז את כל הערכים המיותרים במכלול למקום אחד, ויש מי שעשה זאת בלי תשלום. ובכל זאת, אכן חובה למחוק את הערכים המטופשים הללו. משה ישראלוב.
משה ישראלוב, ראשית, הדיבור שלך קצת בוטה ולא מתאים לשיח במכלול. שנית, ברשותך אצטט מתוך עשרת הטיפים להשתלבות בקהילת המכלול (שהיה ראוי שתקרא בתחילת דרכך במכלול): ”אין במכלול "מנהלים" שקובעים מה "נכון" וברגע שאתם מתחילים לערוך באופן קבוע, כלומר, ברגע שביצעתם 100 עריכות ב-90 הימים האחרונים, ולאחר שצברתם ותק של 30 ימים לפחות, דעתכם נחשבת בדיוק כמו דעתו של כל עורך ותיק ומנוסה”. ומכלל הן אתה שומע לאו. עמוס חדד (שיחה) 08:46, 16 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אני מצטרף לדבריו של עמוס חדד, ומציע לך להצטרף לאנציקלופדיה היהודית (אתר) שם משקיעים יותר בערכי נצרות וסינונם כדי שיופיע במלא כיעורם לקורא. אצלינו מעניקים חשיבות יתירה לכל מאמר חז"ל, ואם זה נראה לך "ערכים מטופשים" אז חבל על כל רגע שאתה כאן. טישיו (שיחה) 10:19, 16 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
ראשית, חבל לכעוס, לא אמרתי שהפתגם החז"לי מטופש, אלא עשיית הערך על שמו, ורבים וטובים כבר כתבו זאת ואני רק הצטרפתי לדעתם, אין הבדל בין לכתוב על ערך 'מטופש' ל'מיותר'.
שנית, קצת מודעות לא תזיק, לכתוב שאני מדבר בשפה בוטה, ולא לכתוב כך על דברי הבלע של טישיו.
שלישית, הייתי מציע לכבודו להתעמק בדברי הקורא במקום לקלל, אני עסקתי בערכים שכרם הפנה אליהם. משה ישראלוב.
משה ישראלוב, תרצה ללמוד איך חותמים במכלול? עמוס חדד (שיחה) 00:15, 20 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לא צריך, הפניתי לו את הנושא בדף שיחת המשתמש שלו, להבא ראה לנכון לפתוח את זה שם. המנצח (שיחה) 20:48, 27 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
מדברים פה על חשיבות בערכים של פתגמי חזל. רציתי לברר, הערך ''הרי בשר והרי סכין ואין לנו פה לאכול'', שזה פתגם חזל, יש לו חשיבות לערך? המנצח (שיחה) 14:52, 3 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

טכניקה ספרותית

לשאלתך, לא. זה שימוש בטכניקה ספרותית. שמש מרפא (שיחה) 10:02, 15 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]